Jump to content

Accelerat intrerupt, relantaiu balbait


beres

Recommended Posts

Buna seara,

 

detin de 6 luni un e46 318i din 2002, motorul N42B20A 1995 cm si am avut probleme de cand l-am cumparat cu relantiul care oscila

foarte mult si aveam rateuri pe cilindri 1 si 4 din cauza epuratorului de ulei,pe care l-am schimbat acum 4 luni,dar problema

persista dar parca nu mai da rateuri asa rau ca inainte, relantiul oscileaza ca inainte.

 

Am schimbat urmatoarele: Bobine noi Beru,bujii Bosch cu 4 poli,filtru epurator(Valva PCV),ulei, filtru ulei,ambi senzoti ax cu came Hella,

debitmetru Pierburg aer, ambele sonde bank 1 Bosch, garnituri galerie, garnitura capac motor.

 

Problema este: la prima pornire tremura rau aproximativ 1 minut dupa care se linisteste usor si ramane la relantiul balbait, uneori imi palpaie

martorul Check Engine dar nu mereu.

 

Erori - P1341, P1343, P1349, am schimbat bujiile si bobinele intre ele,sters erori insa aceleas erori.

Se simte la toba cum duduie intrerupt si motorul se chinuie sa tina relantiul.

 

In sarcina da eroare doar cand accelerez brusc,dar daca o accelerez treptat peste 2000 de ture trage foarte bine.

In turatii joase trage cam slabut fata de cum ar trebuii sa traga, mentionez ca are toane cand relantiul este stabil dar foarte rar, insa tot intrerupe

cand o accelerez brusc.

 

Tind sa cred ca este o problema cu aerul, prea sarac sau trage aer fals, pt ca daca scot mufa de la debitmetru relantiul se stabilizeaza si la accelerare brusca

nu se mai balbaie, dar se simte o scadere de putere.

 

Consumul este ok, sunt multumit , mixt 7,6.

 

Acum o luna am schimbat senzorii ax cu came si erorile P1341, P1343, P1349 au disparut dar a aparut eroare pe cilindrul 2 - P1345, iar acum vad ca au revenit

erorile P1341, P1343, P1349 si a dispartut P1345.

 

Erorile in momentul de fata sunt : P1341, P1343, P1349.

 

Sunt confuz, chiar nu stiu ce sa mai cred.

 

O ultima mentiune , motorul are scurgeri de ulei la garnitura baie de ulei.

Nu cred ca are vre-o relevanta dar totusi poate stie cineva mai bine.

 

Sper sa gasesc o rezolvare inainte de a schimba toate piesele de pe masina.

 

Uneori imi vine sa ii dau foc.

 

Va multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Salut !

Nu vei gasi solutia problemei pe forum. Sfatul meu este sa cauti un mecanic care stie ce inseamna VALVETRONIC. Evita-i pe cat poti pe cei care iti spun din primul minut ca "He, he, he ...valvetronicul este cel mai prost motor !"

Cred ca ai schimbat f multe piese degeaba.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai nu am zis ca sunt originale si nici nu te-am contrazis,pur si simplu am scris producatorul.

Stiu ce inseamna OE

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Se pare ca in Romania functionarea motoarelor BMW sunt inca un mister pt foarte multi mecanici....in general cei care au reparat toata viata lor numai Dacia 1310 si Golf 4...zica ca motorul Valvetronic este cel mai prost motor si daca se strica nu ii mai poti da de cap, asta din lipsa de competente.

 

Dupa lungi cercetari pe forumuri germane,diagnoze peste diagnoze am gasit problema semnalata mai sus, ceea ce este comuna motoarelor valvetronic, si anume UZURA AXULUI CU CAME VALVETRONIC; SI A CULBUTORILOR

 

La mine simptomele erau : Misfire cilindrul 2 ce mai des, pt ca axul era foarte uzat in aria respectiva si cilindrul 3 si 4 cand si cand ca nu era foarte uzat axul, dar si culbutorii uzati.

 

Uzura respectiva de pe ax este foarte mica chiar insesizabila dar se poate verifica cu un tester profesional sau simplu cu o surubelnita frecand in canale dintr-o parte in alta si se poate observa o mica buza, care este de ajuns ca in zona respectiva valva sa nu fie deschisa cat trebuie, bine inteles si culbutorii care au o cocoasa in zona de frecare cu axul... si cocoasa respectiva se uzeaza.

 

Toate acestea duc la: un relantiu neregulat mereu sau cand si cand

erori misfire pe cilindri respectivi

asa zis mers balbait cand se accelereaza brusc din mers subturat sau pana in turatii de 2500-3000

pornit motor in 3 pistoane etc.

 

Nu este de neglijat nici verificarea compresiei , chiuloasei si a blocului motor, bine inteles dupa verificarea bujiilor,bobinelor filtre de combustibil etc

 

Sper sa fie de folos pentru ca numai eu stiu cat am cautat si am gasit foarte putine raspunsuri pe forumurile din Romania.

Edited by beres
Link to comment
Share on other sites

Multumim, dar de relantiul tulburat cand si cand, doar in modul Park ce ne poti zice?

 

Eu am cutie manuala, nu cred ca este vre-o diferenta la relantiu, dar pur si simplu cand e pe liber turometrul oscileaza si motorul se chinuie sa mentina relantiul.

 

La mine relantiu oscilant,neregulat sau cum vrei sa ii spui era mai tot timpul dar erau si zile cand ma uimea ca mergea normal si nu intelegeam din ce cauza sau daca face doar cand e frig sau cald.

 

Dar acceleratul balbait il aveam tot timpul.

Numai daca scoti mufa unui senzor ax came sau mufa debitmetru, masina intra in regim de avarie( care anuleaza valvetronicul) si acesta este unul foarte bine optimizat, combinatie de combustibil si aer aproape de valorile normale, dar o sa se simta o lipsa de putere si un consum mai mare.

 

Dar poti avea relanti neregulat din mai multe cauze, care sunt cam identice cu UZURA AXULUI CU CAME VALVETRONIC, adica ar putea fi :unul din senzorii ax cu came admisie , evacuare sau chiar ambii (in totdeauna schimba-i cu senzori originali cu inscriptia BMW, cei after market nu indeplinesc conditiile unui senzor original)

Sonda lambda.

Filtru epurator de ulei asa zis VALVA PCV

Furtune de aer crapate care duc la VALVA PCV

Aer fals tras prin diferite locatii

debitmetru.....etc.

Edited by beres
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca in Romania functionarea motoarelor BMW sunt inca un mister pt foarte multi mecanici....in general cei care au reparat toata viata lor numai Dacia 1310 si Golf 4...zica ca motorul Valvetronic este cel mai prost motor si daca se strica nu ii mai poti da de cap, asta din lipsa de competente.

 

Dupa lungi cercetari pe forumuri germane,diagnoze peste diagnoze am gasit problema semnalata mai sus, ceea ce este comuna motoarelor valvetronic, si anume UZURA AXULUI CU CAME VALVETRONIC; SI A CULBUTORILOR

 

La mine simptomele erau : Misfire cilindrul 2 ce mai des, pt ca axul era foarte uzat in aria respectiva si cilindrul 3 si 4 cand si cand ca nu era foarte uzat axul, dar si culbutorii uzati.

 

Uzura respectiva de pe ax este foarte mica chiar insesizabila dar se poate verifica cu un tester profesional sau simplu cu o surubelnita frecand in canale dintr-o parte in alta si se poate observa o mica buza, care este de ajuns ca in zona respectiva valva sa nu fie deschisa cat trebuie, bine inteles si culbutorii care au o cocoasa in zona de frecare cu axul... si cocoasa respectiva se uzeaza.

 

Toate acestea duc la: un relantiu neregulat mereu sau cand si cand

erori misfire pe cilindri respectivi

asa zis mers balbait cand se accelereaza brusc din mers subturat sau pana in turatii de 2500-3000

pornit motor in 3 pistoane etc.

 

Nu este de neglijat nici verificarea compresiei , chiuloasei si a blocului motor, bine inteles dupa verificarea bujiilor,bobinelor filtre de combustibil etc

 

Sper sa fie de folos pentru ca numai eu stiu cat am cautat si am gasit foarte putine raspunsuri pe forumurile din Romania.

 

 

Problema care o ai tu, este din supapele de pe admisie, NU are treaba ce ai povestit tu mai sus, iar culbutorii sunt hidraulici, asa ca nu intra in discutie mica uzura a lor..

 

Vrei sa ai un relanti bun, trebuie demontata chiulasa si refacute scaunele la supape si bineanteles si supapele. De aceea ai si rateuri in galerie si misfire.

 

Ce ai schimbat tu pana acum, a fost degeaba. Asa ca ai grija ce indicatii iei in considerare, ca o sa arunci cu bani aiurea si tot vei avea probleme.

 

Poti sa probezi foarte simplu, scoti mufa la senzorul axa de pe evacuare si sa vezi ca o sa mearga motorul rotund, dar nu in parametri.

 

Eu nu iti spun povesti cum fac altii, vad ca aici pe forum cand vrei sa ajuti pe cineva, sigur apare un coleg care da el sfaturi mai bune, dar habar nu are de mecanica.

 

Eu iti spun ce am facut eu la masina ca sa mearga bine. :thumbsup: Cand iei un sfat de la vre-un coleg, intai intreaba-l daca are model ca al tau si daca a patit si el fel.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Cred ca tu ai impresia ca vb povesti.

Am refacut motorul de la zero:

chiulasa rectificata,bloc motor rectificat,garnitura noua,segmenti noi,semeringuri supape noi,verificat supape si masina mergea la fel de prost ca inainte, rateuri si relanti neregulat.

 

Ironia cu senzorii ax cu came,am schimbat 6 pana am cumparat originali. Cu cei aftermarket,Febi etc. Aveam erori tot timpul pe cilindrii 2,3 si 4.

 

Cred ca ar trebui sa te mai abtii de la ironii.

 

Axul cu came l-am vazut cu ochii mei si uzura respectiva fiind masurata pe fiecare cilindru in parte si pe 2 fiind mai mult, atat si culbutorii.

 

Te poti convinge singur cautand,ca mai este inca un post in care respectivul spune ca a rezolvat problema identic.

Mai sus scrie si despre ce motor vb.

 

Il poti suna pe Florin din Chitila pt ca el a reparat problema in cauza,nu la mine ci la respectivul, am inteles ca este foarte bun.

 

Eu am postat cu intentia de a ajuta cu anumite informatii pe care eu nu le-a gasit pe forumurile din Romania, decat foarte putin am gasit.

 

Cand am postat prima oara nu ai dat nici un raspuns cu toate ca postul e vechi, in schimb acum dupa ce am postat rezolvarea te-ai gasit tu sa spui ca nu este asa si ca tu sti si altii mananca ce nu trebuie.

 

Dupa razboi multi viteji se arata.

 

Incearca sa iti ti ironiile pt tine si daca ai o informatie ce ii poate ajuta pe colegi o poti posta.

Edited by beres
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am mai citit postari de-a lui "Gigi Contra" zis si radu95, pe toate topicele el "avea dreptate" iar restul nu. Parerea mea e sa nu ii dai atentie. El isi ia xenon cu 10 euro de pe aliexpress, iar noi "fraierii" luam Philips sau Osram cu 300 de lei perechea si e acelasi lucru ca si calitate.

 

Ontopic: cati km avea motorul cand l-ai rectificat?

Edited by Nicoara Alex
Link to comment
Share on other sites

Am mai citit postari de-a lui "Gigi Contra" zis si radu95, pe toate topicele el "avea dreptate" iar restul nu. Parerea mea e sa nu ii dai atentie. El isi ia xenon cu 10 euro de pe aliexpress, iar noi "fraierii" luam Philips sau Osram cu 300 de lei perechea si e acelasi lucru ca si calitate.

 

Ontopic: cati km avea motorul cand l-ai rectificat?

 

Motorul avea 220 000 km, dar am cumparat masina la 197 000 km si am mers cu ea asa banuiind ca e garnitura de _chiulasa_ dar nu eram sigur pt ca nu se amesteca apa cu uleiul si nici invers, dar pana la urma am vazut ca scapa gaze in sistemul de racire, faza e ca am avut ghinion sa fie amandoua si garnitura si axul cu came.

La inceput nu mergea asa rau, dar pe parcurs s-au agravat ambele probleme pe care aveam de gand sa le fac prin luna februarie in Romania,dar m-a lovit acum.

Nu stiu ce a facut fostul proprietar de a ajuns in halul asta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.