Jump to content

Sfat schimb ulei cutie automata F10 la ZF faur


SimionBaws

Recommended Posts

Am fost și eu la faur. Parca doar 4l s-au scurs. Practic ala n-a fost schimb, doar o ĂŽmprospĂŁtare. DacĂŁ știam as fi mers la un service unde folosesc aparat și schimba tot uleiul. Plus ca nu vor sa reseteze adaptarile cutiei. Sincer nu mi se par servicii demne de o reprezentanta.
  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Pentru a schimba uleiul la cutie ai 2 variante: metoda prin scurgere si cea cu pompa flush. Daca uleiul fost schimbat la timp ( 80-120.000km ) merge si prima metoda. Daca uleiul nu s-a schimbat la timp si ai peste 120.000km atunci e recomandat cu pompa flush.

Acum, am auzit si alte variante, adica invers, daca ai multi km si nu ai schimbat deloc e bine sa schimbi clasic. Cica din cauza piliturii acumulate e posibil ca aparatul flush cand face spalarea sa inpinga pilitura pe o placa de la convertizor si se prajeste.

Si eu sunt in cautarea unui service pt schimb si tot citesc si din ce citesc mai mult din aia devin mai bulversat :blink:

dezavantajul la service zf este ca nu scrie in istoricul masini, bimmer a cerut 2880/lei(cu aparat flush) cutie cu 8, team service, 2400 lei clasic, bavaria tot 2400 lei cere, astia 3 fac si scrierea in istoric, mai sunt si altii, cei de la Filaret.....etc. Si tot nu stiu unde sa ma duc sa fac revizia la cutie :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Si eu m-am gandit la asta. Dar am zis ca pastrez hartiile de la ZF si e ok.

Iar ca si calitate a muncii, m-am bazat pe review-urile foarte pozitive catre ZF, si pe cele negative catre alte service-uri, cand am facut alegerea. Si nu regret, acum stau linistit in ceea ce priveste cutia, stiind ca e bec.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by SimionBaws
Link to comment
Share on other sites

Adaptarile se reseteaza SI cand se schimba uleiul de la cutie, logica e foarte simpla: se schimba proprietatile fluidului, iar solenoizii sunt "invatati" cu fluidul vechi, si in functie de cum conduci dupa resetare, TCU-ul invata unde si cum sa schimbe mai optim si mai lin. Eu le-am resetat si cand am luat masina de la ultimul proprietar, habar nu aveam ce stil de condus are :D

 

Practic cine controleaza vitezele ? computerul de pe mechatronics prin solenoizi, care deschis si inchid in functie de ce viteza trebuie cuplata prin presiune hidraulica, care e masurata de un senzor. Daca proprietatile fluidului se schimba, atunci se schimba si parametrii de presiune, nu stiu cat de mult, ca n-am facut fizica fluidelor foarte mult, dar cred ca se simte (la mine cel putin s-a simtit)

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

dezavantajul la service zf este ca nu scrie in istoricul masini, bimmer a cerut 2880/lei(cu aparat flush) cutie cu 8, team service, 2400 lei clasic, bavaria tot 2400 lei cere, astia 3 fac si scrierea in istoric, mai sunt si altii, cei de la Filaret.....etc. Si tot nu stiu unde sa ma duc sa fac revizia la cutie

 

Din cele 3 oferte enumerate de tine, una singura se face cu aparatul si iti schimba toti cei 11 litri, la bimmer, dar nu ti-o poate trece in istoric deoarece la 2880 lei iti face schimbul cu ulei ZF, daca vrei cu ulei original BMW ca sa poate fi scris si in istoric, te costa cu aproximativ 1000 lei mai mult.

 

Vorbind strict de cutia de viteze, se poate trece in istoric doar schimbul facut cu ulei original BMW.

 

La celelalte doua oferte de 2400 lei, cred ca se trece in istoric avand in vedere faptul ca in acel pret schimba mai putini litri de ulei folosind metoda clasica, deci pretul per litru este considerabil mai mare decat al uleiului ZF ceea ce ma face sa cred ca este folosit ulei original BMW.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

dar nu ti-o poate trece in istoric deoarece la 2880 lei iti face schimbul cu ulei ZF, daca vrei cu ulei original BMW ca sa poate fi scris si in istoric, te costa cu aproximativ 1000 lei mai mult.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

serios :o asta nu au spus cand am vorbit cu ei, ca nu trec in istoric schimbul cu ulei/piese zf. :no:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Salut. Am si eu un 520 din 2012. Am cu el 217000. Intrebarea mea e daca trebuie schimbat uleiul in cutia de viteze? MĂŁrturisesc cĂŁ e prima masina cu cutie automatĂŁ si nu mi dau seama daca schimba bine sau nu. Asa la prima vedere, pare in regula. Dar repet, nu ma stiu cu cutiile automate. DacĂŁ trebuie sĂŁ l schimb ma gandesc sa il fac la Lucian Pop din bistrița. E ok? Ce pĂŁrere aveti? Mersi mult
Link to comment
Share on other sites

Salut,

de schimbat sigur trebuie schimbat, la carte scrie ca trebuie intre 80-120 mii km. De Lucian am auzit numai de bine, daca

te avantajeaza ca zona.

 

Eu de 2 luni ma chinui sa fac programare la faur si tot mi se spune ca nu au piese (baia) pe stoc. um dracu sa fii reprezentanta si sa nu ai piese de 2 luni pe stoc!!! :bash:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pentru ca am vrut sa schimb uleiul saptamana asta si am primit o recomandare sa nu fac asta pentru ca au fost cazuri cand au aparut socuri dupa operatiune.

Nu exista asa ceva decat daca nu este facut schimbul conform procedurii si automat nu pun cat ulei trebuie sau daca avea cutia probleme dinainte sau span in uleiul vechi..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.