Jump to content

Refacere Motor N47 (Informatii- Piese,Repere,Etc)


Recommended Posts

Ca sa nu va tin ascuns nimic, aseara eram pe viaducte, am bagat o depasire mai in forta cu viteza si mi-a aparut dintr-o data martorul pompei de ulei cu rosu intre ceasuri si pe navi (low oil pressure , stop carefully), am scos-o pe liber, am mai mers vreo 300-400 M pana am gasit o parcare, am oprit-o am stat putin, am pornit-o din nou, iarasi dupa 10 secunde s-a aprins, am desfacut busonul acela la motor, m-am uitat cu lanterna, se vedea capacul acela de la axele cu came si cu tachetii , se vedea putina ungere insa nu multa, ulei sa curga-sara pe acolo nu am vazut deloc. Am mai vorbit cu cineva e pe forum si cu mecanicul meu, ultima oara m-am enervat, am zis ca plec si cand am pornit-o am stat 3-5 secunde si am simtit cum trepideaza usor masina si schimbatorul, am oprit-o imediat...am chemat platforma si aia a fost. Masina este la service deocamdata, de luni seara ma apuc de ea sa o desfac. Nivelul era putin sub maxim si nu curgea nimic sub masina (nu am pus scuturile tocmai ca sa observ vreo pierdere in caz de ceva).

Deci la mine statea aprins incontinu, nici in accelerare si nici la relanti nu se stingea, cel mai sigur pompa de ulei nu mai baga deloc ulei.

 

Nu ma pronunt deocamdata cu ce cred ca are, astept sa dau baia de ulei jos prima oara.

 

 

Da, sunt sigur de km, din punctul de vedere al istoricului reviziilor.

Pinionul de la pompa de ulei pus invers sau surubul care il fixeaza a ramas nestrans si a sarit pinionul de pe axul pompei de ulei.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

E putin off topic :offtopic: dar nu prea :rolleyes:

 

...se pot pune niste poze cand se da sau se pune baia de ulei?

Sau macar o lista cu, ce au demontat mecanicii; sau ce trebuie tinut cont..

 

Nu se stie niciodata - multi iti vor multumi, inclusiv eu.

 

(Stiu ca la E90 trebuie coborata directia cel putin ca sa poata fi data baia jos; iar baia trebuie data jos aca sa poti da lantul sau capacul lantului, ceva de genul asta nu mai tin minte..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

O sa pun poze :)!

 

Te referi acuma cand dau baia jos cum o sa o dau? Ce trebuie sa demontez ca sa iasa?

Da. Ce trebuie demontat inainte. Nu trebuie sa intri in detalii ci mai degraba ce este important de stiut. :rolleyes:

 

Si iti multumim pentru sinceritatea de mai sus. :thumbsup:

(Ignora pe cei care afirma ca mai bine era sa schimbi motorul - doar ai explicat si tu si altii de ce e mai bine sa il repari pe acela)

Link to comment
Share on other sites

Nu aveti de ce, pentru cei care apreciaza!

 

De asemenea nu pot spune, ce era mai bine si ce nu, nu am certitudiunea sa stiu acest lucru.

Treaba este ca esti sigur pe tine de ce ai/de ce stii/de ce vezi si eu stiam ca motorul masinii este perfect in afara de ceea ce mi sa intamplat si am putut schimba, nici asta nu inseamna o certitudine, dar am avut dovada ca merge foarte frumos dupa reparatie, daca luam un motor second-hand si doar i schimbam distributia si constatam orice fel de probleme la el (zgomote/mananca ulei/chiulasa/probleme in trecut,etc) o luam razna.

 

Am auzit ceva de cadru motorului si de alte lucruri, maine seara cand ma apuc o sa va zic exact cum am demontat baia si sper sa fie simpla rezolvarea la presiunea uleiului.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Vorba lui Cosmin , daca ar fii sarit un pinion , era jale distributia. Cand dai jos baia eu zic sa verifici bine sorbul de uleui si in cel mai rau caz pompa a tras ceva span si s-a infundat/stricat de nu mai poate sa bage presiunea corespunzatoare. Sau intr-un caz si mai rau , cuzinetii de linie au o uzura peste medie.
Link to comment
Share on other sites

Cum mi-a spus colegul de pe forum care face asta zi de zi...pinionul era iesit de pe pompa de ulei, pur si simpla juca in lant, surubul a fortat (forat) in baia de ulei care mi-a fisurat-o, aveam si o mica pierdere de ulei cum am vazut pierderea am dat comanda de simeringul de la palier si de baia de ulei, dupa am constatat ca simeringul de la palier e ok (am crezut ca il ciupisem).

 

Cauza? Pinionul era pus invers de noi...! Are o mica "belitura" pinionul care sper sa nu afecteze, mai astept un raspuns de la cineva daca sa iau alt pinion sau sa-l pun pe asta precum si daca e ok daca pun stop filet pe surubul de la pinion care il am nou.

 

Baia de ulei am apucat sa o duc la sudat, dupa m-am uitat pe net, gasisem cu 200 lei(in gorj)-300 lei inclusiv cu senzorul de ulei pe ele. Omul cand a vazut ce superficiala e fisurata mi-a zis sa astept 15-20 minute ca o face pe loc, dupa care mi-a zis ca e o problema, dupa sudura a inceput sa trosneasca si mi-a zis ca i crapa, a dat cu o solutie mov si intradevar a inceput sa curga prin sudura. Mi-a zis ca o face cu petec cu nu stiu ce, maine la 11 sa ma duc sa o iau.

Niste poze:

 

POZE

 

 

 

Pentru colegul bimmer, ca sa dai baia de ulei jos trebuie demontata cutia de viteze, motorul desfacut din suporti si ridicat cu macaraua cam 7-10 CM si de abia abia ai loc sa scoti baia, a trebuit sa scot si sorbul ca sa dau baia afara ca nu-mi iesea.

Si a doua solutia care pentru mine era mai grea, sa suspenzi motorul, sa dai cadrul motor jos cu caseta cu tot si dupa poti scoate baia linistit fara sa dai cutia jos.

 

In baie uzura era sub forma unui cerculet forat in ea, capul surubul cum s-a invartit in ea.

 

Am gasit 4-5 bucati de metal de aluminiu mari, de genul o bucata avea 1 cm cred, era un colt rotunjit insa nu stiu de la ce...din baie nu era, noi presupunem, optimisti fiind, ca au ramas de cand s-a rupt distributia de la capacul de distributie.

 

Atasez 2 poze, unde se vede rupt din aluminiul capacului, inclusiv un cap din ala rotunjit...sa nu fi cazut in baie atunci si noi sa nu fi curatat bine.

 

 

P.S Maine comand si alt ulei OE. Speram sa fie totul bine si sa-i dau cheie, uzura in motor sper sa nu fie, maine ridic masina sa ne uitam si la vibrochen asa in mare ce se vede

post-77153-0-38034700-1503335525_thumb.jpg

post-77153-0-66927800-1503335533_thumb.jpg

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am nimic de a face cu meseria de mecanic auto,insa din postura de absolvent de stiinta si ingineria materialelor acum x ani, si profesand ca inginer de peste 15 ani, insa iti pot spune cu certitudine ca baia aceea de ulei, care pare dintr-un aliaj pe baza de aluminiu nu va mai fi niciodata la fel cu suduri, petice, etc, fiind o piesa turnata la origine.

 

Daca tot vrei sa stai linistit, cumpara o baie de ulei de la dezmembrari, sudura/petice poate merge, insa 100% nu va avea aceleasi caracteristici ca o baie fara reparatii.

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Win... ce ti se intampla tie pare de domeniul fantasticului. Ingerul tau pazitor munceste din greu.

Prima data ti se rupe distributia si motorul scapa intreg. A doua oara, iti sare pinionul de pe pompa de ulei si nu afecteaza cu nimic distributia... Asa ceva... :sorcerer:

Imediat se naste un nou mit: motorul N47 ce refuza sa cedeze. :laugh:

Cat despre montarea invers a pinionului de pe pompa... de-asta e bine sa mergi la cineva care face asta zi de zi. Cand aia cer bani multi pe manopera, stiu pe ce. Acum la tine a fost o situatie mai aparte, avand un service la indemana.

Iar la sudarea aluminiului nu-i destul sa ai aparat de sudura. Exista niste proceduri de lucru, nu doar te apuci sa sudezi. Trebuie preincalzia piesa si foarte multa rabdare, e mai complicat. La fel se face si cu carcasele de cutii de viteze.

 

No... bine ca nu-i nimic grav. Ai oprit la timp, inainte sa calezi motorul.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Cum se intampla mereu din pacate...un necaz nu vine niciodata singur :( Cand te complici si vrei sa economisesti bani si sa stii ca e facut de mana ta cateodata se intampla si chestii de genu :(

 

Vorba lui Cosmin, cel mai bine la chestii de genu apelezi la oameni care fac asta zilnic si sunt multi oameni multimiti de cum lucreaza, dar acum este faptul deja consumat...

Edited by ckh
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mie nu-mi vine sa cred , ori ai mare ghinion ori mecanicul ala nu stie ce face .. cert e ca am mai auzit /citit de cazuri cu pinioanele puse pe invers , chiar si de la service-uri cu renume .

 

In acelasi timp mi se pare ca te-a costat foarte mult operatia si ca pe langa asta a mai si durat foarte mult.. nu stiu , motorul asta trebuia sa fie para stiut deja la cate masini s-au tot stricat si deci reparatia ar fi trebuit sa fie floare la ureche .

 

Sper sa rezolvi si sa nu te mai lovesti de problema asta prea curand, groaznica experienta.

Link to comment
Share on other sites

Eu am vazut un mercedes coupe 2014 cu distributia rupta pe care l-a reparat in "fata blocului " cu kitul pe febi si mecanicul un betiv ce facea pt prima oara masina aia , a durat 2 zile si merge perfect si in ziua de azi , cost total 1500ron.

 

din ce am inteles eu supapele sunt "ingropate" la modelele astea si la ruperea distributiei nu strici motorul , doar inlocuiesti distributia.

Edited by Krebs
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am vazut un mercedes coupe 2014 cu distributia rupta pe care l-a reparat in "fata blocului " cu kitul pe febi si mecanicul un betiv ce facea pt prima oara masina aia , a durat 2 zile si merge perfect si in ziua de azi , cost total 1500ron.

 

din ce am inteles eu supapele sunt "ingropate" la modelele astea si la ruperea distributiei nu strici motorul , doar inlocuiesti distributia.

O fi ca la vechile benzinare... Dar mai tre sa ai si un dram de noroc sa ti-l repare nea caisa la o bere si sa n-ai probleme. :D

Link to comment
Share on other sites

Am 2 prieteni care au refacut motorul la ei si sunt super multumiti...pe langa alti 6 care au facut distributia la ei...ultima masina un X3 F25 20d 184 cp 3500 ron, la un E60 costa 3000 ron iar motorul pentru refacut l-a costat pe un prieten 9000 ron la un 320d 177cp
Link to comment
Share on other sites

De apreciat efortul colegului sa prezinta toata patania lui; este constructiv, pentru cei ce lectureza forumul, deoarece se trag cateva concluzii:

 

- este mai rentabil sa te adresezi unui service cu experienta, cu review-uri bune, cu experienta in reparatiile respective/decat sa improvizezi, inveti din mers; de asemenea, reparatiile cu factura si garantie(la service-uri serioase) sunt de preferat

 

- se pare ca totusi cedeaza lantul la N47, este mult folclor, dar si cazuri reale, ce confirma problemele

 

- masinile second hand sunt loterie

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.