Jump to content

Achizitie X5 2014


denti_marius

Recommended Posts

Asta voiam sa aud. Pe hartie motorul performantele motorului de 2 litri sunt sensibil mai bune decat am acum, deci teoretic ar trebui sa fie ok.

Multumesc mult pt informatii. Urmeaza sa merg sa fac un drivetest si apoi sa hotarasc. :)

In general ceva puncte slabe ale modelului ? Turbina mica, se stie, poate distributia. Altceva? Cutia, turbina, etc...

 

Pici in capcana secundelor 0-100 km/h, care are o relevanta minima. Intr-o depasire nu te intereseaza sprintul 0-100, acolo toate se descurca bine.

Problema apare mai ales la suvuri, la viteze de peste 100, unde aerodinamica de caramida si greutatea foarte mare scad drastic performantele pe masura ce viteza creste si mai mult.

Pana nu faci testdrive, nu o sa intelegi chestia asta.

Incarca masina cu 3 4 persoana si incearca sa faci o depasire de la 110 120 in sus, atunci o sa vezi diferentele intre motoare.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

M-ai inteles un pic gresit cred, sau eu m-am exprimat nu tocmai clar... "capcana secundelor" o cunosc, nu am picat in ea.....spuneam asa din prisma comparatiei cu A6 care la capitolul secunde sta mai prost decat x5 cu motor de 2 litri. Atat 0-100 cat si 0-160 km/h. Si da, sunt constient ca pe masura ce viteza creste aerodinamica isi pune amprenta tot mai evident.

Am gasit un x5 de 2 litri la o repreZentanta BMW, cu 42.000 km, din 2015, cumparat din acea reprezentanta si apoi dat la buyback, cu revizii gratuite pana la 100.000 km sau 3 ani, si garantie 2 ani in limita a 200.000 km din momentul achizitionarii. La capitolul dotari e oarecum modesta, iar pretul e de 43.000 euro.

Vreau sa merg sa conduc un pic chiar masina asta sa o vad cum se simte. Ce nu imi place este pielea de un bej deschis....adica imi place cum arata, dar stiu ca se face urata tare in timp...

 

Revin cu link spre masina de care spuneam:

 

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-x-x5-ID7GpGBV.html

Link to comment
Share on other sites

spuneam asa din prisma comparatiei cu A6 care la capitolul secunde sta mai prost decat x5 cu motor de 2 litri. Atat 0-100 cat si 0-160 km/h. Si da, sunt constient ca pe masura ce viteza creste aerodinamica isi pune amprenta tot mai evident.

 

 

gresit.

 

m-am uitat pe niste masuratori.

audi A6 cu motor de 2 litri are 20 de secunde pana la 160km/h. e drept ca vorbim de variant noua, euro 6, de 190cp si Stronic, nu antichitatea de CVT si motor manarit de audi care avea 177cp si acum are sigur sub 170cp.

X5 F15 cu 3 litri si 258cp are 18 secunde.

 

sunt ferm convins ca pana la 200km/h se ajunge aprox in acelasi timp(2.0tdi vs x5 3.0d), pt ca aerodinamica imipiedica suv-ul sa inainteze.

pana la 160, sunt ferm convins ca 25d este mai lent. practic, pasajul 100-160 este ala care te intereseaza pt ca acolo apar depasirile.

 

am mers spre targivste impreuna cu un tip cu GLE coupe si 258cp. masina mea cu 190cp accelera fix la fel in depasiri.

 

la regim de autostrada de peste 160km/h, nu ai ce alege din X5 3.0d cu 520d...X5 cu 25d fiind mortaciune la viteza mare.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

1.Motorul este incapabil iarna sa ajunga si sa mentina 90 grade. E universal o problema a grupului VAG, anumite generatii de 2 litri au problema cu producerea de caldura.

 

Vezi sa nu patesti la fel si la bmw, sunt unii colegi cu G-uri care sustin acelasi lucru. Nu stiu cum se prezinta X5-ul.

Link to comment
Share on other sites

gresit.

 

m-am uitat pe niste masuratori.

audi A6 cu motor de 2 litri are 20 de secunde pana la 160km/h. e drept ca vorbim de variant noua, euro 6, de 190cp si Stronic, nu antichitatea de CVT si motor manarit de audi care avea 177cp si acum are sigur sub 170cp.

X5 F15 cu 3 litri si 258cp are 18 secunde.

 

sunt ferm convins ca pana la 200km/h se ajunge aprox in acelasi timp(2.0tdi vs x5 3.0d), pt ca aerodinamica imipiedica suv-ul sa inainteze.

pana la 160, sunt ferm convins ca 25d este mai lent. practic, pasajul 100-160 este ala care te intereseaza pt ca acolo apar depasirile.

 

am mers spre targivste impreuna cu un tip cu GLE coupe si 258cp. masina mea cu 190cp accelera fix la fel in depasiri.

 

la regim de autostrada de peste 160km/h, nu ai ce alege din X5 3.0d cu 520d...X5 cu 25d fiind mortaciune la viteza mare.

 

Se pare ca ne-am uitat pe masuratori diferite :)))))

Eu am A6 2013, cu "antichitatea" de multitronic, care apropo...mie personal imi place la nebunie, o consider o cutie foarte faina...e parerea mea dupa aproape 2 ani si vreo 60.000 km facuti.

Abia la 200 km/h cifrele sunt apropiate, X5 fiind usor in fata.

 

Audi:

cutie manuala: http://www.automobile-catalog.com/performance/2014/1588505/audi_a6_avant_2_0_tdi.html

cutie multitronic: http://www.automobile-catalog.com/performance/2011/1588370/audi_a6_2_0_tdi_multitronic.html

X5:

http://www.automobile-catalog.com/performance/2016/2172155/bmw_x5_xdrive25d.html

Edited by denti_marius
Link to comment
Share on other sites

M-ai inteles un pic gresit cred, sau eu m-am exprimat nu tocmai clar... "capcana secundelor" o cunosc, nu am picat in ea.....spuneam asa din prisma comparatiei cu A6 care la capitolul secunde sta mai prost decat x5 cu motor de 2 litri. Atat 0-100 cat si 0-160 km/h. Si da, sunt constient ca pe masura ce viteza creste aerodinamica isi pune amprenta tot mai evident.

Am gasit un x5 de 2 litri la o repreZentanta BMW, cu 42.000 km, din 2015, cumparat din acea reprezentanta si apoi dat la buyback, cu revizii gratuite pana la 100.000 km sau 3 ani, si garantie 2 ani in limita a 200.000 km din momentul achizitionarii. La capitolul dotari e oarecum modesta, iar pretul e de 43.000 euro.

Vreau sa merg sa conduc un pic chiar masina asta sa o vad cum se simte. Ce nu imi place este pielea de un bej deschis....adica imi place cum arata, dar stiu ca se face urata tare in timp...

 

Revin cu link spre masina de care spuneam:

 

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-x-x5-ID7GpGBV.html

Masina e frumoasa .Daca-ti place si nu esti un ambitios pe sosea ia-o si te vei simti confortabil in ea . Oricum X5 are rezerve mari de performanta pe care nu le poti atinge in trafic si te vei misca FIX la fel ca si ceilalti . Viteza in trafic e data de cea mai slaba masina si cea mai blonda soferita cu telefonul la ureche . Demarajul puteric si viteza nu o poti incerca decat cand esti singur pe autostrada . Desigur stii ca te angajezi la o intretinere pretentioasa si scumpa . Pretul initial platit pe un BMW nu este decat partea vizibila a aisbergului . Bafta !

Edited by Ralanti
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tot ma uit si mai apare cate ceva ce imi ochii.....

X6 model 2013, masini cu 60-70 k km, cu dotari medii su pret fff bun, si totusi vorbim de X6...

Din ce am vazut prin poze ar fi cu CIC, caz in care serviciile online sunt limitate fff mult ? Navigatia professional este tot cu hardisk propriu ? Updateurile de harti se fac usor ?

Link to comment
Share on other sites

Tot ma uit si mai apare cate ceva ce imi ochii.....

X6 model 2013, masini cu 60-70 k km, cu dotari medii su pret fff bun, si totusi vorbim de X6...

Din ce am vazut prin poze ar fi cu CIC, caz in care serviciile online sunt limitate fff mult ? Navigatia professional este tot cu hardisk propriu ? Updateurile de harti se fac usor ?

 

Este pe hard, dar subscriu la ceea ce spune @B754FIC. Ia in calcul si analizeaza aspectele care chiar conteaza si care te-ar putea ustura la buzunar in viitorul mai mult sau mai putin indepartat :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Scuze ca intervin in discutie, am vazut disputa cu puterea masinilor. De obicei se masoara la volanta(de fapt se deduce din cuplu) la nivelul arborelui cotit. In practica conteaza cat ajunge la roti. Mai putin deoarece sunt pierderi in transmisie, cat depinde de model. Cuplul/puterea declarate nu spun mereu povestea exacta. Edited by mike2005
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Se stie ca ma BMW in general, cam la toate modelele, masurat pe Dyno rezultate sunt mai mici chiar si cu 15 cai fata decat declara BMW. Dar, ideea e ca cei 15 cai se pot recupera fff usor prin remaparea ECU...de fapt se castiga mai mult, un 10-15% se castiga ff usor si in conditii de siguranta deplina. Apoi, exista Stage 2 si 3.....unde se scoate chiar mai mult, dar apar suprasolicitari sau limitari chiar la injectoare, turbina, intercooler, etc...dar deja discutia merge in alta parte....
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Am avut aceasi dilema in a alege dintre 2.5xdrive si 3.0 xdrive si conducand ambele versiuni, am optat pe motorul de 2 litri. Vorbim de 1 secunda dif la 100 kmh insa impozit, rca, consum sunt in avantajul tau (aprox 1k euro pe an lejer, pe care ii poti redirectiona in optiuni) . Si sa fim seriosi, 2.2 tone in 8.2 sec la 100kmh este rezonabil zic. Dupa un an, pot spune ca nu am nici un regret. Personal luata din Germania, pachet exclusive, scaune comfort ventilate, night vision cu spot assist, suspensie adaptiva, pachet inovation, pachet aux heating, scaune comfort spate, 4 clima, extra set roti si multe altele nov 2014 50k euro 27k km si 2 ani garantie europa. Am configurat personal masina pe bmw si pretul de lista rezultat era undeva la 93k euro la una noua.

Practic, 95% din rulaj este in oras si cred ca un motor mic mai solicitat este mai bun decat un motor de 3.0 d mai putin solicitat. Consum oras 11.5-12% in trafic aglomerat, 7.5% la 140kmh, 9-10 % la 160. Vit maxima 220kmh,personal am mers cu 215 kmh. In depasiri, singura diferenta vine de la zgomotul motorului atunci cand calci acceleratia dar nu pot spune ca masina este submotorizata. Eu zic ca este o alegere inteligenta motorizarea asta. Daca vrei ceva mai dinamic, nu te orientezi spre un SUV de 2.2 tone.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

flowers.png

1518775444[/url]' post='2438491']

Se stie ca ma BMW in general, cam la toate modelele, masurat pe Dyno rezultate sunt mai mici chiar si cu 15 cai fata decat declara BMW. Dar, ideea e ca cei 15 cai se pot recupera fff usor prin remaparea ECU...de fapt se castiga mai mult, un 10-15% se castiga ff usor si in conditii de siguranta deplina. Apoi, exista Stage 2 si 3.....unde se scoate chiar mai mult, dar apar suprasolicitari sau limitari chiar la injectoare, turbina, intercooler, etc...dar deja discutia merge in alta parte....

 

Vad ca te ai prins inainte sa iei masina...ia un 50i si noapte buna. flowers.png

Link to comment
Share on other sites

E un argument din ciclul "nu ajung la struguri, sigur sunt acrii".

 

Fiecare isi face propriile calcule si decide daca merita sau nu motorul de 3 litri, insa mai apoi sa incerci sa scornesti diverse "motive" pentru care e mai bun 2.0 decat 3.0 e aiurea...

 

Un motor de cilindree mai mare va fi intotdeauna mai fiabil indiferent de regimul de exploatare. Iar asta se va vedea din ce in ce mai des odata cu valul de down-sizing ce loveste intreaga industrie auto.

Edited by CatalinP
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cum vine asta? :frantics:

 

Motoarele, mai ales diesel se comporta mai bine cand sunt folosite intr-un load mai mare, ideal constant. De aici apar problemele cu egr, dpf infundate, turbine samd - faptul ca se merge mult cu ele in putere redusa si sarcini variabile.

In ultimele 2 zile am facut 1500 km cu un 3.0D si mi-am confirmat faptul ca am facut alegerea cea mai buna.

4.0D sau M50D nu le iau in calcul caci acolo diferenta este semnificativa. Insa intre 2.5xdrive si 3.0xdrive, vb de 1 secunda dif la 100kmh si 28 hp.

Link to comment
Share on other sites

Problemele de care pomenesti, cu EGR, DPF si turbine sunt mult mai des intalnite la motoare mici, tocmai in exploatarea preponderent urbana. Daca tu circuli 95% in oras, X5 diesel e o alegere foarte nefericita.

 

Iar regimul de sarcina mare este recomandat la generatoare de curent, nu la motoare auto, unde oricum turatia si sarcina variaza indiferent de motor, la fiecare schimbare de treapta.

Edited by CatalinP
Link to comment
Share on other sites

95% in oras - X5 nu pentru asta a fost facut, parerea mea; dar probabil ca omul isi permite costurile (mai ales devalorizarea).

 

O masina din clasa compacta cu motor 1.6 benzina e alegerea optima, sau cel mult un SUV mic (gen audi q2, opel mokka, mini countryman, bmw x2, etc); gasesti mai repede loc de parcare, consum mai mic (pe distante scurte), fiabilitate mult mai buna, costuri mici de intretinere, etc.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am ales X5 2.5 x D și este decent, nu ai emoții in depasiri pentru ca compenseaza cutia f bine gânditĂŁ . Am fĂŁcut test drive cu câteva mașini cu același tip de motor si nu se compara. Doar la VW mi s-a pĂŁrut cutia la fel de buna.

Eu am ales o pt spațiu (are 7 locuri), valoare la revânzare și mai puțin pt performante sportive. Am mers și cu 3.0 ...alta clasa.

Edited by Danok
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu, sincer, tind sa cred ca cei mai multi de aici nici macar nu au avut ocazia sa priveasca interiorul unui X5 prin geamuri, dar asa vorbesc de parca sunt posesori de BMW de o viata....

Da, este cunoscut faptul ca la masuratorile efective pe stand dyno BMW iese mai mereu cu ceva cai in minus. SI nu spun eu ci cei care se ocupa cu tunning, de fapt nu toti ci doar cei care se respecta si fac grafic dyno inainte si dupa. Cine nu crede acest lucru, tind sa cred ca doar a privit interiorul unui BMW prin geamuri intr-o parcare.

 

Sincer, am facut un drivetest cu un X5 de 2 litri si mi s-a parut decenta masina. Pentru ce dulap de masina este, am fost foarte surprins de felul in care se misca. Da, motorul de 2 litri niciodata nu va da senzatia pe care op da un motor de 3 litri pentru ca cel din urma are o elasticitate aparte.... dar, puse toate cap la cap, pentru cei care nu vor sa plateasca impozite nesimtite la stat e o solutie ok. La consum diferentele sunt chiar mici......la oras ar fi o diferenta notabila, dar cine isi cumpara o asemenea masina sa mearga cu ea prin oras a cam comis-o din start. In afara la mers 90-100 consumul e usor mai mic decat la 3 litri, 120-140 cam la fel consuma iar peste 150 km/h deja 3 litri tinde sa scada consumul sub cel de 2 litri. Dar, stilul de condus stabileste consumul, deci.....fiecare isi asuma.

  • Like 5
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.