Jump to content

Impozitul auto pentru capacitatile cilindrice mari ar putea sa scada


Cristi DUM

Recommended Posts

Conform unei Propuneri legislative, impozitul auto anual ar putea sa scada considerabil pentru capacitatile cilindrice de peste 2000 cmc, care in prezent este exagerat de mare (aprox. 2200 de lei pt o capacitate de 3000 cmc). Bineinteles, ca acest proiect are si minusuri, si anume cresterea impozitului pentru capacitatile de 1600 cmc sau mai mici, insa, diferenta este mult mai ok, fata de sumele exagerate, cerute in prezent pentru motoarele de capacitate mare.

 

Sursa: avocatnet.ro

 

Ce parere aveti? Eu unul, intentionez sa trec la F10 FL 525d/xdrive sau 530d/xdrive E6 la anul, si schimbarea m-ar avantaja in cazul al doilea :)

Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt pentru. Timisoara e plina de masini pt ca impozitul este nesemnificativ pt motoare mici. Sunt familii care au 2-3 masini degeaba pt doar unul conduce masina.

 

Am vazut si povestile lacrimogene aruncate de unii de genul ca "bogatii" au bani, au motoare mari,de fitza iar de suferit sufera, aia necajitii cu o coaja de dacie...

Link to comment
Share on other sites

Sa fim seriosi. E pregatirea taxei de mediu, care urmeaza sa o bage concomitent cu diminuarea impozitelor.

 

 

Si cat e cresterea la motoarele de 1.6, de la 64 ron la 96 ron??? Asta cu siguranta nu va opri pe nimeni sa aiba acelasi nr de masini ca si pana acum.

 

Asa ma gandesc si eu. Traiesc cu speranta macar, ca daca o sa ne cumparam Euro 5/Euro 6, totalul nu o sa mai ajunga tot la o suma "nesimtita". Speeer :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Sa fie intr-un ceas bun ...

 

PS: Sa nu credeti ca statul o sa iasa in ''pierdere'' ce iti ofera cu dreapta o sa iti cere cu stanga dublu.

 

Zici ca e la piata, a ajuns sa stabileasca impozitul dupa cerere si oferta. Este foarte bine sa mai scada de la capacitatea mare , cu impozitul de pe o singura masina de 3000cmc platesti 6-7 impozite de sub 2000cmc.

Edited by OPaul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sincer sunt de acord cu taierea acestei taxe, dar totusi mi se pare cam drastica reducerea. Probabil la 3.0 vom plati acum 300+ de lei, asta va da curaj tuturor sa aduca rable cu motor gigant si vom vedea tot mai multi teribilisti pe strazi.

 

Tocmai ca nu va ramane asa. Scad impozitele pana baga ceva echivalent cu timbrul de mediu.

 

Just wait for it........

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

incearca sa aduca inapoi masinile din BG :) oricum primariile nu cred ca o sa accepte,iar acest impozit poate creste oricand inapoi.cum zice colegul mai sus wait for it, dupa 6 luni sau un an isi dau seama ca nu au bani si le maresc iar, probabil ca nu la acelasi nivel ca acum totusi. Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu era mai ok să plătim impozit raportat cu prețul de catalog al mașinii? Sau raportat la caii putere în loc de cilindree?

 

Oricum, să se reducă. Poate găsim mai puțini cu numere de BG cu ocazia asta, deși în ultima vreme nu am mai văzut la cei cu motoare mari ci culmea, la cei cu 1.4, 1.6... euro 2-3 ce-i drept.

Edited by deeJayOg
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

sincer sunt de acord cu taierea acestei taxe, dar totusi mi se pare cam drastica reducerea. Probabil la 3.0 vom plati acum 300+ de lei, asta va da curaj tuturor sa aduca rable cu motor gigant si vom vedea tot mai multi teribilisti pe strazi.

 

nu, pentru ca ramane in continuare asigurarea un factor decisiv care va impiedica acest lucru. Altfel, rablele cu motor gigant le vezi oricum pe BG.

 

Din punctul meu de vedere, al celui pasionat de masini, asta ar fi super, asa pot avea o masina de weekend mai veche cu un motor gigant, careia sa ii fac asigurare pe cate o luna, doua, trei pe timp de vara si in rest sa o tin la garaj :). Sper sa se si legifereze zvonul :thumbsup:

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sper sa fie adevarata chestia cu impozitul, cred ca ar fi primul lucru facut ok de guvernul actual.

 

Chiar ca esti superficial cum zice colegul.

 

Astia iti dau cu o mana si iti iau cu 3, chiar azi a fost nu stiu ce sedinta de modificare a unor legi in justitie.

 

Sa vedeti ce ne mai pregatesc, cum reusesc sa-l scape pe daddy Dragnea.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

E de apreciat propunerea asta (nu stim totusi cat se va concretiza).

parerea mea este ca ar trebui ca motoarele 1.0-2.0 sa plateasca impozite mai mari chiar si decat maririle din proiectul asta. Sa plateti 58 lei pentru 1.6 (cat este la ora asta) este infim, mi se pare o suma prea mica. Chiar si 94 lei tot foarte mica mi se pare. Undeva la 120-150 cred ar fi o suma corelata cu realitatea veniturilor din Romania.

 

Motoarele 2.5,3.0 sau peste mi se pare absolut normal si destept sa le reduca drastic. Statul va castiga mai mult pentru ca la momentul de fata cand impozitul este nejustificat de mare pur si simplu lumea (vbim la modul general) nu isi cumpara 3.0 si alege sa isi ia 2.0 unde plateste 200 lei. asa daca ii ceri 400 lei impozit pe 3.0 o sa isi cumpere 3.0, si in loc de 200 lei incasezi 400.

 

Ramane intr-adevar problema teribilistilor dar aici desi se poate face o discutie pana la urma ne putem gandi ca un teribilist este teribilist si cu 2.0 si cu 3.0.

Rca-urile au scazut in mod imens in ultimii ani iar diferentele intre 2.0 si 3.0 sunt minime la rca, niciodata nu vor descuraja achizitia cum o facea impozitul. plus ca rca ul se mai fenteaza bagand masina pe vreun parinte etc.

 

Nu vreau sa vorbesc de guvern per total dar prostia asta imensa cu impozit enorm de mare la motoare peste 2.0 a fost intotdeauna o mare problema in tara asta pe care multe guverne au neglijat-o. Trebuie corectata cat mai rapid, ce bine ar fi sa o rezolve desi tare frica imi este ca e doar vreun proiect.

 

Repet, castigurile la buget f probabil vor fi mai mari, lumea va fi mai multumita e o masura din care castiga toata lumea trebuie sa existe doar o minima aplecare asupra problemei. Adica sa iti pese de tara asta.

Edited by CosminE46
  • Like 5
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

bineinteles ca ar fi foarte bine sa scada impozitul, si pentru noi dar si pentru ei.

sa luam 530d vs 520d

- impozit anual: 2200 lei vs 200 lei = 2.000 lei

- consum anual (sa zicem la 25k km anual): (9% - 7%) x25k = 500 litri x 5 lei x 50% (atat ajung la stat) = 1.250 lei

 

calculul e simplist, dar doar din combustibilul consumat in plus de 530d, statul isi compenseaza o parte importanta din diferenta de impozit; daca adaugi TVA pt diferentele de pret de la piesele pt revizie si reparatii, asigurari, etc - sigur vor incasa mai mult de la un 530d.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E de apreciat propunerea asta (nu stim totusi cat se va concretiza).

parerea mea este ca ar trebui ca motoarele 1.0-2.0 sa plateasca impozite mai mari chiar si decat maririle din proiectul asta.

 

Vad ca n-ati citit bine. Impozitele peste 1.6 SCAD. Si peste 2.0, si SUB.

 

Adica e o miscare proasta, sau probabil ponderea masinilor mici e atat de mare incat sa acopere toate diferentele de impozit scazute de la 1.6 in sus.

 

Sau, varianta cea mai posibila, ni se pregateste un frumos timbru de mediu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.