Jump to content

Update sistem audio F30


Msk01

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

DacĂŁ conteazĂŁ și pĂŁrerea mea: eu am Harman Kardon pe F31( a fost opțiune eliminatorie când am cumpĂŁrat mașina,eu fiind mare iubitor de muzicĂŁ), ĂŽnĂŁuntru se aude bine ĂŽnspre foarte bine,dar vibreazĂŁ mașinĂŁ de zici ca se rupe toata dacĂŁ ĂŽnchizi ușile si asculți din afarĂŁ! Am ascultat la sistem HiFi( care e aproximativ echivalent cu Alpine ce ai vĂŁzut tu pe youtube),nu e ce trebuie,nu ai mari ĂŽmbunĂŁtĂŁțiri fata de ceea ce ai tu acuma. Sfatul meu,daca tot desfaci tot interiorul la mașinĂŁ pune ce trebuie ca sĂŁ nu regreți pe urmĂŁ. Vezi ca o sa trebuiascĂŁ si codare la sistem. CautĂŁ prin dezmembrĂŁri poate ai bafta si gĂŁsești un Harman sau de ce nu un B&O la preț decent! Eu nu te pot ĂŽndruma la nici un service ca nu stau acasĂŁ ĂŽn România,din pĂŁcate!

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Deci practic ai un F30 cu H/K, ai auzit un Hi-Fi, si prin extrapolare, stii cum e in situatia in care ai sistemul de baza, stii cum suna alte sisteme pe care nu le-ai auzit si stii si ce e facut.

Pertinenta parere.

 

Iar recomandarea ta cu H/K sau B&O practic ne-a adus solutia topicului, ca tot nu stiam cum sa o rezolvam. Multumim!

 

Altfel, B&O n-a fost niciodata o optiune pe F30, dar probabil ne place numele exotic. H/K a fost, dar sa il cumperi din dezmembrari cu pretul din fabrica, aproape 1000 euro, e exagerat.

 

Ai destule alte optiuni care suna mai bine in banii aia. Un amplificator de 6ch cu DSP (3000 lei) + sistem pe 3 cai Gladen, de ex, ajunge la aproape 4500-5000 lei.

 

Iar montajul si posibilitatile de upgrade ulterioare sunt mult mai usoare decat daca ai instala H/K.

Edited by paul_e88
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

cea mai simpla solutie - ai putea incerca sa ajustezi egalizare; probabil ai basii dati mai tare decat e cazul.

varianta mai complicata: desfaci fetele de usi, desfaci boxele, si pui un strat de material antivibratie intre boxa si tabla usii.

Link to comment
Share on other sites

cea mai simpla solutie - ai putea incerca sa ajustezi egalizare; probabil ai basii dati mai tare decat e cazul.

varianta mai complicata: desfaci fetele de usi, desfaci boxele, si pui un strat de material antivibratie intre boxa si tabla usii.

Cred ca varianta mai complicata este mai buna pt ca oricum de afara cu volum aproape spre maxim, baraie toata tabla de zici ca e logan...

Link to comment
Share on other sites

De obicei primul care vibreaza e pragul exterior de plastic, din cauza basului de la woofere care e evacuat spre praguri.

Da drumul la muzica tare, iesi din masina, inchide usa si pune mana pe prag si vezi daca se opreste vibratia.

 

Daca vine din alta parte, atunci singura solutie e sa pui material anti-vibratii pe interiorul usii. Dar sincer, trebuie sa fie un volum destul de mare ca sa inceapa sa vibreze tabla, care nu e chiar subtire, de Logan, cum spui.

Link to comment
Share on other sites

Mașina n-are nicio vinĂŁ. Pretențiile tale sunt greșit calibrate :D

Nunu :)), de ex la F10 cu volum maxim, nu e aceeasi treaba, la fel si G30( stiu ca este diferenta intre modele dar totusi, este sesizabila )

Voi incerca, multumesc de sfat.

Link to comment
Share on other sites

Deci practic ai un F30 cu H/K, ai auzit un Hi-Fi, si prin extrapolare, stii cum e in situatia in care ai sistemul de baza, stii cum suna alte sisteme pe care nu le-ai auzit si stii si ce e facut.

Pertinenta parere.

 

Iar recomandarea ta cu H/K sau B&O practic ne-a adus solutia topicului, ca tot nu stiam cum sa o rezolvam. Multumim!

 

Altfel, B&O n-a fost niciodata o optiune pe F30, dar probabil ne place numele exotic. H/K a fost, dar sa il cumperi din dezmembrari cu pretul din fabrica, aproape 1000 euro, e exagerat.

 

Ai destule alte optiuni care suna mai bine in banii aia. Un amplificator de 6ch cu DSP (3000 lei) + sistem pe 3 cai Gladen, de ex, ajunge la aproape 4500-5000 lei.

 

Iar montajul si posibilitatile de upgrade ulterioare sunt mult mai usoare decat daca ai instala H/K.

Omul a cerut o pĂŁrere eu i-am dat! Da e greu sĂŁ gĂŁsești B&O dar un Harman cred cĂŁ se gĂŁsește la un preț bun. AdicĂŁ mult mai puțin de ce ĂŽmi spui tu mie cu 50 de milioane. Si hai sa ĂŽți mai spun ceva ceea ce tu ai omis: si sistemul lu dracu'sĂŁ pui pe F30 sau F31 dacĂŁ nu pui antifonare ĂŽn fetele de usi tot o sĂŁ baraie mașina de zici ca se rupe in bucĂŁți! Eu mĂŁ gândesc sĂŁ fac operațiunea asta dar nu prea gĂŁsesc timp din pĂŁcate! MĂŁ gândesc cĂŁ ar schimba ceva calitatea sunetului.

Si da știam cĂŁ pe seria 3 nu e B&O si da am auzit si sistemul de baza si Hi-Fi si Harman al meu. Am avut pe un Rover 75 boxele originale (4 boxe,4 tweetere) plus un sub cu o statie cred cĂŁ Crunch sau ceva de genul,cas Sony explode si dĂŁdea de pĂŁmânt din orice punct de vedere cu Harman-ul meu de acuma. Deci mai conteaza zic eu si masina cum e antifonata.

Link to comment
Share on other sites

Am avut pe un Rover 75 boxele originale (4 boxe,4 tweetere) plus un sub cu o statie cred că Crunch sau ceva de genul,cas Sony explode si dădea de pământ din orice punct de vedere cu Harman-ul meu de acuma. Deci mai conteaza zic eu si masina cum e antifonata.

 

Ce ai avut tu pe Rover, bmw poate sa aiba daca ii scoti/deconectezi basii de sub scaune care din ORICE PUNCT DE VEDERE e cel mai oribil compromis de a folosi caroseria masinii pentru frecvente joase! Dar cum NIMENI din audiofilii care lauda o calitate muzicala foarte buna de pe nu stiu ce sisteme, nu stiu (sau stiu dar nu vor sa recunoasca) ca oricand, adica la orice ora un tun de bass proiectat ca lumea (da, din ala de se oube un portbagaj..) bate ce au pus "desteptii" de la BMW cand au pus woofere sub scaune!

Desigur diferente sunt intre sistemele puse de aia de la bmw, dar ADEVARATA DIFERENTA STA ALTUNDEVA nu in grohaitul oarecum asemanator dat de stalpii masinii.

Sa ne intelegem, aici vorbim de calitate, consistenta, claritate spatialitate muzicala redata prin/de mai multe genuri muzicale (printr-un sistem audio exceptional de la prelucrare pana la reproducere..) poate face sa iti placa (..parca) aproape orice gen muzical redat de acel sistem! Stiu, aici cred ca vorbesc despre nave spatiale

 

Asa ca, multumesc ca mi-ai ridicat mingea la fileu ca sa clarific niste lucruri scapate de unii, involuntar sau din nestiinta, tinerete, ... sau probabil neavand sansa de a compara sau intelege propagarea sunetului.. in/din diferite medii.

 

Dupa cum o incinta inchisa, proiectata ca la carte, adica foarte bine nu va fi niciodata egalata calitativ de vreun tun de bass oricat de elaborat ar fi; dar deja vorbim de diferente si mai evidente..

 

Asadar melomani, cand mai aveti pretentii, stiti de unde sa incepeti in a va cheltui/investi banii..

 

Nu am spus ce scrie mai sus ca sa o fac pe desteptul ci ca sa anunt ca si mie ca si voua imi place muzica dar am invatat "the hard way", plecand de la ce credeam si eu ca si voi..

 

Nu trebuie sa se simta nimeni "atacat".

Realitatea este ca se poate si mai bine auditiv decat kiturile facute de bmw.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mda - audiofilii nu asculta sisteme cu tuburi de bass din portbagaj si nici macar cu subwoofere - si le dau dreptate . Un sistem cu difuzoare care coboara la basi spre 20Hz nu are nevoie de bubuiala unui subwoofer .

"Melomanii", pe de alta parte , sunt alta specie , iar cei ce vor bubuiala, alta .

O masina , e un spatiu limitat, special, in care nu poti obtine "calitate" decat cu un DSP . Dar "calitatea" din masina , nu are nimic de a face cu pretentiile unui audiofil care vrea "flat response" si original sound . Sistemele de masina sunt un fel de pacaleala a simtului auditiv - gen ce face Bose cu difuzoare de doi bani si DSP.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Principala limitare, mai ales la BMW, este dimensiunea difuzoarelor - cei 4" (10cm) nu acopera bine zona de frecvente sub 500Hz; apoi plasarea subwooferelor, nici ea prea inspirata.

Dar se pot scoate rezultate bune, chiar si la volume mai mari, folosind DSP (setarea corecta si calibrarea cu microfon este esentiala) si niste boxe de o calitate mai buna (eu am pus din sonorizare B&O de F12, sunt plug&play - dar trebuie instalate filtre la tweetere sau amplificate separat).

Link to comment
Share on other sites

Omul a cerut o părere eu i-am dat! Da e greu să găsești B&O dar un Harman cred că se găsește la un preț bun. Adică mult mai puțin de ce îmi spui tu mie cu 50 de milioane. Si hai sa îți mai spun ceva ceea ce tu ai omis: si sistemul lu dracu'să pui pe F30 sau F31 dacă nu pui antifonare în fetele de usi tot o să baraie mașina de zici ca se rupe in bucăți! Eu mă gândesc să fac operațiunea asta dar nu prea găsesc timp din păcate! Mă gândesc că ar schimba ceva calitatea sunetului.

Si da știam că pe seria 3 nu e B&O si da am auzit si sistemul de baza si Hi-Fi si Harman al meu. Am avut pe un Rover 75 boxele originale (4 boxe,4 tweetere) plus un sub cu o statie cred că Crunch sau ceva de genul,cas Sony explode si dădea de pământ din orice punct de vedere cu Harman-ul meu de acuma. Deci mai conteaza zic eu si masina cum e antifonata.

 

Iar vorbesti din pareri fara argumente si banuieli, ca in prima postare. Asculta sistemele despre care vorbesti si vino dup-aia cu verdicte. Cauta sisteme de F30 si vezi preturile.

Daca scrii doar sa te afli in treaba, mai bine nu mai scrie.

 

Multi vand sisteme H/K aproape de valoarea greutatii lor in aur. Nu fac atat. Sunt sisteme ok, dar nu la banii aia. Cu atat mai mult B&O.

In varianta aftermarket esti mai castigat - pret mai mic sau asemanator, calitate mai buna.

 

 

Principala limitare, mai ales la BMW, este dimensiunea difuzoarelor - cei 4" (10cm) nu acopera bine zona de frecvente sub 500Hz; apoi plasarea subwooferelor, nici ea prea inspirata.

Dar se pot scoate rezultate bune, chiar si la volume mai mari, folosind DSP (setarea corecta si calibrarea cu microfon este esentiala) si niste boxe de o calitate mai buna (eu am pus din sonorizare B&O de F12, sunt plug&play - dar trebuie instalate filtre la tweetere sau amplificate separat).

 

Cred ca voiai sa spui 50 Hz. Dar asa e, d-asta difuzoarele de sub scaune sunt woofere mai degraba, ca sa acopere si din mediile-joase pe care difuzorul de pe usa nu le poate reproduce.

Mie mi se par bine amplasate difuzoarele de sub scaune, fata de alternativa de a fi montate pe usa. Permit un volum mai mare, pe care il simti in scaun cu un sistem bun si cu vibratii minime ale plasticelor/tablelor. (comparativ cu alte solutii, evident)

 

LE: apropo de H/K, un retrofit implica, pe langa faptul ca ai nevoie de intrare optica (de cablul specific, inlantuit in lantul MOST al masinii, si de codarea aferenta), si desfacerea/decuparea masinii pentru toate difuzoarele (difuzorul central, usile spate, polita spate). Orice upgrade ulterior e foarte dificil de facut, practic te legi la maini cu un upgrade de genul asta.

Sistemul Hi-Fi e de departe cel mai usor de upgradat. Toate difuzoarele sunt unde trebuie sa fie, poti schimba doar amplificatorul pentru o imbunatatire sesizabila.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Sistemul HIFI are DSP . Problema este ca setarile nu sunt accesibile . Daca ar exista o modalitate de a accesa setarile DSP , nu ar mai fi nevoie de upgrade .

Eu am HIFI pe F10 . L-am codat ca HK si a iesit un plus imens de putere - am ramas uimit ca difuzoarele duc fara distorsiuni - doar subwooferele par sa mearga mai slab.

Apoi, pentru ca am o unitate cu Android 9, am folosit un DSP software . Rezultatul e ca diferenta fata de HK (pe care l-am avut inainte pe E60) e destul de mica - nu mai spun ca am acces la mai multe configurari ale DSP-ului soft , fata de HK .

Link to comment
Share on other sites

Cred ca voiai sa spui 50 Hz.

 

Ma refeream la difuzoarele din usi - un difuzor de 10cm nu prea se descurca cu frecventele sub 500Hz; ar trebui minim 13cm, dar recomandat este 16cm.

Basul e si mai greu de obtinut, de preferat sa instalezi o incinta custom in lateral spate, suna mult mai bine.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pe BMW F30 as merge linistit pe Harman Kardon, sistemul complet fara improvizatii. Te costa cam 1000 piesele si inca 2-300 montajul si codarea si rezultatul e ft bun. Cine zice ca in F30 HK-ul nu suna bine, inseamna ca ori nu stie sa-l regleze, ori are pretentii exagerat de mari. F30-ul meu are Harman de fabrica si nu baraie, nu vibreaza nici la volum ft mare. Sunt ft multumit de el si nu l-as schimba cu B&O, Individual sau altceva. Oricum am ajuns la varsta la care dau muzica mai incet ca sa vad mai bine prin parbriz.....
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ma refeream la difuzoarele din usi - un difuzor de 10cm nu prea se descurca cu frecventele sub 500Hz; ar trebui minim 13cm, dar recomandat este 16cm.

Basul e si mai greu de obtinut, de preferat sa instalezi o incinta custom in lateral spate, suna mult mai bine.

 

Unde ai gasit valoarea asta? Majoritatea difuzoarelor de usa de 10 cm pentru BMW merg cam de la 60Hz in sus.

500 Hz e o valoare medie pentru un difuzor de medii, mi-e greu sa cred ca are vreo dificultate in a o reproduce.

 

sixinline, desi ma repet, as sfatui pe oricine are banii aia pe mana sa nu monteze sistemul H/K. N-ai de ce sa desfaci toata masina ca sa pui un sistem mediu/mediocru.

 

Degeaba ai 16 difuzoare, cand poti scoate putere mai mare si calitate mai buna din 8-9 difuzoare.

E o solutie, dpmdv, doar daca ai o nebunie cu sunetul surround si ajunge sa iti pice pe mana un sistem H/K la un pret rezonabil.

Link to comment
Share on other sites

Problema e ca daca pleci de la standard , oricum trebuie sa desfaci toata masina , mai tragi fire , mai schimbi trimuri si obligatoriu toate difuzoarele . Si un Match cu 5+2 canale nu e chiar extraordinar in comparatie cu HK. Doar ca mai poti calibra , ceea ce la HK e facut din fabrica.

Nu stiu cum e HK la F30 , dar la E60, F10, as zice ca HK e peste mediu .

Link to comment
Share on other sites

Unde ai gasit valoarea asta? Majoritatea difuzoarelor de usa de 10 cm pentru BMW merg cam de la 60Hz in sus.

500 Hz e o valoare medie pentru un difuzor de medii, mi-e greu sa cred ca are vreo dificultate in a o reproduce.

 

Reproduce de la 50hz in sus, dar calitatea este slaba, si in plus armonicile generate de frecventele astea au impact pe tot spectrul redat, reducand calitatea

Link to comment
Share on other sites

Te cred, dar astea sunt deja detalii de finete, comparand cu calitatea sunetului sistemului de baza. Sunt multe alte probleme mai mari de rezolvat. Dar exista si sisteme absolut bune cu difuzoare de medii de 10 cm.

 

Sistemul cu amplificator Match cam bate la fund orice H/K. Pe mine nu m-a impresionat H/K pe E-uri, mi se pare mediu/mediocru. De fapt, si ca brand, H/K e mediocru, la fel ca Bose.

Nu degeaba o sa gasesti ca multi renunta la H/K pe forumuri in afara, sau multi, care vor un sunet de calitate, iau HiFi din fabrica, pentru ca e mai usor de upgradat si ajungi la o calitate mai buna.

 

PS: Apropo, si Match are setare din fabrica pe BMW, deci nu e bataie de cap cu setarile de DSP.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
da, au aceeasi dimensiune; difera pozitionarea mufelor - la boxa de f10 mufa este pe spatele boxei (boxa se prinde pe fata de usa) la boxa de f30 mufa este pe laterala boxei (boxa se prinde pe usa); cu mici ajustari reusesti sa pui de f10 pe f30 si invers
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.