Jump to content

F10 530D


Crysis21

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Pentru ca in ultima vreme am petrecut foarte mult timp pe site-uri de masini, iar singura comunitate pe care mai intru e bmwclub, m-am decis sa imi prezint si eu masina.

 

Este vorba de un F10 530D fabricatie 2010, editia cu 245hp. Masina am achizitionat-o in Martie 2015, dintr-un orasel German Neubeckum - langa Beckum, si cum a fost exact ce m-am asteptat sa fie, dupa test drive si verificare la reprezentanta BMW din zona am pornit pornit spre casa. Masina avea in momentul achizitiei 144000 de KM, iar in momentul de fata are 214000. Am atasat mai jos un link catre auto-records (am platit de curiozitate sa aflu daca apar intrarile la reprezentanta din Romania).

Auto-Records: https://drive.google.com/open?id=0BwEEfBQW7HMFQjR5MFhhX0YwSGs

 

 

The power within

Nu aveam prea multe cunostinte despre BMW-uri la momentul respectiv, nu mai condusesem decat un 525 pentru un test drive, dar masina asa mi s-a parut bolnava rau pe langa 525-ul ce il condusesem anterior. Motivul aveam sa il aflu abia cand am ajuns in tara la primul service, cand baietii au vazut un powerbox montat pe ea.

 

Dupa un mic research am descoperit ca jucaria montata pe masina este una destul de serioasa, fiind vorba de modelul acesta de la DTE-CRD Systems: https://www.chiptuning.com/en/bmw/5-f10-f18-2009/530-d-245ps-180kw-2993ccm/powercontrol.html

Daca cifrele sunt corecte, atunci masina ar produce undeva la 292hp si 650Nm. Conform hartiei lipita pe cablejele powerbox-ului, aceasta a fost montata la 2 saptamani dupa ce masina fost achizitionata de noua. Am gasit chiar si hartiile conform careia i-a fost facut TUV dupa montaj.

 

Poze

Pentru ca sunt atat de rari pozele ce le am cu masina, am sa atasez si pe cele care le am din momentul achizitiei. Din pacate nu am poza cu habitaclul recenta, dar nu s-a schimbat mai nimic (poate doar cateva zgarieturi in plus). Pozele ce nu sunt in fata la dealer, sunt din vara asta.

57_5.jpg 57_6.jpg 57_7.jpg 57_8.jpg 57_9.jpg 57_10.jpg DSC_3397.jpg IMG_3863.jpg IMG_4013.jpg

 

Dotari

 

1CB Co2 Content

2K3 Alloy Wheels V-spoke 331/mt

2TB Sport Automatic Transmission

2VA Adaptive Drive

2VH Integral Active Steering

223 Dynamic Damper Control

229 Dynamic Drive

230 Eu Specific Additional Equipment

255 Sports Leather Steering Wheel

258 Runflat Tyres

320 Model Designation, Deletion

322 Comfort Access System

4BN Fine Wood Trim Ash Grain

4UR Ambient Light

403 Glas Roof, Electric

423 Floor Mats, Velour

428 Warning Triangle

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d

453 Active Seat Ventilation, Front

455 Active Seat F Driver And Front Passenger

456 Comfort Seats, Electric. Adjustable

488 Lumbar Support Driver/front Passenger

494 Seat Heating F Driver/front Passenger

5AC Autom. High-beam Headlights Control

502 Headlight Washer System

508 Park Distance Control

522 Xenon Light

524 Adaptive Headlights

534 Automatic Air Conditioning

6AA Bmw Teleservices

6AB Control Teleservices

6FL Usb-/audio Interface

6NF Ext.con.of The Music Play.i.mobilph

609 Navigation System Professional

610 Head Up Display

612 Bmw Assist

614 Internet Preparation

615 Extended Bmw Online Information

616 Bmw Online

620 Voice Input System

633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf.

677 Hifi System Professional

698 Area-code 2

7A2 Innovation Package Ii

7SP Navi Professinal W.handyprep.bluetooth

761 Individual Sun Protection Glazing

8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months

8SC Country Spec. Release Of Teleservice

8TF Active Protection For Pedestrians

8TH Speed Limit Info

8V1 Ncap Label

801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung

863 Europe/dealer Directory Service

879 German / On-board Documentation Deutsch

 

 

Lucrari

Lucrari mai importante ce imi amintesc pe scurt, voi detalia mai tarziu.

155K - schimbare fulie motor, role si curea pentru accesorii. nu aveau probleme, aveam eu un pitic sa le fac revizia :frantics:

160K - brate inferioare fata

164K - discuri si placute fata spate, schimbare releu + bujii

180K - schimbare ulei cutie

188K - pompa de apa, bucsa grup diferential, garnitura corp filtru racitor de ulei

196K - schimbare condesator clima. La 2 saptamani am schimbat si compresorul

200K - radiator racire nou si curatare galerie de admisie. galeria avea depuneri destul de mici, cei de la service au catalogat-o drept curata pentru cum arata.

204K - anvelope noi Michelin PilotSport 4S. Bye bye Conti :sorcerer:

214K - maine pun discuri noi pe fata

 

Incidente

Cum nimeni nu este scutit de asa ceva, am avut si eu parte de cateva.

1 - primul incident a fost cand pe centura Severiniului, intr-o seara cand totul era pustiu, atat de pustiu ca ni prin statie nu auzeam pe nimeni, mi-a zburat antena de pe masina. prima senzatie cand am vazut in oglinda ceva zburand, a fost ca mi-a zburat trapa :laugh: :laugh: :laugh: . Antena a fost trasa spre masina si mi-a spart stopul dreapta spate. De atunci nu mai alerg asa masina, decat pe autostrada si fara statie.

2 - la cateva luni dupa incident, veneam de la dentist cu 3 anestezii la bord. dupa ce ca abia vorbeam, ma mai certam si cu cineva, iar cand am parcat in subteran, pe dragitul meu loc de parcare, am agatat cu coltul stanga spate stalpul. Am ajuns sa vopsesc bara spate si sa cumpar stop pe stanga acum. Aripioara aceea care iese din farul de F10, a prins stalpul si a spart stop-ul. Bucurie mare, acum ambele sunt noi :popcorn:

3 - cauciuc nou nout, taiat dupa 1000 KM intr-o piatra de munte

4 - m-a frecat un individ pe bara fata la lucru, am ajuns sa o vopsesc si acel element.

Edited by Crysis21
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Frumos! Sa o stapanesti sanatos fara alte incidente!

 

Ca sa stii pe viitor, pe centura severinului e plin de porci/vaci/caini, era sa iau in plin un cal negru, pur si simplu l-am vazut cand mai erau 5 M pana la el, aveam 80 km/h, era sa zbor pe partea cealalta pe contrasens, dar am reusit sa-l evit...nici lumina nu e pe toata centura, de atunci doar si doar cand sunt nevoit ma duc pe acolo, in caz de vrei sa o mai alergi prin zona pe aici :))

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Frumos! Sa o stapanesti sanatos fara alte incidente!

 

Ca sa stii pe viitor, pe centura severinului e plin de porci/vaci/caini, era sa iau in plin un cal negru, pur si simplu l-am vazut cand mai erau 5 M pana la el, aveam 80 km/h, era sa zbor pe partea cealalta pe contrasens, dar am reusit sa-l evit...nici lumina nu e pe toata centura, de atunci doar si doar cand sunt nevoit ma duc pe acolo, in caz de vrei sa o mai alergi prin zona pe aici :))

 

Multumesc WIN60. Sper ca de saptamana asta sa revii si tu pe strazi si fara alte probleme.

Traseul il fac cam de 2 ori pe luna. Incidentul s-a produs la scurt timp de la achizitie, imbatat fiind de ce poate masina. De atunci nu mai alerg pe centuri, merg undeva la 100 pentru ca apar tot felul de surprize. Prefer sa fac un ocol cand merg la Gorj, pentru ca e drumul mai bun.

Edited by Crysis21
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru urari.

 

Surpriza zilei de azi. In iulie trebuia sa plec in vacanta. Pentru ca nu am gasit la momentul respectiv discuri si placute OE pe epiesa, am luat un set de placute Jurid cat sa treaca vacanta.

 

Astazi am schimbat discuri si placute, OE. Placutele din cutia BMW sunt Jurid.

 

Iata ce surpriza am avut cand am desfacut astazi placutele de pe disc. Toate erau sparte. Asta s-a intamplat in 8000 KM. Pana acum am folosit doar OE, si o singura data TRW + brembo.

IMG_4802.jpg IMG_4803.jpg IMG_4832.jpg IMG_4830.jpg IMG_4829.jpg

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru urari.

 

Surpriza zilei de azi. In iulie trebuia sa plec in vacanta. Pentru ca nu am gasit la momentul respectiv discuri si placute OE pe epiesa, am luat un set de placute Jurid cat sa treaca vacanta.

 

Astazi am schimbat discuri si placute, OE. Placutele din cutia BMW sunt Jurid.

 

Iata ce surpriza am avut cand am desfacut astazi placutele de pe disc. Toate erau sparte. Asta s-a intamplat in 8000 KM. Pana acum am folosit doar OE, si o singura data TRW + brembo.

IMG_4802.jpg IMG_4803.jpg IMG_4832.jpg IMG_4830.jpg IMG_4829.jpg

 

 

Eu Jurid am pus din start, adica OEM, stiam ca si OE sunt produse tot de ei. BTW. Mana aceea e a lui Ciobi? Ma gandesc ca el ti le-a schimbat...

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru urari.

 

Surpriza zilei de azi. In iulie trebuia sa plec in vacanta. Pentru ca nu am gasit la momentul respectiv discuri si placute OE pe epiesa, am luat un set de placute Jurid cat sa treaca vacanta.

 

Astazi am schimbat discuri si placute, OE. Placutele din cutia BMW sunt Jurid.

 

Iata ce surpriza am avut cand am desfacut astazi placutele de pe disc. Toate erau sparte. Asta s-a intamplat in 8000 KM. Pana acum am folosit doar OE, si o singura data TRW + brembo.

IMG_4802.jpg IMG_4803.jpg IMG_4832.jpg IMG_4830.jpg IMG_4829.jpg

 

 

Poate discurile erau foarte uzate....si au fortat placutele imediat dupa ce le-ai pus....nu stiu daca sunt chiar asa de proaste .Ai masurat discurile la grosime,de curiozitate macar?

Link to comment
Share on other sites

Eu Jurid am pus din start, adica OEM, stiam ca si OE sunt produse tot de ei. BTW. Mana aceea e a lui Ciobi? Ma gandesc ca el ti le-a schimbat...

Cel cu manusi e Ciobi. El mi-a schimbat azi discuri si placute. Cele care erau sparte, le-am montat la BTP. El nu era disponibil

 

Poate discurile erau foarte uzate....si au fortat placutele imediat dupa ce le-ai pus....nu stiu daca sunt chiar asa de proaste .Ai masurat discurile la grosime,de curiozitate macar?

 

Nu am verificat, dar trebuiau schimbate. Consumasem 2 seturi de placute pe ele.

Link to comment
Share on other sites

mai bine schimbai tot, si discuri si placute... si in drumul tau de vacanta poate se "imprieteneau" ma frumos unele cu altele

 

Jurid, ATE si TRW sunt producatori pt BMW... :console:

 

Aveam de gand sa fac asta inainte de vacanta, dar nu le-am gasit in stoc. Ieri am schimbat tot, era planificat :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Foarte fain dotata masina, s-o stapanesti sanatos!

 

Am si eu un 530 cu EDC + Adaptive Drive + Dynamic Drive si cred ca sunt cele mai misto optiuni care le poti pune pe un F10.

 

Tu ai pe langa asta si IAS ( Integral Active Steering ) si cred ca are o dinamica impecabila masina. Ar fi interesant sa faci un mic review despre asta.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Foarte fain dotata masina, s-o stapanesti sanatos!

 

Am si eu un 530 cu EDC + Adaptive Drive + Dynamic Drive si cred ca sunt cele mai misto optiuni care le poti pune pe un F10.

 

Tu ai pe langa asta si IAS ( Integral Active Steering ) si cred ca are o dinamica impecabila masina. Ar fi interesant sa faci un mic review despre asta.

 

Pentru prima data de la achizitie, am avut azi ocazia sa conduc un F10 fara viraj pe spate, parcat la mine in bloc. La primele viraje cand sa ies din parcare, senzatia a fost tare ciudata pentru ca invatat cu traiectoria masinii mele, a trebuit sa iau mai mult de volan, parca nu ma incadram la fel de repede printre stalpi. N-am reusit sa o scot din oras sa vad diferenta de dinamica la condus agresiv, dar mi-a fost destul de clara ca am nevoie de un spatiu mai mare de viraj cu ea.

Link to comment
Share on other sites

Dupa 3 ani de folosinta, ma gandesc sa fac un upgrade in primavara, undeva prin martie. Tinand cont ca nu ar mai fi asa mult, nu pot sa stau sa nu ma intreb care credeti ca ar fi valoarea corecta pentru masina mea? Estimez ca masina va avea in jur de 230K km pana atunci. Stiu ca piata din Romania e "pentru pretentiosi", ca sa ii citez pe ai nostrii samsari. Km sunt multi, iar dotari gen Integral Active Steering sau Dynamic Drive, nu sunt asa atragatoare fata de un M-pack exterior, desi ca utilitate, valoarea lor e incontestabila. Ce parere aveti? Edited by Crysis21
Link to comment
Share on other sites

Dupa spusele unor "cunoscatori" de pe forum nu ar valora nici 10 000 e ca nu are garantie si are peste 200 000 km .

Piata din Romania vrea cel mai mult butoane inutile nu neaparat pachet m...

Eu zic ca va valora un 17-18000 pentru cumparatorul corect ...mai trece un an si de aia...

Multa bafta !

Link to comment
Share on other sites

pe scurt: la inceputul lui 2017 530 din 2010, dotarile tale (-integral steering,+altele), 140mii reali, la vreo 17500 a plecat...am incercat de pe la vreo 20mii dar inutil.

sunt mult prea multe f10/f30 pe toate pietele, doar de asta se dau ieftin, ca are cumparatorul de unde alege...in toate tarile.

vezi cifra la care a ajuns f10/f30 si vei intelege. mai ales ca au venit intr-un moment propice cu bancile => multe masini pt companii

ca o tema de gandire, la un moment dat erau mai multe f10 la vanzare SH decat golf4 sau golf5

deci nu e vorba de pret, e vorba de noroc, ca si de o pui la 16mii, tot mari sunt sansele sa fie dificil sa o dai.

sfatul meu, mergi cu ea la buy back

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pe scurt: la inceputul lui 2017 530 din 2010, dotarile tale (-integral steering,+altele), 140mii reali, la vreo 17500 a plecat...am incercat de pe la vreo 20mii dar inutil.sunt mult prea multe f10/f30 pe toate pietele, doar de asta se dau ieftin, ca are cumparatorul de unde alege...in toate tarile.vezi cifra la care a ajuns f10/f30 si vei intelege. mai ales ca au venit intr-un moment propice cu bancile => multe masini pt companiica o tema de gandire, la un moment dat erau mai multe f10 la vanzare SH decat golf4 sau golf5deci nu e vorba de pret, e vorba de noroc, ca si de o pui la 16mii, tot mari sunt sansele sa fie dificil sa o dai.sfatul meu, mergi cu ea la buy back

 

 

probabil ca vei lua pe ea undeva la 15-16.000 euro.preturile pt F10 sunt jos acum, cele din 2012-2013 sunt aproximativ la acelasi pret cu F30, desi sunt in general mult mai bine dotate.

 

Da, din pacate pe acolo cred ca va fi pretul. Nu stiu cat de mult va conta faptul ca sunt destul chestii noi pe ea, (radiatoare, compresor clima, probabil si discurile intr-o stare excelenta). Recent a achizitionat un prieten un F30 din 2013 care a fost la propriu chel, nici macar clima "bizonica" cu 15000. Sunt optimist sa sper la 17K, daca nu va pleca si pe mai putin, ca pretul oricum nu mai creste :)). Mai scot la vanzare si al doilea set de jante, poate pare mai tentanta oferta :popcorn:

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.