Jump to content

Probleme cu E90 320d


Recommended Posts

Salutare,

 

Am un E90 320d din 2009 si de ceva vreme ma pune pe ganduri. Masina are 210500 km si e manuala cu motor N47, distributie si ambreiaj neschimbate din cate stiu eu si fostul proprietar, pe cartea de service nu scrie nimic - masina condusa pana pe la 150.000 in germania, apoi a mai avut 2 proprietari pana la 196000. Eu am facut cam 15000 km cu ea de cand am luat-o (1 an si 1 luna acum).

 

Cam de iarna trecuta a inceput sa tremure masina, destul de rau zic eu, la plecarile de pe loc asistate de acceleratie. Daca nu o ajut si plec doar din ambreiaj nu e nici o problema. Ambreiajul nu patineaza zic eu, cel putin cu el cuplat nu am vazut niciodata sa urce turatiile motorului fara ca masina sa prinda viteza. Mi se pare ca punctul de prindere a urcat destul de mult de cand am masina. 80% din timp cand sunt in treapta 1 sau 2 si decuplez ambreiajul (pentru oprire sau orice alta situatie) se simte in caroserie un mic soc? si se aude un cloncanit. Cu plecarile de pe loc m-am mai descurcat pana acuma, n-au fost constante nici ca aparitie, nici ca intensitate.

 

Am facut un drum de Transfagarasan in weekend, cand am ajuns sus, aproape de lac am prins o portiune mai dreapta si mergea treapta 4, numai ca n-am avut deloc putere - nu urca peste 1200rpm, nu mai accelera si a trebuit sa retrogradez in 3, chiar 2. Probabil era motorul supra incalzit? Erori nu arata, pe display-ul digital arata 95-96 grade, de obicei imi arata sub 90, chiar 85 dupa un drum de 30km care il fac zilnic.

 

Astazi de dimineata de abia am plecat de pe loc din cauza la tremuratul motorului. Pe langa asta, cand am pornit motorul, masina vibra mai tare decat de obicei in neutru, se simtea destul de bine si au oscilat pentru cateva secunde turatiile.

 

O sa pun testerul pe ea deseara cand ajung de la munca sa vad daca imi arunca vreo eroare.

 

Aveti vreo idee? Eu cred clar ca volanta + rulment sunt duse, dar oare or mai fi si altele? Baietii la care imi fac service-ul la masina (ceva baieti ok, care fac doar bmw-uri si lucreaza destul de curat) zic ca ar fi ovalizat ambreiajul, distributie ok dupa sunet? Eu la distributie nu sunt de acord cu ei - sunetul e prezent, dar seamana putin, nu complet, cu motoarele cu probleme care le auzi pe net.

 

Mersi fain,

Rares

Edited by HĂŁdĂŁrean Rares
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poate doar o data sau de 2 ori mi s-a parut ca sunetul motorului isi schimba nuanta cand am apasat pedala cam vreo 2 cm (cam pe acolo prinde/se decupleaza), dar nu era asa de pronuntat ca in video.

 

Schimbul de ulei si filtre le-am facut acum 3 saptamani.

 

La DPF stiu ca imi zicea testerul ca are backfire pressure crescut din cand in cand, dar facand testul acela de turatie in 3 trepte (neutru, 2500 si 4000 rpm) arata ca era ok presiunea la filtru - softul tot recomanda sa schimb filtrul - probabil are presetat pe la ceva valoare de km sa iti daie automat sa-l schimbi.

 

Eu merg destul de turat cu motorul in jur la 1800-2000rpm oras si peste 2300 in afara - rar se intampla sa merg subturat.

 

Asa pe langa, mi se pare ca masina trage mai putin decat tragea cand am luat-o, dar poate m-am obisnuit eu cu ea.

Edited by HĂŁdĂŁrean Rares
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg ce legatura are termenul de "racheta" cu turatia, poate viteza?

 

Mie mi se pare ca 2000 rpm e suficient de turat in oras la mers constant si schimbat pe la 2500-3000, considerand zgomotul perceptibil al motorului la turatii mai mari si viteza mica - nu e asa de insonorizat motorul si incepe sa urle destul mai sus. Considerand ca o cutie automata tine motorul pe la 1400 rpm, eu zic ca e turat.

 

Daca ai impresia ca imi e frica sa o calc, sa stii ca nu. Am zis peste 2300rpm in afara, asta include intervalul 2500-4000, zilnic - pe autostrada nu vede mai putin de 3000rpm, deci nu cred in DPF infundat sau depunderi pe circuit, dar o sa verific.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

 

Am facut un drum de Transfagarasan in weekend, cand am ajuns sus, aproape de lac am prins o portiune mai dreapta si mergea treapta 4, numai ca n-am avut deloc putere - nu urca peste 1200rpm, nu mai accelera si a trebuit sa retrogradez in 3, chiar 2. Probabil era motorul supra incalzit? Erori nu arata, pe display-ul digital arata 95-96 grade, de obicei imi arata sub 90, chiar 85 dupa un drum de 30km care il fac zilnic.

 

 

Portiunea aia "dreapta" nu e deloc dreapta, ca si inclinatie ma refer, e panta destul de mare dar nu o sesizezi tu. Mi se pare putin exagerat sa urci in treapta 4 pe acolo,eu am facut transfagarasanul de 3 ori anul asta si rar am avut portiuni unde sa merg cu mai mult de treapta 3 in urcare. Parerea mea e ca ar trebui sa conduci mai turat.

Edited by MihaiSSS
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cand am vrut sa schimb in treapta 4, aveam in treapta 3 vreo 2700 ture, portiunea pe care acceleram avea pana in 5 grade inclinatie. Cand am bagat in 4, parca nu intra in a 4 a si eram ori in 2, ori in 6, nu simteam bine schimbatorul si oricat as fi accelerat (fara sa fie cuplat ambreiajul) ma limita la 1200.

 

Daca voi considerati ca eu conduc subturat, atunci o sa-i dau in gura, sa tina numai turbina si motorina :)

 

Si eu care il critic pe taicamio ca isi conduce ford-ul benzinar pe la 2000 ture :)

Edited by HĂŁdĂŁrean Rares
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

N-am prea avut vreme de masina zilele astea, dar astazi am pus ISTA pe masina sa vad ce zice - au aparut 3 erori noi legate de bujii, pe langa cele 3 pe care le stiam (exhaust backpressure, senzor inaltime pe roata spate, dpf cu limita redusa de viata). Nu stiu in ce masura afecteaza problemele cu turatia dimineata.

 

O sa incerc incerc sa vad de EGR weekendul asta.

post-78039-0-28232500-1504720814_thumb.jpg

post-78039-0-76874500-1504720814_thumb.jpg

post-78039-0-11446000-1504720815_thumb.jpg

post-78039-0-74455500-1504720815_thumb.jpg

post-78039-0-11553000-1504720816_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am plecat de acasa dimineata, am lasat masina la service, fuga la Cluj la munca si m-am intors acasa tot cu masina :D

 

Am schimbat releul la bujii impreuna cu toate cele 4 bujiile.

 

Pe langa asta mai aveam o problema cu temperatura motorului. Pe loc se incalzea pana si peste 95 de grade daca o turam, insa la pornire de pe loc cadea temperatura sub 80 de grade instant si se stabiliza la drum intins undeva pe la 82-83 grade, 85 poate forjata la condus 3500-4000.

Am schimbat termostatul, niste antigel HEPU, si acum motorul sta fericit la 90-96 grade.

 

Toarce altfel, mai cumintel, mai putine vibratii din ce mi s-a parut.

Edited by HĂŁdĂŁrean Rares
Link to comment
Share on other sites

Nu am schimbat volantul si nici ambreiajul deocamdata. Se pare ca reprizele in care scutura caroseria sunt mai rare (1-3 ori pe luna, probabil dupa perioade in care masina sta cateva zile). Am prins o situatie de genul chiar cand a inceput sa tremure motorul la pornire, situatia care m-a pus pe ganduri si am pornit topicul. Dar in rest ambreiajul nu patineaza deloc, volanta nu scoate zgomot la relantii deloc.

 

Cand o sa dea semne de patinaj sau cand a incepe sa scuture la fiecare pornire de pe loc, o sa schimb ambreiajul, volantul si probabil distributia.

 

Sunt surprins insa de felul in care se simte masina acum. Chiar si la "prima cheie" dimineata cu motorul rece, e mult mai rafinat, mult mai putine vibratii; inainte as fi zis ca e un Logan. Motorul se incalzeste de doua ori mai repede.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.