Jump to content

Comportare ciudata cutie viteze E70 X5


andreisaioc

Recommended Posts

salutare, postez si eu cu o problema legata de schimbul vitezelor pe un bmw x5 e70 245cp an 2010

recent am fost in service cu ea (service autorizat bmw - nu reprezentanta) si s-au facut urmatoarele operatiuni

 

- schimbat bujii

- schimbat releu

- curatat galerie admisie

- schimb filtru motorina

- schimb lichid frana

 

dupa vizita aceasta la service cutia pare sa nu mai schimbe ok. De exemplu cand merg linistit, si apas acceleratia la jumatate sau mai mult de jumatate (cand ai nevoie de mai multa putere) masina retrogradeaza, apoi urca iar (cel putin asa e impresia) si parca nu se hotaraste in ce viteza trebuie sa fie. Si te da in nas grav (exact ca la cutiile manuale cand iei picioru de pe ambreiaj prea repede)

 

Mentionez ca am pus-o pe tester si nu apare nimic. Si ca inainte de aceste operatiuni masina mergea perfect.

Tot inainte de vizita la acest service, am schimbat si valva egr la un alt service. Masina mergea foarte bine si atunci.

 

Ce credeti ca ar putea fi ?

 

ps. ma voi duce la acest service sa vada ce e cu ea, dar poate are cineva vreo idee inainte de a ajunge

Link to comment
Share on other sites

Daca problema a aparut imediat dupa ce ai iesit cu ea din service probabil sa nu aibe legatura cu cutia de viteza ci cu galeria de admisie. Pe galeria de admisie este un senzor, verifica acest senzor daca a fost curatat si verifica deasemenea sa fie montata bine galeria de admisie, sa nu traga aer fals.
Link to comment
Share on other sites

o sa ma uit. Dar ma gandeam ca daca nu a fost pusa bine, masina ar merge prost in orice conditie si turatie. Dupa ce se hotaraste in ce viteza sa mearga merge pana la 4500 de ture fara probleme...

 

am verificat, totul arata foarte bine, si curat, si totul pare la locul lui (atat cat se poate inspecta vizual)

mentionez ca am schimbat si filtrul de aer (oricum filtrul de aer a fost schimbat anual, cateodata si la 6 luni)

 

uleiul a fost schimbat in primavara (schimbul a fost facut anual, la mai putin de 10.000km)

 

p.s. problema a fost observata la 200 de metri dupa ce am plecat de la service. Dar fiindca era intr-o sambata dupa masa nu m-am mai intors, plus ca am crezut ca dupa tot ce s-a curatat ar trebui sa mai merg cu ea sa se aseze chestiile pe acolo. Intre timp am facut si un drum lung la brasov si mergand mai repede masina s-a comportat impecabil.

Edited by andreisaioc
Link to comment
Share on other sites

Debitmetrul de aer a fost schimbat? Eu am patit ceva similar la E70 meu. La turatii joase, masina dadea in nas ca si cum, la manuala, ai schimba in turatii joase si apropae ca iti moare motorul. Pe tester mi-a aparut debitmetrul, l-am schimbat, de atunci nu am mai intampinat simptomele astea.
Link to comment
Share on other sites

salutare, postez si eu cu o problema legata de schimbul vitezelor pe un bmw x5 e70 245cp an 2010

recent am fost in service cu ea (service autorizat bmw - nu reprezentanta) si s-au facut urmatoarele operatiuni

 

- schimbat bujii

- schimbat releu

- curatat galerie admisie

- schimb filtru motorina

- schimb lichid frana

 

dupa vizita aceasta la service cutia pare sa nu mai schimbe ok.

 

Daca pe tester nu apare nici o eroare, si motorul functioneaza in parametrii , poate chiar nu are nici o legatura cu ce ai scris tu in primul post.

Cati Km are masina? Ai facut vreodata ceva la cutie? Schimb ulei, filtru ? Poate este o coincidenta si este timpul sa-i faci o revizie la CV.

In alta ordine de idei, mi se pare corect ca la o acceleratie relativ mai brusca , CV sa retrogradeze o viteza si sa te ajute sa "fugi". Iar la viteze mici, presupunand si turatii la motor mici ( in plaja de 1000 / 1500 rpm) daca ti acceleratia constanta la pragul de schimbare a vitezelor ...CV, e normal sa aiba comportamentul pe care-l descrii.

Parerea mea!

Edited by Saylor Man
Link to comment
Share on other sites

problema nu e ca retrogradeaza, problema e ca retrogradeaza te da in nas, apoi revine iar, apoi iar retrogradeaza, adica te da de 2 ori in nas. Parca nu isi alege corect viteza...

masina are 157 de mii, nu am facut revizie la cutie, dar mi se pare ciudat ca exact cand am scos-o din service sa aibe aceasta problema. Deci sigur are legatura cu ce s-a facut la ea.

 

o sa le explic baietilor de la service si recalibrarea egr-ului si actuatorul de swirl flaps. Banuiesc ca se face din soft ?

 

le: testerul folosit de mine este rheingold

Edited by andreisaioc
Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere ca nu ai nicio eroare pe motor si cutie, ai putea sa incerci sa resetezi algoritmul de invatare al cutiei de viteza. La E60 se facea asa:

 

Insert the Key to into the key fob (DON’T HOLD THE BRAKE).

Press the Start Button ONCE, just so the car electronics start and show the Engine light is on. (Again, Don’t START the Engine).

Press and HOLD the GAS PEDAL all the way to the force down click on the gas pedal for 25 seconds.

After those 25 Seconds, proceed to Starting the Engine and drive your car.

 

La F10 se face asa:

 

1) hit start button once to turn on power (Don't start the engine)

2) then press the accelerator down to the floor for 5 sec

3) then hit start button once to turn off power

4) then remove foot from accelerator

5) then waite for 2 minutes

4) then start the engine like normal and try it out!

 

Pentru X5 E70 nu am gasit procedura

 

E doar o banuiala dar merita incercat.

Edited by P.Dan
Link to comment
Share on other sites

Da , se face din Rheingold ... Vehicle management------>service function------->power train----->digital diesel electronics----->adaptations------>swirl flap actuator si o sa ai ABL deleting adaptation values, la fel si pentru EGR.

 

Sunt multi senzori ce influentiaza mersul CV-automate.

Link to comment
Share on other sites

revin cu noi detalii. Am facut cele 2 operatiuni sugerate in Rheingold, si pe moment nu a fost nici o schimbare, dar dupa cateva zile de mers pare sa nu mai faca asa. Desi parca se mai simte o urma (cand schimba din 1->2 sau 2->3 nu prea imi dau seama) dar in rest merge bine. O mai tin sub observatie. Oricum pe tester nu apare absolut nici o eroare , in afara de "preheating fuel filter" care oricum aparea tot timpul inca de cand am luat masina.
Link to comment
Share on other sites

Exista recall pentru incalzitorul de motorina, mergi la BMW si sa vezi daca este si modelul tau , il schimba gratis (poate te pune sa platesti filtru de motorina ca o sa il schimbe si pe ala)

 

PS: Reseteaza si adaptarile de la CV , tot din Rheingold ...

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Exista recall pe preaheating fuel filter, mie mi l-au inlocuit pe gratis, nu stiu daca cu tot cu filtru sau nu. Au ramas masca astia de la MHS cand au bagat si au vazut ca am recall pe asa ceva :))), m-am simtit Zmeu in momentul ala:)) " ce ma? Campanie pe E60 la asta?", vorbeau intre ei.
Link to comment
Share on other sites

cu siguranta, eu primesc odata pe luna daca nu mai des mesaje de la ei, cu tot felul de oferte cu multe procente reducere. Evident chiar si cu mega reducere preturile lor sunt absolut aberante. Eg: 150 de lei verificare de vara/iarna (include inspectie vizuala stergatoare, lumini, stopuri, si verificare nivel lichid de parbriz) pe bune? :D
Link to comment
Share on other sites

cu siguranta, eu primesc odata pe luna daca nu mai des mesaje de la ei, cu tot felul de oferte cu multe procente reducere. Evident chiar si cu mega reducere preturile lor sunt absolut aberante. Eg: 150 de lei verificare de vara/iarna (include inspectie vizuala stergatoare, lumini, stopuri, si verificare nivel lichid de parbriz) pe bune? :D

 

Exista oameni care nu au habar de nimic legat de cum functioneaza o masina , ei stiu ca dupa ce apasa pe un buton masina trebuie sa porneste si trebuie sa ii duca din A in B , au bani si timpul lor este dedicat sa produca si mai multi bani ... nu se mai complica cu maruntaiele astea , merge la BMW lasa masina , scoate banu si stie ca totul este ok pana l-a urmatoarea revizie sau cand se mai aprinde ceva in bord.

Genul asta de clenti sunt primii pe lista lor, nu genul ala care mai stie una alta si care sunt greu de ''pacaliti''.

Link to comment
Share on other sites

ma rog totusi, daca nu stiu nici macar sa completez cu lichid de parbriz atunci nu mai ma urc la volan. Cand am facut eu scoala acum 11 ani si ceva, primul lucru pe care mi l-a aratat instructorul a fost compartimentul motor, si prezentare a comenzilor masinii... Dar sunt sigur ca sunt multi care prefera sa faca ce ai zis tu
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
revin cu un update dupa mai multe drumuri, se pare ca problema nu a disparut, ba din contra este la fel. Cred ca mi-a fost frica mie sa apas mai bine pe acceleratie si d-aia am crezut ca s-a reparat. Ca urmare o sa fac o programare la service-ul respectiv, pentru ca cred ca problema e de natura mecanica si nu electronica (soft) Sigur au uitat sa puna ceva la loc, sau ceva a fost pus gresit la loc dupa ce a fost desfacuta. Elimin si problema vre-unui senzor sau ceva, pentru ca pe tester nu apare absolut nici o eroare.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.