Jump to content

F30/F31 - 325d sau 330d sau 328i


Wolff

Recommended Posts

Intrucat in cateva saptamani sper sa vand masina actuala, inca nu am reusit sa ma decid ce sa cumpar in loc.

In primul rand, 99% sunt decis sa iau tot un seria 3 - F30 sau F31, cel mai probabil break, mai nou de 2013, max 130k km, de la dealer BMW din DE. Seria 5 e cam mare pt gustul meu.

 

Dilema e ce motor sa aleg; 320d nu ma tenteaza, am facut drivetest si nu mi se pare diferenta dinamica semnificativa fata de E91 320d (practic au acelasi motor).

Asa ca am de ales intre 325d, 330d sau 328i, cel mai probabil tractiune spate si cutie automata; diferentele de pret nu sunt semnificative, max 10-15%, depinde mult de dotari.

 

325d: 19-22k euro

pro: consum relativ ok, putere suficienta, cuplu pe plaja mare de turatie (per total cam 15% mai mult cuplu decat 320d)

cons: e tot N47, probabil va trebui schimbata distributia la un moment dat, fulia vibrochen, turbina mica; adica un cost de 1500-2000 euro in decurs de 3-4 ani; si cutia va fi destul de stresata (motorul e aproape de limita max de cuplu)

 

330d: 20-24k euro

pro: putere/cuplu mare, confort (mai putine vibratii si zgomot), rafinament, mai fiabila la motor/cutie

cons: consum ceva mai mare (max 2l in urban, 1l in extraurban), costuri de intretinere cu 10% mai mari, impozit 500 euro pe an, mai greu de vandut ulterior

 

328i: 21-25k euro

pro: putere mare, rafinament, placuta de condus, teoretic mai fiabila (desi din cate am citit pe f30post, m-am cam dezumflat - probleme la pompa de ulei care duc la ruperea lantului si implicit distrugerea motorului)

cons: consum mai mare (similar cu 330d max 2l in urban, 1l in extraurban), rare (foarte putine la vanzare in DE - pana in 200)

 

Parca cel mai mult as inclina catre 330d, 6 cilindri sunt totdeauna mai multi decat 4 :frantics: sau cum zice americanul "there is no replacement for displacement".

Am mai avut A6 2006 3.0TDI 165kw, si am ramas cu gandul la motorul ala.

 

Ca dotari - aici sunt dispus la compromisuri, mai ales ca la unele se poate face retrofit.

must have: xenon adaptiv, scaune sport, navi profesional, cutie automata

dorite: suspensie adaptiva, pilot automat cu stop&go, comfort access, harman kardon (greu sa le nimeresc pe toate la un pret bun), camera marsarier, volan sport / cutie sport

nice to have: trapa, pachet m, carlig remorcare, xdrive (pe 325d nu e deloc), head-up display, etc,

 

Ceva pareri / sfaturi / recomandari ?

Link to comment
Share on other sites

3.0d este cred cel mai fiabil din gama, rafinat pentru un diesel si cu suficiente resurse de putere si scalabil ulterior usor daca te plictisesti de stock. Avantaj ar fi si faptul ca de obicei sunt mai dotate chiar si fara sa se mai fi pus optionale pe el, dar cine da banii pe motor mai are si ceva rest de niste optionale cand o configureaza de noua :) Edited by mik15
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mi-a placut analzia ta, cred ca este destul de obiectiva, am mai citit pe aici ca problemele la 328 s-ar fi rezolvat la facelift (330i) dar nu stiu cu cat trebuie sa maresti bugetul. Intr-adevar, daca ar fi sa aleg cu inima merge pe 330 d sau 328 I, dar daca te gandesti ca trebuie sa dai 500 euro pe an pe impozit ... in 2 ani aproape ca acoperi distributia si o reconditionare de turbo mic pentru 325 d..

 

Totusi daca motorul 330d este cu mult mai fiabil prefer ca banii care ii dau pe piese sa-i dau pe piese si sa stau cu masina prin service..

 

Eu iti mai propun sa te uiti si la caroseria 4 gran coupe (daca nu vrei neaparat break), mi se pare ca arata mult mai bine decat F30 si spunea cineva ca mult mai ok pe suspensie..

Link to comment
Share on other sites

Eu iti mai propun sa te uiti si la caroseria 4 gran coupe (daca nu vrei neaparat break), mi se pare ca arata mult mai bine decat F30 si spunea cineva ca mult mai ok pe suspensie..

 

Si mie mi-ar placea 4 gran coupe, dar pretul e cu 20-30% mai mare decat la 3 touring, probabil pt ca sunt mai rare si mai cautate. 430d 2014 incepe de la 29k euro; 330d touring incepe de la 20k euro

 

Mai degraba m-as incadra in bani la 330d GT, astea pleaca acum de la 24k euro.

 

(pt preturi ma orientez pe http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/List)

 

Bineinteles ca abia astept sa ii fac topic de prezentare - dar nu voi cumpara alta masina pana nu o vand pe actuala, si sub ~9.000 euro nu o sa vreau sa o vand, cel putin pana la primavara nu scad pretul (din motive de xdrive si cauciucuri de iarna).

Edited by wolfenstein99
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Personal am trecut prin aceeasi dilema 30d sau 28i. Diferenta de consum nu e asa mare. As putea zice ca e aproape insesizabila (am un coleg cu 30d) dar diferenta de impozit inseamna aprox 30L de benzina/motorina pe luna. Asigurarea e la acelasi pret. Daca faci foarte multi km pe an merita 30d.

 

Facusem un calcul si din acea diferenta mica de consum ieseai pe 0 daca mergeai pe undeva la 60-70k pe an. E posibil sa fie ceva mai putin, in jur de 40 000, ca nu gasisem date elocvente de consum in acea perioada, iar dupa ce am cumparat-o nu m-a mai interesat.

 

Daca nu ai asa multi km, merita 28i. Unde mai pui ca majoritatea au km putini (al meu avea 38k in reprezentanta).

 

A.

Edited by Atomykatt
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

fac in jur de 18-20k km anual, 50% din ei in Bucuresti; acum 6 luni eram hotarat pe 328i, dar dupa ce am citit temeinic pe diverse forumuri, parca sunt putin reticent, mai ales ca sunt si atat de putine la vanzare.

 

o sa incerc sa conduc toate cele 3 motorizari in urmatoarele saptamani, poate ma mai dumiresc.

Link to comment
Share on other sites

3.0d cea mai buna alegere, fara rezerve. Mi se pare o alegere ideala pentru Romania dpdv taxe, impozite, consum, toate mici. Plus ca este un motor foarte potent din toate punctele de vedere. Ultimul meu diesel a fost tot 3.0d pe e65 lci si m-a multumit 100%. Nu am avut ce sa ii reprosez.

Mai ales un 3.0, generatie noua pe caroseria mai mica cred ca este o incantare.

2.0d mi se pare o partoneta, mai ales la BMW are si un mers la ralanti foarte urat,''grabit'' , zici ca merge fortat sa nu se opreasca. Am si mers cu un 320d, slabut rau, fara perspectiva, cu 4 persoane, zici ca ii patineaza ambreiajul permanent. :)) . Fiind si manual m-am saturat cat am mestecat in cutia aia, la cel mai mic deal, neaprat a5-a ca altminteri zici ca o lua la vale.

  • Like 4
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

fac in jur de 18-20k km anual, 50% din ei in Bucuresti; acum 6 luni eram hotarat pe 328i, dar dupa ce am citit temeinic pe diverse forumuri, parca sunt putin reticent, mai ales ca sunt si atat de putine la vanzare.

 

o sa incerc sa conduc toate cele 3 motorizari in urmatoarele saptamani, poate ma mai dumiresc.

 

328i la vanzare sunt putine din simplul motiv ca majoritatea flotelor prefera sa achizitioneze dieseluri. In zilele cat am fost dupa masina am innebunit cautand motorizarea asta atat pe F10 cat si pe F30. Ce ma enerva si mai mult era ca vedeam foarte des 328i sau 3GT 28i. Deci modelul a avut ceva succes.

 

Iar referitor la:

 

3.0d cea mai buna alegere, fara rezerve. [...]

 

Fiecare suntem diferiti, cu nevoi diferite. Colegul wolfenstein99 a spus ca merge 50% urban. Eu ma gandesc ca va folosi masina aia ca durata de exploatare, nu ma refer aici la km, undeva la 80% urban. Asta inseamna ca va avea probleme la DPF. Dieselurile sunt facute de cursa lunga, nu de impins cate 25 de metri mai in fata in trafic.

 

Astept "-"-urile :thumbsup:

 

A.

  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

328i la vanzare sunt putine din simplul motiv ca majoritatea flotelor prefera sa achizitioneze dieseluri. In zilele cat am fost dupa masina am innebunit cautand motorizarea asta atat pe F10 cat si pe F30. Ce ma enerva si mai mult era ca vedeam foarte des 328i sau 3GT 28i. Deci modelul a avut ceva succes.

 

poate ca asta e explicatia de ce sunt asa putine la vanzare - proprietarii sunt multumiti de ele si le tin mai mult de 3-4 ani, iar pe flote sunt rare.

 

flotele altereaza destul de mult piata - din cauza asta 320d e cu 3-4000 euro mai ieftin decat 325d, iar 325d si 330d cu km/dotari similare au si preturi similare, desi de nou 330d e cu vreo 4-5000 euro mai scump.

 

tare mi-e ca tot la 320d resoftat ajung - parca totusi nu merita diferenta de 3-4000 euro, care nu se va recupera peste 3-4 ani cand o sa o vand; la un F31 320d voi avea o depreciere de 6-7.000 euro in 3 ani iar la F31 325d/330d o depreciere de 9-10.000 euro; 328i nu stiu cum isi va pastra valoarea in piata SH din RO, mai ales ca va fi comparata cu G20 320d sh de 3 ani, care va costa 14-17.000 euro in 2021.

 

ar merita sa iau 328i in cazul in care o tin minim 5-6 ani, dar nu sunt genul; oricat de bine se va pastra si va functiona, tot voi fi tentat sa trec la G20.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Benzina in oras clar, e o moda asta la romani sa iti iei diesel in oras sub impresia falsa ca faci economie la consum dar banii ii dai pe dpf, injectoare, volante etc

 

Plus ca sunetu de tractor ma lasa rece, vine iarna pornesti suna ca si o conserva dieselu si apa nu iti urca la 90 daca nu mergi 10 km.

 

Nu sunt impotriva dieselului, am si eu unul dar in oras nu merita.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

nu ai avut contact pana acum cu un benzinar injectie directa, nu-i asa? (gen orice benzina bmw dupa 2009-2010 sa zicem)

intreb pt ca argumentul cu suna ca o conserva diesel e oarecum amuzant cand auzi cum suna un N20,N43 etc.. mai ales la relanti..

 

 

una peste alta si eu am vrut 328i, nu am gasit una ok (ca stare, an dotari si km, decat la buget de F10 530D) si am ales 320d.

asta e, sper ca tu sa ai mai mult noroc ca mine. motorul merita 100%

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

[...]cand auzi cum suna un N20,N43 etc.. mai ales la relanti..

 

[...] motorul merita 100%

 

Intr-adevar, suna putin a diesel la relanti, dar abia se aude din afara, iar daca urca in ture nu mai are deloc acel sunet. Nu am mers cu F30 diesel, dar comparativ cu E90, N47 e zen in masina.

 

[...] ar merita sa iau 328i in cazul in care o tin minim 5-6 ani, dar nu sunt genul; oricat de bine se va pastra si va functiona, tot voi fi tentat sa trec la G20.

 

Cu minunatii guvernanti nu ai de unde sti nici cu dieselul cum isi va pastra valoarea. Deja vad din ce in ce mai multa lume trecand pe motoare pe benzina, si mai am niste cunostinte care se ocupa cu adusul de masini din Germania, care tot asa, recomanda benzinare.

 

In orice caz, pare a fi o loterie, nu poti spune cu certitudine care isi va pastra valoarea mai bine, dar eu pariez pe cea cu km mai putini, nu cu dotari mai multe.

 

A.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am cam ajuns la o concluzie - 328i/330i, motorul de 2 litri benzina.

 

Am facut ieri o plimbare scurta cu un 328i, mi-a placut - clar mai rafinat decat diesel-ul, si se misca foarte bine.

Am mai citit aseara pe forumul US, ei zic ca dupa Q1 2014 s-a remediat problema cu pompa de ulei; asa ca voi cauta una fabricata dupa jumatatea lui 2014; momentan sunt foarte scumpe (peste 23-24.000 euro), asa ca probabil voi astepta pana la primavara, mai ales ca nici la masina mea nu se inghesuie clentii (pretul bata-l vina, vreo 2 mi-au oferit 8.000 euro; eu nu sunt dispus sa o dau acum sub 9.000 euro); pana atunci sper sa scada pe la 20-21.000 euro.

 

Imi face cu ochiul 328i GT, pe alb metalizat / argintiu dau foarte bine, vezi

http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Details/1842843/8

 

Perfect ar fi sa iau 330i, au motorul B48 de 252cp, o evolutie consistenta a lui N20; dar astea sar acum de 30.000 euro...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am cam ajuns la o concluzie - 328i/330i, motorul de 2 litri benzina. [...]

 

Eu zic ca ai facut o alegere inteleapta pentru modul de utilizare a masinii, as mai aduce o mica completare aici: ai mare grija la 28i-urile aduse din state. Acolo exista un recall pentru pompa de servofrana (decide cateodata sa nu mai functioneze), iar marea majoritate (ca sa nu zic toate) care ajung in Europa ajung aici dupa ce au fost declarate dauna totala acolo, fie din cauza de inundatie (deci ca aspect ar fi 10/10) fie dupa un accident.

 

A.

Link to comment
Share on other sites

cand 3 se bat al 4-lea castiga; pana la urma, dupa ce am mers un weekend intreg vreo cateva sute de km cu un F11 525xd, m-am decis sa merg si eu pe varianta asta.

Este mai putin sportiv decat F30, dar mult mai confortabil si bine antifonat.

 

Zis si facut - deja am rezervat la un dealer bmw din DE un F11 525xd, din 2013, in jur de 150k km; dintre dotari - xdrive, ACC adaptive cruise control, EDC electronic damper control, scaune confort, panorama roof, navi mare, sunet hifi, xenon adaptiv, headup, camera marsarier, etc.

 

Ca bani, m-a costat cu 20% mai putin decat un 328i cu dotarile astea.

 

Cand ajunge in RO facem introducerea.

Edited by wolfenstein99
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cand 3 se bat al 4-lea castiga; pana la urma, dupa ce am mers un weekend intreg vreo cateva sute de km cu un F11 525xd, m-am decis sa merg si eu pe varianta asta.

Este mai putin sportiv decat F30, dar mult mai confortabil si bine antifonat.

 

Zis si facut - deja am rezervat la un dealer bmw din DE un F11 525xd, din 2013, in jur de 150k km; dintre dotari - xdrive, ACC adaptive cruise control, EDC electronic damper control, scaune confort, panorama roof, navi mare, sunet hifi, xenon adaptiv, headup, camera marsarier, etc.

 

Ca bani, m-a costat cu 20% mai putin decat un 328i cu dotarile astea.

 

Cand ajunge in RO facem introducerea.

 

 

cat a costat mai exact? :) bun EDC

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.