Jump to content

Refacere Motor N47 (Informatii- Piese,Repere,Etc)


Recommended Posts

Am schimbat la opel cureaua originala veche de 10 ani si cu 118.000km care de fapt se schimba la 150.000km sau 8 ani si am ramas uimit de cat de bine arata dupa dupa 10 ani, se descifra codul stantat pe curea

 

Un kit complet ptr distributie livrat de Continental plus cele 2 pinioane ptr axe cu vanosi incorporati INA, toate filtrele, ulei motor si cv plus manopera au costat 920€

 

Nu este bmw dar merge cu siguranta inca 120.000km, parca imi este dor de ursuletele alea vechi, schimbam simeringurile la supape si cureaua la distributie pe marginea drumului.....

Edited by BOASKA
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Nu am mai scris deoarece sunt negru de suparare.

 

Am montat totul inapoi, a pornit perfect, a mers 10 minute PERFECT dupa a inceput sa tremure ca si cum ar merge in 3.

Am pus testerul pe ea, avea eroare pe "smooth running control", am sters-o si m-am uitat la valorile injectoarelor, motor a apucat sa se incalzeasca si avea valori pe injectoarele 1-4 de 3.5 respectiv -3.5, urca si la 4 si la 5, iar injectoarele 2-3 aveau valori de 1-2, am gasit plin de motorina pe la injectoare si la rampa, am mai strans conductele, injectoarele 2-3 si-au revenit cu valori de 0.1 si 0.09, iar injectoarele 1-4 au ramas la fel.

Masina a prins un tacanit dupa 1600 rpm care se intensifica, nu-mi dau seama daca din injectoare sau motor. Pe langa injectorul 4 dinspre parbiz scapa compresie, in accelerare dupa 2000 rpm are un tremurat si parca greoaie.

Am comandat iarasi 4 saibe + 4 oringuri la injectoare, le dam jos ne uitam la ele, le montam inapoi, daca nu-si revine e din motor si inseamna ca e dus!

 

Daca tacanitul nu dispare si valorile la injectoare nu-si revin o trag pe dreapta vreo 1-2 saptamani pana imi vine baiatul care mi-a facut motorul sa-i mai facem un test de compresie, daca il pica si pe ala e clar!

 

Revin cu alte informatii!

 

Doar reparatia motorului+ distributia m-a costat undeva la 6500 lei fara adaos (fara 34%).

Link to comment
Share on other sites

Fara suparare pentru colegul cu problemele de mai sus.

 

Dupa reparat diverse masini la service "multi-marca" mi-am invatat lectia: sanse sunt foarte mici ca un asemenea service sa faca o lucrari de calitate pentru mai multe marci. Eu am facut diverse lucruri mici la alta masina, nu bmw-ul, la un service de incredere, dar datorita unor lucruri specifice marcii am avut de suferit si tot la service autorizat am ajuns.

 

Exemple:

- burduful de planetara la fiat are un colier pe care il strangi cu clestele. Daca nu ii fortezi siguranta cu o surubelnita dupa, se desface -> un cap de planetara dus

- flansele de amortizor aftermarket NU TIN! dupa ce am schimbat 2 seturi aftermarket, am pus originale, acum nu mai am probleme.

etc.

 

Toate micile detalii le-am aflat pe banii mei din pacate. Daca ma duceam la un service autorizat care face asta in fiecare zi, in final ieseam mai ieftin.

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Colegi...mai am putin sa trag concluzia ca este "praf" motorul...am schimbat O-ringurile si saibele, de abia a pornit, a trebuit sa desfac o conducta(cred ca avea aer, insa niciodata nu mi-a pornit asa greu si am mai desfacut de 2-3 ori injectoarele pana acum), a pornit, s-a auzit perfect 1-2 minute, prima accelerare pana in 3000 rpm a fost ca pe vremuri, adica perfecta si dupa dintr-o data iara o apuca tremuratul si sa zic dupa 5 minute si tacanitul specific, am scos-o sa facem o tura cu ea cu testerul pus pe injectoare, in accelerare si mers constant injectoarele 1-4 aveau valori de 5.5 si -5.5 si de multe ori 6.0 constant in accelerare, iar 2-3 fluctueaza mult, adica au fost si la 0.2 si la 4.5.

 

Am mers cu baietii sa facem o tura de centura orasului, la intoarcere batea atat de rau si tremura asa rau (misca si relantiul) de mi-a fost frica sa nu-mi sara pistoanele prin capota sau sa-mi explodeze motorul, am tras-o cu alta masina pana la service.A inceput sa se auda un *chitait* cel mai bine spus , facea cel mai des cand acceleram usor si luam piciorul repede pana 1600 rpm.

 

Mai vreau daca gasesc prin oras sa montez 4 injectoare pe masina sa stiu clar o treaba, daca face si cu alte injectoare la fel stiu ca e motorul si caut alt motor...

 

Mi-a fost si rusine sa-i fac filmare la cum bate de rau...nici nu mi-a venit sa scot telefonul sa filmez.

 

Dilema mea este ca aseara tacanea in accelerare din ce in ce mai rau si acuma dupa ce am scos injectoarele si le-am pus inapoi nu sa auzit nimic timp de 3 minute cam asa, s-a auzit motorul perfect, un motor care bate/tacane intr-o seara, a doua zi ar trebui sa faca la fel indiferent de ce faci la injectoarele alea...parerea mea!

 

 

Caut niste injectoare sa probez sa vad ca idee, va tin la curent ...bafta!

post-77153-0-22422000-1503508426_thumb.jpg

post-77153-0-87465900-1503508428_thumb.jpg

post-77153-0-21376900-1503508431_thumb.jpg

post-77153-0-94566500-1503508433_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Win-ia in calcul sa mergi si la un specialist, sus cu ea pe trailer, cam ciudat sa se strice asa repede injectoarele, poate pierde compresie pe undeva..verifica si daca firele care se conecteaza la injectoare nu au intreruperi..(misca de ele si vezi daca se schimba ceva in mersul motorului, injectoarele sunt puse in aceeasi ordine?).

 

_chiulasa_ este verificata, rectificata?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Win din ce imi dau eu seama, masina ta are distributia sarita de la punct, probabil din cauza pinionului de la pompa de ulei. Sau mai exista varianta ca sa nu fi fost pusa bine la punct de la bun inceput si asa a cedat si pnionul. De aici se trage si faza cu injectoarele, timpii motorului nu sunt corecti iar injectoarele au corectii mari tocmai ca sa compenseze..

 

Din experinta iti spun, o distributie care nu e corect pusa la punct face probleme de genul asta chiar daca aparent motorul porneste si functioneaza aproape corect.

 

Poti sa faci un test pt injectoare, cineva care se pricepe, testul se face cu eprubete, nu valori date de nush ce tester.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

A innebunit lumea cu sfaturi gen "fa un test de compresie". Dar poate explicati de ce sa faca un teste compresie? Sau va place cum suna teste de compresie?

 

In cazul lui Win unde se presupune ca a ramas fara ungere, ne gandim la motor calat. Testul de compresie e pentru alte cazuri, motoare cu uzura mare a segmentilor

 

Win ai incercat sa invarti motorul la mana? Cum se simte?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ovy318i testul de compresie este programat luni cand se intoarce baiatul care mi-a facut motorul din concediu, mi-a zis ca trebuie sa dam bujiile jos ca sa fie admisia libera sau ceva de genul sa fie cat mai exact testul.

 

 

chitsro chiulasa este rectificata/verificata la RK motors la craiova (am dus-o si luat-o personal cu masina de acolo), am platit 1060 lei la ei pentru tot.Firele injectoarelor nu au nimic, am tras pe rand mufa la cate un injector, iar la 2 din ele cand scoti mufa da motorul sa moara, iar la celelalte 2 se opreste din prima cum ai tras mufa.

Injectoarele sunt puse in aceeasi ordine (este gravat pe ele care cum sunt)

 

mircea motorul asta se pune la punct in felul urmator, axele cu came de sus au niste semne, trebuie sa fie la semnele respective, iar pinionul de la pompa de injectie trebuie sa fie la punct la ora 20:00 cu o "pana" de pe motor, reglajul motorului este ca pistonul 1-4 sa fie la maxim ridicate sus cand distributia este la punct, in cazul meu daca a sarit pinionul de la pompa de ulei si lantul a invartit in gol pinionul nemaiactionand pompa nu are treaba cu punerea motorului la punct atata timp cat mi-a functionat 2 zile perfect, deci prin logica excludem aceasta varianta 100%.

 

 

Am reusit sa fac rost de 4 injectoare (maine le iau) de la dezmembrari, 50 lei ma costa acest "ajutor" insa imi convine... omul mi-a zis ca sunt cele de 163cp nu de 177cp, el mi-a zis ca se potrivesc, totusi am zis ca ma duc eu cu un injector de al meu la el sa vedem.

Macar sa le pun, chiar daca nu le-as coda, daca motorul nu mai bate atunci e clar, daca bate in continuare si am valori de 5-6 pe injectoare e din motor...

 

Ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere sa urci masina pe platforma sa o duci la cineva care a mai facut si face asta aproape zilnic, parerea mea ca ajungi la o cheltuiala mult mai mare in stilul asta si batai de cap si sunt sanse tot sa nu iasa ce trebuie dar cum nu pot sa hotarasc eu pe banii tai este strict o parere personala si ce as face eu personal, te inteleg ca ai investit bani si e de apreciat ca ai incercat sa o faci asa dar din punctul meu de vedere te-ai complicat inutil la o manopera de genu.

 

Poate ai noroc si doar este ceva prost montat sau te duce la o cheltuiala mult mai mica tinand cont ca majoritatea pieselor le ai deja noi.

 

Iti urez mult noroc si sa iasa cum trebuie indiferent de ce decizie iei.

Edited by ckh
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am incercat sa invart motorul...porneste aproape la sfert, cred ca se invarte fara probleme. Urmatorul pas ar fi alt motor...iau distributia de pe asta ca e noua si o pun pe celalalt.

 

Ckh, mi-a zis mama sa o pun pe platforma sa o duc la bmw timisoara :)))), i-am zis ca daca aud aia ce sa intamplat nu se ating de masina, imi zic din start sa iau alt motor:))...Mersi mult !

 

Incerc cu injectoarele daca se potrivesc si va anunt.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca se potrivesc injectoarele de 163 cp, si in alta ordine de idei nu stii daca sunt bune sau nu.

 

Daca porneste la sfert e bine, stii ca diesel-ul se mai numeste si MAC - motor cu aprindere prin compresie. n-ai compresie nu porneste sau porneste ff greu.

Edited by Mircea-Si
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

A innebunit lumea cu sfaturi gen "fa un test de compresie". Dar poate explicati de ce sa faca un teste compresie? Sau va place cum suna teste de compresie?

In cazul lui Win unde se presupune ca a ramas fara ungere, ne gandim la motor calat. Testul de compresie e pentru alte cazuri, motoare cu uzura mare a segmentilor

Win ai incercat sa invarti motorul la mana? Cum se simte?

 

N-am inebunit, daca ai stii cum functioneaza aceste corectii poate ai intelege de ce i-am spus sa faca un test de compresie si n-ai mai jigni gratuit

 

Acest motor are senzori de detonare iar corectiile pe injectoare inseamna valorile de compensare pe care le da DDE-ul pe fiecare injector ca sa atenueze valorile vibratiilor venite de la senzorii

de detonatie pentru ca motorul sa mearga cat de mult se poate fara vibratii - de aia se numeste smooth running control optiunea de diagnoza

Iar daca motorul da corectii foarte mari inseamna ca e o problema la cilindrii, la camera de ardere,

Daca ar fi o problema la arbore sau la cuzineti ar bate, s-ar auzi

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

in cazul meu daca a sarit pinionul de la pompa de ulei si lantul a invartit in gol pinionul nemaiactionand pompa nu are treaba cu punerea motorului la punct atata timp cat mi-a functionat 2 zile perfect, deci prin logica excludem aceasta varianta 100%.

Te-ai gandit ca in momentul in care a sarit pinionul de la pompa de ulei si a scazut presiunea in instalatia de ungere, intinzatoarele hidraulice ale distributiei s-au inmuiat suficient cat sa sara lanturile vreun dinte? Motorul tau se manifesta cam cum ar trebui in astfel de cazuri.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da Cosmin, dar la prima pornire cu ceva accelerari pana la 2000-3000 rpm la relanti sa mearga perfect perfect ca nou si dupa sa bata? un motor cu distributia sarita de la punct e sarita permanent, nu doar cand vrea el sa nu mai zic ca ar aparea vreo eroare ceva la senzorul de la axul cu came.

 

Acum am auzit alt lucru, este posibil ca masina la rece dupa o zi in care a stat sa porneasca bine fara tacanit si totusi dupa ce se incalzeste si incepe sa tacane problema sa fie din cuzineti/segmenti implicit din motor, eu credeam ca daca bate acuma , nu are cum sa nu bata a doua zi la prima pornire...

 

Si "chitaiturile" alea ori din injectoare, ori din cuzineti segmenti ceva.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

No... bine ca nu-i nimic grav. Ai oprit la timp, inainte sa calezi motorul.

 

 

calat n-o fi, dar uzura de cateva mii de km a luat.

cred ca l-a pus pe butuci lipsa uleiului....deci "la timp" nu cred ca se mai aplica in cazul lui :((

Edited by Alex_wly
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ufff, naspa situatie!

 

..Orice s-ar intampla cu acest motor eu nu as declara nereusita aceasta incercare de a reface motorul intr-un service multi-marca sau mai stiu eu..

 

Daca pompa de ulei nu ar fi avut pinionul/pinioanele pus/e invers probabil problema pe care o ai nu s-ar fi manifestat, motorul ar fi functionat perfect mult si bine; dar faptul ca motorul a fost lipsit de ungere desigur ca poate duce la efecte din cele mai catastrofice..

De la compresia in cilindri de verificat (nu as considera injectoarele chiar daca testerul spune ca se deschid aiurea sau anormal.. suau nu in parametri - mototrul nu a avut probleme inainte cu injectoarele; de ce ar fi acum afectate?) si uzura axelor cu came, pana la a sari de la punct dupa cum bine zice Cosmin, tot ce tine de ungere-uzura prematura ar trebui considerat...

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mie unul mi-e si frica sa mai intru pe topic sa citesc.. bai frate, curat ghinion..

 

mie unul din ce zici tu mi se pare ca-i sarita de la punct distributia.

"mie unul" mi se pare ca numai un mecanic bun isi poate da cu parerea, dupa ce demonteaza motorul....pana atunci e doar o tocatoare de bani masina...pt WIN, bineinteles.

te salut poiuyt

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.