Jump to content

Chiptuning 123d


marianxb

Recommended Posts

Salutare,

 

In primul rand, imi cer scuze daca s-a mai discutat topicul, dar eu nu am reusit sa gasesc ceva care sa-mi raspunda la intrebari. Si dupa multe cautari pe diverse forumuri, am obosit.

 

Cateva cuvinte despre masina: detin un E87 123d, 94k km la bord, fabricat in 2011, cumparat in 2014 din Germania, si dupa 3 ani de utilizare pe drumurile (mizerabile) din Romania as fi interesat de un chiptuning. Nu am avut probleme deosebite pana in prezent, nici cu celebra distributie.

 

Nu ma pricep asa bine la motoarele diesel, e prima masina de acest fel pe care o detin. Inainte, am avut o Honda Civic 2008 1.8 i-Vtec, careia i-am facut chiptuning cam la un an dupa cumparare, si in 5 ani de utilizare nu am avut nicio problema - cu exceptia consumului de ulei, completam 2-300 ml in plus anual. Ah da, si am schimbat ambreiajul la 100k km, cu cateva luni inainte sa o vand. Dar asta nu o pun pe seama tuningului. :) Per total, am fost multumit, desi vorbim de un motor aspirat.

 

Inainte de a ma decide daca e o decizie buna, as avea cateva intrebari: a resoftat cineva de aici un 123d in RO? Daca da, aveti o recomandare? Au existat probleme reale dupa (topic sensibil, as prefera sa nu mi se enumere avantaje si dezavantaje, ci ceva concret)? Eu am lucrat cu fosta DimSport la Civic, intre timp cei doi asociati s-au despartit si in prezent fiecare are propria firma de tuning (Ceky Tuning si OBD Tuning). Daca stiti pe cineva axat pe softuri BMW, in care aveti incredere, va rog sa-mi spuneti.

 

Oscilez intre Stage 1 (crestere de 10%) sau Stage 2 (crestere de 20%). Daca cineva a optat pentru una, as aprecia un feedback. Nu doresc sa schimb filtrul de aer cu unul sport (prea mult praf in RO pentru asta, prea multe batai de cap), si nici o evacuare nu e intra in planurile mele, pentru moment.

 

Nu fac tuning-ul pentru a exploata masina zi de zi la turatii mari sau pentru cresterea vitezei maxime. Imi doresc doar mai mult cuplu la acceleratii, si un timp mai scurt. Stiu ca asta duce la distrugerea volantei si a ambreiajului in timp, e ok, le-am luat in calcul. Volanta oricum prezinta semne de oboseala, probabil ca o sa o schimb in curand.

 

Astept parerile voastre, multumesc!

 

Zi buna,

Marian

Link to comment
Share on other sites

 

Multumesc! Citesc lucruri bune despre Completechip, ar fi perfect daca inca mai au punct de lucru si in Bucuresti. Discutiile sunt de anul trecut. O sa le trimit un mesaj ca sa obtin mai multe detalii.

 

In alta ordine de idei, exista vreun 123d sau 125d cu chiptuning pe forum? Eram curios de rezultatele reale obtinute, si de comportamentul de dupa.

Edited by marianxb
Link to comment
Share on other sites

Am fost aseara la Dragos, in Bucuresti, locatie Pipera/Voluntari. A fost o "problema" pe dyno, initial mi-a spus ca prima turbina nu are suficienta presiune - nu era multumit de valoarea cuplului imediat peste 2000 rpm. Dupa a treia incercare de remapare, a hotarat sa puna testerul si sa vedem cum se comporta in mers. Presiunea a avut valori normale pe tester, dupa fiecare acceleratie de la 1.5k rpm, in treapta a treia. Dragos mi-a zis ca e posibil ca dyno-ul sa nu aiba suficienta inertie, desi la alte masini nu au aparut probleme. In mers, s-a comportat bine. Nu am cerut dezactivarea DPF-ului.

 

Masina trage pana la 4-4.5k rpm, cuplul se resimte mult mai puternic din momentul in care intra a doua turbina. Trebuie sa recunosc ca nu am avut rabdarea necesara ca sa testez aseara, eram destul de obosit. Am reusit sa accelerez de cateva ori pana acasa (15-20 km), intr-un Bucuresti destul de aglomerat. Astept zilele/saptamanile viitoare, cand voi parasi si orasul, sa vad cum se comporta la drum lung. Revin atunci cu mai multe impresii, la prima vedere ma declar multumit.

 

Atasez si o poza cu rezultatele, calitatea nu e prea grozava, a fost facuta rapid inainte de plecare. O sa ii cer lui Dragos PDF-ul in zilele ce vor urma, aseara era foarte prins cu treaba.

 

post-84077-0-30174100-1502349252_thumb.jpg

Edited by marianxb
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

eu am 123d remapat la revo in Oradea. Iti recomand sa faci remapare ca merita. Daca mergi mai departe cu chipul, iti recomand sa schimbi injectoarele cu unele mai mari. eu am injectoare de pe 535d.

 

E: nu am citit pana la capat. Vad ca ai mers mai departe, treaba cu injectoarele ramane valabila :D

Edited by blazin_e87
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu e cam mic cuplul? Am vazut alte 2.0d cu cuplu mai mare dupa remap, aproape de 500nm. "219 cp la 3870 rpm si 485 Nm la 2210 rpm" e masina tot de pe forum.

 

Depinde de dyno si depinde si de motor. La n47 de exemplu este stiut ca majoritatea au mult sub puterea declarata. La ginel de la bz, daca intrebi, o sa vezi ca din 10 n47 daca are unul apropiat de puterea din talon. De aici probabil si fluctuatiile de rezultate, desi eu cred ca e mai relevanta plaja de ture pe care se obtine plusul de cuplu decat varful care poate induce in eroare.

Din grafic oricum se vede ca cuplul maxim e la 3500 fata de 2500 standard.

Practic cresterea de putere si cuplu este in intervalul 2000-3500 rpm vizibila. Sub 2000 este neschimbat. rolleyes.gif

Edited by cavaliere
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare,

 

Revin cu mici impresii, dupa aproape 3 luni de utilizare si cateva drumuri in afara Bucurestiului. Cuplul si puterea crescuta se simt odata cu intrarea celei de-a doua turbine. La 2000-2500 rpm, nu am observat vreo schimbare considerabila, se vede si pe dyno ca diferenta nu e prea mare. Ca fapt divers, in treapta a doua, cu acceleratia la podea, intra DSC mai mereu, cand trece de 3000 rpm. Nu am observat vreo modificare a consumului, este cam pe la aceleasi valori ca inainte. Nu am sesizat vreo problema pana in prezent.

 

Cuplul initial mi s-a parut si mie cam scazut. Ma asteptam ca prima turbina sa ajute mai mult, nu stiu daca are probleme. Dragos nu a investigat prea mult, nici el nu a fost prea multumit de valoarea cuplului dintre 2-3000 rpm, dar in urma testului de strada a spus ca presiunea are o valoare normala. N-am alta idee...Ideea e ca acelasi comportament se poate observa si in testul dyno initial.

Edited by marianxb
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

123 nu e un model caresa ridice probleme deosebite la resoftare.

Este un model care se modifica bine, doar ca fiind cu dpf trebuie o atentie mai deosebita la combustie pentru a tine in forma dpf mult timp. Sicur cine vrea il poate anula fizic si din soft.

Despre testarea pe dyno as vrea sa stiu cum s-a facut sincronizarea intre dyno si motor.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.