BMWClub: Vinovatie accident - BMWClub

Jump to content

  • 12 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Vinovatie accident Discutie legala

#41 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9717
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 04 September 2017 - 21:43

Aici s-a petrecut intamplarea:

https://www.google.r...12!8i6656?hl=en

View PostMadutzu25, on 04 September 2017 - 21:39, said:

[...]
Vinovat e conducatorul uto cu Skoda, fara drept de apel


:faceless:

Oarecum hilar cate opinii sunt. Din ce stiu eu si din ce spun politistii, Golf-ul negru poarta vina. Dupa mine, amandoi poarta o parte din vina, dar dezbaterea se vroia a fi pentru a gasi parerile celor care cunoasc procesul juridic.

#42 User is offline   Madutzu25 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 710
  • Joined: 12-February 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 04 September 2017 - 21:44

Sute de metri de linie continua si inca se sustine ca ala cu Skoda a depasit corect???
LE: corect este sa analizam evenimentul prin prisma legii si nu a opiniilor, parerilor sau presupunerilor.
In cel mai rau caz Golf-ul primeste o amenda pentru nesemnalizarea intentiei de a schimba directia de mers

This post has been edited by Madutzu25: 04 September 2017 - 21:47

0

#43 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9717
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 04 September 2017 - 21:46

View PostMadutzu25, on 04 September 2017 - 21:44, said:

Sute de metri de linie continua si inca se sustine ca ala cu Skoda a depasit corect???


Nimeni nu a sustinut asa ceva, nici vorba! Linie continua, indicator depasire interzisa, panou de localitate (viteza e dupa mine peste 50km/h) si pod. Doar ca asigurarea pentru o schimbare de directie e mai importanta potrivit a ce inteleg eu din legile romane.

#44 User is offline   wolfenstein99 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 994
  • Joined: 26-July 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Masini

Posted 04 September 2017 - 21:46

nu sunt avocat, asa ca nu voi continua discutia; dar ar trebui ca toti sa invatam din exemplul asta - atentie MAXIMA la momentul schimbarii directiei/benzii de mers, pot muri oameni.

nu voi uita niciodata ce mi-a spus instructorul in prima ora de condus: prioritatea SE DA, NU SE IA.

This post has been edited by wolfenstein99: 04 September 2017 - 21:47

0

#45 User is offline   WIN60 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3013
  • Joined: 26-March 16

Posted 04 September 2017 - 21:49

Sa tasneasca din spatele celui care filmeaza nu prea are cum sa prinda asa viteza nici daca e R8, dar sa vina tare din spate, adica sa nu fi fost in depasire a coloanei si sa fie doar masina care filmeaza care vrea sa o depaseasca, golful se uita in oglinda (1 secunda cat iti trebuie mai mult nu) si incetineste sa faca stanga, asta cu skoda vine lansat si depaseste masina care filmeaza si ulterior incepe sa incetineasca din cauza golfului, asta cu skoda " ce face ma dobitocul asta?" nestiind ca in fata lui e o masina mica carea vrea sa vireze stanga.

Haide-ti sa va dau un alt caz asemanator din punct de vedere al culpei comune, va rog cititi atent, pe mine ma lasat masca cum poti sa omori sau sa fi omorat fara sa ai nici-o vina, imposibilul exista!


Un Bmw sta in severin la semafor sa faca stanga pe un bulevard cu 2 benzi dreapta si inca 2 directia opusa, semafoarele sunt contorizate, la 3-2-1 BMW incepe sa se miste si pleaca cand se face verde sa faca stanga, logic fiind ca la semafoarele din sensul opus sa se faca rosu pentru inainte ca sa-i lase sa treaca pe cei care fac stanga-dreapta.
In timp ce trece de semafor cu jumatate de masina, semafoarele la ora fixa (minut fix, secunda fixa) trec pe intermitent in toata intersectia (toate cele 4 puncte din intersectie), masinile care vin din fata normal ca nu mai pun frana, de unde sa stie el asta??? El se baga convins fiind ca e verde, poate nici nu se uita in dreapta si vrea sa treaca, moment in care vine o masina de pe contrasens si zice "ce face dobitcul asta, nu-mi da prioritate?" nu are timp si il loveste frontal-lateral, bmw-ul "uite dobitocul nu sta la semafor"...

Eu am incremenit cand am vazut ca BMW-ul trece in intersectie stiind ca e verde, am vazut live faza si am gandit-o pe loc, am strans din mana gandindu-ma ca se duce fara sa se mai opreasca, s-a oprit in mijloc (era seara), dar parca putin nedumerit, am vazut ca fost o oprire mai lunga, a stat putin pe loc si dupa a plecat si el, poate inca crede ca 1 nu a mai oprit la semafor daca nu s-a uitat in spate sa vada ca semafoarele s-au facut intermitent.

Deci "momentul ala" care daca iti spune cineva zici ca e film si nu realitate!

This post has been edited by WIN60: 04 September 2017 - 21:54

0

#46 User is offline   Madutzu25 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 710
  • Joined: 12-February 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 04 September 2017 - 21:50

View Postwolfenstein99, on 04 September 2017 - 21:46, said:

prioritatea SE DA, NU SE IA.

Irelevant in situatia de fata, nu e caz de prioritate

Eu am fost pus in situatia de mai sus, din fericire fara accident. Idiotul care ma depasise nu intelegea ce a gresit
0

#47 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9717
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 04 September 2017 - 21:52

Apropos, acum am vazut in video. Masina care filmeaza, are 78 km/h secunde inainte de impact iar in momentul in care este depasita si se produce accidentul are 74 km/h. Si presupun ca este viteza GPS, adica pe bord avea 80+ km/h.

Posted Image

#48 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3356
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 04 September 2017 - 21:52

View PostRomulus, on 04 September 2017 - 21:26, said:


Indiferent ca sunt pe contrasens, depasesc pe linia continua sau circula cu viteza peste limita legala. Aici, Golful negru a pus in pericol siguranta celor din Skoda alba, chiar daca acesta la randul lui era in depasire ilegala.

Am deschis dezbaterea asta in speranta ca vom primi si pareri avizate, fie de la avocati/judecatori fie de la eventuali membri implicati intr-un asa proces legal.


Parese ca Skodei i se/s-ar permite a face orice manevra (aici ilegala) atat timp cat ceilalti participanti la trafic se feresc din calea sa.

..De ce nu ar fi catalogat drept iresponsabil si ca atare imputabil gestul de a depasi pe linie continua?

Sa speram ca vor veni si avocati/judecatori echilibrati sa analizeze situatia echitabil! :popcorn:

This post has been edited by bimmer90f30: 04 September 2017 - 21:55

0

#49 User is offline   Madutzu25 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 710
  • Joined: 12-February 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 04 September 2017 - 21:57

"Greseala" -desi e prea mult spus- soferului din Golf e lipsa de experienta. Chiar daca stii ca nu ar trebui sa vina nici o masina din spate, tot arunci un ochi in oglinda laterala, din reflex. Asta l-ar fi ajutat sa evite accidentul
-1

#50 User is offline   mik15 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 2991
  • Joined: 04-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu - UAE

Posted 04 September 2017 - 21:58

bai oamenilor, nu mai ganditi asa, ca e complet gresit, nu poti avea pretentia ca participantii la trafic sa respecte regulile si tu sa te bazezi orbeste pe asta, voi cei ce sustineti ca ala nu avea ce cauta in depasire, aveti impresia ca schimba sau va schimba candva pe viitor ceva? NU, oamenii vor gresi mereu, fie ca va fi cu sau fara intentie, avem obligatia daca tinem la viata noastra si a celorlalti sa prevenim si sa evitam greselile altora, altfel o mierlim pe capete bazandu-ne pe utopii din astea.

Daca ala avea Stop si nu oprea si trecea unul cu 100kmh si il spulbera era tot vina aluia ca mergea cu 100kmh si ca de fapt el trebuia sa mearga cu 50kmh si atunci daca merga legal avea si ala timp sa traverseze strada? E aberant sa gandesti asa si nu faci decat sa iti pui singur viata in pericol. Cand traversati strada ca pietoni va asigurati? Sau mergeti pe premisa ca e zebra si soferul trebuie sa opreasca indiferent de circumstante?

This post has been edited by mik15: 04 September 2017 - 21:59

3

#51 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9717
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 04 September 2017 - 21:59

Eu mai demult am fost pus in aceeasi situatie intr-o localitate la iesirea din Pitesti. Am depasit si unul a facut stanga. Si masina de politie era undeva departe in fata. Diferenta a facut-o ca era linie intrerupta si procesul verbal a fost fara echivoc. Vinovat cel care a facut stanga fara a se asigura.

Politistul: "V-ati asigurat?"
Soferul vinovat: "Sigur!"
Eu: "Si eu unde eram cand v-ati asigurat?"
Soferul vinovat: "Pai nu erati!"
Politistul: "Deci nu v-ati asigurat!"

Eu aproape am zburat intr-un cap de pod dupa ce bara lui mi-a frecat toata partea dreapta a masinii si m-am oprit pe marginea unui sant imens din beton.

#52 User is offline   wolfenstein99 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 994
  • Joined: 26-July 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Masini

Posted 04 September 2017 - 22:03

View PostMadutzu25, on 04 September 2017 - 21:50, said:

Irelevant in situatia de fata, nu e caz de prioritate

E doar o fraza pe care eu am retinut-o ca fiind foarte importanta.

In prima instanta si eu l-as fi considerat vinovat legal principal pe cel din Skoda. E evident ca el incalca mai multe reguli de circulatie.
Dar dupa o discutie cu sotia, mi-a explicat ca primul lucru care este analizat este asigurarea/prioritatea la schimbarea directiei de deplasare; abia apoi se iau in calcul celelalte elemente. Nu se porneste de la cine a gresit primul, ci de la cel fara a carui contributie decisiva nu se producea accidentul.

Fiecare intelege cum vrea; ce conteaza este sa retinem toti ca trebuie sa ne asiguram in toate directiile atunci cand schimbam directia de mers.

This post has been edited by wolfenstein99: 04 September 2017 - 22:04

1

#53 User is offline   Madutzu25 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 710
  • Joined: 12-February 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 04 September 2017 - 22:04

Discutia e depre ce e legal sau nu in manevrele celor 2 soferi inainre de accident.
Conducerea preventiva e cu totul alt subiect.
Cat despre pietoni.... vin alergand de pe trotuar sau din boscheti si urla ca nu opresti la trecere
Nivelul de educatie rutiera al romanului se vede la stirile de seara, zilnic
0

#54 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9717
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 04 September 2017 - 22:04

View Postmik15, on 04 September 2017 - 21:58, said:

[...]
Daca ala avea Stop si nu oprea si trecea unul cu 100kmh si il spulbera era tot vina aluia ca mergea cu 100kmh si ca de fapt el trebuia sa mearga cu 50kmh si atunci daca merga legal avea si ala timp sa traverseze strada? [...]


Nu e chiar asa.

In Piata Constitutiei, in fata mea o Fabia facea stanga spre Regina Maria. Fabia se asigura si pleaca de pe loc (cred ca pe atunci nu erau semafoare). Eu am auzit motocicleta, ea nu. De vazut nu aveai cum s-o vezi. Cand a auzit-o si ea, a oprit. Motociclistul s-a panicat si a pus frana, a blocat roata din fata si a plonjat direct in cap, motocicleta intr-un tarziu si din pacate a lovit Fabia putin in spate. A murit pe loc.

Nu te poti asigura pentru orice viteza. Am stat pe linia dreapta de la hungaroring. Dac-ar fi trecere acolo, ai trece? Te-ai putea asigura?

#55 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3356
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 04 September 2017 - 22:05

View PostRomulus, on 04 September 2017 - 21:46, said:

Doar ca asigurarea pentru o schimbare de directie e mai importanta potrivit a ce inteleg eu din legile romane.

:pinch: :wacko:
Sa speram ca nu avand in vedere incalcarea altei reguli mai serioase; depasirea vehicolelor pe linie continua (in coloana sau nu..) fiind considerata cea mai periculoasa manevra..
-1

#56 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9717
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 04 September 2017 - 22:10

View Postwolfenstein99, on 04 September 2017 - 22:03, said:

[...]
In prima instanta si eu l-as fi considerat vinovat legal principal pe cel din Skoda. E evident ca el incalca mai multe reguli de circulatie.
Dar dupa o discutie cu sotia, mi-a explicat ca primul lucru care este analizat este asigurarea/prioritatea la schimbarea directiei de deplasare; abia apoi se iau in calcul celelalte elemente. Nu se porneste de la cine a gresit primul, ci de la cel fara a carui contributie decisiva nu se producea accidentul.
[...]


Si eu la fel, dar dupa o intrebare pusa unui politist, am aflat ca Golf-ul este vinovat. Intrebarea e alta, cum se termina procesul juridic, unde pana la urma culpa va fi si de partea celui cu Skoda. Linia aia continua e pusa acolo pentru a permite viraj stanga! Dar... si daca vine o masina al carui sofer e inconstient? Sau ambulanta? Sau masina de politie sau pompieri? Orice viraj la stanga se face dupa ce te asiguri. Abia pe urma intervin alti factori... avea sau nu voie sa fie acolo Skoda?

View Postbimmer90f30, on 04 September 2017 - 22:05, said:

:pinch: :wacko:
Sa speram ca nu avand in vedere incalcarea altei reguli mai serioase; depasirea vehicolelor pe linie continua (in coloana sau nu..) fiind considerata cea mai periculoasa manevra..


Eu nu sper. Eu spun ce spune un politist. Topicul e deschis pentru a afla in ce masura procesul juridic (procuratura/judecatorie/tribunal) modifica culpa. Alt motiv este pentru ca stiu de la prima mana ca nu multi stiu ca trebuie sa se asigure si in asa conditii.

#57 User is offline   Madutzu25 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 710
  • Joined: 12-February 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 04 September 2017 - 22:12

View Postwolfenstein99, on 04 September 2017 - 22:03, said:

E doar o fraza pe care eu am retinut-o ca fiind foarte importanta.

In prima instanta si eu l-as fi considerat vinovat legal principal pe cel din Skoda. E evident ca el incalca mai multe reguli de circulatie.
Dar dupa o discutie cu sotia, mi-a explicat ca primul lucru care este analizat este asigurarea/prioritatea la schimbarea directiei de deplasare; abia apoi se iau in calcul celelalte elemente. Nu se porneste de la cine a gresit primul, ci de la cel fara a carui contributie decisiva nu se producea accidentul.

Fiecare intelege cum vrea; ce conteaza este sa retinem toti ca trebuie sa ne asiguram in toate directiile atunci cand schimbam directia de mers.

E foarte simplu: Golful avea voie sa faca stanga, Skoda nu avea ce cauta pe contrasens
Mai exista posibilitatea ca, la viteza Skodei, cand cel din Golf s-a uitat in oglinda (daca a facut asta), Skoda era destul de departe si nu a vazut-o

Ce spui tu e relevant in situatia in care exista regula de prioritare iar aici nu e cazul
-2

#58 User is offline   wolfenstein99 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 994
  • Joined: 26-July 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Masini

Posted 04 September 2017 - 22:13

View PostMadutzu25, on 04 September 2017 - 22:12, said:

Ce spui tu e relevant in situatia in care exista regula de prioritare iar aici nu e cazul


bineinteles ca e cazul si aici - in lipsa altor indicatoare, cei care ocupa o banda de circulatie (indiferent de directia de mers) au prioritate fata de cei care vor intra pe acea banda; la momentul impactului, Skoda ocupa banda, Golful intra pe banda, deci Golful trebuia sa ii dea prioritate Skodei. Nu e relevant cum a ajuns Skoda acolo, asta se discuta abia dupa stabilirea vinovatului principal.

This post has been edited by wolfenstein99: 04 September 2017 - 22:17

2

#59 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9717
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 04 September 2017 - 22:14

Si dupa mine logica e in felul urmator... Daca nu te asiguri si ar fi trebuit, cineva poate muri. Daca depasesti pe linie continua, cineva poate muri doar daca si altcineva greseste.

View PostMadutzu25, on 04 September 2017 - 22:12, said:

E foarte simplu: Golful avea voie sa faca stanga, [...]


Cred ca ti-am mai spus asta mai sus. E incorect. NU AVEA VOIE sa faca la stanga! Decat dupa ce s-a asigurat ca nu pune in pericol traficul.

#60 User is offline   Madutzu25 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 710
  • Joined: 12-February 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 04 September 2017 - 22:22

View PostRomulus, on 04 September 2017 - 22:14, said:

Si dupa mine logica e in felul urmator... Daca nu te asiguri si ar fi trebuit, cineva poate muri. Daca depasesti pe linie continua, cineva poate muri doar daca si altcineva greseste.



Cred ca ti-am mai spus asta mai sus. E incorect. NU AVEA VOIE sa faca la stanga! Decat dupa ce s-a asigurat ca nu pune in pericol traficul.

Corect, insa Skoda nu avea ce cauta acolo nici daca se asigura de 100 de ori. Poate cel din Golf nu a vazut Skoda, poate nu s-a asigurat.... sunt detalii pe care nimeni nu are cum sa le afle. Sunt convins ca daca vedea Skoda in oglinda nu facea stanga. Sau poate vroia sa se sinucida
-3

Share this topic:


  • 12 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro