BMWClub: Motor N42 vs N46 - BMWClub

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Motor N42 vs N46 E46

#1 User is offline   HitmaNLive 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 29-November 15
  • Gender:Male
  • Location:Botosanigeles
  • Interests:Own a BMW E46 !

Posted 11 September 2017 - 12:18

O foarte lunga perioada am fost hotarat sa aleg intre N42 si M47 pe E46 ce urmeaza sa-l achizitionez. Dupa niste cercetari mai amanuntite am ajung la concluzia ca o masina care are 15 ani vechime nu mai renteaza la diesel, fiind foarte probabile aparitia problemelor la injectoare, turbo, egr s.a. plus numarul de km mult mai mare fata de una pe benzina. Am ramas dupa cu N42 in cap dar si cu multe topicuri cu probleme legat de motorul asta. Ba sistemul valvetronic, ba intinzatorul de lant, ba simeringurile , valva PCV s.a. Dupa o discutie pe forum cu unul dintre colegi, mi-a spus sa ma orientez spre un benzinar incepand cu anul 2004 pentru ca au revizia la intinzator facuta. Am stat si m-am interesat mai exact care-i treaba si intr-adevar in revizia urmatoare intinzatorul este putin mai lung. Fara sa vreau am dat de motorul N46 care dupa cate am citit are mai multe imbunatatiri: un nou arbore cotit, galerie de admisie, partea de deschidere/inchidere a supapelor, plus alte lucruri.
Doresc sa stiu daca imi poate confirma cineva, daca merita sa ma stresez sa caut un E46 cu N46 sau pot sa merg si pe N42.
Totodata poate cineva sa-mi confirme daca intizantorul revizuit merge pus pe N42 si daca rezolva problema ?
Mentionez ca ma intereseaza motorul de 143 cai.
Multumesc frumos !

This post has been edited by HitmaNLive: 11 September 2017 - 12:19

0

#2 User is offline   wind-3er 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1746
  • Joined: 04-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Buc
  • Interests:BMW

Posted 11 September 2017 - 12:52

ca posesor de N42B20 (143cp)....
La N42 daca schimbi simeringurile de la supape + distributia (patine, lant si intinzator) + cateva garnituri care intra in pret, poti sta linistit multa vreme. (distractia costa undeva la 1500-1600 lei)
ce sa mai zic...consum extra urban...5.8 la 90 (asa ca mosii-am incercat eu), 6.2 la 120 ( buc-constanta, nu tot drumul ca muream de plictiseala), 7.8 la 140
in bucuresti intre 7 si 10 in functie de trafic....pt o masina de 15 ani, eu sunt mutumit.

poti schimba si la N42 intinzatorul cu unul "mai lung"/revizuit. (dar trebuie pusa la punct distributia) altfel degeaba.

This post has been edited by wind-3er: 11 September 2017 - 12:56

1

#3 User is offline   HitmaNLive 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 29-November 15
  • Gender:Male
  • Location:Botosanigeles
  • Interests:Own a BMW E46 !

Posted 11 September 2017 - 13:04

Sa inteleg ca intr-o oarecare masura distributia la N42 trebuie verificata la fel ca cele pe curea ? Ma refer ca perioada de timp, pentru ca aud din ce in ce mai multi care se bat cu pumnul in piept ca la lant nu trebuie sa schimbi niciodata nimic.
Legat de consum, nu sunt strain de valorile alea. Momentan conduc o Skoda Fabia cu motor de 1.4 si Botosani-Bucuresti am scos 5.5% . Prin oras imi ia intre 8.5-9, deci nu e ceva de speriat.
0

#4 User is offline   wind-3er 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1746
  • Joined: 04-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Buc
  • Interests:BMW

Posted 11 September 2017 - 13:13

in cazul lui N42, da.
motorul are o vechime si niste km...suntem totusi in 2017.
intinzatorul a fost revizuit prin 2004, ceva de genul asta, cel original fiind mai scurt duce la o slabire a lantului care poate face niste stricaciuni (patine rupte, distributie sarita de la punct)
ca perioada de timp, distributia si simeringurile de supape au tendinta de a "pica" pana in 200.000 km.
cu alte cuvinte, daca la schimbi tu....stai linistit 200k. km

This post has been edited by wind-3er: 11 September 2017 - 13:14

0

#5 User is offline   roby_m 

  • Frumos
  • Group: Members
  • Posts: 1243
  • Joined: 16-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Posted 18 October 2017 - 00:40

Ca o concluzie, merita un e46 cu N46 mai mult fata de unul cu N42?
0

#6 User is online   All 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 593
  • Joined: 29-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 18 October 2017 - 07:39

Cu siguranta da. Te scuteste de niste probleme serioase.
0

#7 User is offline   HitmaNLive 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 29-November 15
  • Gender:Male
  • Location:Botosanigeles
  • Interests:Own a BMW E46 !

Posted 24 October 2017 - 19:31

Pana la urma E46 au fost echipate incepand cu anul 2004 cu N46 sau din a doua jumatate a anului 2003?
0

#8 User is online   All 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 593
  • Joined: 29-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 24 October 2017 - 19:55

Din cate stiu eu N46 s-a pus doar in 2004, dar teoretic au revizuit intinzatorul si la N42 in ultima parte a anului 2003. Oricum se vede foarte usor in momentul achizitiei si cred ca pana in momentul actual majoritatea valvetronicurilor cu intinzatorul prost au crapat deja...
0

#9 User is offline   HitmaNLive 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 29-November 15
  • Gender:Male
  • Location:Botosanigeles
  • Interests:Own a BMW E46 !

Posted 25 October 2017 - 14:16

Aveti recomandari pentru o firma anume de kit distributie pentru N42/N46 ? La prima impresie m-as orienta spre SWAG, mai ales ca kit-urile nu par a fi foarte scumpe; intre 350-600 lei.
0

#10 User is offline   Marius_Is 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 368
  • Joined: 21-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Tech & Science

Posted 25 October 2017 - 23:48

Poti merge pe Swag linistit, e Ok.
Swag am pus si eu pe al meu N42 anul trecut.
Ai gasit kit Swag complet la 350 de lei ?
https://i.ebayimg.com/thumbs/images/g/gOYAAOSwbtVZSQBr/s-l225.jpg

This post has been edited by Marius_Is: 25 October 2017 - 23:58

0

#11 User is offline   HitmaNLive 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 29-November 15
  • Gender:Male
  • Location:Botosanigeles
  • Interests:Own a BMW E46 !

Posted 26 October 2017 - 19:58

Ma refeream ca in general kit-urile de distributie incep de pe la 350 lei. Cel mai ieftin l-am gasit de la BGA 366 lei, cel mai ieftin SWAG am gasit la 400 lei.
0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro