Jump to content

Probleme ambreiaj, bujii, pompa benzina la prima pornire?


FVA 28

Recommended Posts

Salut, grup. Primul meu topic pe acest forum. Si urasc sa fac topice, mereu e un necaz. Haideti sa va povestesc situatia. De curand am cumparat un Bmw e90 din 2007, motor de 143 cp, 6 trepte, benzina...318i, 2.0. Problema sta in felul urmator, masina o tin in garaj, garaj subteran, iar dimineata sau la amiaza, indiferent de timp, doar dupa o noapte ce masina a stat in garaj, o pornesc, nu-mi arata niciun martor in bord, totul este in regula, relantiul scade la 650-700 turatii, nu hurie, nu se aude nimic suspect, doar un tachet, ceva, ce-l mai aud tacanind, in rest totul este ok. Ei bine, in momentul ce calc ambreiajul, cuplez treapta 1 de viteze, ridic usor piciorul de pe ambreiaj si cand dau sa plec incepe distractia, masina incepe sa tremure, ca si cum nu dai drumul unde trebuie la ambreiaj si motorul da sa moara. In fine, asta se intampla la pornirea la rece. Dupa ce-am facut cam 2 kilometri, masina merge perfect, pleaca din ambreiaj foarte usor, fara zgaltaituri, fara nimic. Chestia asta nu se manifesta tot timpul, uneori cand plec dimineata, masina pleaca foarte ok, dar uneori parca ceva nu alimenteaza sau nu da drumul unde trebuie. Am mai intrebat in stanga si-n dreapta, multe pareri, ca ar fi vorba de ambreiaj, de volant etc. Am facut urmatoarele teste batranesti. Am cuplat treapta 1 de viteze, am tras frana de mana, am dat sa plec, masina da sa plece. nu se tureaza. Am cuplat in treapta 5 de viteza, am tras frana de mana, am dat drumul la ambreiaj, mi-a murit motorul instant. Nu caraie la schimbatul vitezelor, nu agata, nu patineaza. Am plecat cu scartait de roti, am tinut-o in punctul mort in panta, fara frana, fara acceleratie, totul ok. Nu tremura la relantiu, doar o mica vibratie dimineata pana se incalzeste uleiul in motor, in rest nimic. Am mai vazut un topic deschis pe aceasta tema, dar nimic concret. Ce-ar putea sa aiba? Asa se manifesta ele la prima pornire? Va salut.
Link to comment
Share on other sites

Eu de obicei conduc mult diesel.. dupĂŁ ce ma urc in 2.0 benzina al meu, la fel pĂŁtesc. Probabil la fel si in cazul tĂŁu.

Trebuie accelerata mai mult la plecarea de pe loc. Daca plec din ambreiaj, la fel imi tremura si mie.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by dakes12
Link to comment
Share on other sites

Aer fals ma indoiesc c-ar trage pe undeva, ar trebui sa-mi oscileze turometrul, dar sta cum trebuie.

Totusi am sa analizez mai bine furtunele de la motor, poate pe undeva nu e strans bine. Ulei nu pierd pe nicaieri, nu am prelingeri.

Nu stiu bujiile in ce stadiu sunt. Luna asta voi merge sa-i fac un full check. Multumesc pentru raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Același tip de model si motor il am si eu simptomele mele sunt identice cu ale tale.Am citit pe forum acum câteva zile o chestie legatĂŁ de pompa de presiune si scria ceva de genul "Cand face asa faci câteva pedale pentru a amorsa pompa si apoi nu mai face".Am incercat lucrul asta si la mine a ținut.Pompa e undeva la 300 ron noua after.Problema la mine e ca in ultima perioada cutia a inceput sa huruie in sarcina ceva asemĂŁnĂŁtor cu autocarele Rocar dupĂŁ timpul lui nea Nicu.Cand decuplez sau calc ambreajul nu se mai aude.Ce o fi oare ???
Link to comment
Share on other sites

As vrea sa incerc si metoda cu apasatul.pedalelor pentru a amorsa pompa, asta o fac inainte sau dupa ce pornesc motorul?

 

Stai putin, totusi, pompa nu se amorseaza imediat dupa ce pleci? Eu dupa ce plec, cand am dat treapta a doua de viteza, simt in ambreiaj cum trage pompa?! Sau ?

Link to comment
Share on other sites

Stai putin, totusi, pompa nu se amorseaza imediat dupa ce pleci? Eu dupa ce plec, cand am dat treapta a doua de viteza, simt in ambreiaj cum trage pompa?! Sau ?

Ai dreptate, exact aceasi senzatie o am si eu, simt cum trage pompa, am impresia ca chestia aia cu apasatul pedalelor e ditamai gogorita.care se aplica la Dacia cu carburator.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
E90, 2008, 143cp, benzinĂŁ. Exact aceeași problemĂŁ. Am schimbat bateria (din alt motiv, se dusese), bujiile, ulei, filtre. Problema a rĂŁmas. Am citit ore bune pe forumuri, pot fi diverse probleme. Ca sĂŁ mai exclud una, saptamina viitoare mĂŁ duc sĂŁ-mi aerisesc ambreiajul (partea hidraulicĂŁ). O iau cu ĂŁstea mai ieftine, nu schimb kitul de ambreiaj si/sau volantĂŁ cĂŁ nu e sigur cĂŁ aia e problema. Tu i-ai dat de cap?
Link to comment
Share on other sites

De unde stii ca nu e sigur ambreiaj? Ai schimbat si nu s-a rezolvat?

 

La diesel asta e problema cand face asa, poate e si la benzina la fel.

N-am zis ca sigur nu e ambreiajul, am zis ca nu e sigur ca e ambreiajul.

Par ca sint mai multe probleme care dau aceleasi simptome. Cineva a schimbat pompa de combustibil si a rezolvat-o, altcineva a shimbat tampoanele (bucsele) de la motor. Din cite am citit, par sa fie mai multe feluri de tremurat. Al meu nu apare in fiecare dimineata (dar cind apare, e dupa ce a stat masina peste noapte) si n-am reusit sa-l reproduc in fata mecanicului ca sa-si dea el cu parerea. De asta am inceput cu lucrurile mai ieftine. Intre timp am mai citit pe niste forumuri si se pling multi de acelasi tremurat, la diferite marci, Mitsubishi, Opel. Solutia pare sa fie sa pleci cu masina putin mai turata (1500 rpm la benzina) sau neturata deloc, numai din ambreiaj. Eu am verificat ambele metode si merg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Va salut pasionati ai siglei alb/albastre! Am exact aceiasi problema ca si tine FVA 28, diferenta fiind doar de motorizare...al meu este un 318d facelift din 2009 in 6 trepte si 143 cp. Tremura putin la plecarea de pe loc in unele dimineti cand e rece afara. Nu am gasit cauza inca si refuz sa cred ca ar fi ambreiajul pentru ca acest simptom il am DOAR in diminetile reci si nu constant in restul zilei. Ambreiajul cand e defect nu face figuri doar dimineata ca asa ii este lui drag. Ma gandesc tot mai des la combustibilul cu care alimentez masina...am inceput sa testez de la diferite pompe sa vad cum se comporta. Revin cu raspunsuri legat de acest aspect. :bye: Edited by Lexycon
Link to comment
Share on other sites

Eu tind sa cred ca e din ambreiaj sau din volant. Nu vad celalte parti sa aiba vreo legatura cu chestia asta. M-am gandit si la diferential sau bucsele de pe langa, dar m-a facut sa ma razgandesc. Observ uneori ca atunci cand reduc din viteza si cobor din treapta a treia in cea de a doua si eliberez ambreiajul, nu chiar foarte brusc, aud ca si cum placa nu atenueaza cum ar trebui, socul respectiv, e ceva gen cand ai auzi un boom subtil de la cardan, numai ca asta se petrece la ambreiaj, si imediat dupa ce-am trecut in treapta a doua si dau sa o calc are o mica decalare la accelerare, in sensul ca pedala lucreaza, dar nu urca imediat, scade turometrul si dupa o ia usor in sus, de parca nu pleaca de la 2500 de turatii, ci undeva pe la 1000-1500.
Link to comment
Share on other sites

Daca tu la un motor pe benzina in 4 cilindri, aspirat, pus pe 1400kg pleci din ambreiaj... Parerea mea e ca meriti un Logan, nu un e90. Eventual 1.5 dci ala de 75 cai.

 

Eu as face asa: o diagnoza la rece, verificat tampoane motor. Si nu mai pleca cu ea din ambreiaj.

Link to comment
Share on other sites

Pai cine a zis ca plec din ambreiaj? Eu plec din frana.

Mda, sa revenim la subiect! Nu au treaba tampoanele, ma indoiesc, ar trebui sa faca tot timpul daca ar fi de la tampoane.

Stii momentul ala cand un ambreiaj patineaza? Cam asa s-ar manifesta si in cazul meu, numai ca tremura masina in loc sa patineze, adica tine masina pe loc, nu-i da drumul, iar in momentul ala trebuie sa calc din nou pedala de ambreiaj si sa-i dau vreo 2000-2500 de ture ca sa plece ok.

Uneori pleaca fin, alteori pleaca tremurand, de parca n-ar fi calibrat ambreiajul...

Link to comment
Share on other sites

Va salut pasionati ai siglei alb/albastre,revin cum am promis cu vesti. Am schimbat fulia de la vibrochen, rolele de ghidaj, rola intinzatoare, pompa de apa si cureaua. Acel tremurat de care povesteam ca imi apare uneori dimineata a disparut, masina merge acum foarte bine si totul e ok. Costul pieselor cu manopera s-a ridicat la 1500 lei. Va recomand sa faceti si voi o verificare la ele, poate asta e solutia si la voi. :thumbsup:
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.