Jump to content

Nu trage pana in 3000rpm 120D/N47


Egzvard

Recommended Posts

Hello guys !

 

Doar ce mi-am achizitionat o bijuterie de E87 120D/177HP N47. Este primul bimmer (deci nu prea stiu cum ar trebui sa se simta masina) sunt multumit, l-am cumparat personal de la un cetatean german cu radacini turcesti ) dar era ok tipul, proprietar binenteles. Urmeaza sa-i fac o diagnoza mecanica/distributie...nu cred ca e nevoie si de una electrica pentru ca totul pare a fii in regula, functioneaza absolut tot, nici o eroare.

 

Insa am o mare problema care ma roade, nu prea simt calutii aia care sunt mentionati in CIV. Plec de pe un TDI 1.6/105HP al unei imense skoda superb si trage mai tare pana in 2500rpm...mult mai tare, cred ca pe un drag de 100m m-ar depasi.

 

Masina nu scoate fum de nici un fel niciodata indiferent de viteza/turatii. Cuplul masinii il simt abia de la 3000rpm+ nu e extraordinar, nu te baga in scaun dar fuge tata, asa liniar cum accelereaza isi face treaba, pe autostrada spre romania i-am dat 200km/h si inca mai mergea dar fiind masina abia cumparata am spus sa nu exagerez.

 

Va rog din experienta voastra si daca vreti sa-mi oferiti posibile cauze pentru acest lucru ca sa stiu cam in ce buget trebuie sa ma incadrez

 

Conduc numai intre 2200-3000rpm. Toba de esapament e impecabila nu scoate fum indiferent de viteza, temperatura motorului sau de turatii, nu scoate sunete ciudate nici motorul.

2100-2200rpm treapta 3 = 60km

 

Observatie ! Proprietarul mi-a spus ca a schimbat turbina cu una noua nouta (nu-l cred) cu factura care mi-a si inmanat-o. Nu-l cred pt ca costul turbinei (turboloader) a fost de 250E si manopera 500E..asa scria pe factura, si garantie pe ea 18 luni(lucrarea facuta in septembrie).

 

Masina a stat in garaj si nefolosita cam 1 an de zile dupa banuiala mea din ce am inspectat vizual/tactil ( proprietarul mi-a spus acest lucru dar nu a si mentioanat cat a fost nefolosita).

 

Nustiu ce alt ceva sa va mai spun, sper ca va sunt de folos informatiile !

Abia astept feedback-urile

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi lucru l-am patit si eu cu un e90 m47. La mine a fost dpf-ul infundat. Fostul proprietar nu a schimbat releul de bujii+bujiile si masina nu isi facea regenerare deloc. Am hotarat sa elimin dpf fizic si din soft dupa care masina a revenit la normal.

Sfatul meu este sa faci o diagnoza mai intai.

Bafta

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi lucru l-am patit si eu cu un e90 m47. La mine a fost dpf-ul infundat. Fostul proprietar nu a schimbat releul de bujii+bujiile si masina nu isi facea regenerare deloc. Am hotarat sa elimin dpf fizic si din soft dupa care masina a revenit la normal.

Sfatul meu este sa faci o diagnoza mai intai.

Bafta

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

yep, cred ca ai dreptate...sincer nu prea stiu cum se manifesta simptomele unui DPF infundat dar sunt sigur ca din fata casei germanului si pana am ajuns in cartierul unde locuiesc nu s-a regenerat absolut niciodata DPF, adica nu mi s-a aprins niciodata acel semnal in bord cu teava de esapament. Deci e prosibil sa am si eu o chestie la releul de bujii. Pe cartea tehnica bujiile au fost schimbate cel putin o data in 240 000 cat are masina ( nu imi aduc chiar foarte bine aminte, trebuie sa verific).

 

Si inca o chestie care am observat-o zilele astea, imi iese fum din compartimentul motor, vine de undeva de sub debitmetru dar nu pot vedea foarte clar...abia e observabil noroc ca au fost temperaturile astea de 2,5-3 grade celsius...initial am crezut ca e abur puii mei se incalzeste motorul dar cand am bagat nasul simt miros de motorina arsa ca la teava de esapament, deci undeva pe la galeria de evacuare nu etanseaza ceva bine...nu cred ca are de unde sa fie de la vreo toba pentru ca nu scoate absolut nici un sunet ciudat. Nustiu unde este localizat filtrul de particule banuiesc ca undeva de acolo

Link to comment
Share on other sites

DPF - filtrul de particule - cand este infundat, de obicei iti trage intrerupt masina. La mine se manifesta de la 2800 ture in sus, cu portiuni pe plaja de turatii.

 

Tu ai cam descris turbosuflanta defecta. Posibil sa iti dea cu ulei pe evacuare, si din cauza asta sa iti iasa fum. In principiu ar trebui sa simti turbosuflanta de la 1800 RPM si sa simti cuplul puternic de la 2300-2500 RPM.

 

La 177 cai, cum ai motorul, si masina fiind mica (greutate relativ mica), ar trebui sa simti puternic cuplul, fata de ce ai avut inainte. Sa te bage in scaun binisor, la asta ma refer.

 

Nu stiu sigur, poate gresesc, dar nu stiu sa se aprinda vreun martor in bord atunci cand se regenereaza filtrul de particule. Mie nu mi-a dat eroare nici pe CCC atunci cand a murit. Cel mai bine pune un tester pe ea si sigur gasesti problema.

Edited by AFk^
Link to comment
Share on other sites

Probabil ai fisurat vreun furtun de la turbina. Meri la un mecanic care cunoaste BMW.

 

Posibil sa fie si asta, dar in mod normal o turbina cu un furtun cel putin fisurat/spart nu ar trebuii sa scoata sunete ciudate, fasaituri sau vuiete...habar n-am...logic asa ar trebui iau eu nu am nici un astfel de sunet. Cred totusi ca dupa ce a schimbat ala turbina a setato sa intre abia dupa 3000rpm ca sa o protejeze invreun fel pana sa gaseasca pe cineva sa-i cumpere masina, adica eu 😂. Orice ar fii pe 14 am programata diagnoza la bimmer, pana atunci ma afund in ipoteze si presupuneri. Hope everything will be fine ! Merci orcum :)

Edited by Egzvard
Link to comment
Share on other sites

Posibil sa fie si asta, dar in mod normal o turbina cu un furtun cel putin fisurat/spart nu ar trebuii sa scoata sunete ciudate, fasaituri sau vuiete...habar n-am...logic asa ar trebui iau eu nu am nici un astfel de sunet. Cred totusi ca dupa ce a schimbat ala turbina a setato sa intre abia dupa 3000rpm ca sa o protejeze invreun fel pana sa gaseasca pe cineva sa-i cumpere masina, adica eu 😂. Orice ar fii pe 14 am programata diagnoza la bimmer, pana atunci ma afund in ipoteze si presupuneri. Hope everything will be fine ! Merci orcum :)

stai sa vezi dupa aceea... :console:

Link to comment
Share on other sites

Si a mea e in reprezentanta, incearca sa ii dea de cap,

pana acum nu au gasit.

 

Am simtit reprize cum isi pierdea puterea,

nestiind masina nu eram sigur,

credeam ca ii motorina.

 

Acum insa ii asa de slab motorul ca in confort de abia accelereaza si schimba,

in sport nu mai are 'vana',

parca am o rulota dupa mine :-)

 

Zgomote, am auzit o singura data ceva evident, la oprire,

altfel, ii un zgomot oval, ca si cum ceva freaca.

 

De sub masina catre roata din spate stanga aud un fasait,

cand e motorul pornit,

nu e perna.

 

Ma astept sa verifice turbina, DPF, compresie motor,

asa cum ziceti si voi aici.

 

Ce ar mai puea fi ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ok guys, am fost la bimmer si mare mi-a fost mirarea. Practic nu m'au putut ajuta cu problema cuplului, mi-au zis ca ar trebui sa ma duc la AVD Turbo pentru ca problema ar fii la turbina sau egr-ul ar fii infundat ( mi-au facut testul egr si au iesit gazele ok dar mi-au spus ca nu's reale pentru ca pierd gaze inainte de a trece prin dpf si nu mi-au putut spune cu exactitate daca e infundat sau nu) si ca cei de acolo ar fii cei mai buni in domeniul turbinelor si ar fii in stare sa-mi spuna daca trebuie reconditionata turbina sau nu. Deci nu cred ca trebuie reconditionata totusi am cuplu dupa 3000 si nu aud nici un suierat sau cva de genul. Mi-au spus ca majoritatea gazelor ies prin colierul de prindere dintre turbina si egr si putin pe partea celalta a turbinei pe la actuator (parca asa a zis daca imi aduc bine aminte).

Mi-au zis ceva de distributie ca mi-ar recomanda sa o fac ( nu am nimic impotriva cu asta, stiam la ce ma expun de cand am cautat acest model), dar ce m-a mirat a fost ca au vazut ei o valva de racire de la egr blocata si fulia de la vibrochen crapata si ca ar trebui sa schimb tot kitul de accesorii...

Voi ce credeti in privinta asta, it's not a big deal daca nu folosesc piese 100% originale bmw, dar totusi as vrea sa ceri niste pareri in privinta AVD turbo si despre problema cu fumul poate e dpf infundat sau ceva.

Link to comment
Share on other sites

ok guys, am fost la bimmer si mare mi-a fost mirarea. Practic nu m'au putut ajuta cu problema cuplului, mi-au zis ca ar trebui sa ma duc la AVD Turbo pentru ca problema ar fii la turbina sau egr-ul ar fii infundat ( mi-au facut testul egr si au iesit gazele ok dar mi-au spus ca nu's reale pentru ca pierd gaze inainte de a trece prin dpf si nu mi-au putut spune cu exactitate daca e infundat sau nu) si ca cei de acolo ar fii cei mai buni in domeniul turbinelor si ar fii in stare sa-mi spuna daca trebuie reconditionata turbina sau nu. Deci nu cred ca trebuie reconditionata totusi am cuplu dupa 3000 si nu aud nici un suierat sau cva de genul. Mi-au spus ca majoritatea gazelor ies prin colierul de prindere dintre turbina si egr si putin pe partea celalta a turbinei pe la actuator (parca asa a zis daca imi aduc bine aminte).

Mi-au zis ceva de distributie ca mi-ar recomanda sa o fac ( nu am nimic impotriva cu asta, stiam la ce ma expun de cand am cautat acest model), dar ce m-a mirat a fost ca au vazut ei o valva de racire de la egr blocata si fulia de la vibrochen crapata si ca ar trebui sa schimb tot kitul de accesorii...

Voi ce credeti in privinta asta, it's not a big deal daca nu folosesc piese 100% originale bmw, dar totusi as vrea sa ceri niste pareri in privinta AVD turbo si despre problema cu fumul poate e dpf infundat sau ceva.

Mie doar ce mi s-a rupt fulia de la vibrochen (am gasit-o pe scutul masinii cand am ridicat capota sa vad care este buba de imi dadea charging fault) si mi-a sarit cureaua de la accesorii... am schimbat fulia OE si role si curea INA parca.

Edited by DohoDragos
Link to comment
Share on other sites

3000 lei ??? ce inseamna asta adica ce piese se schimba?

 

nu schimba ceva anume, pur si simplu intreg kit-ul de accesorii ( inclusiv fulia de vibrochen care numai ea este peste 1500 originala). sa-ti dau un pret exact...300 manopera si 2311 lei piesele...dar mi-a facut o "oferta" si ma ajunge cu totul 2300 lei...da cred ca am exagerat un pic cu 3000 dar orcum tot e mult pt un kit de accesorii :D . Dar e de inteles, sunt piese originale

Link to comment
Share on other sites

Si daca ati schimba fulia si chitul accesorii si cureaua se rezolva problema ta si anume ca masina nu trage pana in 3000rpm?Nu vezi ca mergi la ei cu o problema si te agata cu alte 3 ,aka distributie ,fulie si alte cele,e ca si cum mergi la dentist ca te doare maseaua,si ala se apuca sa te tunda ca ai paru mare.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Din cate s-au scris pe forum despre Bimmer inca mai sunt oameni care merg la ei...

Din cate am citit si auzit, nu sunt de incredere.

In februarie cand am vrut sa fac revizia la masina am sunat la ei pt schimb si mi-au cerut acelasi pret ca la BMW Cobalcesc, ca folosesc piese originale BMW.

A fost singura mea "tentativa" sa merg la ei si ma bucur ca n-am facut-o!

Faza cu distributia este relativa: profita foarte mult de fobia cu distributia rupta si incearca sa-si vanda marfa...

Succes!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.