BMWClub: Recomandare service cutii automate ZF - BMWClub

Jump to content

  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Recomandare service cutii automate ZF Rate Topic: ***** 1 Votes

#1 User is offline   anania 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 59
  • Joined: 31-May 17

Posted 06 December 2017 - 15:17

Salut,

Poate recomanda cineva un service de incredere pentru cutii de viteze automate? Poate fi oriunde in tara.

Acum cateva luni am cumparat un BMW X1 23d xDrive din 2010. Pana in 2012 cutia automata folosita la X1 era ZF 6hp (ulterior a fost inlocuita de ZF 8hp). Masina a fost cumparata la 174,000 km si uleiul din cutie nu fusese schimbat vreodata. L-am schimbat eu la 176,000km impreuna cu cel din cutia de transfer. Pana sa il schimb, cutia schimba foarte prost vitezele 1-2, 2-3 si chiar 3-4 cateodata. Mai jos sunt lucrurile pe care le-am observat inainte de schimbul uleiului si care s-au diminuat dupa, dar nu au disparut complet
- De obicei, atunci cand schimba "ma dadea in nas", senzatia similara cu cea de la cutia manuala atunci cand soferul nu foloseste ambreiajul foarte bine.
- Un alt simptom apare doar la 1-2, 2-3. Cand cutia schimba treapta, cateodata simt cum masina e impinsa in fata mai tare decat accelerez eu pentru un moment scurt (similar cu situatia in care, la o cutie manuala, atunci cand eliberezi ambreiajul brusc, turatia motorului e mult mai mare decat cea potrivita).
- Daca ma apropii de semafor si vad ca e rosu, iau din timp piciorul de pe acceleratie, astfel turatia motorului scade. Atunci cand cutia retrogradeaza, apare aceeasi senzatia de frana pentru un moment scurt.
- Ultimul simptom e ca atunci cand pun cutia in R, simt un usor soc (poate e mult spus soc, un fel de sughit - ca si cum masina ar incerca sa plece in spate dar nu poate din cauza franei ). Nu stiu, poate e normal acest lucru.

Schimburile de viteze nu sunt intotdeauna rele intre treptele mentionate. Cateodata sunt absolut perfecte. Daca nu ar fi turatia motorului, nu as sti ca s-a schimbat treapta.

Mentionez ca atunci cand am schimbat uleiul nu stiam ca exista niste adaptari ale cutiei care trebuie resetate si cei de la reprezentanta nu mi-au zis ca ar fi facut asa ceva. Am resetat ulterior (dupa ~5,000 km) adaptarile si simptomele de mai sus s-au diminuat si mai tare, dar in continuare exista, nu au disparut complet. De obicei se simt si mai putin dupa ce merg cateva zeci de km ( ma gandesc ca se incalzesc motorul, uleiul din cutie sau alte componente).

Stiti vreun service de incredere la care as putea merge pentru a verifica si eventual repara cutia? As prefera sa repar / previn acum decat mai tarziu.


Multumesc pentru ajutor! :rolleyes:

This post has been edited by anania: 06 December 2017 - 15:28

0

#2 User is offline   Tavicu 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 529
  • Joined: 18-August 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 06 December 2017 - 18:13

Daca gasesti o rezolvare sa ne spui si noua :p
2

#3 User is offline   branevl 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1173
  • Joined: 03-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 December 2017 - 20:09

Daca sunt mici socuri nu iti bate capul, are si a niste kilometri, o anumita uzura, poate sa te mai tina fara mari probleme si 200 de mii, eu zic sa lasi cutie cum e.
0

#4 User is offline   InSidE 

  • insider
  • Group: Members
  • Posts: 3227
  • Joined: 15-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Posted 15 December 2017 - 00:02

Service Zf faur
1

#5 User is offline   anania 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 59
  • Joined: 31-May 17

Posted 15 December 2017 - 13:49

Multumesc pentru raspunsuri!
Probabil dupa sarbatori o sa merg sa facem o verificare. Macar sa mai mearga cu ea cineva care se pricepe. Mie nu mi se par puternice socurile acum, dar asta poate fi subiectiv. Va anunt cum se solutioneaza treaba. :rolleyes:
0

#6 User is offline   Magnusy 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1040
  • Joined: 04-November 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 09 January 2018 - 00:24

Sunt si eu curios de evolutia cutiei tale, am si eu fix acelasi simptome cum aveai tu la 155 de mii, urmeaza sa schimb uleiul probabil luna viitoare.
0

#7 User is offline   anania 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 59
  • Joined: 31-May 17

Posted 14 January 2018 - 02:35

N-am apucat inca sa merg nicaieri sa verific cutia. In schimb am mai facut vreo 2,500 km de la ultima postare fara probleme.
Am mai observat un lucru si nu stiu daca e normal sau nu. Atunci cand pornesc motorul si e frig afara (in jur de 0 grade sau mai jos), in primele minute, daca sunt in (treptele 1,2,3) si apas acceleratia la jumatate, sa zicem, masina imi da senzatia ca as avea o cutie CVT. Turatia creste brusc in functie de cat apas eu acceleratia ( de exemplu, se duce la 2,700 rot/min) apoi sta constanta la valoarea respectiva in timp ce masina accelereaza. Ma gandesc ca poate e vreun mecanism de protectie. Cand aflu detalii, pun aici.
0

#8 User is offline   Magnusy 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1040
  • Joined: 04-November 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 January 2018 - 02:37

suna mai degraba a ambreiaj care patineaza... a mea nu face asa, pleaca direct( daca e frig putin mai "brutal")
-1

#9 User is offline   anania 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 59
  • Joined: 31-May 17

Posted 23 February 2018 - 10:15

Salutare!

Asa cum am promis, revin cu detalii. Am fost zilele trecute cu masina la Kata Technik in Bucuresti (i-a laudat cineva pe forum si am vazut ca aveau review-uri bune si pe farcebook). A mers un mecanic de la ei cu masina. Cand am ajuns la ei, motorul era cald si cutia se comporta bine. Nu a observat nimic atunci. Am lasat masina peste noapte la ei (incuiata si cheia la mine) pentru ca dimineata sa o conduca din nou si sa se poate observa senzatia de patinat despre care am mentionat mai sus. A condus masina acelasi mecanic si dimineata si mi-a zis ca acea senzatie vine de la un mecanism de protectie menit sa protejeze motorul, cutia si filtrul de particule in primele minute de functionare, cat sa le dea putin timp sa se incalzeasca. Ce-i drept, eu am observat fenomenul respectiv in timpul iernii, adica atunci cand temperaturile de afara erau scazute. Vara trecuta nu facea asa cutia. O sa vad anul asta daca persista problema dupa ce se incalzeste vremea. Cat despre schimburile care nu imi placeau mie, am inteles ca e normal la cutia mea sa simt putin schimburile de viteze (citez "6hp-ul nu e cea mai smooth."). Ce-i drept, de cand am resetat adaptarile am mai facut ceva km cu masina si parca merge mai bine cutia in ultimul timp. Daca nu-s atent eu la ea si la cum schimba, uit cu totul. Nu iese in evidenta cu nimic. In plus, cei de la service au verificat si nivelul de ulei din cutie. Spuneau ca cea mai frecventa cauza a comportamentului prost la rece e uleiul insuficient. Au verificat si au zis ca e ok.

Pe scurt, mi-au zis ca pare in regula cutia de viteze si ei nu vad probleme in modul de functionare. Am platit constatarea si am plecat mai linistit. :sorcerer:

This post has been edited by anania: 23 February 2018 - 10:15

1

#10 User is offline   BMW Style 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 131
  • Joined: 10-October 17

Posted 23 February 2018 - 10:37

View Postanania, on 06 December 2017 - 15:17, said:

Salut,

cutia schimba foarte prost vitezele 1-2, 2-3 si chiar 3-4 cateodata


Cutia pleaca cu a 2-a de pe loc... ;)
2

#11 User is offline   VladE46 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 75
  • Joined: 11-March 12

Posted 23 February 2018 - 21:02

Salut.

Pentru a nu mai deschide alt topic, postez aici: e91 2010 275 000 km, N47 184 cp automat, uneori, doar la rece da un mic soc cand schimba din 2 in 3. Insa doar uneori si doar din 2 in 3. Uleiul in cutie nu a fost schimbat niciodata, a fost doar completat. Posibil sa fie din aceasta cauza?

Un service prin apropierea Clujului care sa repare/faca mententanta la cutii ZF imi poate recomanda cineva?

De asemenea, codul cutiei e ZF6HP?

La kickdown normal, pe Sport sau la franare brusca, cutia nu da niciun fel de soc, schimba foarte bine.


Am inteles ca ar putea fi pastilele sinterizate.

Sent from my iPhone using Tapatalk

This post has been edited by VladE46: 23 February 2018 - 21:05

0

#12 User is offline   calinus68 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1429
  • Joined: 17-July 16

Posted 23 February 2018 - 21:35

Daca erau discurile sinterizate, nu pastilele iti patina , schimba uleiul cat mai ai la ce, dupa ce incepe sa dea suturi il schimbi degeaba.
0

#13 User is offline   VladE46 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 75
  • Joined: 11-March 12

Posted 24 February 2018 - 01:54

View Postcalinus68, on 23 February 2018 - 21:35, said:

Daca erau discurile sinterizate, nu pastilele iti patina , schimba uleiul cat mai ai la ce, dupa ce incepe sa dea suturi il schimbi degeaba.



Mersi de sfat. Cum se numeste uleiul pt cutie? Stii aproximativ si cat intra?


Sent from my iPhone using Tapatalk
0

#14 User is offline   OPaul 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 2385
  • Joined: 05-March 14
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita-Constanta

Posted 24 February 2018 - 03:19

Iti recomand Liqui Moly Top Tec ATF 1800 sau Top Tec ATF 1800 R , intra intre 8 si 10L ulei , depinde de metoda folosita , daca este flush eu zic sa iei 10 , daca este doar cu filtrul jos poti sa iei 8 sau 9 sa fii sigur.
-1

#15 User is offline   bossake 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 77
  • Joined: 27-November 09

Posted 24 February 2018 - 04:44

Eu nu as baga nimic in cutie in afara de oe sau Zf.
0

#16 User is offline   anania 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 59
  • Joined: 31-May 17

Posted 24 February 2018 - 23:49

View PostBMW Style, on 23 February 2018 - 10:37, said:

Cutia pleaca cu a 2-a de pe loc... ;)



Da, intr-adevar. Am gresit eu. Multumesc pentru corectie.
0

#17 User is offline   alex230ro 

  • Fan dependent
  • Group: Members
  • Posts: 5395
  • Joined: 29-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 December 2018 - 00:22

View Postanania, on 23 February 2018 - 10:15, said:

Salutare!

Asa cum am promis, revin cu detalii. Am fost zilele trecute cu masina la Kata Technik in Bucuresti (i-a laudat cineva pe forum si am vazut ca aveau review-uri bune si pe farcebook). A mers un mecanic de la ei cu masina. Cand am ajuns la ei, motorul era cald si cutia se comporta bine. Nu a observat nimic atunci. Am lasat masina peste noapte la ei (incuiata si cheia la mine) pentru ca dimineata sa o conduca din nou si sa se poate observa senzatia de patinat despre care am mentionat mai sus. A condus masina acelasi mecanic si dimineata si mi-a zis ca acea senzatie vine de la un mecanism de protectie menit sa protejeze motorul, cutia si filtrul de particule in primele minute de functionare, cat sa le dea putin timp sa se incalzeasca. Ce-i drept, eu am observat fenomenul respectiv in timpul iernii, adica atunci cand temperaturile de afara erau scazute. Vara trecuta nu facea asa cutia. O sa vad anul asta daca persista problema dupa ce se incalzeste vremea. Cat despre schimburile care nu imi placeau mie, am inteles ca e normal la cutia mea sa simt putin schimburile de viteze (citez "6hp-ul nu e cea mai smooth."). Ce-i drept, de cand am resetat adaptarile am mai facut ceva km cu masina si parca merge mai bine cutia in ultimul timp. Daca nu-s atent eu la ea si la cum schimba, uit cu totul. Nu iese in evidenta cu nimic. In plus, cei de la service au verificat si nivelul de ulei din cutie. Spuneau ca cea mai frecventa cauza a comportamentului prost la rece e uleiul insuficient. Au verificat si au zis ca e ok.

Pe scurt, mi-au zis ca pare in regula cutia de viteze si ei nu vad probleme in modul de functionare. Am platit constatarea si am plecat mai linistit. :sorcerer:

Cu intarziere de 1 an dar la rece confirm si eu comportamentul sesizat de tine (iarna se simte mai ales, vara deloc)
1

#18 User is online   Injectoru'6 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 307
  • Joined: 27-August 18
  • Gender:Male

Posted 16 February 2019 - 23:44

View PostOPaul, on 24 February 2018 - 03:19, said:

Iti recomand Liqui Moly Top Tec ATF 1800 sau Top Tec ATF 1800 R , intra intre 8 si 10L ulei , depinde de metoda folosita , daca este flush eu zic sa iei 10 , daca este doar cu filtrul jos poti sa iei 8 sau 9 sa fii sigur.



Vad ca mai sunt oameni care folosesc Liqui Moli pentru trasnmisie. Pe forumurile de afara vad ca este destul de popular Top Tec ATF 1800. A mai incercat cineva pe aici acest ulei?
Eu cu siguranta am sa pun in cutia mea. Mai am vre-o 20k si se apropie de al 2lea schimb. M-am gandit de data asta sa fac cu pompa flush sa il schimb pe tot.
Am citit o recomandare ca uleiurile sa nu fie amestecate intre ele.

Inca ceva nu am gasit diferenta intre Top Tec ATF 1800 si Top Tec ATF 1800 R. Ma ajuta cineva sa lamuresc si asta?
0

#19 User is offline   anania 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 59
  • Joined: 31-May 17

Posted 14 March 2019 - 13:45

Uitasem de thread-ul asta, dar revin cu situatia actuala pentru cazul in care cineva mai experimenteaza o situatia similara.
Am mai parcurs vreo ~35,000 km de la primul post. Nu am mai umblat la cutie, iar cutia nu mi-a facut probleme. Foarte rar mai simt mici socuri cand schimba din 2 in 3, dar asta doar in accelerare usoara (i.e. mers pe stradute inguste printre blocuri, plecat de la semafor in coloana, etc.). Cred ca de la data primului post au fost doar vreo 2-3 socuri mai puternice (pe care le-au sesizat si pasagerii). Probabil ca acele bruscari tot nu sunt normale, dar pun asta pe seama faptului ca uleiul a fost schimbat prea tarziu (176,000 km) si, dat fiind ca apar foarte rar, le-am ignorat pana acum. Altfel, cutia merge bine, isi face treaba, la drum lung nu prea sesizez cand schimba daca nu urmaresc asta explicit. Reactioneaza suficient de repede pentru gustul meu, e previzibila (de cele mai multe ori). O singura data, recent, am observat ceva ciudat. Aveam cutia in modul sport DS si am vrut sa o trec in modul D; probabil am facut mutarea chiar in momentul schimbului pentru ca a reactionat ciudat. A turat putin in gol motorul, parea ca nu stie ce sa faca, dar apoi s-a linistit.
Acel patinat din primele minute de functionare, atunci cand e frig afara, s-a reprodus si iarna asta atunci cand temperaturile au fost scazute. Cand e cald afara nu mai face asa.

Sper sa fie utila si altcuiva experienta mea.

This post has been edited by anania: 14 March 2019 - 13:46

0

#20 User is online   mariuck 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 9
  • Joined: 13-July 11

Posted 20 July 2019 - 23:05

Salut,
Am achiziționat de 2 săptămâni un 320d e90 din 2011 automat și am același sintome ca @anania. Și anume faptul când las pe D schimba Ok toate treptele la turatie joasa sau chiar și la la turatie peste 2500 dar dacă dau in DS sau M sau chiar și in D între 2200 și 2500 îmi dau un șoc când trece din 2-3. Unde îmi recomandați sa mă duc sa fac o diagnoza in București ? Am găsit pe google service FAUR specializat zf, e Ok acolo a mai fost cineva ?
0

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro