Jump to content

Impozitul auto pentru capacitatile cilindrice mari ar putea sa scada


Cristi DUM

Recommended Posts

E de apreciat propunerea asta (nu stim totusi cat se va concretiza).

parerea mea este ca ar trebui ca motoarele 1.0-2.0 sa plateasca impozite mai mari chiar si decat maririle din proiectul asta. Sa plateti 58 lei pentru 1.6 (cat este la ora asta) este infim, mi se pare o suma prea mica. Chiar si 94 lei tot foarte mica mi se pare. Undeva la 120-150 cred ar fi o suma corelata cu realitatea veniturilor din Romania.

 

Motoarele 2.5,3.0 sau peste mi se pare absolut normal si destept sa le reduca drastic. Statul va castiga mai mult pentru ca la momentul de fata cand impozitul este nejustificat de mare pur si simplu lumea (vbim la modul general) nu isi cumpara 3.0 si alege sa isi ia 2.0 unde plateste 200 lei. asa daca ii ceri 400 lei impozit pe 3.0 o sa isi cumpere 3.0, si in loc de 200 lei incasezi 400.

 

 

Nu vreau sa vorbesc de guvern per total dar prostia asta imensa cu impozit enorm de mare la motoare peste 2.0 a fost intotdeauna o mare problema in tara asta pe care multe guverne au neglijat-o. Trebuie corectata cat mai rapid, ce bine ar fi sa o rezolve desi tare frica imi este ca e doar vreun proiect.

 

Repet, castigurile la buget f probabil vor fi mai mari, lumea va fi mai multumita e o masura din care castiga toata lumea trebuie sa existe doar o minima aplecare asupra problemei. Adica sa iti pese de tara asta.

 

sick.png perare personala !!!!

sper ca nu ai sub 30 de ani ? (ca sa inteleg postarea ta)

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

O idee proasta. Sa mareasca doar la cele 1.0-2.0, restul sa ramana la fel.

 

Sa faca la 1.0l-1.5l 900-1000 lei, la 1.5l-2.0l sa faca 1500 lei si celelalte sa ramana cum sunt. Asa mi se pare normal. Asa se raresc rablele si majoritatea celor care nu le ingrijesc nu isi mai permit sa stea in masina non stop.

 

Sunt de parere ca e dreptul fiecaruia sa detina masina, dar sa si-o permita.

 

PS: la electrice sa mareasca mai mult decat cele de 3.0l. Asta pentru ca desi polueaza zero, atunci cand se fabrica bateria, polueaza cat 100 masini in 10 ani, doar pentru o singura baterie.

Edited by AFk^
  • Like 4
  • Downvote 20
Link to comment
Share on other sites

Sa faca la 1.0l-1.5l 900-1000 lei, la 1.5l-2.0l sa faca 1500 lei si celelalte sa ramana cum sunt. Asa mi se pare normal. Asa se raresc rablele si majoritatea celor care nu le ingrijesc nu isi mai permit sa stea in masina non stop.

 

Sunt de parere ca e dreptul fiecaruia sa detina masina, dar sa si-o permita.

 

PS: la electrice sa mareasca mai mult decat cele de 3.0l. Asta pentru ca desi polueaza zero, atunci cand se fabrica bateria, polueaza cat 100 masini in 10 ani, doar pentru o singura baterie.

 

Na ce-ai zis-o. Dupa ce ca-s aberante cele de 3.0, vrei sa avem impozite mai mari ca in Germania si la 1.0, 2.0 si la electrice (pe care majoritatea statelor UE chiar le subventioneaza).

 

Ti-am anulat un minus din greseala.

 

 

Din moment ce ai platit taxa veche si nu ti-ai recuperate banii , poti sa stai linistit (Cred).

 

Nu are nicio legatura. Ambele taxe au fost declarate ilegale, se castiga pe banda rulanta procesele, si se dau banii inapoi incepand cu 2018 (de buna voie, dar prima data din ianuarie trebuie sa colecteze saracii, deci abia prin septembrie).

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

ma rog, logic ar fi sa se calculeze impozit in baza valorii de catalog a masinii in momentul respectiv ... asa cum fac asiguratorii cand iti determina casco, de ex

 

in momentu' asta daca cineva vrea un 540i din 1999, de ex, ar trebui sa plateasca impozit vreo 7000 de ron. doua impozite = masina

insa daca iti iei un x5 nou cu b47, dai 80.000 de euro pe masina si platesti impozit 180 ron :)))))

 

cum era cu aia, sa-ti si permiti masina? :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cel mai interesant este ca desi este un subiect care va inflama multa lume pe forumuri, este doar o persoana care a depus o opinie:

 

"As fi de acord cu propunerea de modificare a modului de calcul a impozitului auto in varianta propusa de initiatori doar in situatia in care, pe langa capacitatea cilindrica, s-ar lua in calcul si emisiile de CO2 pentru ca pana la urma urmarim sa imbunatatim calitatea mediului in care traim, nu sa ii favorizam pe cei care isi permit masini cu capacitati mai mari, in detrimentul celor care au masini cu capacitati mai mici."

 

 

este un subiect care va fi transat intr-un fel sau altul in functie de gaura de buget si nevoile de peticire, si nu va tine cont de parerile specialistilor si ale oamenilor.

 

Poate sunt critic, insa expunerea de motive parca este copy-paste de pe un site gen referate.ro, nu e cineva care ar trebui sa lucreze pentru legi: pai unde plm este o analiza cu parcul auto din romania, cu varsta, capacitati cilindrice, norme de poluare, provenienta parc auto, durata medie de utilizare, care este trendul pe urmatorii ani, doar un tabel la sfarsit......pus si simplu patetic.

 

https://senat.ro/legis/PDF/2017/17b609EM.pdf

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

:)) A fost declarata ilegala taxa dar ei mai au nesimtirea de a face recurs. E foarte curvita treaba , baga lege , iti I-au banii si dupa zic ca taxa este ilegala si trebuie sa te judeci pentru banii tai...

De ce a ajuns o lege ilegala aprobata si dupa de ce mai sta in picioare o lege care este declarata ilegala ? Statul se bazeaza ca nu toti care au platit taxa o sa o si recupereze , un 15-20% nu cred ca isi recupereaza taxa si o sa fie niste bani frumosi pentru stat.

Link to comment
Share on other sites

@OPaul Statul (ANAF+Ministerul Mediului) face recurs pentru ca asa e procedura, e standard. Stiu ca se pierd bani prin judecata.

 

A fost declarata ilegal dupa ce s-a ajuns la CEDO (desi EU a avertizat dinainte). Momentan nu mai sta nimic in picioare.

 

Da, daca nu isi depun toti cererile, atunci statul castiga niste bani. Desi nu cred ca rateaza cineva momentul.

Link to comment
Share on other sites

@OPaul Statul (ANAF+Ministerul Mediului) face recurs pentru ca asa e procedura, e standard. Stiu ca se pierd bani prin judecata.

 

A fost declarata ilegal dupa ce s-a ajuns la CEDO (desi EU a avertizat dinainte). Momentan nu mai sta nimic in picioare.

 

Da, daca nu isi depun toti cererile, atunci statul castiga niste bani. Desi nu cred ca rateaza cineva momentul.

 

 

Au scris atatea baliverne in acel recurs... incat nici daca nu trimiteam raspuns tot castigam:)) dar cum ai zis este procedura standard.. la mine se mai aduna dobanda+inflatie si tot asa:P bani clar o sa ii iau chiar daca mai tarziu.

 

Foarte multa lume nu se judeca, mai degraba lasa asa.

Link to comment
Share on other sites

ma rog, logic ar fi sa se calculeze impozit in baza valorii de catalog a masinii in momentul respectiv ... asa cum fac asiguratorii cand iti determina casco, de ex

 

in momentu' asta daca cineva vrea un 540i din 1999, de ex, ar trebui sa plateasca impozit vreo 7000 de ron. doua impozite = masina

insa daca iti iei un x5 nou cu b47, dai 80.000 de euro pe masina si platesti impozit 180 ron :)))))

 

cum era cu aia, sa-ti si permiti masina? :D

 

Daca dai 80 de mii de euro pe un x5 nou, stai linistit, ca platesti din suma aia destule industrii pe orizontala si locuri de munca si profitul unor baieti destepti.

In schimb daca iei un cazan din 1999 cu 2000 euro, platesti doar banii vanzatorului.

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

@P.I.M.P de ce sunt aberante impozitele la 3000cm si peste?

 

E normal, polueaza mai mult, platesti mai mult, dar...

 

Totusi, guvernul/conducerea discuta despre "sa punem taxa pe poluare", sa oprim poluarea, dar nimeni nu vorbeste unde se duc banii aia, ce se realizeaza cu ei.

Ma refer la faptul ca pun o taxa ca este poluare, masina polueaza, este normal, dar ce se face pentru mediu din banii aia? Se fac filtre uriase pentru a filtra aerul poluat, se "importa" aer curat?

Chiar daca maresc impozitele/taxele lumea tot o sa plateasca pentru confort, deci poluare tot o sa fie. Ce facem in priviinta asta?

 

 

@P.Dan bun, se face o taxa pe norma de poluare, crezi ca o sa se faca ceva in priviinta poluarii? Nu, doar se vor incasa banii si aerul tot la acelasi nivel de poluare o sa fie, posibil mai rau.

Edited by AFk^
  • Like 1
  • Downvote 9
Link to comment
Share on other sites

Cel mai corect ar fi un impozit in functie de vechime vs durata de utilizare, capacitate cilindrica, norma de poluare; in mod sigur vor fi utilizatori ce se vor considera neindreptatiti, dar stau si ma gandesc , pe cei multi, care nu detin masini personale, nu ar trebui sa ii consulti? Doar si ei respira acelasi aer, si ei trebuie sa se strecoare pe trotuare printre masini, si ei trebuie sa traiasca in aceleasi orase. In schimb, venim cu o expunere de motive de doua pagini, nu tu consultari publice, nimic, nimic, treaba facuta pe genunchi si in graba, fara nici un fundament.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ar trebui introdus impozitul in functie de norma de poluare si nu de capacitatea cilindrica. S-au umplut orasele de rable de cand s-a scos taxa auto.

 

Am si o masina euro1, dar si una euro 2, iar eu zic ca polueaza pe ora mult mai putin decat un Suv cu motor de 300 de cai euro 6. Tu ce zici?

Ar fi corect sa platesc eu impozit mai mult decat un motor de 3000? Ca eu zic ca nu.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

@P.I.M.P de ce sunt aberante impozitele la 3000cm si peste?

 

E normal, polueaza mai mult, platesti mai mult, dar...

 

Totusi, guvernul/conducerea discuta despre "sa punem taxa pe poluare", sa oprim poluarea, dar nimeni nu vorbeste unde se duc banii aia, ce se realizeaza cu ei.

Ma refer la faptul ca pun o taxa ca este poluare, masina polueaza, este normal, dar ce se face pentru mediu din banii aia? Se fac filtre uriase pentru a filtra aerul poluat, se "importa" aer curat?

Chiar daca maresc impozitele/taxele lumea tot o sa plateasca pentru confort, deci poluare tot o sa fie. Ce facem in priviinta asta?

 

Scuza-ma ca te intreb , dar ai masina , ai platit un impozit pana acuma ?

 

Nu conteaza ce masina ai , din ce an este , cati cp dezvolta sau cat polueaza ca impozitul este acelasi.

X are un Mercedes 3000cmc non euro de 90cp si Y are un 740d euro 6 de 320cp , pentru statul romana ambele masini sunt la fel si considerate ''deLUX'' de asta si impozitul este acelasi.

Cel mai correct este impozitul pe puterea motorului kw/cp si sa fie in functie de varsta si valoarea masinii.

Edited by OPaul
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Am si o masina euro1, dar si una euro 2, iar eu zic ca polueaza pe ora mult mai putin decat un Suv cu motor de 300 de cai euro 6. Tu ce zici?

Ar fi corect sa platesc eu impozit mai mult decat un motor de 3000? Ca eu zic ca nu.

Ne referim la conditii similare de functionare? Acelasi numar de km parcusi atat cu euro 1 cat si cu euro 6?

Link to comment
Share on other sites

mi se pare normal (pentru mediu) sa se puna impozit peste 1000 lei la orice masina, asta sa fie minimul.

 

ca sa aibe PSD-ul de unde sa ia bani pt pomeni electorale si hotii

 

 

 

Da, daca nu isi depun toti cererile, atunci statul castiga niste bani. Desi nu cred ca rateaza cineva momentul.

 

ai nevoie de niste documente pe care daca nu le mai ai ,e pa.Gen dovada platii impreuna cu talonul masinii (copii) .Majoritatea au vandut masinile si nu mai au actele respective .Sau unul din ele .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am si o masina euro1, dar si una euro 2, iar eu zic ca polueaza pe ora mult mai putin decat un Suv cu motor de 300 de cai euro 6. Tu ce zici?

Ar fi corect sa platesc eu impozit mai mult decat un motor de 3000? Ca eu zic ca nu.

 

Un euro 1 sau 2 de 2000cmc nu polueaza de loc mai putin de cat un euro 6 de 3000cmc , eventual elimina mai putine grame de CO2/km in atmosfera , dar natura gazelor de la EURO 1 fie ea putin mai mica ca si cantitate, este cu mult mai toxica fata de un euro 6 care elimina cu ceva grame de CO2/km in plus.

 

PS: Langa un S 600 12V euro6 poti sa mai stai , dar langa un 320i euro1 te cam cumprinde ameteala :D

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.