Jump to content

BMW F11 525xd


Wolff

Recommended Posts

cutia in modul sport o tine peste 1900-2000 de ture in toate treptele, si schimba mai sus si parca ceva mai repede; per total, masina pare ca accelereaza mai repede.

 

cutia in modul sport si modul sport sau sport+ activat din selectorul de moduri - cutia nu coboara sub 2500 si schimba peste 4000

Edited by wolfenstein99
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

n-am putut sa ma abtin, si am dat drumul la un retrofit m paket exterior

- bara fata originala din dezmembrari; am gasit una in stare perfecta in Bucuresti

- bara spate originala; am gasit una in culoarea mea pe la Dej; dar din pacate nu a fost chiar asa (e alt negru...) si are si vreo doua cleme rupte + difuzorul cam zgariat; asa ca tot trebuie vopsita

- tipsuri negre M din dezmembrari, in stare buna

- grile centrale negru lucios originale - deja comandate

- ornamente shadow line - le-am colantat pe cele cromate in negru lucios (sunt foarte rare si scumpe ornamentele shadow line pt F11, peste 300 euro setul)

- pragurile M - nu m-au tentat, parca sunt mai mari decat cele normale si e posibil sa le ating la borduri

- jante - aici inca am o dilema - style 351M imi plac cel mai mult, dar parca nu m-as baga la jante de 19"; probabil ca o sa merg pe style 350M sau style 613M (mai frumoase, dar arata cam prea sensibile); imi trebuie toate patru pe 8.5J, la F11 din fabrica vin toate 4 egale, e spatiul mai mic pe spate din cauza pernei de aer

 

am dus barele la vopsit astazi, sper sa fie totul gata saptamana viitoare - revin cu poze :rolleyes:

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

sa aiba legatura si cu pernele de aer de pe spate si de asta sa nu incapa jantele de 9J pentru anvelopele 275/35?

 

dar, in mod normal nu ar fi trebuit ca si pt 245/40R19 sa fie tot 8J?

stiu ca nu e problema ca 245/40 sa pui si pe 8.5J dar din cate stiu, pe seria 5 anvelopele 245/40 se pun pe latime de 8J

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

la masina mea (F11 525xd) pt style 351M imi zice 4 bucati 8.5J et33 cod 36117842652

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XB91-EUR-02-2013-F11-BMW-525dX&diagId=36_1527

 

 

la F10 525 xdrive pt style 351M sunt 2x8.5J et33 cod 36117842652 si 2x9J et44 cod 36117842653

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XA11-EUR-02-2013-F10-BMW-525dX&diagId=36_1527

 

ma gandesc ca singura diferenta sunt pernele de aer in loc de arcuri; un tip care se ocupa cu import/vanzari de jante zice ca incape fara probleme 9J cu 275 pe spate la F11, a vandut/montat la cativa; dar parca as ramane la ce zice producatorul (adica toate 4 egale...)

Link to comment
Share on other sites

de la pernele de aer este situatia.

practic, tu din cauza lor ar trebui sa pui 245/40R19 iar la sedanuri mergand 275/35 spate.

 

faza este ca sunt o gramada de temerari care au 295/30r20 pe spate si la ei nu mai freaca si nu mai atinge nimic avand si dismetrul mai mare

 

nu cred ca ar trebui sa iti faci vreo ptoblema sa pui 9J cu 275/35...de regula producatorul mergand la limita absurda dpdv safety.

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@wolfenstein99

 

Producatorul iti da si mai late pe spate (adica 9J), si la E60 xdrive da, asa ca daca vrei, pune fara probleme, mai ales daca ET-ul e cel recomandat.

Din al doilea link pus de tine vad asa: specificatiile 9JX19 ET:44 cu mentiunea only for rear axle .

 

 

Eu am pus la E60 sedan xdrive 9J cu ET50 (desi pe realoem era recomandat ET55) pe spate, respectiv 8J cu ET44 (desi pe realoem recomandat era ET43) pe fata si nu am avut nici o problema.

Inca pe spate mai mergeau 5mm scoase dar cum nu-s adeptul distantierelor, a ramas asa. Anvelopele recomandate de BMW, bineinteles, pe ambele punti (245/40/18 & 275/35/18).

 

Si mai bine, fa o proba, sunt sigur ca gasesti vreun coleg/cunostinta cu setupul asta pe spate. Asta ca sa nu te complici cu comandat & retur in caz de probleme.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Salut, daca te intereseaza eu am de vanzare style 613 M de la vechiul f10.

Din ce vad pe realoem sunt compatibile, asa si vine din fabrica pe cele cu pachet M.

https://www.mobile.de/ro/automobil/bmw-seria-5/vhc:car,cnt:de,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-22_,frn:2014,dmg:false,vcg:estatecar,ucs:bmw,fwd:true,spc:true

Edited by Stormzor
Link to comment
Share on other sites

Gata, am gasit un set de 4 jante egale style 350m, cu un mic compromis - una dintre ele este sudata; pretul pt set a fost foarte bun (350 euro), si nu a vrut sa vanda doar cele 3 jante bune.

Asa ca am luat tot setul, si acum caut sa cumpar una bucata janta style 350M 8J et30 - daca are cineva de vanzare sa imi dea un semn.

 

Nu ma lasa constiinta sa pun janta sudata pe masina, desi e bine reparata (pe zona interioara a jantei, nu pe exterior); probabil a fost roluita si a crapat, si apoi au sudat-o.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pentru ca nu eram multumit de setarile DSP-ului, am cumparat un kit de calibrare de la Match (microfon, preamp, cabluri).

Si dupa cateva zile de masurat, egalizat, ascultat si luat de la capat, am reusit sa ajung la o configurare multumitoare - sunet clar, fara distorsiuni, cu soundstage bun si separatie buna a instrumentelor

La ce a ajutat in special masurarea - setarea corecta phase pt subwoofere si boxa centrala, in asa fel incat sunetul sa fie aliniat, fara sa fie acoperit de subs.

 

Am antifonat si cutiile de la subwooferele de sub scaun, acum nu mai vibreaza deloc; e o operatiune destul de simpla (se desfac scaunele, se scot cutiile de la subwoofere, se aplica pe exterior un material de antifonare - STP Black Silver 2mm in cazul meu) - durata aproximativ 2h, cost 20 lei.

 

In concluzie - in sfarsit sunt multumit de felul cum suna instalatia frantics.gif

 

Dupa experienta calibrarii, sunt convins ca se poate scoate o calitate foarte buna dintr-o configuratie HiFi, doar prin instalarea unui amplificator Match - fara schimbarea boxelor.

 

Pentru doritori (in special posesori de amplificatoare Match/Helix) - va pot ajuta cu calibrarea DSP-ului pe baza de masuratoare (pt ca nu a fost chiar ieftin kitul de calibrare, si pt ca dureaza minim 1h - trebuie sa veniti cu minim 2 sixpack de Corona)/

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

N-am putut sa ma abtin, si am dus setup-ul la nivelul urmator - am inlocuit boxele aftermarket cu unele de Individual/B&O luate de pe ebay (in total 5 boxe ~40e fiecare, 5 tweetere ~40e fiecare, 2 subwoofere ~200e bucata); a trebuit sa am rabdare si sa negociez, preturile uzuale sunt mai mari.

A durat mai mult de 2 luni pana cand am gasit toate boxele, dar a meritat efortul - acum suna cu adevarat bine, sunetul are mai multe detalii si profunzime, kick-ul de la bas se simte mai bine, soundstage-ul general e mult mai bun.

 

Instalarea am facut-o eu - e mai simplu decat credeam sa umbli la fetele de usi; e adevarat, am stricat vreo 2-3 cleme, dar de acum am prins miscarea, si imi pot face singur instalarile pe viitor.

 

Dificultati - trebuie atentie la alegerea tipului de boxa si la mufele de conectare ale tweeterelor; boxele de Individual se gasesc pe E-uri si sunt foarte asemanatoare cu cele de pe B&O (acelasi tip de material, culoare galbena a membranei aproape identica); boxele de Individual au 2 mufe, una cu 2 una cu 3 pini (in care se conecteaza tweeterul cu filtru sau cablul catre crossover); boxele de b&o si harman kardon au 2 mufe cu 2 pini, identice; exista doar pe X5 individual tweeeter cu filtru direct pe cablu, pentru usile spate; crossover-ul se gaseste mai greu pe ebay, am preferat sa iau tweetere cu filtru inclus pe cablu.

Principala diferenta intre sistemul de Individual si cel de B&O e data de modalitatea de cablare a tweeterelor - la Individual sunt legate in serie cu boxa de medii, la B&O tweeterul e legat direct in amplifcator, pe canal separat, cu semnal strict pe frecventele potrivite; asta inseamna ca pentru a monta tweeter de B&O pe sistem ne-B&O aveti nevoie de filtru sau crossover.

 

Una peste alta, clar a meritat inlocuirea boxelor, nu cred ca exista boxe aftermarket dedicate BMW mai bune decat cele de B&O/Individual.

 

Probabil ca nu o sa ma pot opri aici - ce as putea sa fac mai departe:

- instalare boxe in usile spate (pe hifi nu sunt, dar e destul de simplu de instalat - trebuie grile, cablaj boxa, decupat putin capitonajul usii unde vine grila, gaura pt boxa exista deja); am o mica dilema la canalele dn dsp, am 8, 7 sunt deja ocupate, ar trebui sa renunt la boxa din bord

- amplificare separata tweetere usi fata - destul de simplu (doar tras cablu la amp); doar ca nu imi ajung canalele din dsp (are 8 in total); poate la un proiect viitor; avantajul ar fi ca filtrarea frecventelor se face direct din dsp, si mai mult ca sigur ca sunetul ar fi si mai bine definit.

 

Din pacate exista o limitare importanta la BMW - pentru ca foloseste in usi boxe de 4", si acestea au un raspuns in frecventa >100hz, iar subs folosite acopera 40-100hz, exista o zona de frecventa (100-120hz) mai slab acoperita; am incercat diverse setari ale crossoverelor din DSP, dar nu am reusit sa obtin un semnal complet in zona 100-120hz; la ureche nu imi dau seama de asta, dar pe masurarea cu microfon se vede.

 

Probabil ca un setup perfect intr-un BMW ar fi urmatorul, dar nu cred ca se justifica costul (peste 4000 euro); poate pentru o masina cu adevarat deosebita, un M ceva thumbsup.png

- instalare 2 woofere de 6,5" in spatiul de depozitare de jos din usa

- amplificare separata pentru cele 3 boxe din fiecare usa fata (practic fiecare boxa primeste exact range-ul optim - woofere 80-500hz, midrange (boxa existenta de 4") 500hz-3khz, tweeter peste 3khz

- in total ar fi necesar 12 canale (3+3 usi fata, 2 usi spate, 2 subwoofere, 2 rear shelf); intr-un asemenea setup, boxa din bord nu si-ar mai avea rostul

- cost pentru un asemenea sistem - probabil peste 4.000 euro (1000e dsp cu 12 canale, 3x500e amp cu 4 canale, 1200e boxele, 300e manopera)

 

 

 

 

Edited by wolfenstein99
  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ieri am inlocuit amortizoarele EDC pe fata, cu unele aproape noi (~20k km) de pe un F10 din 2016, luate din Polonia (~500 euro setul complet cu tot cu arcuri si flanse - versus ~1800 euro setul nou complet)

 

Diferenta e clara, masina oscileaza mult mai putin pe fata, franarea e mai buna (nu mai topaie deloc pe ploaie, chiar si la frana violenta); acum masina are o tinuta de drum foarte buna, chiar si cu rotile de 17" cu cauciucuri de iarna nonRFT.

 

Cred ca si amortizoarele vechi ar mai fi dus cel putin 20-30k km (acum masina are 189k), dar am preferat sa le schimb acum; si pt ca acum imi place tinuta de drum, foarte probabil o mai tine minim 1 an.

 

Ce am mai bricolat pe la ea:

- revizie completa (in martie, ulei original, filtre Mahle) - prefer sa schimb uleiul si filtrele la fiecare 10k km

- inlocuit schimbator de viteze cu unul pt 2TB sportautomatic (codarea era deja facuta) - operatiunea e destul de usoara, am reusit sa fac schimbul singur in ~30 min - consola centrala se desface usor la F10.

- inlocuit praguri interior cu unele de Mpaket

- montat spoiler performance pe spate

 

Dupa ce pun rotile de vara, o sa incerc si o sesiune foto, si poate un polish la Acero (nu stiu daca in perioada asta se mai ocupa).

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce ai schimbat amortizoarele a trebuit sa faci ceva initializare prin ISTA ? De pe allegro le-ai luat ? Mersi.

 

Nu a fost nevoie de nicio initializare; nici eroare nu s-a inregistrat, doar 1 de la ABS (se desface mufa la montaj).

Da, de pe allegro.pl le-am luat.

 

 

sunt interesat si eu de domeniu, se apropie si la mine schimbul de amortizoare EDC.. insa nu m'am hotarat daca noi sau nu

 

 

EDIT: Cum poti fii atat de sigur ca au km aia?

 

Nu sunt sigur de rulaj, asa scria in anunt; nu prea ai cum sa verifici, nu exista serie de caroseri; vanzatorul vindea amortizoare EDC sh pt mai multe tipuri de BMW ; am cerut multe poze, si amortizoarele aratau ca noi, cu foarte putina uzura exterioara, si etichetele intacte.

Am avut si eu indoieli pana le-am montat; m-am gandit ca in cel mai rau caz au 80-100k avand 2 ani, adica tot mai duc km pe care o sa ii parcurg eu cu masina in urmatorii 2 ani (cel tarziu in 2021 intentionez sa trec la un model G).

 

Din fericire e foarte probabil sa aiba putini kilometri, diferenta pe care o percep e similara cu cea pe care am avut-o la schimbul de amortizoare de la E91 pe fata (am pus amortizoare noi la 210k km). Acum pe modul Sport masina e chiar rigida, se simte aproape ca un F10 cu suspensie M.

 

Cele mai ieftine seturi de pe allegro sunt in jur de 300 euro, dar sunt 2011-2012; am cautat dupa ultimele 7 cifre din codul original.

 

Ai si varianta reconditionarii, tot cam 500 euro costa (era pe un alt topic discutie) - dureaza cam 2 sapt (trimis-reconditionat-returnat) si iti dau garantie 2 ani.

Daca vei pastra masina pentru minim inca 100k km, probabil ca cea mai ok optiune este sa iei noi.

 

Am schimbat si burduful de la planetara stanga fata, era spart si curgea vaselina; din fericire articulatia planetarei era intacta, am demontat-o complet, curatat si pus vaselina noua OE; a fost destul de migalos sa o ansamblam la loc, e ca un puzzle sa potrivesti bilele sorcerer.png

Edited by wolfenstein99
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu a fost nevoie de nicio initializare; nici eroare nu s-a inregistrat, doar 1 de la ABS (se desface mufa la montaj).

Da, de pe allegro.pl le-am luat.

 

 

 

 

Nu sunt sigur de rulaj, asa scria in anunt; nu prea ai cum sa verifici, nu exista serie de caroseri; vanzatorul vindea amortizoare EDC sh pt mai multe tipuri de BMW ; am cerut multe poze, si amortizoarele aratau ca noi, cu foarte putina uzura exterioara, si etichetele intacte.

Am avut si eu indoieli pana le-am montat; m-am gandit ca in cel mai rau caz au 80-100k avand 2 ani, adica tot mai duc km pe care o sa ii parcurg eu cu masina in urmatorii 2 ani (cel tarziu in 2021 intentionez sa trec la un model G).

 

Din fericire e foarte probabil sa aiba putini kilometri, diferenta pe care o percep e similara cu cea pe care am avut-o la schimbul de amortizoare de la E91 pe fata (am pus amortizoare noi la 210k km). Acum pe modul Sport masina e chiar rigida, se simte aproape ca un F10 cu suspensie M.

 

Cele mai ieftine seturi de pe allegro sunt in jur de 300 euro, dar sunt 2011-2012; am cautat dupa ultimele 7 cifre din codul original.

 

Ai si varianta reconditionarii, tot cam 500 euro costa (era pe un alt topic discutie) - dureaza cam 2 sapt (trimis-reconditionat-returnat) si iti dau garantie 2 ani.

Daca vei pastra masina pentru minim inca 100k km, probabil ca cea mai ok optiune este sa iei noi.

 

Am schimbat si burduful de la planetara stanga fata, era spart si curgea vaselina; din fericire articulatia planetarei era intacta, am demontat-o complet, curatat si pus vaselina noua OE; a fost destul de migalos sa o ansamblam la loc, e ca un puzzle sa potrivesti bilele sorcerer.png

 

 

Iau in calcul si genul de amortizoare pe care le ai tu.. desi la mine e mai greu sa gasesc pentru 535i.

 

O sa tin masina inca 2-3 ani dar eu fac in jur de 10k pe an cu ea.. restul cu masina nr.2 si motorul... deci nu stiu cat renteaza pentru mine personal sa pun noi.

 

Intentionez sa trec la G30 cand iese facelift.. si sa il iau la un an-doi.

 

 

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Magnusy,

 

Sunt aceleasi amortizoare si la tine, codurile sunt identice pentru F10, nu difera. 2.0, 3.0, 4.4, sunt la fel, benzina/motorina.

 

@wolfenstein99, daca poti, lasa si un link al vanzatorului.

 

Nu te contrazic, nu am apucat sa ma documentez pe domeniul. Doar am aruncat un ochi pe ebay din state si vad ca erau postate unele cu referinta ca merg doar pe benzinare de ex.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.