Jump to content

E46 320D - Fum alb


Recommended Posts

Buna ziua,

 

azi mi s-a intamplat a doua oara, fix in aceleasi conditii.

Problema este urmatoarea. Am mers cu masina circa o ora, o ora si jumatate dupa care a stat cam o ora. Plec de pe loc linistit dupa care peste 50-100 de metri apas brusc acceleratia, masina pleaca cum trebuie (treapta a doua de viteza) adica in forta dar lasa un nor de fum alb in spate si nu e putin, ala din spatele meu d-abia se mai vede.

Dupa cum spuneam asta s-a intamplat de doua ori pana acuma la interval de aproximativ o luna (2500 km intre cele doua evenimente). Daca incerc sa refac incidentul nu reusesc, adica nu scoate fum daca vreau eu :blink:

 

Masina este un E46 cu motor M47N, 117000 km. A fost verificat filtrul de carter si este perfect curat. Am avut o problema la evacuare, toba finala a fost peticita ca avea doua fisuri pe sectiunea de dupa catalizator.

 

Ma paste iar o mare investitie? Orice sugestii ar putea sa ma ajute.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

vezi daca ai ulei pe evacuare si pe la furtunele de la turbo :blink:

244039[/snapback]

 

 

Problema este intr-adevar ciudata. Si eu inclin sa cred ca e ceva cu turbina, am schimbat una la Skoda Octavia pe care o aveam acu 3 ani si simptomele erau clare, insa acuma nu-s deloc clare.

 

Singurul lucru de care ma pot lega este interventia la toba intermediara. Spuneam ca a fost peticita ca era fisurata teava din spatelele catalizatorului. Inainte de asta nu am avut niciodata o situatie in care sa scoata fum. Mi s-a sugerat sa schimb filtrul de carter dar ala nu are nimic.

 

Nu sunt sigur, dar nu iese nimic pe compter la diagnoza daca e ceva in neregula cu turbina?

Edited by octavian
Link to comment
Share on other sites

la ce iti mai trebuie tester daca vezi ca turbina arunca ulei?

oricum, nu vreau sa te dezamagesc dar fumul alb e de la ulei si chiar daca toba ta e ciuruita tot nu tre sa scoata fum alb..

uita-te la furtunele de la turbo si intercooler si daca e ulei pe acolo e clar..

Link to comment
Share on other sites

de ce s-o vinzi doar ca s-a stricat turbo ? sau aveai de gand sa o vinzi si inainte ?

244281[/snapback]

 

Buna intrebare...

Pai sunt mai multe istorii, asta e una din ele.

Dupa ce am luat masina (martie anul trecut) m-au pocnit doi omuleti: unul mi-a sters o portiera altul mi-a busit roata stanga spate (am schimbat tot inclusiv fuzeta).

Asta n-a fost nimic, urmeaza una de desene animate. Un BMW busit de o bicicleta :)

Ma duc la tara undeva intr-o duminica opresc la o ciusmea pe dreapta si intra un biciclist din spate in masina mea (erau 4, trei au vazut masina ultimul nu). Ce a rezultat? Luneta bucatele, spoiler indoit si o adancitura in cupola (a ajuns acolo cu pumnul). A lovit fix in centrul masinii, ambele stopuri intacte, sticla de la luneta in toate orificiile, inclusiv in ventilatie in fata, am mai gasit bucatele de sticla si anul asta.

Anul asta am schimbat deja suspensie, discuri, placute, ceva bucse, tampoane motor etc. E prea mult totusi. Stiu, masina nu are nici o vina, dar dupa astea si turbina e prea mult.

 

Adevarul e ca imi place masina (dar e mai scumpa decat mai multe amante simultan:)) si nu-mi vine sa renunt la ea de aia ma tot gandesc, dupa ce o fac zic ca nu mai are rost s-o dau :blink:

Link to comment
Share on other sites

Lol ,asta cu bicicleta e tare!!!!  :blink:  :)  :)

 

In altao rdine de idei: fum alb( sau albastrui ) inseamna consum de ulei, iar fum negru- probleme la carburatie ( injectoare) ardere incompleta......

244536[/snapback]

 

Ah, am uitat sa spun, am schimbat anul trecut si doua injectoare dupa ce am pus motorina de la un Rompetrol :)

 

Fumul este alb.

Link to comment
Share on other sites

eu stiu asa ca fumul albastru inseamna consum de ulei(segmenti sau ghiduri de supapa uzate, turbina...daca e turbina se verifica furtunu de la intercooler daca prezinta urme de ulei...de regula cand e turbina nici motorul nu mai trage..tot asa se intampla cand furtunu de la turbina este fisurat..dar atunci scoate fum negru..)

Fumul alb inseamna o posibila prezenta a lichidului de racire in camerele de ardere, adica garnitura de chiulasa terminata sau bloc motor fisurat.

Si evident fumu' negru...amestec bogat in combustibil nears/funingine etc...

Daca spui ca e alb..fara nici o tenta la albastrui..si daca motorul trage la fel ca si pana acum..verifica si tine sub observatie nivelul de lichid de racire...vezi ce se intampla cu el dupa un episod ca asta...Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Daca spui ca e alb..fara nici o tenta la albastrui..si daca motorul trage la fel ca si pana acum..verifica si tine sub observatie nivelul de lichid de racire...vezi ce se intampla cu el dupa un episod ca asta...Bafta!

244701[/snapback]

 

si mai urat :blink:

 

Maine (adica azi) am sa fac o vizita la reprezentanta. Am vorbit cu ei sa vedem ce si cum. Am sa va tin la curent

Link to comment
Share on other sites

Daca scoate fum alb trebuie schimbat epuratorul de ulei, nu dureaza mult si am impresia ca nu e foarte scump.

Vezi poza:

244924[/snapback]

 

Asta se cheama filtru de carter? Mi s-a spus la un moment dat sa schimb filtrul de carter si le-am spus in service sa verifice, se pare ca e impecabil.

 

N-am apucat sa ma uit, din cate am vazut eu, in fata motorului e ceva de plastic, niste tuburi ceva si mi se par umede dar n-am scos capacul la motor. Asta e singurul lucru care mi se pare ca nu e la fel ca alta data.

 

Masina nu consuma ulei, niciodata nu am adaugat/completat intre schimburile programate de ulei (tot timpul la 15000 km - Castrol TXT).

 

Oricum, este la doctor acuma, cred ca am sa aflu diseara sau maine cel mai tarziu ce e cu ea.

Link to comment
Share on other sites

nu ai completat ulei pt ca niciodata nu a ajuns la minim...sau si-a pastrat nivelul constant in timp? daca nivelul de ulei nu a variat deloc...imi este f greu sa cred ca motoru tau nu consuma deloc ulei (cand zic consum nu ma refer neaparat la val. mari 500ml-1l..ci val.mici rezonabile..) mai ales diesel si mai ales turbo..un consum redus de ulei e perfect normal..ce vrei sa-ti spun ca la masinile noi din grupu VW un consum de 1L la 1000km e perfect normal..si asta nu scrie doar in carti...mi-au venit masini la prima revizie cu nivelul la min chiar si sub..

revenind la ale noastre..posibil sa ai dreptate sa nu consume deloc ulei (perpetuum mobile de speta 1) insa mai exista (deci aici ma dau cu parerea...asta nu inseamna ca la tine asa e si nu trebuie sa te sperii...sunt sigura ca nu ai nimic grav..din cate ai povestit) cauze in care nu apare variatie de nivel de ulei cand apar fisuri in blocul motor si intra lichid de racire in ulei (in acest caz uleiul in contact cu apa face spume..cand desfaci busonul de la motor se observa mici urme de spume pe capac).sau mai exista alternativa sa se amestece combustibil cu ulei..am avut un Mitsubishi Pajero care intre revizie scotea 1l litru de ulei, nu completa..ii intra benzina in motor..dar asta e alta poveste..una peste alta sunt tare curioasa care e adevaratu defect (daca e) la tine..oricum probabil nu va fi nimic grav...Bafta, si sa ne spui si noua ce-au zis cei de la service..

Edited by bimmer_girl
Link to comment
Share on other sites

nu ai completat ulei pt ca niciodata nu a ajuns la minim...sau si-a pastrat nivelul constant in timp? daca nivelul de ulei nu a variat deloc...imi este f greu sa cred ca motoru tau nu consuma deloc ulei (cand zic consum nu ma refer neaparat la val. mari 500ml-1l..ci val.mici rezonabile..) mai ales diesel si mai ales turbo..un consum redus de ulei e perfect normal..ce vrei sa-ti spun ca la masinile noi din grupu VW un consum de 1L la 1000km e perfect normal..si asta nu scrie doar in carti...mi-au venit masini la prima revizie cu nivelul la min chiar si sub..

revenind la ale noastre..posibil sa ai dreptate sa nu consume deloc ulei (perpetuum mobile de speta 1) insa mai exista (deci aici ma dau cu parerea...asta nu inseamna ca la tine asa e si nu trebuie sa te sperii...sunt sigura ca nu ai nimic grav..din cate ai povestit) cauze in care nu apare variatie de nivel de ulei cand apar fisuri in blocul motor si intra lichid de racire in ulei (in acest caz uleiul in contact cu apa face spume..cand desfaci busonul de la motor se observa mici urme de spume pe capac).sau mai exista alternativa sa se amestece combustibil cu ulei..am avut un Mitsubishi Pajero care intre revizie scotea 1l litru de ulei, nu completa..ii intra benzina in motor..dar asta e alta poveste..una peste alta sunt tare curioasa care e adevaratu defect (daca e) la tine..oricum probabil nu va fi nimic grav...Bafta, si sa ne spui si noua ce-au zis cei de la service..

245080[/snapback]

 

Pai n-am zis ca nu consuma _deloc_, doar ca n-am fost nevoit sa completez niciodata. Niciodata nu mi-a ajuns uleiul la minim. Ceea ce, desigur, e un lucru bun. Dupa computerul masinii schimbul ar trebui facut undeva pe la 22000 km dar schimb la 15000 (deformatie de la skoda :blink:). De fiecare data la schimbul de ulei schimb toate filtrele.

La Skoda am schimbat turbina insa a fost alta problema, scapa ulei pe undeva prin fata rotii dreapta fata si s-a vazut imediat, toata partea dreapta a masinii era numai picaturi de ulei. Insa acolo am avut noroc, mai erau 2 zile de garantie.

 

Sa speram ca si aici am ceva noroc, sunt optimist de felul meu.

Sigur ca am sa povestesc ce s-a intamplat.

Link to comment
Share on other sites

La Skoda am schimbat turbina insa a fost alta problema, scapa ulei pe undeva prin fata rotii dreapta fata si s-a vazut imediat, toata partea dreapta a masinii era numai picaturi de ulei. Insa acolo am avut noroc, mai erau 2 zile de garantie.

 

Sa speram ca si aici am ceva noroc, sunt optimist de felul meu.

Sigur ca am sa povestesc ce s-a intamplat.

245093[/snapback]

:blink:)) diesel...ALH cumva?..pierdea pe la intercooler..ma rog pe acolo scapa..ax dus..la ce service ai "intretinut-o"?

Link to comment
Share on other sites

:blink:)) diesel...ALH cumva?..pierdea pe la intercooler..ma rog pe acolo scapa..ax dus..la ce service ai "intretinut-o"?

245181[/snapback]

 

ALH, exact, pierdea pe la intercooler. Stii problema? Lucrezi cumva la Porsche? Service-ul care mi-a rezolvat problema este OpenService din Iasi, cine a provocat problema nu stiu exact, dar sigur era un service din Suceava.

Link to comment
Share on other sites

nu la Porsche..am lucrat la Avia Motors-SKODA si acum la Alto Syncro-SEAT..in fine e aceeasi firma..jobul meu oricum e strans legat si de Skoda...Alto-Avia cam tot aia este...

245225[/snapback]

 

Skoda mea a fost luata de la Avia Motors. O masina buna care m-a servit mai mult decat onorabil.

 

Acuma on topic:

 

Tocmai am luat masina din service, s-a facut doar diagnoza si comanda pentru piese. Dupa cum spuneam mai sus, sunt un optimist :blink:. Am scapat doar cu filtrul de carter care trebuie schimbat si costa undeva pe la 200 lei. Pe langa asta mai e un cablaj pe la un airbag din cauza caruia tot mi se aprinde un bec in bord. Nici ala nu e scump, ceva in jur de 40 lei.

 

Am sa revin cu detalii dupa ce schimb si filtrul.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Problema a fost rezolvata. Am schimbat filtrul de carter, asa cum mi-au zis baietii la Trado Motors in Iasi.

 

Toata afacerea a costat 230 lei. Sincer sa fiu ceva s-a schimbat si asta in bine, masina trage mai bine, diferenta e usor sesizabila.

 

Apreciez profesionalismul celor de la Trado Motors din Iasi. Eu eram cam speriat ca trebuie sa schimb turbina dar m-au linistit inca de cand m-am dus pentru diagnoza. Ca sa imi dovedeasca ca nu trebuie sa schimb turbina mi-au spalat/curatat filtrul vechi (nu aveau nou pe stoc) si mi-au zis ca n-o sa mai scoata fum masina. Asa a fost :blink:

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua,

 

azi mi s-a intamplat a doua oara, fix in aceleasi conditii.

Problema este urmatoarea. Am mers cu masina circa o ora, o ora si jumatate dupa care a stat cam o ora. Plec de pe loc linistit dupa care peste 50-100 de metri apas brusc acceleratia, masina pleaca cum trebuie (treapta a doua de viteza) adica in forta dar lasa un nor de fum alb in spate si nu e putin, ala din spatele meu d-abia se mai vede.

Dupa cum spuneam asta s-a intamplat de doua ori pana acuma la interval de aproximativ o luna (2500 km intre cele doua evenimente).  Daca incerc sa refac incidentul nu reusesc, adica nu scoate fum daca vreau eu :blink:

 

Masina este un E46 cu motor M47N, 117000 km. A fost verificat filtrul de carter si este perfect curat. Am avut o problema la evacuare, toba finala a fost peticita ca avea doua fisuri pe sectiunea de dupa catalizator.

 

Ma paste iar o mare investitie? Orice sugestii ar putea sa ma ajute.

 

Multumesc.

244011[/snapback]

 

 

 

mie mi-au zis niste mecanici ca atunci cand masina scoate fum alb este pompa de injectie(o boala pt e46). problema consta in faptul ca pompa de injectie nu mai "baga" destula motorina in sarcina, are acelasi debit ca si la relanti. ei ziceau ca au gasit o modelitate de reglare care lea reusit in 99% din cazuri, depinde cat e de grava problema.

oricum cati oameni atatea pareri......

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Buna ziua,

 

azi mi s-a intamplat a doua oara, fix in aceleasi conditii.

Problema este urmatoarea. Am mers cu masina circa o ora, o ora si jumatate dupa care a stat cam o ora. Plec de pe loc linistit dupa care peste 50-100 de metri apas brusc acceleratia, masina pleaca cum trebuie (treapta a doua de viteza) adica in forta dar lasa un nor de fum alb in spate si nu e putin, ala din spatele meu d-abia se mai vede.

Dupa cum spuneam asta s-a intamplat de doua ori pana acuma la interval de aproximativ o luna (2500 km intre cele doua evenimente). Daca incerc sa refac incidentul nu reusesc, adica nu scoate fum daca vreau eu :blink:

 

Masina este un E46 cu motor M47N, 117000 km. A fost verificat filtrul de carter si este perfect curat. Am avut o problema la evacuare, toba finala a fost peticita ca avea doua fisuri pe sectiunea de dupa catalizator.

 

Ma paste iar o mare investitie? Orice sugestii ar putea sa ma ajute.

 

Multumesc.

 

 

Exact problema asta o am si eu la un e46 320d Din 99 doar ca fumul alb a coincis si cu o pierdere masiva de putere, parca ramasesem cu 60 de cai si nu a scos fum pentru mult timp, plec de la semafor cu dara de fum dupa mine si abia mai trage, dupa care la urmatoru semafor motorul merge in parametri normali ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat, sa fie turbina sa nu fie turbina, cam care ar fi posibilele cauze ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.