Jump to content

Problema franare e90


Recommended Posts

VĂŁ salut și apelez la cunoștintele voastre ĂŽn privința mașinii mele, un BMW E90 318D din 2006 care are probleme cu frânele.

 

Am avut pe ea placuțe de frânĂŁ OE, când a venit timpul sĂŁ le schimb am observat cĂŁ plĂŁcuțele de pe spate erau uzate neuniform ( pe partea dreapta spate erau uzate pana la fier iar pe partea stanga erau aproximativ la jumate).

 

Am cumparat un set nou de placute si discuri Textar, am verificat și ĂŽnlocuit pistonașele + garnituri, am schimbat licidul de frânĂŁ (Ate), am verificat și curĂŁțat etrierii.

Surpriza, dupa aproximativ 10.000 km placutele de pe partea dreapta spate s-au uzat panĂŁ la fier, iar cele de pe partea stânga spate uzate jumate ( ĂŽn timp ce plĂŁcuțele fațĂŁ arĂŁtau ca noi).

 

Menționez cĂŁ per total mașina frâneazĂŁ destul de slĂŁbuț. Am facut un test de frâne și rezultatele sunt cele din imagine. Mecanicul mi-a zis ca puntea spate frâneaza mai tare decât puntea fațĂŁ. ToodatĂŁ mi-a zis cĂŁ frânarea de pe puntea spate nu este egala.

 

Am nevoie de pĂŁrerea voastra ĂŽn ce privește aceastĂŁ problemĂŁ.

Ps. Cel care a facut verificarea frânelor mi-a spus ca nu e mare problemã. Lucru pe care eu Îl consider nebunesc!

 

VĂŁ mulțumesc și aștept pĂŁrerile și sfaturile voastre!

post-56154-0-18978300-1503681938_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu mĂŁ gândesc la ceva mai grav din moment ce per total puntea spate franeazĂŁ mai puternic decât puntea fațĂŁ. Etrierii nu blocheazĂŁ (și pistonașele vechi arĂŁtau bine), lichid de frânĂŁ nu pierde, aerisire s-a facut de 3 ori....
Link to comment
Share on other sites

Franeaza slabut?! Iese foarte ok ca procentaj, exista masini care din fabrica scot ~60%. Problema e ca nu iti franeaza egal pe toate rotile. Eu as inlocui etrierul si as verifica conductele de frana, sa nu fie cumva vreuna deformata si sa nu permita circularea lichidului cum trebuie.
Link to comment
Share on other sites

Dar la etrierele fata ai verificat? Pentru ca ai spus ca spatele franeaza mai tare, chair daca neuniform. Deci este o problema undeva daca spatele franeaza neuniform si mai puternic decat fata.Trebuie sa verifici toate etrierele, pompa de frana, conducte etc. Mergi la un service bun care sa-ti verifice tot sistemul de franare, sa identifice problema si sa o si rezolve. Daca nu poti gasi un sevice bun in zona ta, nu-ti ramane decat sa mergi la o reprezentanta BMW. E mai scump, dar lucrand numai cu BMW teoretic ar trebui sa fie buni.
Link to comment
Share on other sites

Franeaza slabut?! Iese foarte ok ca procentaj, exista masini care din fabrica scot ~60%. Problema e ca nu iti franeaza egal pe toate rotile. Eu as inlocui etrierul si as verifica conductele de frana, sa nu fie cumva vreuna deformata si sa nu permita circularea lichidului cum trebuie.

Din nefericire mie asa mi se pare, acum nu stiu ce sa zic, am mai mers cu un e90 si mi s-a parut diferenta mare.

 

Dar la etrierele fata ai verificat? Pentru ca ai spus ca spatele franeaza mai tare, chair daca neuniform. Deci este o problema undeva daca spatele franeaza neuniform si mai puternic decat fata.Trebuie sa verifici toate etrierele, pompa de frana, conducte etc. Mergi la un service bun care sa-ti verifice tot sistemul de franare, sa identifice problema si sa o si rezolve. Daca nu poti gasi un sevice bun in zona ta, nu-ti ramane decat sa mergi la o reprezentanta BMW. E mai scump, dar lucrand numai cu BMW teoretic ar trebui sa fie buni.

 

Am fost la un service si mi-ai propus ca prim pas sa fac o curatare a instalatiei de frana. Sa goleasc instalatia și sa bag alcool sanitar (sper ca am inteles bine), lucru care mi se pare cam dubios. Mi-au spus ca trebuie luate prin eliminare, au mai zis ca pompa de vacuum e ok, ca pompa de frana pare ok si ca suspecteaza repartitorul (sau ceva de genul, corectati-ma daca spun prostii)

Link to comment
Share on other sites

Nu ai ce curatare sa faci decat sa schimbi lichidul de frana si etrierul, o aerisire pe aparat, asta in prima faza, cheltuiesti bani de pomana cu alte presupuse probleme.Procentajul e ok. pentru placute noi montate care abia dupa 500 de km. se aseata complet.

Ce problema poate aparea la etrier, in conditiile in care pistonasele culiseaza usor si nici nu blocheaza?

Ce ar trebui sa mai verific sa vad daca etrierul are vreo problema?

Edited by krse90
Link to comment
Share on other sites

In primul rand ca nu se schimba pistonasele si garniturile de la etrierele pe spate, asta e munca de mantuiala , acum spune cinstit , din ce ai povestit nu te-ai dus la nici-un mecanic, asta probabil le-ai schimbat undeva pe strada. Din cauza ca esti calic. Crezi ca te joci cu franele pe strada? Gandeste-te ce poti pati pe timp de ploaie. Te rasucesti pe loc, si poti lovi imediat pe cineva.

1-Primele care franeaza sunt rotile pe fata , in jur de 60%

2-Imediat dupa ele, franeaza spatele in mod egal in jur de 40%.

In situatia ta , iarna , in loc sa franezi , practic masina devine sanie.

Parerea mea sincera e sa nu mai mergi asa cu masina pana nu schimbi etrierele pe spate cu altele noi.

Etrierele nu se carpesc.

Trebuie musai sa schimbi si sistemul mecanic de autoreglare al distantei intre saboti si oala, nu e scump.

In locul etrierelor se poate pune un manometru pentru verificarea presiunii.

Spor la inlocuit etriere.

  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

In primul rand ca nu se schimba pistonasele si garniturile de la etrierele pe spate, asta e munca de mantuiala , acum spune cinstit , din ce ai povestit nu te-ai dus la nici-un mecanic, asta probabil le-ai schimbat undeva pe strada. Din cauza ca esti calic. Crezi ca te joci cu franele pe strada? Gandeste-te ce poti pati pe timp de ploaie. Te rasucesti pe loc, si poti lovi imediat pe cineva.

1-Primele care franeaza sunt rotile pe fata , in jur de 60%

2-Imediat dupa ele, franeaza spatele in mod egal in jur de 40%.

In situatia ta , iarna , in loc sa franezi , practic masina devine sanie.

Parerea mea sincera e sa nu mai mergi asa cu masina pana nu schimbi etrierele pe spate cu altele noi.

Etrierele nu se carpesc.

Trebuie musai sa schimbi si sistemul mecanic de autoreglare al distantei intre saboti si oala, nu e scump.

In locul etrierelor se poate pune un manometru pentru verificarea presiunii.

Spor la inlocuit etriere.

In primul rand nu inteleg de unde ai tras tu concluzia ca sunt calic... dar in fine

In al doilea rand rationamentul tau ca nu am fost la service este fundamental gresit. Am atasat poza cu testul de frana care a fost facut la acelasi service de unde am primit indicatiile pe care le-am amintit mai sus.

In al treilea rand m-am decis sa cumpar kit de reparatie etrieri, pt ca asa mi s-a spus (tot la service NU pe strada cum crezi tu).

 

Intrebarea mea era in felul urmator

 

- Ce poate fi neinregula cu etrierii din moment ce pistonasele culiseaza usor si nu se blocheaza?

Link to comment
Share on other sites

Sfatul pe care l-ai primit e gresit, daca ai efectuat operatiunea la un service precum sustii, de ce nu l-ai intrebat pe mecanic de ce nu s-a rezolvat in urma inlocuirii kitului de reparatie? Crezi ca cineva de pe forum poate ghici ce se intimpla la tine? Poate ca mecanicul nu a facut nimic ,si a scos doar un raport al testului franelor.

Nu are nicio legatura intre a culisa usor pistonasul de frana cu frana in sine.

La tine interiorul etrierelor e oval nu rotund si au uzura mare. Pune-l pe mecanicul tau sa masoare cu un micrometru interiorul etrierului si ai sa vezi ca am dreptate. Dar problema se pune si altfel: de cati bani esti dispus sa cheltuiesti si pe la cati mecanici vrei sa mergi ca sa-ti poti rezolva problema?

Si apoi cum de ai reusit sa pleci de la 'service' cu masina in aceeasi stare?

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

La mașina mea se bloca uneori etrierul spate dreapta - așa am cumparat-o, motiv pentru care s-a stricat și rulmentul.

Mecanicul la care umblu mi-a spus cĂŁ la mai multe BMW uri (inclusiv seria 1 și 3) a schimbat setul de garnituri și nu s-au rezolvat problema, decât dupĂŁ ĂŽnlocuirea etrierului - lucru pe care l-am fĂŁcut la mașina mea și de atunci nu mai am probleme.

Link to comment
Share on other sites

daca pistonul de la etrieri culiseaza usor ,ii schimbi degeaba.

cel mai indicat ar fi sa vezi presiunea din pompa de frana.

Asta o sa fac, o sa caut un service decent si o sa ii mai fac niste investigatii

Si apropo, pt colegu din postul de mai sus care ma considera calic, m-am dus sa ma interesez de etrieri noi si am aflat ca defapt sunt reconditionati. Asadar, daca dau comanda de etrieri noi Trw cum am eu pe spate trebuie sa ii dau la schimb pe cei vechi.

Edited by krse90
Link to comment
Share on other sites

Daca etrierul drept franeaza mai tare , nu vad ce este ineregula cu el (este doar un piston ce strange in functie de presiunea primita).Problema la tine cred ca vine de la pompa de frana/repartitor. Dar inainte sa te apuci de treaba eu zic sa verifici toti etrieri si eventual sa le cureti pinii de ghidare si sa vezi ca, culiseaza usor. Dupa poti sa verifici presiunea ,repartitorul si pompa de frana. Nu strica sa mergi si la o diagnoza sa vezi daca nu ai ceva eroare pe pompa , din cate stiu , la seria E pompa este electrica.
Link to comment
Share on other sites

Daca etrierul drept franeaza mai tare , nu vad ce este ineregula cu el (este doar un piston ce strange in functie de presiunea primita).Problema la tine cred ca vine de la pompa de frana/repartitor. Dar inainte sa te apuci de treaba eu zic sa verifici toti etrieri si eventual sa le cureti pinii de ghidare si sa vezi ca, culiseaza usor. Dupa poti sa verifici presiunea ,repartitorul si pompa de frana. Nu strica sa mergi si la o diagnoza sa vezi daca nu ai ceva eroare pe pompa , din cate stiu , la seria E pompa este electrica.

Am facut diagnoza cu DIS si nu am nicio eroare, o sa fac o verificare pompei si repartitorului sa vedem ce iese.

Link to comment
Share on other sites

Asta o sa fac, o sa caut un service decent si o sa ii mai fac niste investigatii

Si apropo, pt colegu din postul de mai sus care ma considera calic, m-am dus sa ma interesez de etrieri noi si am aflat ca defapt sunt reconditionati. Asadar, daca dau comanda de etrieri noi Trw cum am eu pe spate trebuie sa ii dau la schimb pe cei vechi.

Etrierii nu se reconditioneaza pentru ca din cauza uzurii nu ai ce sa le mai faci.

Alte componente se reconditioneaza etrierii nu.

Etrierii se duc direct la fier vechi, nu se dau la schimb, ca acumulatorii

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Etrierii nu se reconditioneaza pentru ca din cauza uzurii nu ai ce sa le mai faci.

Alte componente se reconditioneaza etrierii nu.

Etrierii se duc direct la fier vechi, nu se dau la schimb, ca acumulatorii

 

 

Am fost la Autokarma si am solicitat oferta pentru etrieri noi, s-a uitat in calculator si mi-a spus ca trebuie sa ii dau pe cei vechi la schimb.

Mai exact, platesc un pret mai mare si dupa ce schimb etrierii vechi si ii dau la schimb imi returneaza o parte din bani!!!

 

 

 

Scrie si pe site : ,,necesar piesa la schimb" deci se reconditioneaza

 

http://www.autokarma.ro/piese-auto-bmw-3-berlina-e90-2005-2011-318-d-90-kw/franare-auto-etrier-frana/etrier-frana-bhs1104e-trw?name_filter=Etrier%20frana&grupa_produse=BMW%203%20Berlina%20%28E90%29%20%2801.2005%20-%2012.2011%29%20%20318%20d%2C%2090%20KW&grupa_order=1

Link to comment
Share on other sites

Ce ai mai rezolvat cu frana ?

 

PS: Etrierii se i-au la schimb , dar asta nu inseamna ca se si reconditioneaza (daca cilindru este ovalizat sau foarte uzat nu mai poti sa le faci nimic) se recicleaza la fel ca si bateriile

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Ce ai mai rezolvat cu frana ?

 

 

Masina sta pe dreapta de ceva timp pt ca nu am putut sa ma ocup.

Momentan mai fac research sa vad cum sa abordez problema. Sunt plecat din tara de 4 luni, cum ajung acasa ma ocup de ea si va tin la curent.

Orice ar fi ii iau etrieri noi pe spate avand in vedere pretul derizoriu.

 

Ce ai mai rezolvat cu frana ?

 

PS: Etrierii se i-au la schimb , dar asta nu inseamna ca se si reconditioneaza (daca cilindru este ovalizat sau foarte uzat nu mai poti sa le faci nimic) se recicleaza la fel ca si bateriile

 

 

Iti accepta piesa veche la schimb doar daca aceasta poate fi reconditionata, respectiv daca intruneste niste standarde de uzura acceptate de producator.

post-56154-0-13079700-1505030083_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Am fost la Autokarma si am solicitat oferta pentru etrieri noi, s-a uitat in calculator si mi-a spus ca trebuie sa ii dau pe cei vechi la schimb.

Mai exact, platesc un pret mai mare si dupa ce schimb etrierii vechi si ii dau la schimb imi returneaza o parte din bani!!!

 

 

 

Scrie si pe site : ,,necesar piesa la schimb" deci se reconditioneaza

 

http://www.autokarma.ro/piese-auto-bmw-3-berlina-e90-2005-2011-318-d-90-kw/franare-auto-etrier-frana/etrier-frana-bhs1104e-trw?name_filter=Etrier%20frana&grupa_produse=BMW%203%20Berlina%20%28E90%29%20%2801.2005%20-%2012.2011%29%20%20318%20d%2C%2090%20KW&grupa_order=1

Ma tem ca te-au pacalit ca pe un copil mic,

magarii se fac la orice firma, nu pot crede asa ceva, cum de ai ales un asemenea magazin.Romanu cum e calic, cumpara toate gunoaiele altora, dar nu se gandeste ca franele sunt vitale, ma rog , faci ce vrei cu viata ta, dar daca vei lovi pe cineva pe strada, te rog sa-ti aduci aminte de vorbele mele: viata e mai presus decat o pereche de etrieri de 2 lei.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

1-Primele care franeaza sunt rotile pe fata , in jur de 60%

2-Imediat dupa ele, franeaza spatele in mod egal in jur de 40%.

 

Nu sunt fixe aceste procente, este un sistem care regleaza presiunea pentru fiecare roata in functie de greutatea care o apasa, deci fiecare roata are un procent anume

Link to comment
Share on other sites

Si cum se numeste acel modul care stie in procente cat trebuie pe fiecare roatĂŁ? Nu ar trebui sĂŁ ținĂŁ cont si de uzura plĂŁcuțele de frânĂŁ? In calculatorul de bord rĂŁmân doar nr de km parcuri de la ultima revizie si nu cred ca e un criteriu dupĂŁ care se determina procentul.dupa care franeazĂŁ fiecare roata in parte.

Desigur ca si senzorul uzura placute frânã joaca un rol important, dar nu cred cã el e factorul decisiv.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Plin forumul asta de miliardari excentrici si atotcunoscatori...

Etrierii se reconditioneaza fara probleme daca mai sunt in anumiti parametri stabiliti de producator. Este practica agreata de toti fabricantii pentru economia de resurse/materiale. Etrierii vechi, uzati, sunt colectati de catre firmele producĂŁtoare si aduci exact in aceiasi parametri ca si cei noi (prin rectificare, inlocuire cilindri etc.), nu difera cu absolut nimic (daca gradul de uzura se incadreaza in anumite norme). Cei foarte uzati ajung la topit, ca materie primĂŁ.

Stima si prietenia!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.