Jump to content

Zgomot pe decelelare


Recommended Posts

Salutare!

La 116i-ul din semnatura am inceput sa aud pe decelerare un zgomot care l-as asemui cu o sarma care zgarie o tabla care se invarte.Scuze de exprimare dar e ce imi vine acum in cap.

Acum cca 5000km mecanicul mi-a zis ca discul de ambreiaj era cam uzat,mai avea ochiometric 1.5mm.Am facut un drum(cam solicitant pe ambreiaj,multe plecari cu masina incarcata in rampa,etc) de cca 2000km luna asta si la reintoarcere,la intrarea in Bucuresti am inceput sa aud acest zgomot.Il pot auzi doar daca las geamul jos si merg in treapta 1-2,deja dupa 30km/h suieratul vantului ma impiedica sa mai aud,dar indiferent de turatie,daca o las in viteza si iau piciorul de pe acceleratie(daca merg pe langa un gard,perete) se aude din fata masinii acel zgomot.E ,ca sa zic asa,cam proportional cu turatia.

Pe accelerare nu se aude nimic suspect,nici pe loc nici in mers.

Pe decelerare in gol nu se aude ,doar daca era in viteza.Daca de exemplu ajung 4500rpm si iau piciorul de pe acceleratie si incepe acel zgomot,daca in acea decelerare apas ambreiajul zgomotul dispare.

O sa incerc sa fac o inregistrare daca pot zilele astea.

Ce ziceti,o fi ambreiajul(placa,disc,rulment)?Astea 3 ar fi cca 580 ron pe LUK+manopera.

Link to comment
Share on other sites

Salut, nu sunt vreun mecanic, dar o problema asemanatoare am avut si eu recent, insa la alta marca de masina. Zgomot pe decelerare, apoi zgomot continuu atunci cand nu era calcat ambreiajul. Mentionez ca ambreiajul inca prindea foarte bine.

 

Parerea mecanicului: rumentul de presiune, insa recomanda shimbarea intregului kit.

 

Desface cutia, concluzia: rulment gripat si distrus(era mecanic, nu hidraulic), placa de presiune tocita destul de tare in dreptul rulmentului iar ambreiajul era foarte la limita, extrem de tocit.

 

Iti spun toate astea pentru ca si eu mergeam pe ideea ca nu e ambreiajul atata timp cat prinde. Am fost uimit in ce stare erau de fapt toate piesele din ansamblu.

 

Apropo, e bun pretul pentru kit, eu la 116i ma asteptam pe la 8-900 lei din ce vazusem pe internet, cand i-o veni vremea si la mine. Sa ma anunti te rog cat costa si manopera. Eu am schimbat 2 ambreiaje la 2 masini diferite, insa ambele FWD cu motor si cutie transversale, cu 600 lei de fiecare data. La Bmw fiind longitudinal cred ca e mai ieftin, fiind mai simplu.

Edited by Sylk
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Va multumesc pt sfaturi.

Intre timp masina face tot la fel.Am mai discutat cu 2 mecanici,unul a zis sa o las asa ca nu e nimic grav,ca nu ar fi de fapt ambreiajul,poate ceva pe la trenul de rulare dar de vazut pe elevator cu rotile suspendate in viteza sa vedem cum face.Alt mecanic mi-a zis ca daca nu miroase a ambreiaj si prinde/nu scapa crede ca ar fi mai degraba un rulment din cutia de viteze=> alta cutie din dezmembrari ca in general e mai ieftin decat reparatia celei actuale.Bineinteles,cu un schimb de ulei inainte din cutie(uleiul l-am mai schimbat acum cca 30k km cu OE+simeringurile) ca sa vada daca nu e de la ulei.Ambele explicatii imi ridica semne de intrebare.

Poate doar imi doresc eu sa cred ,dar cred ca mai degraba tot kitul de ambreiaj l-as schimba intai.

Treaba e ca nu imi doresc sa ma lase in drum cand mi-e lumea mai draga.Masina o folosesc mai mult prin tara/concedii si nu ma incanta sa plec cu probleme de genul asta dar nici sa schimb cutii de viteze si uleiuri ca sa testez.Dileme...da :(

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Update wacko.gif

Surpriza.Am schimbat ieri kitul de ambreiaj : placa,disc,rulment.Volanta are ceva uzura dar service-ul mi-a zis ca sigur nu e de la ea.A fost schimbata acum 15k km.

Ambreiajul nou tine bine,smucituri sau alte balarii au disparut.570 ambreiajul pe Luk si 350 manopera.

Daaar...zgomotul ala de sarma zgarmata nu a disparut.

Schimbul de ambreiaj a fost cu,cantec(nu se "pupa" placa cu volanta,a trebuit putin rectificata placa ca sa se potriveasca) si a luat toata ziua.Mecanicii au zis asa in graba ca zgomotul vine din spate.Da,doar in viteza(chiar si in marsarier).Mi-au indicat ca diferentialul ar fi cel mai probabil dar nu au facut vreun test ,nimic.

Referitor la diferential.La 170k km(cat are masina...sper :) ) am schimbat (acum 1 luna) uleiul.Castrol 75w90.Cel vechi era relativ curat dar cam palid-galbui.Nu era shpan in buson,doar un strat de mazga arsa ca sa zic asa.

Poate ma lamureste si pe mine cineva(daca o fi diferentialul de vina) :

Zgomot in decelerare si in viteza(acum se aude si daca merg cu treapa 1 sau R cuplata la "relanti")- planetarele si cardanul sunt cuplate.

Daca o scot din viteza si merg pe "liber"-zgomotul nu se aude,dar planetarele si diferentialul nu se invart totusi?Daca da,de ce nu se aude si atunci zgomotul?

Daca nu e nici diferentialul,nici ambreiajul--ce mai poate face acel zgomot?Cardanul are ceva prinderi,rulmenti,flanse--sau schiar el sa fie de vina?

Tot uit,dar fac un film ca ala cred ca e mai clar.

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Pe elevator,oricat de tare as roti rotile(am facut si test in treapa a II-a pe la 30km/h in gol,nu se aude nimic.Rulmentii spate sun schimbati acum 10k km ambii.

Vad ca pe realoem ar mai fi si un rulment pe lagarul central al cardanului.

http://www.realoem.c...&diagId=26_0217

Nu aud in mers decat suieratul aerului si zgomotul motorului,nimic in spate(si cand aveam rulmentii spate praf se auzeau clar).Nu sunt blocati etrierii,frana de mana,nimic.Deci cum spuneam,pe liber la orice viteza e dead silent.

Pe langa faptul ca nu stiu ce e,sa vedeti fete la semafor cand toate masinile incetinesc ,numai eu scartzai de zici ca vine caruta :) frantics.gif

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Pune masina pe elevator si asa iti poti da seama de unde vine zgomotul.Pe ghicite nu prea merge.

Suportul cardan cand e uzat trancane la plecari mai bruste de pe loc.La diferential am avut zgomot doar cand era in treapta de viteza in decelerare dar zgomotul era ca de un rulment de roata cand este uzat ,tu spui ca este un zgomot metalic.

Edited by auro
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salutare!

Din pacate masina tot nu am mai folosit-o decat cateva drumuri in Bucuresti.Nu mai am curaj sa ies cu ea pe distante lungi(cam pt ce o tin/eam).Sunt patit cu masina crapata la mama naibii si platforme scumpe si masina crapata in strainatate de 2 ori(daca nu de 3 chiar).

Nu i-am dat de cap si ma bate gandul sa o vand.Mi-au cam ajuns parerile "mecanicilor".

Recapitulez :

Primul a zis ca e volanta.

Al doilea a zis ca e rulmentul de presiune/lit de ambreiaj.Schimbat kit de ambreiaj-rezultat zero.900 ron aruncati intr-o masina degeaba.

Al treilea a zis ca ar putea fi un rulment in cutia de viteze.Alta cutie(e si din asta in 5 trepte,fabricata doar 1an,dupa aia s-au facut cu 6 trepte)+manopera=o groaza de bani doar sa incercam

Al patrulea a zis kit ambreiaj.(repeat punctul 2).

Al cincilea a zis volanta.A doua oara cand am mai fost la el nu mai era asa sigur.Sa desfacem,sa vedem.Da' oricum ar fi buna o volanta.(cred si eu cand incasezi manopera-ca aia e problema sau nu).

Al VI-lea -a zis ca e de undeva din spate zgomotul.Nu am mai aprofundat,eram acolo pt altceva.Nici nu mai lucreaza acel mecanic acolo,deci...

Al VII-lea a a zis dupa ce a vazut masina cum se comporta ca e din spate zgomotul.Era full la el,acum e in concediu medical pe un termen posibil lung,dar a apucat sa ridice pe cric stg spate si a invartit roata,masina fiind bagata in treapta a V-a si surpriza : se auzea cand sucea roata in ambele sensuri acel scartait(bine,rezistenta rotii era destul de mare,dar se auzea).Ajuns acasa incerc si eu,am reusit sa aud zgomotul cu masina pe stg spate pe cric.Roata nu are joc.

Pun si cricul pe dr spate si repet miscarea inainte-inapoi a rotii(tot in treapta a V-a) si pot replica scartaitul dupa 1-2 rasuciri.Diferential?Planetarele(ambele deodata)?Rulmentii spate(nu mai conteaza ca i-am schimbat-dar ambii deodata sa crape?),altceva?

 

 

Avand in vedere filmele de mai sus(de ex min 00:37-00.41-se aude f clar) si ce am scris,va rog mult ,ma puteti ajuta?deja mi-am pierdut orice speranta :(

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Update wacko.gif

Surpriza.Am schimbat ieri kitul de ambreiaj : placa,disc,rulment.Volanta are ceva uzura dar service-ul mi-a zis ca sigur nu e de la ea.A fost schimbata acum 15k km.

Ambreiajul nou tine bine,smucituri sau alte balarii au disparut.570 ambreiajul pe Luk si 350 manopera.

Daaar...zgomotul ala de sarma zgarmata nu a disparut.

Schimbul de ambreiaj a fost cu,cantec(nu se "pupa" placa cu volanta,a trebuit putin rectificata placa ca sa se potriveasca) si a luat toata ziua.Mecanicii au zis asa in graba ca zgomotul vine din spate.Da,doar in viteza(chiar si in marsarier).Mi-au indicat ca diferentialul ar fi cel mai probabil dar nu au facut vreun test ,nimic.

 

 

Cum mai sa nu se pupe una cu alta? Ce piese ai pus prietene de trebuie sa le iei la pila.....te mai miri ca face asa masina. Pai poate e tocmai de la volanta care zici ca este schimbata acum 15k km dar de fapt e de alt model .Eu nu inteleg.....

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut o problema asemanatoare. Incepea sa scartie dupa cateva franari. Daca apasam catusi de putin frana se oprea zgomotul.

Cu toti mecanicii si reprezentantele ... mi s-a luat!

 

Am schimbat doua seturi de placute, am curatat etrierii de vre-o 3 ori ... nimic.

Am fost la reprezentanta si la fel, nu s-a rezolvat nimic.

 

Eram pe punctul de a da comanda de discuri, placute si etrier nou!

 

Noroc ca mi-a venit ideea sa fac un test de franare (da, eu am avut ideea! Nu cei 3 mecanici la care am fost si o reprezentanta).

 

Toata chestia era de la saboti care erau prea stransi pe disc.

 

S-a rezolvat in 2 minute problema. Si eu eram gata sa cheltui ~3000 ron ...

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

Cum mai sa nu se pupe una cu alta? Ce piese ai pus prietene de trebuie sa le iei la pila.....te mai miri ca face asa masina. Pai poate e tocmai de la volanta care zici ca este schimbata acum 15k km dar de fapt e de alt model .Eu nu inteleg.....

 

Prietene,Tecdoc-ul nu e chiar sfant.Kit-ul de LUK se potriveste la gauri doar pe volanta cod nou.Au facut o tiganie ca sa te oblige sa iei si volanta cand schimbi kit-ul.Nu e trecut nici la recomandari,nimic.Sachs-ul la fel,dar nu conteaza,ambreiajul e facut pe OE de LUK .

 

daca spui ca la apasare pedala dispare zgomotul ce dubii mai ai ?

 

Stiu ce zici Myx,problema e de transmisie,nu neaparat musai volanta.Cand apesi ambreiajul/scoti din viteza si dispare zgomotul ,nu mai e nici aceeasi sarcina pe cardan,diferential,planetare,rulmenti.In decelerare si marsarier face scartz-ul ala,pe accelerare nu.

Cand rotesc roata stg spate cu masina suspendata pe cric,volanta se invarte,fiind bagata in treapta V?

 

Eu am avut o problema asemanatoare. Incepea sa scartie dupa cateva franari. Daca apasam catusi de putin frana se oprea zgomotul.

Cu toti mecanicii si reprezentantele ... mi s-a luat!

 

Am schimbat doua seturi de placute, am curatat etrierii de vre-o 3 ori ... nimic.

Am fost la reprezentanta si la fel, nu s-a rezolvat nimic.

 

Eram pe punctul de a da comanda de discuri, placute si etrier nou!

 

Noroc ca mi-a venit ideea sa fac un test de franare (da, eu am avut ideea! Nu cei 3 mecanici la care am fost si o reprezentanta).

 

Toata chestia era de la saboti care erau prea stransi pe disc.

 

S-a rezolvat in 2 minute problema. Si eu eram gata sa cheltui ~3000 ron ...

 

Tavicu,inteleg,dar problema e doar cand e in sarcina,pe liber daca o las nimic.Franeaza impecabil in toate felurile(pe liber,cu spatele,in viteza,etc).Nu scartaie la franare,la luat piciorul de pe frana,la nimic.E efectiv problema in sarcina.In decelerare inertia masinii invarte planetarele,grupul,cardanul,cutia +spre volanta.Necazul e ca am ajuns in punctul in care cea mai ieftina chestia ar fi rulmentii( :) ) iar grupul,cardanul,volanta,cutia,toate sunt scumpe schimbat pe testate.

Sunetul se aude destul de clar din spate,de aia zis,imi pare suspect sa fie cutia sau volanta.

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.