Jump to content

Nivel ulei.


Radu Alin

Recommended Posts

Partea asta nu prea e relevanta in Ro..twitch.gif Oricum,uleiul e ok daca se verifica si dupa o noapte de stationare..sau mai multe ore..

Da ! Dar de ce sa nu faci chestia asta corect si anume cum recomanda producatorul ?( Adica la 5-10 minute dupa ce ai oprit motorul pe o suprafata cat se poate de dreapta ) :thumbsup:

Edited by cristiano115
Link to comment
Share on other sites

Calinus68, eu chiar vreau sa vad/sunt foarte curios (pentru ca am manualul in engleza, si poate nu am observat.. ) unde in manual scrie ca nivelul uleiului se verifica numai la cald...?!

 

Hai sa spun (presupun? :) ) totusi si de ce fabricantul zice ca nivelul uleiului se verifica la 5-10 minute de la oprire.

Pai in primul rand, de cele mai multe ori cand apare avertizarea de nivel scazut aceasta apare IN MERS! Si de aceea IN PRIMUL RAND fabricantul zice sa stai cateva minute oprit; pentru A SE ADUNA cat mai mult ulei (nu neaparat tot uleiul, (cum e firesc) cand mororul e rece si oprit demult!) in baie iar citirea/interpretarea pe joja sa fie cat mai aproape de realitate!

Acesta este motivul PRINCIPAL pentru care verificarea nivelului se poate face SI LA CALD, nu doar la cald, cum crezi sau esti convins..

 

As vrea sa ma crezi ca m-am straduit sa fiu cat se poate de logic prezentand .. logica din spatele afirmatiilor fabricantului.

 

Daca tu ai o logica mai buna te rog sa o prezinti.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Calinus68, eu chiar vreau sa vad/sunt foarte curios (pentru ca am manualul in engleza, si poate nu am observat.. ) unde in manual scrie ca nivelul uleiului se verifica numai la cald...?!

 

Hai sa spun (presupun? :) ) totusi si de ce fabricantul zice ca nivelul uleiului se verifica la 5-10 minute de la oprire.

Pai in primul rand, de cele mai multe ori cand apare avertizarea de nivel scazut aceasta apare IN MERS! Si de aceea IN PRIMUL RAND fabricantul zice sa stai cateva minute oprit; pentru A SE ADUNA cat mai mult ulei (nu neaparat tot uleiul, (cum e firesc) cand mororul e rece si oprit demult!) in baie iar citirea/interpretarea pe joja sa fie cat mai aproape de realitate!

Acesta este motivul PRINCIPAL pentru care verificarea nivelului se poate face SI LA CALD, nu doar la cald, cum crezi sau esti convins..

 

As vrea sa ma crezi ca m-am straduit sa fiu cat se poate de logic prezentand .. logica din spatele afirmatiilor fabricantului.

 

Daca tu ai o logica mai buna te rog sa o prezinti.

 

Tu poti sa o verifici si in panta cu motoru rece daca doresti, nu te opreste nimeni dar aia nu inseamna ca este corect, si eu mai verific cu motoru rece dar in manual scrie clar ca modul corect este urmatorul, dupa ce masina a ajuns la temperatura optima se opreste motorul si se asteapta cca 5 minute dupa care se poate verifica uleiul. :thumbsup:

 

1hKcXoz.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

1hKcXoz.jpg

Oh well ;)

Eu nu vad nicaieri ca ar scrie doar (in engleza, only) cu motorul cald. :stupid:

 

Multumesc pentru atasament. Nu ma lamureste mai mult decat stiam si am scris mai sus.

 

In rest nu cred ca e cazul sa crezi ca tu o faci mai bine decat altii. ;) :cheers:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca masor cu motorul rece joja imi arata un nivel mai mic decat este in realitate. Uleiul, la fel ca orice lichid, se contracta la rece.

Dovada:

Potrivit acestui site: https://www.engineeringtoolbox.com/cubical-expansion-coefficients-d_1262.html , coeficientul de dilatere termica al uleiului este de 0,0007.

Intre +90C si -20C (diferenta intre motor rece iarna (-20) si motor cald (+90) sunt 110C

Daca le inmultim si luam in considerare o cantitate de ulei de 4l, rezulta ca masurand iarna cu motorul rece voi avea 3,7 l in loc de 4l cum este in mod real. Dc credeti ca la ultimele modele fara joja computerul iti arata nivelul uleiului cu motorul pornit cald, dc, nu poti verifica cu aceasta setare cand motorul este stationat si uleiul rece? La un schimb de 5,5l diferenta este de 400ml.

 

Masurati nivelul uleiului asa cum scrie in cartea masinii, ca aia n-o scriu de fraieri!!!

Edited by calinus68
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca masor cu motorul rece joja imi arata un nivel mai mic decat este in realitate. Uleiul, la fel ca orice lichid, se contracta la rece. :laugh:

Dovada:

Potrivit acestui site: https://www.engineeringtoolbox.com/cubical-expansion-coefficients-d_1262.html , coeficientul de dilatere termica al uleiului este de 0,0007.

Intre +90C si -20C (diferenta intre motor rece iarna (-20) si motor cald (+90) sunt 110C

Daca le inmultim si luam in considerare o cantitate de ulei de 4l, rezulta ca masurand iarna cu motorul rece voi avea 3,7 l in loc de 4l cum este in mod real. Dc credeti ca la ultimele modele fara joja computerul iti arata nivelul uleiului cu motorul pornit cald, dc, nu poti verifica cu aceasta setare cand motorul este stationat si uleiul rece? La un schimb de 5,5l diferenta este de 400ml.

 

Masurati nivelul uleiului asa cum scrie in cartea masinii, ca aia n-o scriu de fraieri!!!

 

 

 

Dar de unde ai scos asemenea aberatii. Tu macar ai citit ce ai scris? :laugh:

 

Cum poti sa spui asemenea prostii ca 4l de ulei iarna, sunt de fapt 3,7? Cum ai calculat tu? :LMAO: Adica vara cumpar 1 l de ulei, iar iarna am 900 ml.

Si vezi ca in site, se vorbeste de coeficientul de dilatare. Dilatarea are loc numai la cald.

 

Dupa logica ta, la cald masor joja de ulei si este la max. iar dimineata cand e rece motorul, joja de ulei nu mai este la maxim.

 

Nu stiu ce masina ai tu, dar calculatorul la masini iti arata nivelul de ulei, imediat ce ai pornit masina si motorul este rece, :thumbsup: , nu trebuie sa fie motorul cald.

 

Vezi sa nu cumperi ulei iarna, ca te pacalesti si iei mai putin. :laugh:

Edited by radu95
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aberatiile aste le-au scos oamenii cu carte, inginerie auto, nu postaci de serviciu pe forum, ai citit printre randuri sau atat ai nivelul la cald, nu esti in masura sa postezi argumentat mai bine te abtineai, de vorbit ca surda in hora, sunt pline forumurile. Prosti sunt nemtii astia, dar va plac masinile lor, atunci respectati-le. Edited by calinus68
  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Aberatiile aste le-au scos oamenii cu carte, inginerie auto, nu postaci de serviciu pe forum, ai citit printre randuri sau atat ai nivelul la cald, nu esti in masura sa postezi argumentat mai bine te abtineai, de vorbit ca surda in hora, sunt pline forumurile. Prosti sunt nemtii astia, dar va plac masinile lor, atunci respectati-le.

 

 

Mai bine controleaza-te ca vorbesti numai prostii. De vorbit ca surda in hora vad ca tu vorbesti, tu nu vezi ca bati campii.

 

Daca nu iti convine ce ti sa raspuns, nu mai posta si poti s te uiti la un film. Daca vrei sa raspunzi vin-o cu argumente, nu cu vorbe goale. :thumbsup:

 

Adica NU mai recunosti ce ai scris?

 

Unde scrie ca iarna uleiul se contracta si este mai putin . Eu zic sa mai pui mana pe o carte sa studiezi si dupa aceea sa scrii. Atunci cum iti explici ca la masinile care arata nivelul de ulei, il arata si cand motorul este rece.

 

Iar iarna uleiul devine vascos, nu se contracta, asta asa ca sa mai stii si tu cate ceva, nu trebuie sa o spuna oamenii cu carte sau inginerii,se invata la fizica in clasa a 7-a http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/144-ulei-motor-sae-w.html

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

mai bine controleaza-te ca vorbesti numai prostii. De vorbit ca surda in hora vad ca tu vorbesti, tu nu vezi ca bati campii.

 

Adica NU mai recunosti ce ai scris?

 

Unde scrie ca iarna uleiul se contracta si este mai putin . Eu zic sa mai pui mana pe o carte sa studiezi si dupa aceea sa scrii. Atunci cum iti explici ca la masinile care arata nivelul de ulei, il arata si cand motorul este rece.

 

Iar iarna uleiul devine vascos, nu se contracta, asta asa ca sa mai stii si tu cate ceva, nu trebuie sa o spuna oamenii cu carte sau inginerii,se invata la fizica in clasa a 7-a

 

 

la primul search pe google aflai toate informatiile. fenomenul se numeste dilatare termica.

ideea lui calinus68 este buna dar s-a exprimat putin ambiguu: daca luam temperatura de referinta 20 grade, la aceasta temperatura 100l ulei ocupa 0,1m cubi.

la 40 grade va ocupa 0,1014m cubi. depinde de temperatura de referinta dar da volumul creste si scade in functie de temperatura.

Link to comment
Share on other sites

Orice are volum la frig se contracta, fizica de clasa a 7 a, la cum se face scoala acum nu ma mai mira nimic, las-o asa cum spui tu ca e corect. Masinile arata nivelul pentru novici ca tine care nu stiu ce e joja.

 

 

Ai dreptate, la cum se face scoala din ziua de azi. Clasa a 7-a, parca e o diferenta, nu?

 

Iar eu sunt de moda mai veche, verific periodic joja de ulei si o verific dimineata si surpriza arata la fel si la rece si la cald.

 

Cea mai buna aparare este atacul, asa fac aproape toti care nu au argumente.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Asta era ideea, nivelul la cald exclude orice mica eroare, calculul afisat de mine e un exemplu la temperaturi de minus, unde diferenta e maricica, e normal vara ca diferenta sa fie f. mica, dar este, fiecare masoara cum doreste, dar cum a prezentat si Cristiano 115, asa recomanda majoritatea firmelor producatoare.
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dar de unde ai scos asemenea aberatii. Tu macar ai citit ce ai scris? :laugh:

 

Cum poti sa spui asemenea prostii ca 4l de ulei iarna, sunt de fapt 3,7? Cum ai calculat tu? :LMAO: Adica vara cumpar 1 l de ulei, iar iarna am 900 ml.

Si vezi ca in site, se vorbeste de coeficientul de dilatare. Dilatarea are loc numai la cald.

 

Dupa logica ta, la cald masor joja de ulei si este la max. iar dimineata cand e rece motorul, joja de ulei nu mai este la maxim.

 

Nu stiu ce masina ai tu, dar calculatorul la masini iti arata nivelul de ulei, imediat ce ai pornit masina si motorul este rece, :thumbsup: , nu trebuie sa fie motorul cald.

 

Vezi sa nu cumperi ulei iarna, ca te pacalesti si iei mai putin. :laugh:

 

Prietene... Inclusiv la masinile fara joja producatorul iti recomanda sa masori uleiul dupa ce motorul este la temperatura optima, dar alegerea este a ta daca respecti aceasta recomandare sau nu.. Pur si simplu nu pot sa inteleg cum poti sa o tii tot pe a ta din moment ce in manual scrie clar cum se masoara corect... Na probabil stii tu mai multe decat cei care au proiectat masina :laugh: iar daca este asa te rog sa imi spui de ce producatorul a ales sa treaca in manual aceasta metoda de verificare a uleiului :thumbsup:

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.