Jump to content

probleme caldura


sacaliuc

Recommended Posts

Salutare tuturor,ma vad si eu nevoit sa apelez la un sfat.am un 318i/2003/facelift 143CP...Touring.....

1.Problema ce ma macina....este problema caldurei ....in masina....am sa va povestec ce am facut...:

a)am golit instalatia de apa.....dupa care:

b)am demontat pompa servo pe care este prinsa pompa de apa si termostatul/dupa verificare pompa de apa pare sa nu aiba joc....arata bine.......senzorul de pe furtunul de la RADIATOR ce duce in corpul de la TERMOSTAT dat jos/curatat/montat....precizes ca termostaul este NOU MAHLE si temperatura apei sta la 90 jumate....nu se muta...

c)am bagat apa de la retea cu furtunul prin furtunele care duc in caloriferul din bord.....ca sa elimin/scot aerul de pe instalatie mai repede.....

d)am costatat ca apa care IESE pe retur vine foarte incet....ceva nu era ok......am inversat si am bagat pe returul furtunului care duce in caloriferul din bord......si drintr-o data a tasnit mizerie si a inceput sa curga cu presiune.....s-a desfundat zic eu....nu am gabat solutie de curatat de niciunfel....

e)am montat/verificat/totul conform....zic eu......am bagat apa in masina,doar apa potabila....sa vad daca nu curge pe undeva dupa montare.....era OK.....am dat drumul la apa si am bagat antigel si apa distilata.....

d)acum nu reusec sa o AERISISEC....MENTIONEZ....baga caldura doar cand este in mers dar nu foarte tare desi merg pe 32 grade....daca o las in relantiu vine rece......

e)am reluat operatia AERISIRE cu setarea pe caldura de 32 grade rotita pe rosu maxim.........atunci cand o fac.....pe aerisitor iese AER...ABURI.A...APA.....am lasat sa se raceasca....am completat......am reluat operatie de AERISIRE.....bineinteles ca apa era la 90...dar furtunul cel GROS care vine din RAdiatorul mare in corpul de la TErmostat este caldut......sau alteori ARECE....desi TERMOSTATUL l-am FIERT in apa calda.....pare sa lucreze/deschide....

f)apelez la voi pentru ca nu stiu ce sa-i mai fac.....caldura baga doar cand este in mers dar nu totimpul,cand vine cald TARE cand vine calfut sau RECE.....la RELATIU BAGA FFFoarte putin cal sau alteori RECE......

g)care sunt pasiii corecti de aerist.....daca este cazul.....s-au ce trebuie facut/schimbat....pentru a reveniii la caldura avuta oadata in masina.....acum merg cu caldura pe maxim 32 grade si nimic......da caldura dor cand este in turatiii....uneori vine cald alteori RECE.....la relatiu cand sta pe loc baga RECE.

Va Multumesc! Orice sfat este Bine Venit.

Link to comment
Share on other sites

Fa urmatorul test: ventilatie pe treapta din mijloc si temperatura mare la 100 km/h si apoi in stationare! Daca in stationare nu mai ai caldura eu zic ca este piesa cu tepi defecta (eu am patit identic la e46 320d, imi baga caldura doar la viteze ridicate, imi tinea ventilatorul oprit cumva)! Era un tutorial despre cum sa ii lipesti firele pe direct ( eu asa am facut - oricum nu aveam caldura - si dupa refacerea lipiturilor am mai sofat cu ea 2 ani asa).

Eu nu cred ca ai probleme mecanice, poate radiator infundat, dar daca lichidul de racire era curat, nu cred ca asta este motivul.

Mult succes!

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

As incerca alt termostat pentru ca temperatura motorului nu este mentinuta si intretinuta cum trebuie de termostat.

 

Termostatul este o componenta esesntiala functionarii optime a motorului; l-as cumpara de la dealer; de acolo l-am luat ultima oara. Nici o problema de 5 ani.

 

Dar de ce sa incerce alt termostat, daca furtunul care intra in radiator cel de la termostat este aproape rece. Nu asta e rolul termostatului. El are termostatul bun, alta e problema.

Cunosc prea bine modelul asta de motor N42B20 valvetronic, care lucreaza la 115 grade.

Edited by radu95
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@ sacaliuc, intai probeaza piesa 5 de aici http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AX51-EUR-03-2003-E46-BMW-318i&diagId=64_1169 piesa cu tepi nu are nimic, atata timp cat tie iti merge ventilatorul si turatia reglabila a lui.

 

Multi isi dau cu parerea, dar nici nu cunosc modelul asta de motor. Atata timp cat spui ca ai furtunul rece de la termostat, inseamna ca termostatul este bun, nu umbla la el.

 

Probeaza ce ti-am spus eu si dupa aceea stam de vorba. Se strica pompa auxiliara care am spus eu. Cam astea sunt simptomele la modelul asta de motor. :thumbsup:

 

Ea are rolul de a trage apa calda din motor si o baga fortat in caloriferul de caldura, ea lucreaza impreuna cu o electrovalva, unde si electrovalva se poate strica.

 

Proba la pompa auxiliara o faci foarte simplu:

pui contactul pe pozitia a doua si te duci sa vezi daca pompa auxiliara functioneaza ( o vei auzi cu siguranta daca lucreaza ) si poti proba si daca impinge apa mai departe spre caloriferul de caldura.

 

pompa auxiliara, de aici pleaca problema ta. Din poza asta : http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AX51-EUR-04-2003-E46-BMW-318i&diagId=17_0214 furtunul 8 trebuie sa fie rece, iar furtulul 1 trebuie sa se incalzeasca primul, pana va frige. Pozitionarea ei este in spatele filtrului de aer,langa joja de ulei.

post-85631-0-48335200-1511974901_thumb.jpg

Edited by radu95
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Radu95, pompa auxiliara nu cumva merge/functioneaza doar cand motorul este oprit si contactul pus!?

 

Nu este obligatoriu responsabila cu incalzirea in timp ce merge cu masina. Apa circula si prin ventilatorul de habitaclu IMPINSA DE POMPA DE APA A MOTORULUI.

 

..Oare de ce ae numeste "pompa auxiliara"?

Tot aceasi pompa (auxiliara) va impinge apa care este inca calda/fierbinte atat timp cat apoi nu va avea ce sa impinga ca sa incalzeasca; asta e singurul rol al acelei pompe.

Eu asa stiu si nu cred ca ma insel.

 

El are problema in mers nu stationat; eu asta am inteles.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Radu95, pompa auxiliara nu cumva merge/functioneaza doar cand motorul este oprit si contactul pus!?

 

Nu este obligatoriu responsabila cu incalzirea in timp ce merge cu masina. Apa circula si prin ventilatorul de habitaclu IMPINSA DE POMPA DE APA A MOTORULUI.

 

..Oare de ce ae numeste "pompa auxiliara"?

 

Pompa de apa nu face fata sa impinga cum trebuie apa in radiatorul de caldura ( ca sa ai caldura buna), asa este conceput motorul si este ajutat de pompa auxiliara ( problema cand este la relanti, pentru a baga cat mai repede caldura in masina.

Pompa auxiliara merge si cu motorul pornit, este conceputa cand esti cu motorul la relanti sa ai caldura puternica chiar daca esti pe ventilatie maxima, sa nu simti nici o diferenta in comparatie cand esti cu motorul turat in mers.

 

La celelalte masini fara aceasta pompa, cand esti la relanti si cu ventilatie mai mare, vei observa ca nu mai baga caldura corespunzator, in comparatie cand esti cu motorul mai turat. Aici BMW-ul a vrut prin aceasta metoda ( desteapta ), sa compenseze acest inconvenient.

Si da, de aceea se numeste pompa auxiliara, adica este ceva in plus, auxiliar si automat functioneaza si cu motorul pornit.

 

Este exact principiul centralei termice unde pompa de baza este ajutata de o pompa auxiliara, sa ajunga caldura in locul mai greu accesibil.

 

Eu am incercat si anularea pompei auxiliare, am legat pe direct si nu baga caldura aproape deloc, doar in mers si in regim de mers mai turat.

 

Daca pompa auxiliara ar merge cum banuiesti tu numai cu motorul oprit si contactul pus, nu crezi ca se optureaza traseul de circulare a apei, blocand intrarea apei calde in caloriferul de caldura?, mai departe tragi singur concluzia ce se intampla.

 

Si de ce crezi tu ca o pompa auxiliara este numai pana se incalzeste apa, dupa aceea nu isi mai are rostul functionarea ei.

 

Pai atunci de ce a fost pusa, asa nu o mai punea si gata. Orice pompa auxiliara se pune pentru a distribui mai bine presiunea apei si de a ajunge mai repede caldura in spatiile greu accesibile. Vezi ca aici lucram cu o instalatie in presiune.

 

Si ai inteles gresit, colegul ii baga caldura in mers, la relanti nu baga mai deloc caldura, ceea ce este si logic, ca nu circula cum trebuie apa pe traseu..

Sper ca acum ai inteles principiul pompei auxiliare.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

 

 

Daca pompa auxiliara ar merge cum banuiesti tu numai cu motorul oprit si contactul pus, nu crezi ca se optureaza traseul de circulare a apei, blocand intrarea apei calde in caloriferul de caldura?, mai departe tragi singur concluzia ce se intampla.

 

Si ai inteles gresit, colegul ii baga caldura in mers, la relanti nu baga mai deloc caldura, ceea ce este si logic, ca nu circula cum trebuie apa pe traseu..

Sper ca acum ai inteles principiul pompei auxiliare.

Da, pompa auxiliara va impinge apa reziduala adica aceea care inca este fierbinte cat timp termostatul mai sta deschis. Cand se inchide termostatul atunci nu mai are ce sa incalzeasca pentru ca motorul find oprit (scurt timp) tu sa ai caldura data in masina.

Tare ma tem ca ai inteles gresit scopul acelei pompe..

 

La mine in manual scrie asa, citez:

Using auxiliary heat:

The stored in the engine is used to heat the car's interior, for instance when waiting at level crossing.

You can use this function for up to 15 minutes after switching off the engine if it's warm and the battery is sufficiently well charged.

The outside temperature must be below 25 degree Celsius.

The LED in the button comes ON if these conditions are met and the function is activated.

Este vorba despre butonul pe care scrie "REST" pe panoul temperaturii..

Este nevoie sa traduc? E usor de inteles.

Nu cred ca a fost proiectat pentru altceva decat pentru ceea ce ei explica CLAR in manual.

 

Nu zic nimic despre motor pornit..

 

A, nu optureaza nimic pentru ca paletii pompei se vor roti liber sub influienta apei/antigelului impinsa de pompa mororului. Si se va roti cu intentia de a impinge apa cand apesi tu butonul din bord.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, pompa auxiliara va impinge apa reziduala adica aceea care inca este fierbinte cat timp termostatul mai sta deschis. Cand se inchide termostatul atunci nu mai are ce aa incalzeasca pentru ca motorul find oprit (scurt timp) tu sa ai caldura data in masina.

Tare ma tem ca ai inteles gresit scopul acelei pompe..

 

Ce legartura are deschis/inchis termostat.

Pai, ce rol are termostatul? Asa ca, ce rost are intrebarea.

Studiaza traseul de apa si dupa aceea vorbim.

 

Eu am facut destule teste, nu vorbesc asa aiurea.

 

Iar denumirea corecta este Water valve with additional water pump, tradus Robinet de apă cu pompă de apă suplimentară,

 

unde are si rol de robinet. Atunci cum poti sa-mi spui, ca pompa trebuie sa se opreasca, cand se incalzeste apa :frantics:

 

Ea este comandata de deschiderea caldurii,iar cand inchizi caldura se opreste si pompa cu electrovalva, asa ca ce vorbim.

 

Ea lucreaza impreuna cu aerul conditionat si caldura. Studiaza problema, ca vad ca esti om priceput, imi place ca am ce distuta cu tine, dar nu te supara ai inteles putin gresit, ceea ce cred ca daca studiezi \schema de principiu, o sa intelegi :rolleyes:

 

Uite; http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AY71-EUR-06-2002-E46-BMW-318i&diagId=64_1169, daca se opreste pompa, cum mai circula apa in caloriferul de caldura?

 

Oricum rolul topicului este altul, nu are rost sa intram in principiul functionarii instalatiei.

Eu am dat o sugestie de unde poate sa fie defectul, ca omul sa-si remedieze problema care il doare. Pe el nu il intereseaza principiul de functionare, el vrea caldura. :download:

Edited by radu95
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu are rost sa mai continui pe tema asta.

Cred ca inteleg si stiu mai bine decat foarte multi rolul termostatului.

 

Tu poti sa fii convins de orice, dar nu uita ca trebuie sa intelegi ca si mine de altfel cel putin MANUALUL DE UTILIZARE AL VEHICOLULUI. Apoi poti sa crezi ca poti merge mai departe sa intelego ce se intampla sub capota.

 

(Ce aer conditionat sa lucreze cu caldura caldura data de motor? Da, de caldura motorului nu ai nevoie vara, ca atat ti-ar trebui; e izolata nicidecum antrenata in habitaclu! :frantics: )

.. Sa zicem ca acolo exista o valva.. Nu poate fi acolo decat ca sa impiedice apa sa o ia intr-o directie nedorita si atat. Asta nu inseamna ca paletii pompei auxiliare nu se pot roti liber!

Sper din suflet sa nu strici ceva.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Nu are rost sa mai continui pe tema asta.

Cred ca inteleg si stiu mai bine decat foarte multi rolul termostatului.

 

Tu poti sa fii convins de orice, dar nu uita ca trebuie sa intelegi ca si mine de altfel cel putin MANUALUL DE UTILIZARE AL VEHICOLULUI. Apoi poti sa crezi ca poti merge mai departe sa intelego ce se intampla sub capota.

 

(Ce aer conditionat sa lucreze cu caldura.. :frantics: )

.. Sa zicem ca acolo exista o valva.. Ni poate fi acolo decat ca sa impiedice apa sa o ia intr-o directie nedorita si atat. Asta nu inseamna ca paletii pompei auxiliare nu se pot roti liber!

Sper din suflet sa nu strici ceva.

 

 

Multumesc de sugestie, dar cred ca dupa 20 de ani de mecanica, poate stiu si eu cate ceva. :thumbsup: Pana acum nu am stricat nimic.

 

Si da, aerul conditionat lucreaza cu electrovalva pompei, vezi daca nu stii schema de principiu. Tu nu intelegi ca acolo este un robinet de caldura? Electrovalva este comandata de deschiderea inchiderea aerului conditionat. Tu ce rol crezi ca are electrovalva?, de ce crezi ca lucreaza la comanda aerului conditionat si in tandem cu pompa?

Edited by radu95
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

, daca se opreste pompa, cum mai circula apa in caloriferul de caldura?

 

Oricum rolul topicului este altul, nu are rost sa intram in principiul functionarii instalatiei.

Eu am dat o sugestie de unde poate sa fie defectul, ca omul sa-si remedieze problema care il doare. Pe el nu il intereseaza principiul de functionare, el vrea caldura. :download:

 

Cand se opreste pompa principala evident ca nu poti avea caldura decat daca exista un mecanism auxiliar numit pompa auxiliara care impreuna cu ventilatorul de habitaclu si o baterie bine incarcata poate sa iti bage inca caldura pentru 15 minute in masina. Atat.

Restul e cancan sau imaginatie sau inventie romaneasca. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Cand se opreste pompa principala evident ca nu poti avea caldura decat daca exista un mecanism auxiliar numit pompa auxiliara care impreuna cu ventilatorul de habitaclu si o baterie bine incarcata poate sa iti bage inca caldura pentru 15 minute in masina. Atat.

Restul e cancan sau imaginatie sau inventie romaneasca. ;)

 

Corect, numai ca inventia a facut-o BMW-ul, iar daca dupa tine nemtii sunt romani, nu mai am nimic de spus.

 

Atunci cum iti explici; cand se strica pompa, NU mai ai caldura in masina.

 

Iar paletii pompei, nu se invart cand e oprita pompa si merge motorul, deoarece sunt paleti actionati magnetic, daca stii cum sunt, ei nu se invart asa usor ca la celelalte pompe . Ai desfacut vre-o pompa sa vezi cum este?

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Corect, numai ca inventia a facut-o BMW-ul, iar daca dupa tine nemtii sunt romani, nu mai am nimic de spus.

Da, la mine pompa auxiliara e defecta de cand am masina si am caldura cat timp merge motorul. Evident ca nu pot avea caldura cu motorul oprit!

Am caldura cat vreau (la ce temperatura prestabilita vreau) cu motorul pornit in parametrii in care se incalzeste motorul.

Stiu cum functioneaza un motor electric, aproape orice motor electric pentru ca sunt electrician de meserie. Paletele unui motor electric nu pot fi oprite daca sunt antrenate de suficient de multa apa sau aer... (Fenomenul opus sau dorit poate fi chiar generarea de curent electric, dar aici nu e cazul..)

N-am desfacut nimic acolo pentru ca nu m-a interesat functia aceea; nu ma astept la minuni de acolo; e un motor prevazut sa faca ceva si atat.

Ma indoiesc ca rotorul motorului este antrenat magnetic ci prin perii, perii care se tocesc destul de repede si de aceea defectul.

Este pe undeva pe forum un topic cu periiile care trebuiesc inlocuite

 

:offtopic:

A fost doar o gluma putin rautacioasa fata de noi romanii care, cum e vorba aia: vrem cateodata sa facem din r***t bici si vrem sa si pocneasca? :rolleyes:

 

E pacat sa credem altceva decat a fost proiectat!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Da, la mine ppmpa auxiliara e defecta de cand am masina si am caldura cat timp merge motorul. Evident ca nu pot avea caldura cu motorul oprit.

:offtopic:

A fost doar o gluma putin rautacioasa fata de noi romanii care, cum e vorba aia: vrem cateodata sa facem din r***t bici si vrem sa si pocneasca? :rolleyes:

 

E pacat sa credem altceva decat a fost proiectat!

 

 

Asa este cum spui tu. Aici vorbim de motor pe benzina valvetronic. , nu de e90 d.

Exact ca in toate postarile tale, doar contrazici si vrei sa ai ultimul cuvant, iar cand nu stii sa raspunzi la intrebarile puse, schimbi subiectul si inchizi discutia.

 

Adica tu ai e46 valvetronic, in alte comenturi ai E90, etc. tu le stii pe toate, restul nu stiu nimic.

 

Eu nu iti mai raspund de acum, am crezut ca tu ai studiat ceva carti de specialitate, ca stii multe, dar vad ca ai citit doar manuale de folosire auto. Succes. :faceless:

Edited by radu95
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Asa este cum spui tu. Aici vorbim de motor pe benzina valvetronic. , nu de e90 d.

Exact ca in toate postarile tale, doar contrazici si vrei sa ai ultimul cuvant, iar cand nu stii sa raspunzi la intrebarile puse, schimbi subiectul si inchizi discutia.

 

Adica tu ai e46 valvetronic, in alte comenturi ai E90, etc. tu le stii pe toate, restul nu stiu nimic.

 

Eu nu iti mai raspund de acum, am crezut ca tu ai studiat ceva carti de specialitate, ca stii multe, dar vad ca ai citit doar manuale de folosire auto. Succes. :faceless:

Esti capabil sa explici cum e la valvetronic?

 

In nici un caz nu vreau sa am ultimul cuvant. Vreau sa incerc sa demonstrez ca gresesti si sa nu te las sa intelego aiurea lucruri care stau altfel. Vreau sa am sens si sa fiu mai bine inteles, decat superficial cum ai inteles tu - fara suparare.

 

Nu mai trage alte concluzii la adresa mea cand inteligenta/logica lipseste! ;)

 

Din politete ma retrag.. Asteptand logica ta in functionarea pompei auxiliare pe care erai convins ca e vinovata inca din prima postare!

Nu am schimbat nici o discutie; tu ai schimbat discutia pentri ca te iei de persoana, ..ca as vrea sa am ultimul cuvant.. NU, analizez si dau replica pentru a fi inteles.

 

Pot sa astept scuze si un soi de respect pentru ca am avut mai mult sens ca tine.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ce dracu e asa de greu...pompa aia e pusa acolo sa impinga apa mai repede prin instalatia de caldura ,la relanti pompa motorului nu face fata ....e motor pe benzina bimmer si ala face mai putina caldura decat motorul tau pe motorina si deci no caldura.Daca motorul e oprit ea mai invarte apa cand e functionala si ai baterie ....cand e sticata ea poate reprezenta chiar ca o frana pentru apa impinsa cu greu de pompa de apa a motorului pe benzina de putere mai mica.....318 in cazul baiatului.

Baga baiatul VIN-ul si poate asa aflam daca are pompa din aia pe masina ...ca daca nu o are ...nu se poate stricafrantics.gif

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Da, la mine pompa auxiliara e defecta de cand am masina si am caldura cat timp merge motorul. Evident ca nu pot avea caldura cu motorul oprit!

Am caldura cat vreau (la ce temperatura prestabilita vreau) cu motorul pornit in parametrii in care se incalzeste motorul.

Stiu cum functioneaza un motor electric, aproape orice motor electric pentru ca sunt electrician de meserie. Paletele unui motor electric nu pot fi oprite daca sunt antrenate de suficient de multa apa sau aer... (Fenomenul opus sau dorit poate fi chiar generarea de curent electric, dar aici nu e cazul..)

N-am desfacut nimic acolo pentru ca nu m-a interesat functia aceea; nu ma astept la minuni de acolo; e un motor prevazut sa faca ceva si atat.

Ma indoiesc ca rotorul motorului este antrenat magnetic ci prin perii, perii care se tocesc destul de repede si de aceea defectul.

Este pe undeva pe forum un topic cu periiile care trebuiesc inlocuite

 

:offtopic:

A fost doar o gluma putin rautacioasa fata de noi romanii care, cum e vorba aia: vrem cateodata sa facem din r***t bici si vrem sa si pocneasca? :rolleyes:

 

E pacat sa credem altceva decat a fost proiectat!

+1, e90 valvetronic 320i, pompa defecta de cand am masina, am caldura oricand. Sunt duse periile pompei auxiliare...

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Radu95, pompa auxiliara nu cumva merge/functioneaza doar cand motorul este oprit si contactul pus!?

 

Nu este obligatoriu responsabila cu incalzirea in timp ce merge cu masina. Apa circula si prin ventilatorul de habitaclu IMPINSA DE POMPA DE APA A MOTORULUI.

 

..Oare de ce ae numeste "pompa auxiliara"?

Tot aceasi pompa (auxiliara) va impinge apa care este inca calda/fierbinte atat timp cat apoi nu va avea ce sa impinga ca sa incalzeasca; asta e singurul rol al acelei pompe.

Eu asa stiu si nu cred ca ma insel.

 

El are problema in mers nu stationat; eu asta am inteles.

 

SALUT.Problema este ca in MERS BAGA CALDURA...stationar vine RECE

Link to comment
Share on other sites

Salut Baieti si multumesc de sfaturi.....vad ca sa iscat si putina cearta/contrazicere....in fine.......PE masina am Pompa AUXILIARA......cean prezentata mai sus de @Radu95......dupa spusele voastre cred ca ea,pompa auxiliara este problema.....REPET....in mers,in turatii BAGA CALDURA....UNEORI MAI VINE SI CATE UN VAL DE RECE......dar in relantiu/stationat cu BMW vine RECE.....baga caldura doar daca o tin TURATA 2000-2500 ture.....O sa DESFAC POMPA AUXILIARA sa vad ce are......poate fi blocata.....poate magneti.....nici nu stiu exact.....Sa cumpar noua.....e SCUMPA......la mana a doua......nu stiu ce pot gasii....Vreau sa mai fac o precizare....cand am cumparat BMW acum un an si ceva.....aveam caldura in masina la 23 grade nu puteai sta....acum merg pe 32 de grade....ca si fie CALD,alteori CALDUT........VA Multumesc si va astept cu sfaturi.
Link to comment
Share on other sites

Poampa poate avea 2 variante: ori nu baga rece, ori nu baga cald daca este defecta! Daca la tine ai caldura in mers, eu nu cred ca este pompa de vina. Incepe de acolo, dar eu iti zic sa arunci un ochi unde este situata piesa cu tepi si sa cauti una de test (eu am una ok, doar pentru teste daca esti din zona Neamt).

Pompa auxiliara de care spun colegii mai sus, are partea de transmisie intre motorul electric si rotor (metalic) realizata printr-un tambur magnet! Rotorul se poate roti fara probleme si daca motorul electric este blocat, lichidul fiind pompat de pompa de caldura a motorului!

Partea de control termic o are piese cu tepi ( eu am avut probleme si asa a fost in cazul meu, nu baga caldura decat in mers la viteze de peste 40-50 km/h! Testeaza sa vezi daca la 20 km/h ai caldura).

 

Mult succes!

Edited by Ciobanu George
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.