Jump to content

Inlocuire CVA 8hp cu una SH


leoberti

Recommended Posts

Salutare!

 

Intrebare pentru cunoscatori: Pe un F10, se poate inlocui cutia de viteze automata cu una second hand?

 

Pun intrebarea asta, pentru ca am avut o discutie cu un domn de la Service Scream (Tezparii) BMW care mi-a spus ca sub nici o forma nu se poate. Nu a reusit sa imi dea o explicatie logica, mi-a spus doar ca "nu se pupa".

 

Am gasit o gramada de anunturi, in Anglia in mod special, de cutii de viteze automate 8HP cu preturi decente (in jur de 400-600 lire) si km buni (40-50k mile).

Ar putea fi o alternativa la reconditionarea cutiei care costa in jur de 2000 euro.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Iti dai seama ce ''inginer/mecanic'' bun e ala de la service daca a zis o asemenea prostie. Vezi ca sunt mai multe cutii 8hp , in functie de cati NM scoate motorulu: 8HP30, 8HP45, 8HP55, 8HP70, 8HP90, etc ... vezi ce cod ai pe cutie si acelasi cod sa aiba si cutia care o cumperi.

 

PS: merge o cutie 8hp si de pe alta marca de masina, atata timp cat au acelasi cod ...

Edited by OPaul
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Aveti idee ce pica de obicei in interiorul cutiei daca am socuri la schimb cat timp este rece? Socurile pot sa vina din convertizor? Cand se incalzeste, cutia schimba aproape insesizabil.

Mentionez ca am facut schimbul de ulei la Service Scream (Tezparii) BMW. Procedura nu a fost respectata intocmai. Adica nu au tinut cont de temperatura cutiei. Era mult mai rece decat scrie in manualul de reparatie (30-35grade). Pe baia de ulei nou cumparata scrie ca schimbul tb sa se efectueze la o temeperatura de 40-50 grade.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca schimbul de ulei trebuie effectual la temperature aia , nivelul de ulei in cutie se face la temperatura de max 50grade.

Cele mai uzuale probleme la o cutie automata sunt la placile/discurile de frictiune , convertizor ,filtrele de la supape infundate (sunt niste site metalice foarte fine), selonoizi , uzura ''pinioane''.

Avand in vedere ce ''problema'' ai , nu cred ca ai nimic defect in cutie , posibil au uitat sa iti reseteze adaptarile dupa schimbul de ulei sau nu au dat bine nivelul de ulei.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca schimbul de ulei trebuie effectual la temperature aia , nivelul de ulei in cutie se face la temperatura de max 50grade.

Cele mai uzuale probleme la o cutie automata sunt la placile/discurile de frictiune , convertizor ,filtrele de la supape infundate (sunt niste site metalice foarte fine), selonoizi , uzura ''pinioane''.

Avand in vedere ce ''problema'' ai , nu cred ca ai nimic defect in cutie , posibil au uitat sa iti reseteze adaptarile dupa schimbul de ulei sau nu au dat bine nivelul de ulei.

 

Au resetat adaptarile cu mine de fata. Ma gandesc ca nivelul de ulei nu a fost efectuat corect. La temperatura indicata de producator.

Link to comment
Share on other sites

Pai neo si atunci va avea cutia SH cu EGS-ul de pe masina care a luat-o, dar atunci o sa intre in D,R,etc? Nu o sa comunice cu DDE-ul avand alt Vin, deoarece nu poti virginiza EGS-ul.

 

Tu ai spus sa pastreze EGS-ul lui cu alta cutie SH, asa merge cutia ??nu are si ea vin pe GWS sau ceva de genu?sau il poti rescrie pe cel de pe cutie? sau EGS nou cu VIN-ul lui.

Link to comment
Share on other sites

Sigur, nu are nicio treaba. Atata doar ca ECU-ul cutiei de viteze se afla fizic in interiorul acesteia, parte din mechatronic. La modelele de masini cu EWS4, CAS, DDE si EGS sunt imperecheate prin intermediul asa numitului ISN, un cod saritor care trebuie sa fie identic in toate cele trei ECU. Daca el nu este identic in toate cele trei module, masina nu functioneaza corespunzator. Normal, poti pune o cutie SH de pe alta masina, insa, daca nu faci operatiunile descrise de Neo, nu o sa poti cupla niciodata R,N,D. Cutia ramane in P. La aspectul asta se refereau cei de la service. Incercati sa vorbiti documentat pe viitor daca tot vrei sa ajutati. Edited by mase
Link to comment
Share on other sites

Sigur, nu are nicio treaba. Atata doar ca ECU-ul cutiei de viteze se afla fizic in interiorul acesteia, parte din mechatronic. La modelele de masini cu EWS4, CAS, DDE si EGS sunt imperecheate prin intermediul asa numitului ISN, un cod saritor care trebuie sa fie identic in toate cele trei ECU. Daca el nu este identic in toate cele trei module, masina nu functioneaza corespunzator. Normal, poti pune o cutie SH de pe alta masina, insa, daca nu faci operatiunile descrise de Neo, nu o sa poti cupla niciodata R,N,D. Cutia ramane in P. La aspectul asta se refereau cei de la service. Incercati sa vorbiti documentat pe viitor daca tot vrei sa ajutati.

 

 

Deci, ce inteleg eu de aici (inclusiv din postul lui Neo). Daca cumpar o cutie SH, tb sa o desfac si sa ii inlocuiesc EGS sau cum se numeste cu modulul EGS de pe cutia mea, pentru ca altfel nu va functiona?

Cam in ce consta operatiunea? Se lasa cu lipituri si umblat pe placi de circuit? Sau e simplu plug and play?

Edited by leoberti
Link to comment
Share on other sites

da-i bice daca ala de la service e prost si nu stie. tine egs-ul tau si fa manevra

...dar crezi ca iasa treaba...? ai curaj?

 

Nu compari o cutie care are 50k km .. cu una de 150k km.

Nu cunosc prea multe despre treaba asta, de asta incerc sa ma informez.

In prima faza am crezut ca asta de la service imi vinde gogosi, dar bag de seama ca are ceva dreptate, chiar daca nu in totalitate.

Cat despre curaj, nu stiu ce implica operatiunea. Daca este vorba de desfacutul cutiei apoi scos din mufa un ECU nu ar trebui sa fie mare branza zic eu.

 

Daca vrei sa schimbi cutia doar pentru ca ai socuri la rece, da-i pace.

Cam toate F10 cu care am mers au socuri (mai mici sau mai mari) la rece.

 

Daca merge ok dupa ce s-a incalzit, nu iti face griji.

 

E un pitic care imi sta pe creier, daca ma intelegi :). Si o sa ma enerveze mai rau acum ca vine perioada rece.

 

Am mers cu un F10 520d xdrive cu 90k km in bord. Am plecat cu el de pe loc dimineata si era parcat in panta. Am urcat cu el panta respectiva timp in care a schimbat pana intr-a 3-a sau a 4-a sa zic. Nu a clintit, nu am simtit absolut nimic!

Nu stiu daca este din cauza sistemului xdrive care poate atenueaza intr-un fel socurile, pentru ca trage si fata... nu stiu.. poate vorbesc prostii.

Link to comment
Share on other sites

Chiar te deranjeaza socurile din primele 5 minute?

Eu zic ca e un cost mult prea mare si problema nu o sa se rezolve in proportie de 95%

 

Daca ai resetat adaptarile asteapta cateva zile, dureaza pana se rescriu toate valorile.

 

Nu sunt chiar 5 minute. Din ce am observat, temp motorului (uleiului) tb sa ajunga undeva intre 70-90grade pentru ca socurile sa dispara. Stiu ca e vorba de temp uleiului din motor si nu al uleiului din cutie, dar este singurul indicator de care pot sa ma leg.

 

Am facut acum o luna de zile schimbul uleiului din cutie / resetare adaptari timp in care am parcurs cam 1500-2000km maxim. In primele 2 zile ma dadea cu capul de tetiera.

 

Temperatura cutiei o poti vedea doar daca o pui pe tester?

Link to comment
Share on other sites

O cutie daca are mici socuri la rece nu are mai nimic , cauzele pot fii multe dar si mult mai ieftin de rezolvat.... nivel ulei , sitele de la 1 sau mai multe supape sa fie obturate (merg curatate sau schimbate), seleonizii (se schimba de obicei) , am auzis ca si dupa un update de soft la cutie s-au mai corectat anumite socuri, comportamente ciudate , si in cel mai rau caz poate sa fie discurile de frictiune (toate astea si adunate sa le faci o sa fie mai ieftin de cat sa schimbi cutia)

In plus de asta ce te face sa crezi ca nu o sa ai aceasi symptom si la cutia ''noua'' ? Are mai putini km dar nu stii cum a fost exploatata , de ce crezi ca este cutia de vanzare ? posibil tinerelul care a condus masina sa fii avut doar liniute si kickdown in cap pana ce a condus masina intr-un stalp sau ceva.

 

Daca tot vrei sa rezolvi ceva , eu zic sa cauti un mecanic care se ocuma de CV automate (nu doar ca le face schimbul de ulei) si ii explicit ca ai facut schimbul de ulei/filtru , resetare adaptari dar la rece ai ceva socuri (sa ii zici care sunt treptele cu soc (ex: din 2in3 si sau din 3in2) eventual ii lasi masina sa fac un test drive dimineata cu ea, sa simta si el socurile.

 

PS: Temperatura doar din testar

Ai avut aceste socuri si inainte sa schimbi uleiul ?

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

O cutie daca are mici socuri la rece nu are mai nimic , cauzele pot fii multe dar si mult mai ieftin de rezolvat.... nivel ulei , sitele de la 1 sau mai multe supape sa fie obturate (merg curatate sau schimbate), seleonizii (se schimba de obicei) , am auzis ca si dupa un update de soft la cutie s-au mai rcorectat anumite socuri, comportamente ciudate , si in cel mai rau caz poate sa fie discurile de frictiune (toate astea si adunate sa le faci o sa fie mai ieftin de cat sa schimbi cutia)

In plus de asta ce te face sa crezi ca nu o sa ai aceasi symptom si la cutia ''noua'' ? Are mai putini km dar nu stii cum a fost exploatata , de ce crezi ca este cutia de vanzare ? posibil tinerelul care a condus masina sa fii avut doar liniute si kickdown in cap pana ce a condus masina intr-un stalp sau ceva.

 

Daca tot vrei sa rezolvi ceva , eu zic sa cauti in mechanic care se ocuma de CV automate (nu doar ca le face schimbul de ulei) si ii explicit ca ai facut schimbul de ulei/filtru , resetare adaptari dar la rece ai ceva socuri (sa ii zici care sunt treptele cu soc (ex: din 2in3 si sau din 3in2) eventual ii lasi masina sa fac un test drive dimineata cu ea sa simta si el socurile.

 

PS: Temperatura doar din testar

Ai avut aceste socuri si inainte sa schimbi uleiul ?

 

Din ce stiu eu, sitele, supape, solenoizi intra in categoria "reconditionarea cutiei". Care oriunde intreb pare a fi un pret standard: 2000 euro. Mi se pare cel putin ciudat ca mi se da un pret la treaba asta din moment ce nu se stie ce anume este defect in cutie.

 

Da. Am avut si inainte de schimb aceste socuri, asta fiind motivul principal pentru care am facut schimbul. Socurile la cald s-au atenuat (aproape au disparut) in schimb socurile la rece s-au agravat (sau cel putin asa mi se pare acum ca s-a facut mai rece afara).

Link to comment
Share on other sites

Exact acelasi raspuns l-am primit prin telefon de la un tip din Timisoara , fara sa fii vazut cutia (doar din ce I-am zis prin telefon) a zis sa merg la el si cu 2000 euro imi rezolva problema. Ehh , am fost la un tip din cluj care a cerut 1000lei pentru manopera (cutia jos , desfacuta , curatata si inspectia pieselor) dupa se adauga suma pieselor care trebuie schimbate (eu am avut o supapa blocata) si nu a stiut sa imi zica sigur daca si convertizorul a fost afectat,l-am schimbat si pe ala, toata distractia + schimbul de ulei/filtru a costat 3000 lei, departe de aia 2000 euro in care nu cred ca era inclus ulei si filtru.

 

Daca zici ca socurile au fost si inainte , este clar ca ai ceva obosit (supape si/sau discurile de frictiune) trebuia sa mergi inainte de schimb la cineva care se pricepe, sa vada daca are rost sa faci schimbul sau trebuie desfacuta cutia inainte si schimbat/reparat ceva.

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.