Jump to content

Comportament ciudat cutie X5 E70 8hp


66RDU

Recommended Posts

Salut.

 

Va rog sa ma ajutati cu o diagnoza online.

Am cumparat recent un BMW X5 245 cp cu cutie automata 8+1.

Problema este ca atunci cand trec din R in D cu piciorul pe frana sau autohold masina smuceste, destul de puternic....dau un sut, dupa care revine la normal, mai ales la rece. Dupa 15 min de mers problema dispare.

 

Stie cineva care ar putea fi cauza problemei?

 

In rest cutia functioneaza normal, schimba foarte bine in toate modurile.

Link to comment
Share on other sites

Urci masina pe un elevator , ii dai jos scutul si in partea dreapta putin deasupra de baia/filtru de la cutie o sa vezi un surub/buson care il desfaci si daca curge putin ulei inseamna ca esti ok , adica uleiul este la nivel , daca nu curge trebuie sa ii bagi pana ce curge afara. ATENTIE !!! Toata operatiunea asta se face cu motorul pornit si uleiul din cutie nu trebuie sa depaseasca 40 de grade. Cel mai bine este sa incepi cu motorul rece si inainte sa deschizi busonul la ulei, pornesti motorul si verifici temperatura cu un testar, cand a ajuns pe la un 30 de grade deschizi busonul si daca curge putin e ok ,daca nu bagi ii ulei pana da afara. Mergi la un service sau cineva care a mai facut treaba asta.
Link to comment
Share on other sites

66RDU, nu-ti bate capul sa verifici nivelul de ulei in cutie, daca nu era ulei situatia era mult mai grava, plus ca aveai unmartor aprns in bord.. Nu te mai lua dupa toti mesterii care dau sfaturi doar ca sa se afle in treaba.

 

Desi situatia suna cam nasol, te sfatuiesc sa incerci o revizie completa a cutiei de viteze, plus o resetare a mecatronicii dupa revizie.

 

Din experienta iti spun ca atunci cand apar smucituri de genul asta, deja e prea tarziu pentru cutie.

Cati km are masina si din ce an e?

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Eu I-am zis asa in mare ce poate sa verifice ca in rest nu poate nimeni sa ii zica de la distanta care este problema. Dar cineva care lucreaza in domeniu o sa poata sa isi faca o cat de cat o parere si dupa ce examineaza uleiul si filtru fara sa desfaca cutia.

O revizie completa fara sa verifici inainte cutie este ca si cum arunci banii pe geam. Dar nah daca vrei sa iti faci schimbu de ulei si filtru inainte poti sa faci , si daca nu se remediaza problema o sa pierzi uleiul si filtru ca nici un mechanic care o sa se ocupe de cutie nu o sa iti ofere garantie daca tu vi cu uleiul in galeata si cu filtrul in punga, sau nici nu o sa iti lucreze la ea.

 

PS: Mircea , cutia nu are sensor pentru nivelul de ulei, asa ca nu ai ce feedback sa primesti din privinta asta . Un ''mester bun''ca tine trebuia sa stie asta inainte sa isi oboseasca degetele degeaba.

Edited by OPaul
  • Like 4
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

66RDU, clar se cere o revizie. Este primul pas si cel mai ieftin inainte de a te arunca sa schimbi mecatronica sau eventual alta cutie.

 

Poate ma lamureste ooooPaula asta cum se examineaza uleiul din cutie intr-un service cat si filtrul. Se face sampling si se trimite la nu stiu ce laborator pentru analize mai Paulica? Cum "examineaza" filtrul fara sa dea baia jos? Pilitura care se aduna pe magnetii baii si la care probabil te gandesti sa faci referire in urmatorul post, nu e pilitura de la strungarie cu care te jucai tu cu magnetul cand erai mic. Daca la tine revizia la cutie inseamna sa arunci banii pe geam, imi dau seama ce fel de fan al marcii esti. Tu dai sfaturi gen ce faci daca te doare capul, iei o pastila.

 

Nu-mi spune tu mie, mestere, ca n-are senzor de nivel pt uleiul din cutie, cat crezi ca merge o cutie fara ulei? Se aprindeau alte minuni in bord.

 

Nu vreau sa fiu arogant si sa-ti spun , cand conduceam eu masini cu CV automate..

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu ai inteles nimic.

 

In primul rand o cutie automata nu iti iasa din P daca nu are ulei , asa ca nu merge nicaieri. Nu am zis ca nu are ulei deloc , o cutie nu merge bine daca nu are suficent ulei si nici daca are prea mult. Inainte sa bagi bani in cutie, se incepe cu ce e mai usor si mai ieftin (verifici nivelul de ulei , poate scapa doar cu o completare) Daca nu se remediaza problema o sa dai jos filtru/baia si sa sa vezi in ce stare este uleiul (cat este de murdar, ce impuritati are si daca miroase a ars). Daca uleiul este puternic contaminat este posibil sa fii infundat supapele, daca miroase si a ars inseamna ca discurile de frictiune sunt uzate si/sau convertizorul (atunci smunceste in una sau mai multe trepte si ai fluctuatii de turatie intre 1300-1500rpm) si o sa ii faci revizia degeaba ca trebuie sa dai jos cutia, sa o desfaci ca e clar ca sunt piese de schimbat. Si mai este o garmada de discutat , nu am intrat inca in pompa ,presiune si vascozitatea uleiul.

Dar tu ii zici direct ca e bai la cutie si sa faca o revizie inainte sa verifice niste chesti de baza.

Nu ma intereseaza de cat timp conduci ''hidramata'' , asta nu inseamna ca ai si habar. Stiu personae care de 30 de ani (poate mai bine) doar cutie automata au avut si nu au habar si nici nu ii intereseaza , cand ceva nu merge bine duce masina in service si gata.

PS. Ultima experienta cu o cutie manuala a fost la scoala de soferi.

Edited by OPaul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

NIMIC . dar dah, daca nu ai gasit altceva ,lasa ca ai gasit un rahat.Tipic

X5-ul nu e dacia sa-i completezi uleiul la cutie, de parca e si usor sa faci treaba asta.

 

Modul de functionare este acelasi indiferent de marca. Dar e ok , mi-am dat seama ca esti out dupa afirmatia de mai sus.

Verificarea se face in maxim 15minute de cand a ajuns masina pe elevator. Dar pentru un mester asa bun este greu.

 

 

Dupa premiza asta poti sa zici ca daca ai Rolls-Royce nu mai trebuie sa schimbi uleiul ca doar nu e BMW sau alta masina mai ieftina.

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Ce pot sa-ti mai cer, tipic romaneste, vad ca te pricepi, parca vorbeai de ulei contaminat, acum il indrumi sa faca completare, pe principiul " las' ca merge si asa"?

 

E misto cum vezi tu lucrurile, probabl ca lucrari de asa calitate aplici si la masina ta. Mai mult ca sigur.

 

Eu incerc sa dau un sfat pertinent, nu ca tine, sa ma aflu in treaba.

 

Ideea ta e total gresita, desigur 66RDU face cum crede de cuviinta.

Edited by Mircea-Si
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ce pot sa-ti mai cer, tipic romaneste, vad ca te pricepi, parca vorbeai de ulei contaminat, acum il indrumi sa faca completare, pe principiul " las' ca merge si asa"?

 

E misto cum vezi tu lucrurile, probabl ca lucrari de asa calitate aplici si la masina ta. Mai mult ca sigur.

 

Eu incerc sa dau un sfat pertinent, nu ca tine, sa ma aflu in treaba.

 

Ideea ta e total gresita, desigur 66RDU face cum crede de cuviinta.

 

 

Inca o data ai dat cu bota in balta .

Nu l-am indemnat de cat sa faca o verificare de nivel care se poate face in orice service cu elevator. In rest am vorbit cu tine.

Am insirat niste posibilitati. Daca dupa completare se remediaza problema iti vezi de treaba. Daca nu, vezi cum arata uleiul si daca este contaminat te gandesti ca poate o supapa sau mai multe sunt afectate si acel schimb de ulei il faci degeaba pana ce nu rezolvi problemele mecanice.

Mai pe scurt, daca schimbi uleiul la o cutie asta nu inseamna ca rezolvi si anumite probleme, daca ceva fizic este stricat poti sa faci cate schimburi vrei. El oricum trebuie sa merga la un service specializat pe CV. De la o sugestie am ajuns la jigniri si care e mai tare in clanta.

 

Vrei sa intorci discutia, incotro ? Vii cu niste acuzatii la adresa mea acuma . Tipic Mircea. Incerci sa arunci cu rahat, poate asa te mai salvezi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

daca nu stii sa se fi schimbat uleiul si filtrul la ea, fa-o tu, daca socul persista si dupa operatiunea asta atunci te poti gandi la o revizie a mecatronicului. Din pacate nu stiu unde in RO se poate face, daca mergi in DE la un centru ZF acolo poti face revizia mecatronic deodata cu schimbul de ulei. Posibil ca la rece sa fie presiunea mai scazuta pe circuitul care controleaza R din cauza unui oring, electrovalva mai obosite.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.