Jump to content

BMW F10


Silviu_ok

Recommended Posts

Da. Mai ai ca varianta kitul de la H&R sau bara stabilizatoare fata de M5 + cea de pe spate de 650/550 - te uiti dupa coduri.

Eu am edc pe arcuri ac schnitzer si bare stabilizatoare M5+650 de cativa ani si imi place mult mai mult fata de varianta stock. Poate daca bara spate era si mai groasa as fi fost mai multumit.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos pentru sfaturi,momentan o sa schimb doar barile stabilizatoare pe fata si pe spate,sper ca merita investitia,arcurile nu o sa le schimb momentan,mi-e teama sa nu o rigidizez prea mult,e ok daca montez doar barile stabilizatoare?masina se inclina destul de mult in curbe,de asta tin neaparat sa le schimb.
Link to comment
Share on other sites

In cazul asta se merita sa le schimb? ma enerveaza destul de tare in depasiri,cum trag de volan putin mai brusc imediat se simte ca o barca,nu imi doresc sa fie super sportiva ci doar sa fie ceva mai stabila sa nu se mai simta ca o masina asa de grea. Edited by Silviu_ok
Link to comment
Share on other sites

O diferenta se va simti, asta e clar, dar acum nu stiu sa spun ce si cat. Eu am inceput cu arcurile si apoi am schimbat barele.

 

Vezi f10.5post.com/forums/forumdisplay.php?f=316 - sunt destui care au schimbat doar barele si spun ca masinile lor stau si se simt mai bine pe viraje.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu la F10 cu functioneaza insa la E90 am incercat si eu sa "imbunatatesc" comportamentul masinii la rulare mai ales pentru mersul sportiv si nu am reusit decat sa fac o mare prostie. Masina a devenit mult mai rigida, topaia mai mult, inconfortabila total, peste toate astea puneti ca vandusem deja arcurile stock, asa ca a trebuit sa raman cu cele eibach care mai mult rau au facut decat bine. Intr-adevar pe drum perfect masina era ok insa cea mai mica denivelare, chiar si din cele de pe a2 de la imbinarea asfaltului cu diversele podete, nu facea decat sa lanseze masina si mai mult.

 

Ca o parere, dupa ce pe alt e90 am experimentat, merg mult mai bine niste amortizoare noi si eventual sport pe arcuri normale, decat sa schimbi doar arcuri. Acum repet, asta e experienta personala, nu dati cu pietre daca nu sunteti de acord.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu la F10 cu functioneaza insa la E90 am incercat si eu sa "imbunatatesc" comportamentul masinii la rulare mai ales pentru mersul sportiv si nu am reusit decat sa fac o mare prostie. Masina a devenit mult mai rigida, topaia mai mult, inconfortabila total, peste toate astea puneti ca vandusem deja arcurile stock, asa ca a trebuit sa raman cu cele eibach care mai mult rau au facut decat bine. Intr-adevar pe drum perfect masina era ok insa cea mai mica denivelare, chiar si din cele de pe a2 de la imbinarea asfaltului cu diversele podete, nu facea decat sa lanseze masina si mai mult.

 

Ca o parere, dupa ce pe alt e90 am experimentat, merg mult mai bine niste amortizoare noi si eventual sport pe arcuri normale, decat sa schimbi doar arcuri. Acum repet, asta e experienta personala, nu dati cu pietre daca nu sunteti de acord.

 

Ai dreptate, cand pui arcuri trebuie sa fie si amortizoarele in stare foarte buna si sa fie amortizoare sport cel putin din fabrica, daca pui arcuri sport pe amortizoare stock o sa le forteze si se uzeaza mult mai repede + ca topaie cand se uzeaza destul de mult.

 

Se recomanda Eibach Prokit pe amortizoare stock dar din punctul meu de vedere nu e ce trebuie + ca le uzeaza imediat...

 

Eibach Sportline pe amortizoare sport.

Edited by ckh
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu merg pe amortizoarele stock cu control electronic - ddc, cu arcuri ac schnitzer si cu barele stabilizatoare de M5/550 de mai bine de 180.000km. Am inceput sa o modific pe la 60k km, iar masina este condusa 85% pe drumurile patriei. NICIO problema pana acum.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nu cred ca se pot monta,sunt controlate electronic ca si ddc,merg doar cele de m5,paket m si h&r,din cate stiu.

 

Ceva de genul ?

 

https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/oem-front-and-rear-sway-bar-upgrade-kit/31352284460kt/

 

Clientii zic ca bara fata e grozava, dar daca schimbi si bara spate, totul se strica.

Link to comment
Share on other sites

Din cunostinta de cauza ... aceeasi problema am avut-o si eu la e60. Prima oara am pus arcuri eibach pro kit, s-a imbunatatit un pic dar nu wow, am pus barile stabilizatoare de m-pack, apropo, forma e aceeasi dar grosimea este alta, am pus si amortizoare bilstein b4 m-pack, abia dupa asta s-a schimbat comportamentul masinii.

Un coleg de pe forum care are f10 si-a pus bari de m5, nu a fost multumit de feedback.

Link to comment
Share on other sites

Desteptul care a lasat review pe ecs tuning a revenit si a spus ca a instalat bara spate invers, deci nu se strica nimic.

 

De altfel, doar cu bara stabilizatoare fata de M5 instalata, masina subvireaza pronuntat mai ales pe ud sau in conditii de iarna. Instalarea barei stabilizatoare de pe 650i (mai groasa cu 2mm fata de variantele M Sport dedicate F10) mai taie din aceasta tendinta subviratoare.

 

Eu am pe masina aceasta modificare impreuna cu arcuri AC Schnitzer pe armortizoarele DDC/EDC. Tinuta de drum fata de standard e mult imbunatatita, mai putin balans stanga-dreapta, schimbari de directie mai precise, dar cu minusul descris mai sus si confortul general un pic alterat. Urmeaza sa rezolv si cu subvirarea odata ce-mi voi comanda bara spate stabilizatoare din kit-ul Eibach (grosimea ei e proportionala cu cea a fetei).

 

Bara stabilizatoare spate de M5 nu e compatibila cu modele non-M pe F10.

Edited by 99SDT
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt feedback , baieti.

Ce ziceti atunci de kit-ul H&R atunci ?

https://www.racelook.ro/suspensii/bare-stabilizatoare/bare-stabilizatoare-h-r/bmw/f10/h-r-stabilisator-bmw-f10

As prefera sa nu pun arcuri sport, din cauza drumurilor in zona unde locuiesc .

As dori doar sa mai elimin din balans.

 

Sau ceva similar in Romania ?

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

Pt Eibach codul correct pt F10 este E40-20-022-01-11 . Nu gasesc nici pe Ebay nici pe Amazon in Europa. Stie cineva unde gasesc in Romania ?

 

@99SDT - ma uit la orice dar spune-mi si unde gasesc de cumparat. Mersi.

 

@seaman

Cred ca nu ar strica sa te uiti si la un kit KW V3, fa-ti o idee.

 

Coilovers la 2000 si ceva ? Multumesc dar chiar cred ca nu merita. In primul rand gasesti la 1000$ , de firme bune , apoi am zis ca nu vreau arcuri comprimate din cauza de drumuri.

O sa-mi incerc norocul cu un set de bari stabilizatoare. Mai mult de atata , mai bine vand masina.

 

Mai am o problema - la kit-urile astea de bari nu pare sa se faca diferenta intre Non-LCI si LCI .Eu am LCI . Stie cineva daca exista vreo diferenta ?

 

Cei care au pus Eibach pe BMW F10 par multumiti :

https://www.intalnirea BMW-urilor.com/forums/showthread.php?t=1041569

 

Doar daca as gasi undeva in Romania- Europa

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

Dupa mai mult studiu al problemei , se pare ca nici schimbarea barilor cu unele after market nu e o solutie decat daca drumurile sunt foarte bune. Barile after market Eibach si H&R au 30/20 mm (fata/spate) , fata de 23/15 standard , 24/16 M-sport si 26/18 M5.

Asta inseamna o crestere exponentiala a rigiditatii si deci un comportament nu prea grozav pe drum cu denivelari. Pe de alta parte creste manevrabilitatea si se reduce balansul. Totusi, conform celor ce au montat, nivelul de confort se reduce considerabil pe drum denivelat . Si asta in cazul masinilor cu motoare de 3.0 L , care sunt mai grele si compenseaza pt rigiditatea crescuta a barilor stabilizatoare.

Pot sa deduc ca in cazul meu , cu motor de 2L biturbo , rigiditatea va fi chiar mai accentuata si nu as vrea sa simt masina sarind pe denivelari .

Oare upgrade-ul la bari m-sport ar aduce o imbunatatire sesizabila , intru-cat e vorba doar de 1 mm crestere in diametru al barilor ? Solutia mai buna ar fi upgrade la bari M5/650 , dar slabe sanse sa gasesc asa ceva.

Ori poate ar trebui sa ma gandesc la o suspensie reglabila ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.