Jump to content

Zgomot diferential E46


Recommended Posts

Salutare,

 

Detin un 318i E46 si inca de cand am cumparat masina(acum jumatate de an) am auzit un click metalic ce venea din spatele masinii.

 

Bun, in momentul achizitiei am trecut cu vederea, pentru ca in rest, absolut totul era in regula.

Problema e ca zgomotul respectiv e destul de deranjant si nu imi inspira deloc incredere.

 

Zgomotul respecctiv apare doar atunci cand plec de pe loc, si in mers la accelerare/decelerare in vitezele 1-2-3.

Daca spre exemplu, am plecat de pe loc cu viteza intai, calc ambreiajul, opresc si plec iar de pe loc, a doua oara zgomotul nu se mai aude.

Acelasi lucru este valabil si pentru marsarier.

 

Daca, in schimb, plec de pe loc, face zgomotul respectiv, opresc iar apoi bag marsarierul, zgomotul o sa se auda de fiecare data.

 

Ca analogie, luati un buton: sa presupunem ca "on" este viteza 1 si marsarierul este "off".

 

Daca butonul este pe on, si o sa apas pe on, nu se intampla nimic. In schimb daca apas pe off in timp ce este pe on(pe on, in timp ce este pe off) o sa se auda click-ul respectiv.

 

Exact asa se manifesta si zgomotul respectiv.

 

A doua situatie este cand accelerez/decelerez in treptele inferioare(unde cuplul suportat de diferential este mai mare fata de treptele superioare). Exact la fel: daca accelerez pana la o anumita turatie, apoi o tin acolo, si accelerez iar, a doua oara zgomotul nu se mai aude. Daca in schimb, calc acceleratia apoi iau piciorul de pe ea se aude zgomotul respectiv de fiecare data.

 

De ce se aude numai in treptele inferioare, poate va intrebati. Ideea e ca zgomotul respectiv are un prag de cuplu pana apare. Am simulat o plecare de pe loc in felul urmator: Am tras frana de mana, am turat motorul si am dat drumul usor la ambreiaj. Rezultatul a fost ca click-ul metalic nu apare imediat ce am dat drumul la ambreiaj ci abia undeva pe la jumatatea cursei de ambreiaj.

 

M-am bagat pe un canal si l-am pus pe tata sa se urce la volan si sa efectueze testul de mai sus. Am observat ca zgomotul vine intr-adevar din zona diferentialului insa nu reusesc de nicio culoare sa-mi dau seama ce ar putea fi.

 

Am scos uleiul din diferential ca sa vad daca exista cumva particule metalice in el, insa uleiul arata cat se poate de normal(cel putin pentru varsta lui).

 

Am auzit ca la e90 a fost o problema asemanatoare la diferential si era cauzata de un joc intre flansa de intrare in diferential si pinionul de atac(joc intre canelurile respective)

 

Acum, ca fapt divers, eu stiam ca toate E46-urile aveau si buson de golire la diferential insa asta nu a avut, ceea ce ma face sa ma gandesc ca a fost schimbat si ca este de e90, de unde si problema respectiva.

EDIT: Aparent diferentialul de pe e46 si cel de pe e90 sunt complet diferite.

In poza de mai jos, acolo unde este busonul de golire, la mine este forma de pe matrita(cercul respectiv) insa nu este data gaura si pus busonul. Mai are cineva ciudatenia asta?

 

http://www.impee.co.uk/bmw_differential_oil/bmw_e46_differential_drain-filll_plugs.jpg

 

Va las si un video de pe youtube in care problema este foarte similara cu a mea, iar in comentarii puteti vedea si ce am mai discutat si cu cei de acolo:

Edited by XanderZ
Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/39451-problema-dislocare-suport-bucsa-punte-spate/page__p__488808__hl__pocnitura+spate+e46__fromsearch__1#entry488808

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/153459-pocnituri-in-spate/page__p__2205605__hl__pocnitura+spate+e46__fromsearch__1#entry2205605

 

Intr-adevar, parese ca diferentialul pus pe E90 nu are surub de golire. Sunt deja la al doilea schimb si a trebuit sa scot uleiul cu seringa si alte dispozitive ... :purple:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare ca am mai vazut topicurile respective, insa problema mea nu prea se aseamana cu ce au colegii de acolo, de aici si motivul pentru care am decis sa pornesc un topic nou.

 

In cazul lor, zgomotul este unul infundat, ceea ce oricum prin natura lui sugereaza ceva bucse uzate.

 

La mine sunetul e total diferit, e un click clar, ca si cum ai lovi doua ciocane intre ele.

 

BTW, la mine procesul a decurs destul de usor cu niste furtun transparent pe care am dat 5 lei, o sticla d-aia mare de bulion in care am dat doua gauri, am bagat doua bucati de furtun si am cuplat apoi toata instalatia la un compresor de aer conditionat cu care am facut vacuum.

Aa, si am avut si o bucata de teava de cupru cu diametrul exterior de 4mm pe care am modelat-o in forma de carlig ca sa pot scoate absolut tot de pe fundul diferentialului.

Edited by XanderZ
Link to comment
Share on other sites

 

Zgomotul respecctiv apare doar atunci cand plec de pe loc, si in mers la accelerare/decelerare in vitezele 1-2-3.

Daca spre exemplu, am plecat de pe loc cu viteza intai, calc ambreiajul, opresc si plec iar de pe loc, a doua oara zgomotul nu se mai aude. Acelasi lucru este valabil si pentru marsarier.

 

Daca, in schimb, plec de pe loc, face zgomotul respectiv, opresc iar apoi bag marsarierul, zgomotul o sa se auda de fiecare data.

 

... daca accelerez pana la o anumita turatie, apoi o tin acolo, si accelerez iar, a doua oara zgomotul nu se mai aude. Daca in schimb, calc acceleratia apoi iau piciorul de pe ea se aude zgomotul respectiv de fiecare data.

Nu te mai amagi degeaba ... e dus grupul cardanic. Aceleasi simptome am avut si eu la e61 ... pana nu am schimbat grupul nu am scapat de zgomot.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Salut!

Am si eu problema pe care a avut o colegul care a deschis topicul dar a uitat sa mai posteze si rezolvarea.Se aude ca si in clipul de mai jos:

 

Aveam bucsa mare de la grup crapata si am zis ca de acolo vine sunetul,am demontat tot si am schimbat toate bucsele pe spate,caroseria nu a fost crapata in zona prinderilor.Dupa ce am schimbat surpriza,se auzea la fel.... am observat ca atunci cand e calcata frana si incep sa las ambreiajul flansa din partea stanga pe care se prinde planetara isi modifica unghiul si atunci se aude cum trosneste.Ambele flanse la diferential au joc axial si vertical.La accelerare si frana de motor se aude sunetul respectiv,alte sunete nu face.

Merita reparat sau sa cumpar altul SH?Ce sa verific in afara de jocul flanselor la diferential?

Edited by Pippo
Link to comment
Share on other sites

Cred ca aceeasi problema o am si eu la F30, cutie automata 8 trepte, xdrive. A aparut de vreo 2 saptamani (oarecum) si se manifesta mai mult la cald.

De fapt, la mine ar fi cam 2 probleme, ambele cu acelasi zgomot (sau foarte asemanator).

1) Asta apare tot timpul, de cand am luat masina - la cuplarea manetei in R se aude un click destul de tare sub masina, spre spate.

2) Asta e cea care am inceput sa o sesisez in ultimele 2 saptamani si s-a intensificat de atunci - la frana de motor se aude un fel de click (la rece) care, cu cat se incalzeste motorul, se aude la un moment dat ca o bubuitura (se simte pana si in volan).

 

Am fost cu ea la service (Dormag) si mi s-a spus ca ar fi 2 cauze posibile:

1) Mecanicii au zis ca e cutia de transmisie, au ascultat cu stetoscopul si ei cred ca de acolo ar veni zgomotul

2) Doru, patronul serviceului, dupa ce a ascultat si el zgmotoul cu masina pe elevator si cineva accelera si ridica piciorul, a zis ca e de la cardan, mai exact rulmentul ce leaga cele 2 bucati (nu stiu termenul exact) ce compun cardanul, rulment acesta find undeva sub bancheta spate, ca si pozitionare.

 

Ma tem sa mai merg cu masina pentru ca nu stiu ce repercursiuni ar avea daca se inrautateste situatia. Mi-am facut programare si la bavaria baneasa, dar de abia peste 2 saptamani am gasit liber. Oricum, nu trag mari sperante ca cei de la bavaria o sa identifice exact cauza problemei.

Am primit ca si oferta de pret 4100 lei, la Dormag, inlocuire tot grupul cardanic. Au zis sa inlocuiesc mai intai cardanul ca e mai ieftin ca (,) cutia de transmisie :( Mor pe chestiile astea unde ti se spune sa schimbi chestii una dupa alta, ca poate una iti va rezolva problema.

Voi ce ziceti? A mai patit cineva asta? Ma streseaza rau de tot, mai ales ca, in pana mea, e masina de 4 ani jumate, o am de 1 an jumatate eu si chiar sunt genul care are grija de masina.. Off.. Help please!

Edited by sergiu03
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat grupul,acesta nu are joc la flanse dar sunetul respectiv nu a disparut.....

Planetarele au putin joc din capete,oare sa sune din cauza aia?

Ce altceva sa verific?Pana acum am cheltuit ceva bani aproape degeaba....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Salut!

Am si eu problema pe care a avut o colegul care a deschis topicul dar a uitat sa mai posteze si rezolvarea.Se aude ca si in clipul de mai jos:

 

Aveam bucsa mare de la grup crapata si am zis ca de acolo vine sunetul,am demontat tot si am schimbat toate bucsele pe spate,caroseria nu a fost crapata in zona prinderilor.Dupa ce am schimbat surpriza,se auzea la fel.... am observat ca atunci cand e calcata frana si incep sa las ambreiajul flansa din partea stanga pe care se prinde planetara isi modifica unghiul si atunci se aude cum trosneste.Ambele flanse la diferential au joc axial si vertical.La accelerare si frana de motor se aude sunetul respectiv,alte sunete nu face.

Merita reparat sau sa cumpar altul SH?Ce sa verific in afara de jocul flanselor la diferential?

 

Nici acum nu le-am rezolvat :))

 

Spre rușinea mea, nu am mai verificat topicul sa vĂŁd cĂŁ au fost postĂŁri noi.

Mașina ĂŽncĂŁ merge bine, click-urile sunt exact la fel, trebuie sa ĂŽmi cumpĂŁr o cheie dinamometrica pânĂŁ una-alta cĂŁ dacĂŁ aș da cardanul jos, nu m-aș juca deloc cu cuplul de strângere la prezoane.

 

Am rezolvat cu pocniturile.Erau niste suduri in puncte rupte la puntea spate undeva intre oala la arc si locasul rotii de rezerva.Le am refacut, cu ocazia asta am intarit si cele 4 prinderi.

 

Ai cumva din ĂŽntâmplare niste poze? La mine se aude exact ca ĂŽn video ĂŁla pe care l-ai pus și tu mai sus. Culmea, incepe sĂŁ mĂŁ enerveze din ce in ce mai rĂŁu zgomotul :)))

Link to comment
Share on other sites

 

Mașina încă merge bine, click-urile sunt exact la fel, trebuie sa îmi cumpăr o cheie dinamometrica până una-alta că dacă aș da cardanul jos, nu m-aș juca deloc cu cuplul de strângere la prezoane.

In restrangerea suruburilor cardanului nu trebuie sa te ingrijoreze lipsa cheii dinamometrice! Nu ca ea nu este bine de avut intre alte scule.. Dar o regula generala se aplica cam asa: masori diametru filetului surubului iar acela va fi referinta strangerii acelui surub. Astfel daca surubul e de 12mm diametru, o forta de 12kg la un metru distanta de punctul de strangere se aplica; daca surubul e de 8mm diametru - 8Kg Forta.., 15mm - 15KgF..

 

Iar pentru siguranta ca ai facut bine ce ai desfacut poti sa restrangi/verifici acel loc dupa cateva zile/ture cu masina.

 

Dupa cateva experiente din astea o sa simti singur cat trebuie strans un anume surub.

Suruburi pe bloc de aluminiu sau din distributia masinii.. Acolo NU se mai aplica reguli ca, cea de mai sus!

 

 

A, merita sa pui pe filetul care se strange pasta anti-desfacere Loctite 243, pentru ca acolo chiar sunt vibratii..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In restrangerea suruburilor cardanului nu trebuie sa te ingrijoreze lipsa cheii dinamometrice! Nu ca ea nu este bine de avut intre alte scule.. Dar o regula generala se aplica cam asa: masori diametru filetului surubului iar acela va fi referinta strangerii acelui surub. Astfel daca surubul e de 12mm diametru, o forta de 12kg la un metru distanta de punctul de strangere se aplica; daca surubul e de 8mm diametru - 8Kg Forta.., 15mm - 15KgF..

 

Iar pentru siguranta ca ai facut bine ce ai desfacut poti sa restrangi/verifici acel loc dupa cateva zile/ture cu masina.

 

Dupa cateva experiente din astea o sa simti singur cat trebuie strans un anume surub.

Suruburi pe bloc de aluminiu sau din distributia masinii.. Acolo NU se mai aplica reguli ca, cea de mai sus!

 

 

A, merita sa pui pe filetul care se strange pasta anti-desfacere Loctite 243, pentru ca acolo chiar sunt vibratii..

 

Inteleg logica, nu imi este strĂŁin deloc șurubul și cheia :))

Ba chiar de pe la vreo 10 ani tot șurubĂŁresc ĂŽntr-una cu diverse lucruri, insa as prefera sa fac o treabĂŁ buna cap-coada cĂŁ sa nu trebuiascĂŁ sĂŁ mĂŁ bag de mai multe ori sub mașinĂŁ.

 

M-am gândit și la loctite dar nu știu cat de bine tine la temperaturĂŁ (cred cĂŁ temperatura in zona diferențialului ajunge pe la vreo 100 de grade cel mult) și mi-e sĂŁ nu se dezintegreze :))

 

O sĂŁ mĂŁ apuc zilele astea de treabĂŁ și o sĂŁ vĂŁd ce și cum

Link to comment
Share on other sites

Cred ca aceeasi problema o am si eu la F30, cutie automata 8 trepte, xdrive. A aparut de vreo 2 saptamani (oarecum) si se manifesta mai mult la cald.

De fapt, la mine ar fi cam 2 probleme, ambele cu acelasi zgomot (sau foarte asemanator).

1) Asta apare tot timpul, de cand am luat masina - la cuplarea manetei in R se aude un click destul de tare sub masina, spre spate.

2) Asta e cea care am inceput sa o sesisez in ultimele 2 saptamani si s-a intensificat de atunci - la frana de motor se aude un fel de click (la rece) care, cu cat se incalzeste motorul, se aude la un moment dat ca o bubuitura (se simte pana si in volan).

 

Am fost cu ea la service (Dormag) si mi s-a spus ca ar fi 2 cauze posibile:

1) Mecanicii au zis ca e cutia de transmisie, au ascultat cu stetoscopul si ei cred ca de acolo ar veni zgomotul

2) Doru, patronul serviceului, dupa ce a ascultat si el zgmotoul cu masina pe elevator si cineva accelera si ridica piciorul, a zis ca e de la cardan, mai exact rulmentul ce leaga cele 2 bucati (nu stiu termenul exact) ce compun cardanul, rulment acesta find undeva sub bancheta spate, ca si pozitionare.

 

Ma tem sa mai merg cu masina pentru ca nu stiu ce repercursiuni ar avea daca se inrautateste situatia. Mi-am facut programare si la bavaria baneasa, dar de abia peste 2 saptamani am gasit liber. Oricum, nu trag mari sperante ca cei de la bavaria o sa identifice exact cauza problemei.

Am primit ca si oferta de pret 4100 lei, la Dormag, inlocuire tot grupul cardanic. Au zis sa inlocuiesc mai intai cardanul ca e mai ieftin ca (,) cutia de transmisie :( Mor pe chestiile astea unde ti se spune sa schimbi chestii una dupa alta, ca poate una iti va rezolva problema.

Voi ce ziceti? A mai patit cineva asta? Ma streseaza rau de tot, mai ales ca, in pana mea, e masina de 4 ani jumate, o am de 1 an jumatate eu si chiar sunt genul care are grija de masina.. Off.. Help please!

 

Am si eu aceeasi problema cu un F34, cutie automata 8 trepte si xDrive.

La fel si la mine aparea doar la cuplarea R initial, iar acum apare la decelerare la viteze sub 40 km/h.

Ma gandesc si eu sa-mi fac o programare la service.

Ce ti-au spus cei de la Bavaria Baneasa?

Link to comment
Share on other sites

 

M-am gândit și la loctite dar nu știu cat de bine tine la temperaturĂŁ (cred cĂŁ temperatura in zona diferențialului ajunge pe la vreo 100 de grade cel mult) și mi-e sĂŁ nu se dezintegreze :))

Nu mi-as face griji. Eu am pus pe suruburile de la volant si nu s-au desfacut de peste 50k km, iar temperatura e cu mult mai apropiata de 80-90 Celsius, in fiecare zi se dilata si se contracta metalele acolo..

 

Ma indoiesc ca flansa/flansele cardanului fiind in aer ajung la 40-50 grade.

 

Poti sa incerci si Loctite 262 (rosu) dar acela e pentru strangeri definitive. Pentru desfacere trebuie incalzit locul strangerii.. Eu nu il recomand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.