Jump to content

Sfat achizitie


Shaggyw

Recommended Posts

Salutare.

Am un buget de aprox 10k Euro sa imi iau o masina SH si sunt intr-o ceata totala.

In timp ce ma uitam dupa una alta am vazut chestia asta My link

Nu vroiam neaparat clasa premium, dar aici s-a ajuns, avand in vedere ca Passat-ul, cel putin mie, mi se pare destul de urat si altceva nu ar prea fi, posibil Insignia care desi e laudata am o reticenta.

In orice caz nu imi trebuie o masina asa mare, iar Seria 3 ar fi cam ceea ce mi s-ar potrivi. Consideram un A3 dar...am ajuns la Seria 3.

Bmw 320xd 90LCi 177 model 2009, dupa VIN e fabricata 08.2008.

 

Sunt in aer cand e vorba de BMW seria 3 din anii astia. Din ce m-am informat ar fi probleme generale la distributie, dar in rest in materie de fiabilitate nu am ajuns la o concluzie.

As fi preferat benzina. Merg 7-10.000 km pe an 70% in oras dar nu cred ca am vazut la vanzare mai mult de 2 benzinare, si multi mi-au spus ca "vai de mn nu lua benzina" ca au avut ei din 2001-ish si au avut probleme...mna..

 

Masina din anunt ma atrage datorita tractiunii integrale, cutie manuala (mie imi place sa conduc cu manula, + ca nu vreau prb pe viitor cu o automata), navigatie mare ceea ce este ,pt mn cel putin, foarte util, senzorii parcare care nu strica niciodata, de restul nu as avea nevoie, dar eveident cu siguranta nu ma incurca. Si km 150.000 care de ar fi reali ar fi ceva.

Minus ar fi pielea dar asta este.

Am fost acolo, pentru ca este la mn in oras, mi-a prezentat unul de acolo tot felul de acte, acum ca or fi sau nu legit nu stiu sa zic. In orice caz, ma duc la reprezentanta inainte de a o cumpara clar. La aspect masina este "tipla" si la interior si la exterior, sau asa mi se pare mie. Arata mult mai bine decat Golf-ul meu de 6 ani 77.000 km.

 

Am mai intrebat si prin alta parte despre un sfat de achizitie, despre mai multi constructori, iar la Bmw bineinteles am primit raspunsuri precum "da vrei sa fii jmeker cu bemve", "ia Audi, dar si aia e overrated", "mai bn un Logan nou, ca e noua" samd :)

Voi ce parere aveti de masina asta? Oricum sunt destul de departe de a fi convins sa o iau. Nu stiu ce motorizari sunt mai potrivite cat si fiabile,(177 mi se pare execes) sau daca acel model in sine din anul ala este unul ok.

Si nelamurirea mea cea mai mare, sa iau masina din Ro deja adusa? Sau sa merg, cu cineva care stie, in Germania, Olanda sau unde spune ouml, sa o iau? Zic asta pentru ca am vazut ca nu ar fi diferente semnificative la preturi, aici o duc la reprezentanta sa vad ce are si poate daca merg pana acolo, ma duc si degeaba. Zic si eu, nu stiu cum e in "real life". Si cam ce as putea achizitiona cu 10k euro( cu toate tacamurile ), la sedan ma refer, ca am vazut ca este mai scumputa.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Masina arata bine intretinuta,dar, desi are piele si scaune electrice eu nu am vazut incalzirea (cea ce nu e prea bine la noi ca ti paralizeaza spatele 4 luni pe an).Sistemul de sunet este standard si se aude nasol (macar un hifi trebuia).Cauta cu cutie automata,mai ales ca iti propui sa faci 7-10 000km/an majoritatea in oras) se preteaza mult mai bine.Cutiile automate sunt facute de ZF si sunt foarte bune si rezistente.Cu distributia sunt intradevar probleme (dar nu la toate) -schimbarea distributiei te ar costa 7-1000 euro-.

Cu banii de intretinere pt bmw ul asta cum stai?Multi isi cumpara si dupa realizeaza ca nu l pot intretine (piese cu origine dubioasa sau mai rau sh).

p.s. trece ti locatia la profil

Link to comment
Share on other sites

Nu te-ar interesa asta?

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-318-ID7GpfcB.html#92fc9a9ed9

 

Ai si incalzire scaune etc. Ce-i drept...143 cp, dar pentru oras e destul de ok, daca te razgandesti in privinta puterii, poti sa-i faci o remapare.

 

Ca sa te duci s-o aduci din afara, iesi cam tot la pretul asta, poate si mai scump. Vorbesc din experienta.

Iti trebuie bani ca sa te duci incolo, bani de hotel sau daca ai vreun prieten la care sa stai. Iti trebuie numere de zoll, in jur de 200 de euro + benzina-motorina (cam 2 plinuri, depinde de regiunea de unde o iei), vignete, oboseala si daca e sa iei teapa, poti sa iei teapa si acolo. Asa ca nu te complica.

Edited by FVA 28
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

La noile motoare am vĂŁzut din ce in ce mai mult cuzineți invartiti sau luati taras de vibrochen cauza cred eu este acel schimb la 30 chiar 35 K km din afara .

Frecvent este pe 535 sau 335d trecute un pic de 200 k km dar mai nou devine și pe 2.0.

As lua acest motor de 177 sau 184 dar cu un maxim de 140 k , ce e trecut de 200 are un semn mare de ĂŽntrebare !!

  • Like 3
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Masina arata bine intretinuta,dar, desi are piele si scaune electrice eu nu am vazut incalzirea (cea ce nu e prea bine la noi ca ti paralizeaza spatele 4 luni pe an).Sistemul de sunet este standard si se aude nasol (macar un hifi trebuia).Cauta cu cutie automata,mai ales ca iti propui sa faci 7-10 000km/an majoritatea in oras) se preteaza mult mai bine.Cutiile automate sunt facute de ZF si sunt foarte bune si rezistente.Cu distributia sunt intradevar probleme (dar nu la toate) -schimbarea distributiei te ar costa 7-1000 euro-.

Cu banii de intretinere pt bmw ul asta cum stai?Multi isi cumpara si dupa realizeaza ca nu l pot intretine (piese cu origine dubioasa sau mai rau sh).

p.s. trece ti locatia la profil

 

Aici cu intretinerea ai dreptate. La capitolul piese eu mereu am folosit aftermarket dar firme de incredere precum Sach de astea ca nu le tin minte numele acum, ce tine de bucse si consumabile din astea, le schimb la un mecanic cunoscut, cee este parte de motor sau elctrica reprezentanta, la care le aduc eu piese indifrenet ca sunt aftermakert sau originale, si ies ceva mai ieftin, chiar semnificativ, si pun pe ea si ceva de calitate cel putin medie. Si de multe ori o piesa aftermarket este chiar originala, de ex. pe Golf 6 copresorul este Nissens undeva la 900 ron, daca iei ORIGINAL VW e 1270 ron si e aceeasi piesa :D, aceelasi model aceeasi serie, aceeasi etichieta, doar cutia difera practic.

 

Acum asta e problema cu intretinerea si cu banii necesari. Sunt convins ca este nevoie de mai multi bani decat cu ce m-am obisnuit eu, dar avand in vedere ca merg undeva maxim 10.000 km pe an, nici nu o "forjez.

Cam ce buget anual ar trebui sa am pentru masina, pentru reparatii revizii samd?

Link to comment
Share on other sites

Nu te-ar interesa asta?

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-318-ID7GpfcB.html#92fc9a9ed9

 

Ai si incalzire scaune etc. Ce-i drept...143 cp, dar pentru oras e destul de ok, daca te razgandesti in privinta puterii, poti sa-i faci o remapare.

 

Ca sa te duci s-o aduci din afara, iesi cam tot la pretul asta, poate si mai scump. Vorbesc din experienta.

Iti trebuie bani ca sa te duci incolo, bani de hotel sau daca ai vreun prieten la care sa stai. Iti trebuie numere de zoll, in jur de 200 de euro + benzina-motorina (cam 2 plinuri, depinde de regiunea de unde o iei), vignete, oboseala si daca e sa iei teapa, poti sa iei teapa si acolo. Asa ca nu te complica.

 

Intradevar pare foarte ok masina, mai putin poate interiorul. Nu consideram automata, dar acum nu mai sunt asa sigur.

Link to comment
Share on other sites

Aici cu intretinerea ai dreptate. La capitolul piese eu mereu am folosit aftermarket dar firme de incredere precum Sach de astea ca nu le tin minte numele acum, ce tine de bucse si consumabile din astea, le schimb la un mecanic cunoscut, cee este parte de motor sau elctrica reprezentanta, la care le aduc eu piese indifrenet ca sunt aftermakert sau originale, si ies ceva mai ieftin, chiar semnificativ, si pun pe ea si ceva de calitate cel putin medie. Si de multe ori o piesa aftermarket este chiar originala, de ex. pe Golf 6 copresorul este Nissens undeva la 900 ron, daca iei ORIGINAL VW e 1270 ron si e aceeasi piesa :D, aceelasi model aceeasi serie, aceeasi etichieta, doar cutia difera practic.

 

Acum asta e problema cu intretinerea si cu banii necesari. Sunt convins ca este nevoie de mai multi bani decat cu ce m-am obisnuit eu, dar avand in vedere ca merg undeva maxim 10.000 km pe an, nici nu o "forjez.

Cam ce buget anual ar trebui sa am pentru masina, pentru reparatii revizii samd?

1.La bmw(reprezentanta) nu prea merge sa aduci tu piese

2.Nu prea are treaba "forjatul" prin oras cu nr de kilometri

3.Cat despre buget,te las sa ti faci o parere singur(sau inchis multe topicuri pe tema bugetului) folosind cu incredere functia search a forumului (topicul pt seria 3 si topicul ingrijire si intretinere)

Link to comment
Share on other sites

Nu te speria de costul intretinerii. Nu este cu mult fata de un golf 6. Cateva sute de lei in plus, dar diferenta intre actuala si seria 3 este foarte mare. O sa te coste probabil distributia 800-1100€ la modelul asta de 177 cai cu motor N47, in rest chestii uzuale, ca la oricare alta masina.

 

Undeva la 200-250k km o sa trebuiasca sa ii schimbi volant plus ambreiaj ( dar la care diesel nu schimbi?), turbo nu are probleme de obicei, o revizie costa undeva intre 600-800 lei, la service normal, nu la reprezentanta. Consumul este la fel ca la golf, daca ai 2.0 tdi, 110 cai.

 

Dupa achizitionare, probabil o sa iti trebuiasca un buget de 1500-1800€ sa o pui la punct (distributia inclusa, as lua asta in calcul neaparat + revizia), si sa iti ramana 500€ pentru diverse probleme, mici de altfel, din bugetul asta de 1500-1800€.

 

Sau poti sa cauti versiunea de 163 cai, care nu prea are probleme in general, astfel eviti costul la distributie. Motor M47.

 

Nu ti-as recomanda insa 318d, desi motorul este ok, dar nu vad de ce ai alege putere mai mica cu acelasi motor/taxe/asigurare/consum.

 

Si nici 4x4 a.k.a. xDrive. Nu este necesar asa ceva pentru oras. Anvelope noi, premium si nu te doare capu'.

Edited by AFk^
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

De bagat bani se baga mult mai multi, diferenta dintre Golf si BMW e mare si la costuri, sa te gandesti ca la Golf ai 77K. km. si eu am la Jetta tot cam atat si nu am bagat decat ulei filtre , placute si o baterie in 9 ani. La un BMW de peste 150K. situatia se schimba, cam toate consumabilele si accesoriile, incep sa cada pe rand, asa ca sa ai buget alocat 1000euro pe an, mai ieftin nu scapi.
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Ce am schimbat in ultimii 20Km 1 an, turbo, 2000ron. revizie ulei, filtre 600ron, discuri placute fata 800ron. becuri xenon 200ron, curatat egr, 2 anvelope 1000ron.e posibil si bateria are 12 ani ma astept oricand.Plus alte rahaturi minore. Si mai urmeaza curele,accesorii, posibil fulie, astea sunt inevitabile. Edited by calinus68
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dar tu ai masina nfl, din 2006, el a intrebat de o masina din 2009, facelift, cu 4 ani mai tanara decat a ta si cu km probabil pe jumatatea la a ta.

 

In plus ai pus in calcul anvelope, becuri, revizie, etc., mai aveai sa pui si combustibil si taxe si era pachet complet.

Astea sunt de schimbat la orice masina ai avea.

 

La 2000 lei, treaba cu turbo, vrei sa zici ca ai reconditionat, nu schimbat. In plus si la golf pica turbo undeva la 180k-220k, ca la orice diesel cu turbo. Asta e consumabila. Am prieten cu golf 6 si la 137k i-a picat volant + ambreiaj ( masina de oras deh, daca iti cumperi diesel sa faci 2 ore la munca dus si 2 ore intors), si filtru de particule la 169k km.

Edited by AFk^
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ok, si eu calculez cu tot cu combustibil si cu chichitze, dar asta nu inseamna ca trebuie luat in calcul multe dintre aceste cheltuieli, pentru ca, orice masina ai lua, chiar si noua, tot o sa ai cheltuieli, revizie, anvelope, becuri, etc., deci exemplul tau cu 1000€ e deplasat.

 

Asa pot spune si eu ca am costuri de peste 3500-4000€ cu masina pe an, desi nu e corect sa spun asta, pentru ca daca as fi avut alta marca tot trebuia sa schimb anvelope, sa fac revizii, sa schimb consumabile, sa platesc combustibil/taxe/asigurare, etc.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta daca nu faci verificare si iti iei teapa, cum fac multi dintre cumparatori.

 

Se gandesc la acei 100-150€ cat costa masina verificata, dar nu se gandesc la problemele care pot fi evitate.

 

Poti trage de pret mult in jos daca chiar vrei sa cumperi masina cu problemele gasite. Sau sa cauti una in stare mai buna.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos pentru reply-uri. Intradevar daca dau pe masina 10k euro, trebuie sa mai am vreo 2k pentru orice eventualitate, plus ca probabil vor fi anumite de pus la punct.

 

In legatura cu piesele la reprezentanta, daca le aduci cu factura nu te pot refuza, bine...tot e posibil sa o faca dar in momentul in care le zici ca te duci in alt parte sunt de acord 99%.

 

Cu revizii si consumabile nu e asta o problema. Toata treaba e ca masina va merge cel mai mult prin oras..fiind si diesel nu e prea grozav, incep sa cada pe ea turbo samd atunci e problema. Pe benzina nu prea gasesc, si oricum consumul probabil este la alt nivel.

 

Probabil ma voi intrepta spre motoarele M, am inteles ca sunt mult mai fiabile decat N.

 

La cat m-am documentat cel mai bine merg cu taxiul, ca e Audi , VW, BMW, toate au anumite probleme de te sperii.

 

Concluzia- Ia-ti ce iti place si suporta consecintele, desi as vrea sa le limitez :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos pentru reply-uri. Intradevar daca dau pe masina 10k euro, trebuie sa mai am vreo 2k pentru orice eventualitate, plus ca probabil vor fi anumite de pus la punct.

 

In legatura cu piesele la reprezentanta, daca le aduci cu factura nu te pot refuza, bine...tot e posibil sa o faca dar in momentul in care le zici ca te duci in alt parte sunt de acord 99%.

 

Cu revizii si consumabile nu e asta o problema. Toata treaba e ca masina va merge cel mai mult prin oras..fiind si diesel nu e prea grozav, incep sa cada pe ea turbo samd atunci e problema. Pe benzina nu prea gasesc, si oricum consumul probabil este la alt nivel.

 

Probabil ma voi intrepta spre motoarele M, am inteles ca sunt mult mai fiabile decat N.

 

La cat m-am documentat cel mai bine merg cu taxiul, ca e Audi , VW, BMW, toate au anumite probleme de te sperii.

 

Concluzia- Ia-ti ce iti place si suporta consecintele, desi as vrea sa le limitez :)

Ia ce-ti place ca o viata ai. Multe persoane au facut o fata extrem de mirata când am ales cutie automata, gen "daca se strica ce faci?". Daca, daca,... daca gandesti asa nu faci nimic in viata...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos pentru reply-uri. Intradevar daca dau pe masina 10k euro, trebuie sa mai am vreo 2k pentru orice eventualitate, plus ca probabil vor fi anumite de pus la punct.

 

uite, iti garantez ca in masina asta nu ai de bagat niciun ban: https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-ID7GpAtb.html#b8c91e5990

 

urmatoarea revizie in 8k km, sau Oct 2018, la km parcusi de tine, probabil Oct 2018.

 

povestile cu distributia se intampla la N47d20A, mai putin la motoarele ulterioare B sau C, C-ul fiind montat aproape pe toate modelele BMW 2009 - 2014, din punctul meu de vedere sunt doar experientele celor ce povestesc pe forum, cei ce nu au o problema, nu intra pe forum sa povesteasca asta.

 

reprezentanta spune ca da, este o problema mai des inatlnita decat la M47, insa, coincidenta sau nu, se intampla foarte frecvent la masinile utilizate in Romania,de utilizatori Romani, urmaring statistica BMW in EU, - oare de ce?

tot forumul ne spune: "astazi am pus Castrol, maine Mobil, poimaine ELF..5W40, 10W40, 5W30..."foarte multi schimba uleiul cand isi amintesc si specificatiile dupa ureche, iar cand pleaca de la semafor numai in "Full throttle", si pe ruma plang pe Forum. Bine asta nu inseamna ca nu sunt si cazuri nefericite, dar acele cazuri sunt isolate, asa cum a fost la toate modelele BMW, sau nu neaparat BMW..

 

la Groupul VAG pica injectoare si pompa inalta presiune, pompa motorina..etc si costa..

la Opel pica tot ce tine de turbo, sau partea electrica...si costa

si tot asa, la orice pica ceva si nici cu mijloacele de transport in comun nu mai este sigur, zilele astea.

 

Sfatul meu, mai uite-te si la cine vinde masina si daca dupa ce o cumperi, pare genul care iti mai raspunde la telefon sau nu, altfel, "fier", gasesti pe toate drumurile.

Edited by Mondragon
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ia ce-ti place ca o viata ai. Multe persoane au facut o fata extrem de mirata când am ales cutie automata, gen "daca se strica ce faci?". Daca, daca,... daca gandesti asa nu faci nimic in viata...

 

Exact, dupa multe discutii forumuri din Uk De Ro, am ajuns la concluzia ca cel mai bine iesi daca iti cumperi ceea ce iti place :)

 

In orice caz am citit ca motoarele n47 intre 2008 si martie 2010 parca, nu mai stiu exact, au nevoie neaparat de distributie noua. Si fata de cele mai noi trebuie sa scoti motorul pentru a pune alta. Modelul 2011 are nevoie doar de patina si inca ceva atat, destul de simplu. Fix acele modele sunt in banii mei, asa ca trebuie sa gasesc una cu distributia schimbata. Daca nu ma orientez spre Passat CC 2009-2010 benzina 1.8TSI 160, mai putine batai de cap, avand in vedere ca merg mai mult prin oras, nu poti compara CC cu seria 3 dar nici sa iau masina ca la orice zgomot sa impietresc ca e distributia pe duca. ( multi au optat pentru motor nou...)

Link to comment
Share on other sites

Exact, dupa multe discutii forumuri din Uk De Ro, am ajuns la concluzia ca cel mai bine iesi daca iti cumperi ceea ce iti place :)

 

In orice caz am citit ca motoarele n47 intre 2008 si martie 2010 parca, nu mai stiu exact, au nevoie neaparat de distributie noua.

 

nu vreau sa devina un topic pe marginea Distributiei sau vreun flame, insa afirmatia de mai sus explica exact situatia, doar anii sunt un pic diferiti:

N47D20A - 2005 - 2008

N47D20B - Nov 2008 - Aug 2009 - fata de A, au schimbat Lantul

N47D20C - Aug 2009 - Dec 2014 - fata de B, au schimbat Patina si o rola dintata

 

la toate N47 de mai sus distributia este pe partea cu cutia.

 

Cine iti garanteaza ca nu se rupe si cureaua de Kevlar de la VW, nici daca o schimbi annual nu ai garantia asta.

 

Indiferent de ce masina alegi, mai mult decat o verificare amanuntita intr-un service autorizat, nu ai ce sa-i faci. si nici de acolo nu iti garanteaza cineva ce se intampla, sau nu in urmatorii 100 de km.

 

as putea sa iti povestesc din experienta mea cu fostul E46, pe care l-am avut 9 ani...,dar nu e topicul potrivit.

Edited by Mondragon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.