Jump to content

X5 sau Touareg? Sau X3?


Daaaaan

Recommended Posts

Am in curte si un C-max 2015 luat de nou, 1.5 tdci 120 cp euro6, n-am ce sa-i reprosez masinii. Momentan are 52.000 km si n-am avut nici cea mai mica problema. Cat despre touareg 2008, am bagat la bani in ea de la cardan si galerii admisie, probleme bine stiute pana la compresor clima. Degeaba am schimbat tot ce insemna articulatii si amortizoare fata spate, tot barca era. La cel 2015 s-a imbunatatit semnificativ tinuta de drum. Nici una din ele nu avea suspensie pneumatica.
Link to comment
Share on other sites

se cheama cumva chestia asta...imi scapa acum...aa, da, snobism parca :rolleyes: Mai bine X5 cu 200k km decat Touareg in garantie la aceeasi bani, dar e mai cool sigla de BMW...oricum am mai vazut una misto, Touareg 2008 = Ford C-max :twitch: cica

Nu e neaparat snobism . Eu nu mi-as lua niciodata touareg ca nu ma caracterizeaza si nu imi place vw deloc . Imi place bmw mai mult decat orice audi vw sau mercedes si il consider superior la orice clasa si capitol si mi-as lua si bmw cu 300 000 km ca pe mine nu ma intereseaza cati km are o masina , masinile merg si milioane de km daca le intretii . O masina de 20 k poate fi mai praf decat uan de 200 k .Eu am vazut in Germania pe circuit opel corsa , s class , q7 , amarock etc si oamenii se dadeau periodic de distractie ! Deci ma intereseaza sa fie bmw ca asta imi place si sa fie buna si intretinuta .

Edited by ALINUL
  • Like 2
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

nu zice nimeni ca nu merg daca au 300k km, dar vor cere bani daca vrei sa mearga ca si atunci cand era noua. Fiecare face ce vrea cu banii sai, personal as lua un Touareg oricand cu 20k km cu 1 an vechime si garantie decat un X5 cu 150k km si 2-3 ani vechime. X5-ul ala daca mai pui 100k km pe el va costa si in piese si in devalorizare plus timpul pierdut, pe cand la Touareg te vei bucura de liniste cel putin vreo 2 ani cu costuri minimale de exploatare si o devalorizare mai mica. Totusi vorbim de Touareg, nu e ca si cand ai compara X5 cu SantaFe, ai ML, Q7, X5, Touareg, XC90 care toate sunt cam pe acolo si apoi vin alea cu pretentii de super-premium, Cayenne, Levante, RR samd...

 

Dar cum ziceam, fiecare face cum vrea, si eu tot asa faceam odinioara dar probabil cu cat capeti ceva mai multa experienta apreciezi alte lucruri, iar la un buget de 35-40k Eur ai totusi o larghete in paleta de alegere, la 10-12k Eur nu ai oricum astfel de posibilitati, fie iti iei una premium mai veche si cu km fie una noua dar dintr-o cu totul alta clasa, asta e ideea la un asa buget.

Edited by mik15
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am prieteni care aveau aceasi dilema ca tine .Rezolvarea a fost X3.Este mult mai manevrabila ca si X5 ,se comporta bine la drum intins mergi lejer cu 160-180 km/H.Cauta unul frumos X line face lift si rezolvi problema.Anul trecut am fost cu unul din prieteni in DE ,masina cu 15.000 km 2015/ dotata bine 35.000 euro fara TVA.TVA afara nu se plateste daca este luata pe firma.

Recomand sa faci la fel.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

pentru initiatorul topicului, Mercedes GLC ai luat in calcul? Este tot in clasa lui X3, dar interiorul este mult mai finisat, tableta aceea lipita pe bord nu e cea mai fericita solutie, dar schimbatorul pe coloana volanului + ergonomia interioara (consola centrala este aerisita) o fac interesanta la inetrior. Nici exterior nu arata rau, si cred ca o sa isi pastreze valoarea, si de fiabilitate nu cred ca ar trebui sa iti faci probleme la o masina cu un rulaj mic?

 

https://www.autovit.ro/anunt/mercedes-benz-glc-220-ID7Gmk3v.html#803d31c2b8

Link to comment
Share on other sites

nu zice nimeni ca nu merg daca au 300k km, dar vor cere bani daca vrei sa mearga ca si atunci cand era noua. Fiecare face ce vrea cu banii sai, personal as lua un Touareg oricand cu 20k km cu 1 an vechime si garantie decat un X5 cu 150k km si 2-3 ani vechime. X5-ul ala daca mai pui 100k km pe el va costa si in piese si in devalorizare plus timpul pierdut, pe cand la Touareg te vei bucura de liniste cel putin vreo 2 ani cu costuri minimale de exploatare si o devalorizare mai mica. Totusi vorbim de Touareg, nu e ca si cand ai compara X5 cu SantaFe, ai ML, Q7, X5, Touareg, XC90 care toate sunt cam pe acolo si apoi vin alea cu pretentii de super-premium, Cayenne, Levante, RR samd...

Eu zic ca atat tu cat si altii aveti o preconceptie gresita. Eu am avut e90 2.0d cu 496 000 km. Masina am luat-o din uk si am venit pe roti cu ea sa o dezmembrez.Masina nu avea nici cea mai mica urma de uzura arata ca si cum avea 30k si mergea impecabil ! Gandeste-te ca am si vandut toate piesele de pe ea si pur si simplu aia era o masina de tinut ca absolut fiecare piesa era in stare perfecta si arata zici ca era noua. Asta e doar un exemplu ca am multe , am avut si e46 330d xdrive cu 120 000 km reali la care mi-a picat motor (spart pompa de inalte care se intampla la una la 10000) , cutie si multe altele desi cand am luat-o am schimbat toate consumabilele posibile sa fie buna masina hehe .Am prieten care a avut un f01 740d luat la 200 000 km si a mers pana la 420 000 km timp in care nu a avut nicio problema!! Doar a schimbat consumabile , masina e vanduta cu km dati inapoi la 200k dar la pretul corect pentru 420k ca na....cine o lua cu 420 k? si ce crezi? merge si azi fara nicio problema si e deja 1 an de la vanzare (o vad ca e tot la mine in oras). Ideea e ca asa cum schimbi la o masina care la achizitie e noua sau are 30 k atunci cand faci 80k uleiul la cutie si fulie si alte consumabile cheie la un bmw , daca ele au fost schimbate la timp la o masina atat la 80 k cat si la 160k si asa mai departe pai masina aia este mereu la fel ca atunci cand avea 30 k si iti spun asta pentru ca am exemplul cel mai clar acel e90. Pe langa schimburile astea conteaza si stilul de mers unde e tinuta etc ...

 

Si mai spunea un coleg prin alt topic ca ce e sa dai 2000e pe un webasto . PAi eu stiu ca poti gasi motor de f15 si cu 2000e cu 30k km in cazul in care ai ghinionul asta cumva deci......... luati-va ce va place si ce e bun , intretineti acel ceva si o sa fiti fericiti.

  • Like 2
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

@Alinule, tu arunci cu vorbele mai ceva decat samsarii prin targuri, fara suparare.

 

@initiator, X3 este o gluma proasta pe langa X5 F15, chiar si pe langa E70. Dcaa vrei sa cobori clasa vezi GLC sau new Q5.

 

Intr-adevar, decat un X5 cu 200k km si dotat mediocru prefer oricand un Touareg dotat si mai putin rulat.

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@initiator, X3 este o gluma proasta pe langa X5 F15, chiar si pe langa E70. Dcaa vrei sa cobori clasa vezi GLC sau new Q5.

Am o intrebare: masinile le judeci dupa materialele din interior si atat?

X3-ul este mult superior X5-ului ca agilitate. Are centrul de greutate mai jos (desi X3 are garda la sol 211 si X5 - 208), si masa mai mica. Doar X5-ul cu adaptive drive se apropie. De ce crezi ca inginerii de la BMW nu au pus barele stabilizatoare active si pe X3? Simplu, pentru ca nu e nevoie. EDC-ul face ruliul inexistent la X3.

Daca marimea spatiului interior conteaza, exista X5.

 

Banuiesc ca despre asta e BMW: placerea de a conduce, nu de a o admira in parcare, sau de a pipai pe sub bord.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am condus masini cu bara stabilizatoare activa si fara (F07) , ambele cedeaza in curbe la aceasi viteza , doar ca masina dotata cu bara activa iti ofera o incredere mai mare din cauza ca nu are ruliu aprope deloc si ai impresia ca tine mai bine (este doar un confort in plus la curbe) dar nu imbunatateste manevrabilitatea masinii (e doar un feeling)
Link to comment
Share on other sites

Mircea, am X3 in familie, am si X5 E70, am avut si X6 e71, am condus si F15 (si cu edc si fara). Din punctul meu de vedere X3 nu se conduce mai bine decat X5 si nici nu mi-a lasat impresia ca poate intra in viraje mai tare decat X5 (nu are adapt. drive). Cand vine vorba de calitate, confort scaune, felul cum se aud zgomotele, antifonare, spatiu aboslut totul este inferior atat lui E70 si mai ales lui F15. Intr-adevar suspensia lui F25 este mai confortabila decat a lui e70 clasica dar sub F15 cu edc. Gandeste-te ca masina inseamna un ansamblu, nu totul se rezuma la acceleratie si 1-2-3km/h in plus intr-un viraj. Daca totul se rezuma la performante recomand Macan, este o masina care imi spulbera seria 6-le pe viraje.

 

Nu ma intelege gresit, X3-ul este o masina foarte ok, dar sh, nu merita atatia bani, initiatorul are ceva buget.

 

Azi, daca ar fi sa aleg intre GLC si X3 as alege cu ochii inchisi GLC-ul, probabil si Evoque-ul dar aici este discutabil. Nu am mers inca cu new XC60 si new Q5.

Edited by ionut_marius
  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am prieteni care aveau aceasi dilema ca tine .Rezolvarea a fost X3.Este mult mai manevrabila ca si X5 ,se comporta bine la drum intins mergi lejer cu 160-180 km/H.Cauta unul frumos X line face lift si rezolvi problema.Anul trecut am fost cu unul din prieteni in DE ,masina cu 15.000 km 2015/ dotata bine 35.000 euro fara TVA.TVA afara nu se plateste daca este luata pe firma.

Recomand sa faci la fel.

 

TVA nu se plateste afara daca o iei pe firma, dar trebuie sa il platesti in Romania ca doar nu tii masina pe numere de zoll toata viata. :)) Mai e cineva pe forum care ne explica cum Tva-ul care se evapora de fapt nu trebuie oricum platit, ca na, unii sunt atat de destepti ca pana si Mugur Isarescu face plecaciuni din jiltul sau somptuos.

 

Cat despre ce recomandati x3-ul f25, oricat de echilibrata si buna este masina, parerea mea este ca nu sufera nicio comparati cu Touaregul echivalent ca an de fabricatie, exemplu 2015.

Cei care aveti x3 si recomandati sa arunce 35 de mii de euroi pe unul, pot sa pun pariu ca nu ati condus un Touareg niciodata. Altfel nu ai cum uman, logic, pana si subiectiv sa zici ca e mai misto un x3.

Sunt clase diferite si se simte ca Touareg este mai bine facut, mai solid, materialele mult mai bune.

Comparatiile cu modelul 2008 sunt hilare, nu mai zic de Ford-uri si alte coji.

Stim ca romanul e snob de regula, dar chiar si ultimul taranus poate face diferenta cand isi pune fundul intr-un Touareg si apasa pedala de acceleratie si cand face acelas lucru intr-un X3 fie el si optionat.

Nu zic, gusturile nu se discuta, dar trebuie sa fii masochist sa cumperi la acelasi pret o masina mai slaba, mai mica, cu aspect mai ieftin.

Cum 1 milion de cuvinte sunt inutile, mai degraba initiatorul zic sa testeze ambele si apoi chiar sunt curios cu ce parere vine pe forum. flowers.png

 

 

 

Mircea, am X3 in familie, am si X5 E70, am avut si X6 e71, am condus si F15 (si cu edc si fara). Din punctul meu de vedere X3 nu se conduce mai bine decat X5 si nici nu mi-a lasat impresia ca poate intra in viraje mai tare decat X5 (nu are adapt. drive). Cand vine vorba de calitate, confort scaune, felul cum se aud zgomotele, antifonare, spatiu aboslut totul este inferior atat lui E70 si mai ales lui F15. Intr-adevar suspensia lui F25 este mai confortabila decat a lui e70 clasica dar sub F15 cu edc. Gandeste-te ca masina inseamna un ansamblu, nu totul se rezuma la acceleratie si 1-2-3km/h in plus intr-un viraj. Daca totul se rezuma la performante recomand Macan, este o masina care imi spulbera seria 6-le pe viraje.

 

Nu ma intelege gresit, X3-ul este o masina foarte ok, dar sh, nu merita atatia bani, initiatorul are ceva buget.

 

Azi, daca ar fi sa aleg intre GLC si X3 as alege cu ochii inchisi GLC-ul, probabil si Evoque-ul dar aici este discutabil. Nu am mers inca cu new XC60 si new Q5.

 

 

 

Glc-ul este super, MErcedes in adevaratul sens al cuvantului. Feeling foarte bun la condus, scaunele foarte bune, ergonomia de top, imagine de marca la ora actuala peste concurenta. Q5 -ul nou am mers cu cel de 2.0 si exceptand partea dinamica ca na, e doar un 2.0, masina e dupa parerea mea de top in segmentul sau la ora actuala, finisare tipic Audi adica flawless, scaunele super si sasiul pare bine setat. E drept nu am condus-o foarte mult insa din ce am apucat, mi-a placut.

La ora actuala, daca ai banul, e greu de ales in segmentul mediu al suv-urilor si noul x3 are concurenta serioasa.

 

Si cand vad posturi care ridica in slavi hiperagilitatea asta a unui x3, de parca vorbim de masini sport, e atat de decisiv in a alege un Suv. DE parca comparam x3 cu Duster, nu cu ceva din clasa lui. Practic sunt toate pe acolo.Nu sunt diferente spectaculoase pt 99% din situatiile in care conduce orice sofer.

Daca vrei chiar sa zici de agilitate si sportivitate, zici Macan de exemplu, dar vorbim de preturi duble si nitel.

 

Edited by cavaliere
  • Like 4
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor pt. sfaturi.

 

 

Nu am cum sa ajung la Romexpo, ca sunt din Cluj :)

 

Luni ma duc sa fac un test-drive cu Touareg. Din fericire sau din pacate, modeul de test e un Touareg Executive, asa ca, si daca imi place cum merge, o a fiu usor dezamagit de orice alt touareg gasesc ulterior SH.

 

Sa vedem, poate reusesc in aceeasi zi sa testez si un X3. X5-ul nu cred ca il mai iau in calcul, ca imi sare din buget destul de rau...

 

 

Revin cu impresii :)

Link to comment
Share on other sites

Am condus masini cu bara stabilizatoare activa si fara (F07) , ambele cedeaza in curbe la aceasi viteza , doar ca masina dotata cu bara activa iti ofera o incredere mai mare din cauza ca nu are ruliu aprope deloc si ai impresia ca tine mai bine (este doar un confort in plus la curbe) dar nu imbunatateste manevrabilitatea masinii (e doar un feeling)

 

Doua argumente impotriva a ce spui tu. In primul rand, nu ar mai pune nimeni bare stabilizatoare daca ar fi adevarat. In al doilea rand, legile fizicii spun ca daca apesi si roata din interior in jos, aderenta e mai buna.

 

Barele stabilizatoare au rolul lor foarte bine definit si cu cat sunt mai rigide cu atat mai bine transfera greutatea dinammica a masinii la roti. Am avut pe seria 6 si rezultatul e fenomenal, nu doar un feeling. Permite unei masini sa faca un compromis fara de care suspensia ar fi prea dura sau prea moale. Dupa mine, cu siguranta nu e doar un feeling.

Link to comment
Share on other sites

Daaaaan sper sa nu te superi dar se ivesc unele intrebari. Tu ce masina ai lua daca nu ai avea nevasta? Cat contribuie fiecare la cumpararea masinii? Cine o conduce mai mult?

Acum ceva vreme am fost in aceasi situatie si mi am luat masina care am considerat ca este ok pentru mine adica seria 5 cu motor de 3.0 si ei i am luat un golf diesel sa mearga unde vrea. Cand a vrut masina mai buna i am spus ca isi poate schimba masina oricand cu banii ei si eu nu ma opun. Conduce si acum golful. :)

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Daaaaan sper sa nu te superi dar se ivesc unele intrebari. Tu ce masina ai lua daca nu ai avea nevasta? Cat contribuie fiecare la cumpararea masinii? Cine o conduce mai mult?

Acum ceva vreme am fost in aceasi situatie si mi am luat masina care am considerat ca este ok pentru mine adica seria 5 cu motor de 3.0 si ei i am luat un golf diesel sa mearga unde vrea. Cand a vrut masina mai buna i am spus ca isi poate schimba masina oricand cu banii ei si eu nu ma opun. Conduce si acum golful. :)

Nu e cu suparare, Andrei.

 

Inainte sa iti raspund la intrebari, vreau sa iti spun ca felul in care pui tu problema e perfect valabil, daca asta e intelegerea intre soti in ceea ce priveste banii si administrarea lor.

 

Eu nu am adoptat directia asta, si vreau ca nevasta-mea sa fie cel putin la fel de incantata de masina ca si mine, chiar daca ea poate nu o va conduce niciodata...dar va sta in dreapta cel putin 50% din km parcursi. Si asta conteaza...sau ma rog...pt mine conteaza :)

 

Din cauza asta am sarit de la Seria4 la X5 sau Touareg...pt ca am tinut cont si de parerea ei. Daca era exclusiv dupa mine, si nu conta nimic din viata mea sau ce planuri de viitor am, mai asteptam un an si imi schimbam E85-ul cu modelul nou...arata bestial concept-car-ul :))

 

Dar...cum am ales sa nu trec prin viata singur...asta e...parerea ei conteaza :) ...la fel cum ea s-a procopsit cu Mini Cooper S, galben, cu dungi negre pe capota, cu scaune sport, si padele - de dragul meu...eu o sa ma descurc cumva cu tancul prin oras - de dragul ei :)

 

Cam asa :)

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

 

Dar...cum am ales sa nu trec prin viata singur...asta e...parerea ei conteaza :) ...la fel cum ea s-a procopsit cu Mini Cooper S, galben, cu dungi negre pe capota, cu scaune sport, si padele - de dragul meu...eu o sa ma descurc cumva cu tancul prin oras - de dragul ei :)

 

Cam asa :)

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

Mai, mai sa cred ca esti din categoria celor care nu suporta sa le conduca sotiile masina , nu cred totusi ca esti

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Adblue e o solutie apoasa din uree care este injectata pe traseul de evacuare pentru a ajuta catalizatorul sa fie mai eficient, cu alte cuvinte asa a obtinut Vw norma euro6.

 

In portbagaj e unrezervor care se umple cu acest adblue. Ca la camioane...

 

fix asa se obtine si la BMW norma euro 6. tot ca la camioane. si la seria 5 G30 de zeci de mii de euro si la seria 7 de 150.000 euro ;)

Edited by edit
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.