Jump to content

e46 320d mentenanta generala


Zalmoxis91

Recommended Posts

Salut,

 

Am incercat sa caut pe forum dinainte sa fac acest topic dar nu am gasit ceva concludent (probabil nu stiu sa caut asa bine).

 

 

Am luat recent un e46, 320d touring din 2004, cu 170k KM reali(verificati prin cartea de service cu istoric de la reprezentanta). E prima mea masina, si am cateva intrebari de incepator:

 

Ar trebui sa schimb filtru de ulei, de polen, de aer, de combustibil si sa pun ulei nou. Piesele ar trebui sa fie doar de la MANN, MAHLE sau originale BMW? Din cate am auzit, MANN si MAHLE sunt furnizori oficiali. Iar la ulei, voi lua ori Castrol Long Life ori BMW long life. Sa vad pe care il prind mai ieftin.

Ar mai trebui ceva in plus, fata de cele listate sus? Placutele de frana sunt in regula, a trecut si RAR si TUV recent.

Am mai auzit ca ar trebui sa scot si swirl flaps, dar nu stiu daca e ceva urgent.

 

Ce ar mai trebui sa fac extra, e sa scot rugina sau sa schimb ambele aripi fata. Asta nu stiu cat m-ar costa. Mai e si un punct foarte mic de rugina la compartimentul pentru roata de rezerva. De asemenea cred ca ar trebui curatat si wastegate-ul. Tot asa, nu stiu cat m-ar costa.

 

Intreb fiindca peste 2 saptamani sunt programat la service pentru a vedea ce e nevoie sa fie schimbat, si vreau sa am o idee generala ca sa nu merg prost acolo. Sunt din Brasov, si am auzit ca Acord Auto de pe Zizinului e ok. Poate are careva experienta cu acest service.

 

Multumesc! Astept sfaturile voastre.

Link to comment
Share on other sites

Salutare ! Felicitari pentru achizitie,o masina foarte reusita !

 

Pe langa cele mentionate de tine,sa iei in calcul si filtrul epurator,care este la la fel de important. E putin mai scump decat celelalte ce-i drept.

 

Ca ulei de motor,ti-as recomanda Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40. Are indicatia " BMW Longlife 98" pe ambalajul lui.

 

Ti-as mai recomada curatarea EGR-ului ,intercooler si traseu turbina-intercooler-egr + galeria de admisie. O sa ramai minunat de rezultate. EGR ul il cureti cu spray special,il gasesti in orice magazin de piese,intercooler si traseu cu benzina iar galeria de admisie se pune la fiert (timp de ctv ore) intr-o solutie compusa din apa si pulbere de soda caustica. Stiu ca suna ciudat,dar e chiar eficient.

Link to comment
Share on other sites

Pur si simplu cauta pe google "filtru epurator 320d e46 etc" si o sa gasesti.

 

Ca sa ajungi la intercooler trebuie sa demontezi bara fata,nu e complicat deloc,chiar daca pare. Are 2 suruburi sub fiecare proiector,cel putin asa e la nfl.

 

Daca spui ca masina are km reali si nu s-a umblat deloc pe la egr-galerie-intercooler,o sa gasesti depuneri de te trece cu lesin :)).

 

Doar de curiozitate,du-te cand ai timp si scoate furtunul care intra in EGR si o sa vezi care e situatia,daca necesita sau nu intr-adevar o curatare.

Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine ar fi sa o pui pe tester, este posibil sa ai bujii sau releu arse, chiar daca masina pleaca fara probleme - vine iarna, este bine sa fie schimbate daca apar cu eroare pe tester.

Daca se umbla la ele, cu aceasta ocazie se verifica si swirl-flaps( de fapt ca recomandare ar fi primul lucru care trebuie sa-l faci) daca sunt ok, sau daca decizi sa le anulezi ( gasesti pe forum info ).

Modelul tau de filtru epurator, nu necesita schimbare, daca nu da cu fum este ok.Modelele mai vechi de filtru epurator cu miez de pasla, acelea trebuie schimbate.

Aripile daca au rugina cred ca e mai ieftin sa le schimbi, sunt ieftine la dezmembrari, le cauti pe culoare.

Tot pentru ca vine iarna, sa verifici din meniul secret cum sta temperatura motorului, trebuie sa se incalzeasca repede si sa stea pe la 80+ de grade, daca mergi jumate de ora prin oras si nu a trecut de 80, trebuie schimbat termostatul(sau daca ai si la EGR, trebuie inceput cu ala).

Alte probleme comune cand vine iarna: releu regulator tensiune de pe alternator, daca nu a fost schimbat niciodata, este posibil sa-i vina vremea.O sa-ti dai seama daca ai probleme cu bateria.

 

 

Felicitari pentru achizitie si multi km inainte.

Edited by catacfc
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut,

 

Revin cu comment pentru persoanele care ar cauta pe viitor topicul de mentenanta generala.

Am schimbat filtru de ulei, polen, aer si motorina. Cu tot cu schimbul de ulei (5l), a fost 620 lei + 100 lei manopera. Ca si piese au fost doar de la MANN sau MAHLE, iar uleiul a fost de la BMW. Am fost la un service din Brasov de pe Zizinului, care se numea Acord Auto PKW. In total a durat cam 2 ore, 2 ore si jumatate parca.

 

Mai trebuie sa merg Sambata sa scoata swirl flaps. Teoretic, doar pentru manopera la admisie m-ar duce cam vreo 250 sau 300 lei maxim. O sa revin cu update in post-ul asta cand o sa rezolv ca sa aveti o idee cat ar fi. Tot atunci o sa o pun si pe tester ca sa vad daca e totul in regula.

 

 

 

Ms inca o data pentru cei care au raspuns la topic!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am incercat sa caut pe forum dinainte sa fac acest topic dar nu am gasit ceva concludent (probabil nu stiu sa caut asa bine).

 

 

Am luat recent un e46, 320d touring din 2004, cu 170k KM reali(verificati prin cartea de service cu istoric de la reprezentanta). E prima mea masina, si am cateva intrebari de incepator:

 

Ar trebui sa schimb filtru de ulei, de polen, de aer, de combustibil si sa pun ulei nou. Piesele ar trebui sa fie doar de la MANN, MAHLE sau originale BMW? Din cate am auzit, MANN si MAHLE sunt furnizori oficiali. Iar la ulei, voi lua ori Castrol Long Life ori BMW long life. Sa vad pe care il prind mai ieftin.

Ar mai trebui ceva in plus, fata de cele listate sus? Placutele de frana sunt in regula, a trecut si RAR si TUV recent.

Am mai auzit ca ar trebui sa scot si swirl flaps, dar nu stiu daca e ceva urgent.

 

Ce ar mai trebui sa fac extra, e sa scot rugina sau sa schimb ambele aripi fata. Asta nu stiu cat m-ar costa. Mai e si un punct foarte mic de rugina la compartimentul pentru roata de rezerva. De asemenea cred ca ar trebui curatat si wastegate-ul. Tot asa, nu stiu cat m-ar costa.

 

Intreb fiindca peste 2 saptamani sunt programat la service pentru a vedea ce e nevoie sa fie schimbat, si vreau sa am o idee generala ca sa nu merg prost acolo. Sunt din Brasov, si am auzit ca Acord Auto de pe Zizinului e ok. Poate are careva experienta cu acest service.

 

Multumesc! Astept sfaturile voastre.

 

decat sa bagi castrol mai bine bagi ulei bunica:)) baga liqui sau shell helix ultra diesel. eu am avut liqui si apoi am bagat shell. diferentele sunt mari,shell helix e cel mai performant ulei .multi nu baga ca e prea nou si nu au curaj:) filtru epurator verifica de care ai.e destul de scump si poate il iei degeaba. modelele dupa 04.2003 au filtru de plastic care se scoate si se spala.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.