Jump to content

E60 530d LCi - P0401 Insufficient EGR Flow


Recommended Posts

Neata! Am o problema cu masina din titlul acestui topic, va detaliez mai jos.

Scenariu: am dus masina la vopsit barile din fata/spate, la plecare din vopsitorie am pornit-o, am mers 5 metri, mi s-a aprins becul de eroare in bord cu mesajul "Increased Emissions". Am intrebat flacaii din service daca au vreo idee de ce, daca si-au bagat manutele si prin alte locuri in masina, au zis ca nu. Ma rog. Service-ul este al unui prieten, tind sa-i cred ca nu ei provocat problema (cel putin nu in mod voit).

La o luna dupa aceea, miros de ars in masina, fel de fel de erori si mesaje in CCC. Stopul din spate dreapta aproape in flacari. Motiv? Cand au dat bara jos, au scos si stopul iara la remontarea acestuia n-au pus bine mufa si s-a topit conectorul. Posibil motiv: contact masa imperfect.

De atunci, am tot incercat la diverse service-uri sa rezolv problema, fara success. Peste tot mi se spune cu entuziasm "E de la EGR, tre' sa schimbi supapa!". Degeaba le spun de fiecare data ca nu aia e motivul, ca supapa e noua, ca una ca alta...

 

Testerul spune: P0401 Insufficient EGR Flow

 

Ce simptome are masina: Daca las furtunul de vacuum pus la supapa EGR, pana la aproximativ 2600RPM nu trage aproape deloc, "zvacneste", fum alb. Cum ajunge pe la vreo 2600RPM tasneste ca sageata, trage cum trebuie sa traga 235CP. Daca sunt stationar, pun masina in Drive dar nu iau piciorul dupa frana, moare motorul...

Daca scot furtunul de vacuum din EGR, merge ceas. Consumul mixt pe ultimii 2500 Km este de 6.9 l/100 (atat este scris in Journey Computer) deci este foarte bun.

 

Foarte important (cred) de stiut: am verificat daca supapa EGR functioneaza, vizual, in felul urmator: am scos furtunul din Throttle Body (cel gros ce duce in EGR), am rugat un prieten sa se uite in interiorul supapei si sa-mi spuna daca se misca ceva prin ea. Ce face: pornesc masina, supapa se deschide imediat, adica lasa gaze de esapament in admisie. Motorul merge rotund la ralanti, fara probleme. Apas pedala de acceleratie la podea, supapa ramane deschisa pana pe la 2600RPM apoi se inchide si motorul se tureaza brusc spre maxim. Intre 700RPM (ralanti) si 2600RPM urca foarte foarte greu, ezita, pacane, trosneste, tot motorul se misca si sare ca dracii. Ajunge la 2600, sare imediat spre turatia maxima.

 

Ce am facut pana acum:

- Acum 2 ani am scos filtrul DPF, resoftat etc. A mers excelent pana acum, nu cred ca de aici este problema.

- Schimbat supapa EGR, am pus Pierburg, de DOUA ORI! Fara success.

- Schimbat regulator presiune EGR (BMW Part number:11747796634 - Pressure Converter) cu unul nou, fara success. L-am schimbat pentru ca cel vechi facea "ca rata", un zgomot de rata (stiti, aia cu pene de face mac mac) cam de doua ori pe secunda si turatia la ralanti oscila putin.

- Schimbat furtune vacuum, fara success.

- Revizie completa: ulei, filtru ulei, filtru combustibil, filtru aer, polen etc. Fara success.

 

Am citit pe net ca pot fi mai multe cauze, nu numai supapa, furtunele de vacuum sau regulatorul de presiune. Citez un site "In that case you possibly have a defective lift sensor, or EGR temp sensor." EGR Temp sensor stiu care e, este fixat pe furtunul din aluminiu ce iese din intercooler spre EGR. Care-i ala "Lift Sensor" ? Pe un alt site se spune ceva despre un asa zis "DPFE Sensor - Differential Pressure Feedback Exhaust Sensor". Care este acela? Am asa ceva? Iara in final, mi s-a mai spus ca poate fi de la MAP Sensor.

 

Concluzie: sunt dispus sa schimb tot ce trebuie schimbat, dar vreau sa stiu daca ati mai intalnit problema aceasta si cum s-a rezolvat. Am cheltuit deja cam 3000 lei pentru treaba asta si zic ca ar cam fi cazul sa cumpar EXACT ce-mi trebuie astfel incat sa rezolv.

Intrebarile mele sunt:

- Ce este "Lift Sensor" si daca am asa ceva?

- Am DPFE Sensor? Daca da, unde-i pozitionat?

- E posibil sa fie un contact dus pe undeva? (retineti, mi s-a topit mufa de la stopul din spate) Nu are legatura stopul cu EGR-ul, stiu, dar totusi, poate au fost afectate si alte componente din cauza aceasta.

- Motorul a inceput sa moara daca stau pe loc in Drive DUPA ce am schimbat regulatorul de presiune vacuum. Pana sa-l schimb, masina avea eroarea pe bord dar tragea bine, nu murea motorul etc. Dupa ce am pus noul regulator, a inceput sa moara motorul, sa nu traga, fum etc pana la 2600 turatii. Sa fie oare pentru ca cel vechi nu functiona iara de cand funtioneaza cel nou, adica deschide supapa, sa inceapa sa moara motorul?

Va multumesc pentru orice sugestie!

Edited by Flae
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.