Jump to content

Stabilitate


Dl-EpuricĂŁ

Recommended Posts

Salut

 

Am schimbat de curand anvelopele de iarna.

 

De la 225/40/18 fata si 255/35/18 spate vara,am trecut la jante de tabla bmw oem cu 205/55/16 iarna..

 

Problema ar fi urmatoarea:

 

daca ii dau putin talpa(100-160 km) am impresia ca ma plimba dintr-o parte in alta a soselei.

Am facut azi o depasire la vreo 150 km si cand am intrat inapoi in banda am zis ca ma arunca in sant.

Nu stiu,e o senzatie de instabilitate enorma...zici ca ar fi barca.

Asta e de cand am pus jantele cu anvelopele de iarna.

 

Imi poate spune cineva ce e de facut.

 

Imi este teama sa merg cu ea.

Si cand merg drept,cu viteza am senzatia ca "plutesc"...nu se lipeste de sosea.

 

Sunt sigur ca nu trebuie sa fie asa..

 

Pe rotile de vara,nu am patit asa ceva...am facut depasiri si cu 200/km si a fost super stabila.

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Am schimbat de curand anvelopele de iarna.

 

De la 225/40/18 fata si 255/35/18 spate vara,am trecut la jante de tabla bmw oem cu 205/55/16 iarna..

 

Problema ar fi urmatoarea:

 

daca ii dau putin talpa(100-160 km) am impresia ca ma plimba dintr-o parte in alta a soselei.

Am facut azi o depasire la vreo 150 km si cand am intrat inapoi in banda am zis ca ma arunca in sant.

Nu stiu,e o senzatie de instabilitate enorma...zici ca ar fi barca.

Asta e de cand am pus jantele cu anvelopele de iarna.

 

Imi poate spune cineva ce e de facut.

 

Imi este teama sa merg cu ea.

Si cand merg drept,cu viteza am senzatia ca "plutesc"...nu se lipeste de sosea.

 

Sunt sigur ca nu trebuie sa fie asa..

 

Pe rotile de vara,nu am patit asa ceva...am facut depasiri si cu 200/km si a fost super stabila.

 

Mai degraba ai probleme cu telescoapele decat cu rotile, atunci ai efectul acela de barca de care spui tu...

Link to comment
Share on other sites

Amortizoarele sunt noi,fata/spate.(sachs)

Nu cred ca au 2 luni de când le am schimbat.

Ca si anvelope stau asa:

Pe fata:Pirelli Sottozero runflat(4 mm profil) nu sunt wow

Pe spate:Continental WinterContact T860,noi.

Nu cred ca tine de stilul de condus atat timp cat merg drept si am senzatia ca sar dupĂŁ drum.

 

Pe rotile de vara nu am avut problema asta...deloc.

 

Acum,chiar asa de rau sa fie?!

PĂŁi cand o da zĂŁpada ce dracu mai fac?!

M am dus ĂŽnapoi la ala la vulcanizare..am zis ca nu am destul presiune in roti.

Aveam 2.4 si mi a mai bĂŁgat pana la 2.7...aceeasi chestie,nimic..nici o schimbare.

Nu stiu ce sa fac..sunt dezamĂŁgit tare de tot.

Link to comment
Share on other sites

Amortizoarele sunt noi,fata/spate.(sachs)

Nu cred ca au 2 luni de când le am schimbat.

Ca si anvelope stau asa:

Pe fata:Pirelli Sottozero runflat(4 mm profil) nu sunt wow

Pe spate:Continental WinterContact T860,noi.

Nu cred ca tine de stilul de condus atat timp cat merg drept si am senzatia ca sar dupĂŁ drum.

 

Pe rotile de vara nu am avut problema asta...deloc.

 

Acum,chiar asa de rau sa fie?!

PĂŁi cand o da zĂŁpada ce dracu mai fac?!

M am dus ĂŽnapoi la ala la vulcanizare..am zis ca nu am destul presiune in roti.

Aveam 2.4 si mi a mai bĂŁgat pana la 2.7...aceeasi chestie,nimic..nici o schimbare.

Nu stiu ce sa fac..sunt dezamĂŁgit tare de tot.

 

Presiunea in roti e recomandat sa o ai atata cat scrie pe stalpul de la masina

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asa patesc si eu dupa ce am trecut de la 225/45/17 la 205/50/17. Cum iau piciorul de pe acceleratie parca simt un usor dezechilibru. Asa pateam si cand treceam si de la 245/35/19 fata si 275/30/19 spate la 225/50/17. La ambele masini amortizoare noi. Mergi mai usor :) Edited by crazyboy
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca e vorba de o galma.

Anvelopele au fost verificate.

Cred ca pana la urma asta e situatia,e mai instabila cu dimensiunile astea...

 

Ca ex.,am depasit azi si spre mijlocul masinii se ducea aiurea in stanga,in sant.

Fac drumul ala zilnic,am mai facut depasiri pe acolo..nu facea asta.

 

Sa fie vorba de facut vreo geometrie,daca da ce presupune?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Mergi mai incet.

Asa am patit si eu cand am trecut pe anvelope de iarna noi, pe 15. Culmea cu vele de vara, tot pe 15 nu facea asa.

Asta se datoreaza balonului mai mare si a cauciucului mai moale la anvelopele de iarna. Probabil cand va mai scadea temperatura nu se va mai intampla asa pt. ca se va intari un pic cauciucul anvelopei.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ala este tramlining ce povestesti tu, il poti avea si cu jante de 18. Are legatura cu et-ul si latimea jantelor.

 

 

100% corect. Nu iti mai face griji ca este de la suspensii sau alte balarii. Din moment ce ai schimbat jantele si a atunci ai observat ca e instabila e clar ca e vorba de tramlining. Am patit-o cu anvelopele de vara, dupa ce le-am schimbat pe cele de iarna. Rezolvi cu anvelope noi.

Edited by AFk^
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, sunt nou pe forum , detin si eu de 2 luni un bmw 320 , si am avut aceeasi problema, cand am trecut de la cauciucurile de vara 205/55/16 Continental RFT la cele de iarna , Pirelli 205/55/16 .. masina era foarte instabila .. voiam sa ma duc cu ea in service , dar am trecut mai intai pe la o vulcanizare unde am echilibrat din nou rotile si totul a revenit la normal ... si cu presiune de 2, 10 fata respectiv spate2, 60

 

Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk

Edited by Vio97
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Nu stiu ce sa fac..sunt dezamĂŁgit tare de tot.

 

 

 

la ce spui tu acolo....in ritmul asta o sa fii si mai dejamagit la iarna cand o sa fie zapada + polei.

e prima data cand conduci un BMW ! ? ( nu intreb la gluma sau la misto )

 

dar am trecut mai intai pe la o vulcanizare unde am echilibrat din nou rotile si totul a revenit la normal ... si cu presiune de 2, 10 fata respectiv spate2, 60

 

Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk

 

2.60 pe spate nu crezi ca e cam mult ?

(pe staplul de la sofer sunt trecute cateva indicatii)

Link to comment
Share on other sites

la ce spui tu acolo....in ritmul asta o sa fii si mai dejamagit la iarna cand o sa fie zapada + polei.

e prima data cand conduci un BMW ! ? ( nu intreb la gluma sau la misto )

 

 

 

2.60 pe spate nu crezi ca e cam mult ?

(pe staplul de la sofer sunt trecute cateva indicatii)

Bmw 320 2007, pe stal am 2,10 pe fata si 2, 60 pe spate la dimensiunile de 205/55/16 ..

 

Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Spuneti sa bag presiune mai mica pe cele din fata?

Faza e ca pe fata am runflaturi(pirelli sottozero,nu sunt noi dar sunt bune)

Pe spate am cauciucuri noi, Continental WinterContact TS 860.

Am presiune 2.70 pe toate.

Am zis sa fie mai tare poate o fi mai stabila...

Da,e prima oara cand conduc bmw.

Inainte de asta am avut un Clio Bicorp 2003 :))

Link to comment
Share on other sites

Tramlining-ul poate sa apara de la multe chestii: cauciucuri uzate/proaste, amortizoare uzate, bucse, geometrie, etc..

Aceleasi dimensiuni am si eu atat pe rotile de vara cat si pe cele de iarna si iarna trecuta imi era teama sa merg cu masina ca numai stanga-dreapta mergea pe sosea. Ce-i drept aveam si niste cauciucuri de iarna destul de uzate si am pus asta pe seama lor.

De atunci am schimbat amortizoare, arcuri, toate bucsele spate, am luat cauciucuri noi (si de vara pe 18 si de iarna pe 16), am facut geometria si problema nu mai exista cu niciun set de roti. Deci nu este normal fenomenul.

 

Pt inceput eu zic sa mai iei doua cauciucuri noi si bune, eventual acelasi model ca cele de pe spate (am inteles ca fenomenul poate sa apara si de la cauciucuri ieftine chiar daca sunt noi) si sa verifici geometria.

Link to comment
Share on other sites

Spuneti sa bag presiune mai mica pe cele din fata?

Faza e ca pe fata am runflaturi(pirelli sottozero,nu sunt noi dar sunt bune)

Pe spate am cauciucuri noi, Continental WinterContact TS 860.

Am presiune 2.70 pe toate.

Am zis sa fie mai tare poate o fi mai stabila...

Da,e prima oara cand conduc bmw.

Inainte de asta am avut un Clio Bicorp 2003 :))

 

Faci asa din cauza ca indeplinesti 3 conditii simultan pe fata:

1 runflat

2 anvelope uzate fata

3 sigur sunt si vechi ca dot.

Schimba ceva si o rezolvi.

Si ai si presiune uriasa pe fata.Sau fa prietene schimbul fata ,spate si vezi ce iese....te costa cel mai putin si te si lamuresti.

Edited by dorubimotoru
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.