Jump to content

nivel maxim ulei


Recommended Posts

Salutare , am facut schimbul de ulei + filtre la un e90 320d m47 , punand doar 5 litri de ulei urmand sa verific a 2a zi si sa mai completez daca e nevoie , iar acum cand am verificat nivelul este peste maxim si nu inteleg de ce tinand cont ca normal trebuia sa intre 5.5 . Maine vreau sa ma duc sa mai scot din el 200 300ml .
Link to comment
Share on other sites

Din experienta iti spun ca vrei obine 2 citiri diferite in functie de cand te uiti pe joja:

 

-daca te uiti pe joja dupa cateva ore de cand ai oprit motorul iti va arata peste maxim (probabil), neaparat masina sa nu fie inclinata, tot uleiul este scurs in baie.

 

-Metoda recomandata de bmw este urmatoarea: opresti motorul dupa ce a functionat la temperature de lucru (90 de grade apa, 100-110 grade uleiul), astept cateva minute (am gasit mai multe variante, intre 5 si15 minute, eu as zice minim 10 minute) si apoi atunci poti verifica joja. Citirea va fi corecta atunci.

Link to comment
Share on other sites

Masina era oprita de vreo 30 40 min dupa un drum de 20 min si nu era inclinata . Mie sincer mi-e frica sa mai merg cu ea fara sa scot 200 300 ml fiindca stiu ca daca se aprindea becul de minim mai completam , dar asa daca e prea mult mi-e sa nu faca presiune prea mare etc .
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
La rece ai un nivel si la cald o sa ai alt nivel (uleiul se dilata la cald) ... Eu tot timpul fac nivelul la cald. Vezi sa fie masina pe un plan cat mai drept si dupa ce a ajuns motorul la temperatura de lucru il opresti , astepti 10-15min si verifici nivelul , eu incerc sa il aduc cat mai pe maxim posibil si dupa verific sa vad daca coincide nivelul din iDrive cu joja. Edited by OPaul
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce treaba are nivelul cu presiunea ? presiunea nu este data de nivel ... Daca ai nivel peste , si aici ma refer cand ai cu mult peste , este posibil sa inceapa sa il arda (adica sa ajunga in epurator mai mult ulei de cat vapori)
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

La rece ai un nivel si la cald o sa ai alt nivel (uleiul se dilata la cald) ...

 

Uleiul nu e spuma poliuretanica sa vezi cum isi modifica volumul cu ochiul liber. Probabil isi modifica cu <1% volumul, adica irelevant in masurarea uleiului (1% din 5L inseamna 50ml). Cel mai important este sa fie masina in plan drept, chestie pe care din pacate unii nu o respecta deloc.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce treaba are nivelul cu presiunea ? presiunea nu este data de nivel ... Daca ai nivel peste , si aici ma refer cand ai cu mult peste , este posibil sa inceapa sa il arda (adica sa ajunga in epurator mai mult ulei de cat vapori)

 

De ce oare exista senzor de presiune a uleiului in mai toate motoarele, te-ai intrebat?

 

Si ce daca ajunge mai mult ulei in epurator decat vapori? Nu ulei ajunge pana la urma pe axul turbinei ca sa il unga; ca doar nu cu vapori se alimenteaza.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Uleiul nu e spuma poliuretanica sa vezi cum isi modifica volumul cu ochiul liber. Probabil isi modifica cu <1% volumul, adica irelevant in masurarea uleiului (1% din 5L inseamna 50ml). Cel mai important este sa fie masina in plan drept, chestie pe care din pacate unii nu o respecta deloc.

Multi nu tin seama de planul drept exact cum spui, si probabil nici nu merg cu masina sa schimbe uleiul cat mai fierbinte.

 

Dar astea sunt idei prea vechi.. Masinile mai moderne functioneaza altfel acum! ;)

 

Asa si cu ideea asta care circula pe net, ca uleiul se umfla..

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Uleiul nu e spuma poliuretanica sa vezi cum isi modifica volumul cu ochiul liber. Probabil isi modifica cu <1% volumul, adica irelevant in masurarea uleiului (1% din 5L inseamna 50ml).

 

Uleiul folosit ca lubrifiant auto are o densitate de aproximativ 880 Kg/m3 la 15 grade C.

La 0 grade C densitatea lui va fi 889 Kg/m3, iar la 100 grade C densitatea va fi de 826 Kg/m3.

 

Cresterea in volum, cand uleiul se incalzeste de la 0 la 100 de grade C e de aproximativ 7%. La un total de 5 litri, asta inseamna 350 ml.

 

Senzorul care masoara uleiul e calibrat pentru masurarea la cald, nu degeaba procedura de masurare automata din iDrive se poate face doar cu motorul cald.

Edited by CatalinP
Link to comment
Share on other sites

Uleiul folosit ca lubrifiant auto are o densitate de aproximativ 880 Kg/m3 la 15 grade C.

La 0 grade C densitatea lui va fi 889 Kg/m3, iar la 100 grade C densitatea va fi de 826 Kg/m3.

 

Cresterea in volum, cand uleiul se incalzeste de la 0 la 100 de grade C e de aproximativ 7%. La un total de 5 litri, asta inseamna 350 ml.

 

Senzorul care masoara uleiul e calibrat pentru masurarea la cald, nu degeaba procedura de masurare automata din iDrive se poate face doar cu motorul cald.

Sursa de unde ai datele de mai sus?

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

De ce oare exista senzor de presiune a uleiului in mai toate motoarele, te-ai intrebat?

 

Si ce daca ajunge mai mult ulei in epurator decat vapori? Nu ulei ajunge pana la urma pe axul turbinei ca sa il unga; ca doar nu cu vapori se alimenteaza.

 

Vrei sa zici ca turbina isi primeste ungerea din exterior ? (se unge doar cu vaporii ce provin de la epurator) Are conducta directa de la instalatia de lubrifiere a motorului. Nu inteleg ce treaba are nivelul de lichid dintr-un rezervor cu presiunea ... Presiune/debitul vine de la pompa , nu de la nivelul din rezervor , daca nu iti merge pompa de ulei poti sa ai si 20l de ulei ca tot nu o sa ai presiune suficenta de ulei.

 

Uleiul nu e spuma poliuretanica sa vezi cum isi modifica volumul cu ochiul liber. Probabil isi modifica cu

 

La 20grade are 0.850l/kg si la 100grade are 0.880l/kg ,te las pe tine sa faci calculele si sa vezi ce crestere ai la 5l-6l de ulei.

Edited by OPaul
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu plesneste nimic , depinde cat are peste ... dar o sa inceapa sa scoata fum din cauza ca epuratorul nu mai face fata si o sa scape o canitate mai mare de ulei in admisie ... Dar daca are mai mult cu 1-2-3l (nu stie nimeni exact) o sa plesneasca ceva.

 

Banuiesc ca vobim aici de un 500ml (max) peste ... ca doar nu ai cum sa ai mai mult daca tu ai bagat 5l .. sa zicem ca a mai ramas prin sistem si in compartimentul filtrului de ulei inca 500ml in total ... plus cu cresterea in volum la cald o sa ai un max , max 1l peste normal (dar nu cred ca e cazul aici).

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg ce treaba are nivelul de lichid dintr-un rezervor cu presiunea ... Presiune/debitul vine de la pompa , nu de la nivelul din rezervor , daca nu iti merge pompa de ulei poti sa ai si 20l de ulei ca tot nu o sa ai presiune suficenta de ulei.

 

Raspunsul asteptat era ca pompa de ulei TREBUIE sa faca suficienta PRESIUNE in motor in special in partile superioare/de sus ale motorului unde intamplator SAU NU este montat senzorul de presiune de ulei! .

Asta e datoria pompei de ulei (nu doar sa impinga ulei) sa faca presiune si asta e urmarita de senzorul de presiune. Am inteles ca presiunea data de pompa e de cam 2 bari, ceea ce e destul de mult avand in vedere ca e montata pe viata!

 

Stiu si eu ca turbina este alimentata permanent de ulei printr-o teava. Dar nu inteleg de ce ai adus in discutie EPURATORUL?

Poate e cazul sa explici tu ce stii ca trebuie sa faca epuratorul si de ce este el cel care sufera de la ulei prea mult.

 

Eu zic simeringuri si garnituri tu zici epurator..

Eu sunt convins ca motorul are aceste garnituri din cauciuc care oricum se uzeaza in timp(!) daramite cand s pune ulei fara masura!? ..Asta e unu din alte puncte fragile ale unui motor!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Daca o sa ai ulei peste limitia , cam cu 500ml-1l o sa vezi ca motorul incepe sa scoata fum din cauza ca o sa treaca ulei de epurator (nu numai vapori cum este normal) dupa in admisie si de acolo in colindrii.

Eu nu am inteles ce treaba are nivelul de ulei cu senzorul de presiune si presiunea , ca nu stiu la ce te-ai referit ...

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Daca o sa ai ulei peste limitia , cam cu 500ml-1l o sa vezi ca motorul incepe sa scoata fum din cauza ca o sa treaca ulei de epurator (nu numai vapori cum este normal) dupa in admisie si de acolo in colindrii.

Eu nu am inteles ce treaba are nivelul de ulei cu senzorul de presiune si presiunea , ca nu stiu la ce te-ai referit ...

Deci asta inseamna ca uleiul va iesi pana la urma singur din motor, nu?

 

Eu am zis ca punand prea mult ulei presiunea interna creste punand sub stress nedorit peste tot intern iar primul loc pe unde uleiul v-a vrea/trebui sa iasa (find prea mult in comparatie cu volumul de aer) pe la simeringuri si alte garnituri (poate inainite sa iasa pe teava de esapament).

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.