Jump to content

electrician cu experienta in bmw-uri?


Recommended Posts

Salut,

Detin un E46 316i FL break din 2005, care de ceva timp prezinta erori pe partea de lumini. Mai precis, martorul pentru semnal spate dreapta se aprinde in bord, iar lumina pe spate se redirectioneaza catre stopul de frana, care "clipeste" mai rapid.

Am citit pe ici pe colo, cum ca ar fi cablurile, mufa topita, masa lipsa, contact imperfect intre bec si soclu, bec ars, etc. Nefiind foarte indemanatic, inarmat cu toate informatiile culese m-am dus la un service auto, unde au fost testate si cablajele si mi s-a zis ca nu se pune problema de masa lipsa, ca ar fi trebuit sa se comporte altfel. Concluzia la care a ajuns electricianul cu pricina a fost ca e blocul de lumini "dus".

S-a procedat la gasirea unui bloc de lumini compatibil pe OLX. Dupa montarea lui, eroarea legata de semnalizare a disparut, dar a aparut eroare legata de ambele stopuri spate. Cu blocul nou semnalizeaza corect, dar detecteaza stopurile ca fiind absente si aprinde proiectoarele de ceata.

Intrebarea mea : este posibil ca si cel cumparat sa fie defect, sau e vorba de o incompatibilitate in cablaje?

In orice caz, m-ar ajuta mult daca ar exista pe forum cineva care sa se priceapa la astfel de probleme si sa ma ajute; evident, contra cost.

Edited by manw
Link to comment
Share on other sites

Probabil este vorba de acele cablaje care sunt supuse actinuii mecanice a deschiderii/inchiderii haionului, si care au cedat/fac scurt circuit/contact imperfect.

Mai util ar fi sa iti completezi locatia la profil, pentru a putea fi indrumat de catre colegii din zona respectiva catre un electrician competent.

Link to comment
Share on other sites

Sistemul care face sa apara o eroare functioneaza pe baza unui senzor de curent,astfel daca valoarea la capetele acelui senzor e prea mare sau prea mica, e afisata eroarea.Valoarea nu e stricta, se incadreaza in anumite limite. Asa ca nu are nicio treaba cu nr de inmatriculare.Doar cu consumatorii mari.
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Detin un E46 316i FL break din 2005, care de ceva timp prezinta erori pe partea de lumini. Mai precis, martorul pentru semnal spate dreapta se aprinde in bord, iar lumina pe spate se redirectioneaza catre stopul de frana, care "clipeste" mai rapid.

Am citit pe ici pe colo, cum ca ar fi cablurile, mufa topita, masa lipsa, contact imperfect intre bec si soclu, bec ars, etc. Nefiind foarte indemanatic, inarmat cu toate informatiile culese m-am dus la un service auto, unde au fost testate si cablajele si mi s-a zis ca nu se pune problema de masa lipsa, ca ar fi trebuit sa se comporte altfel. Concluzia la care a ajuns electricianul cu pricina a fost ca e blocul de lumini "dus".

S-a procedat la gasirea unui bloc de lumini compatibil pe OLX. Dupa montarea lui, eroarea legata de semnalizare a disparut, dar a aparut eroare legata de ambele stopuri spate. Cu blocul nou semnalizeaza corect, dar detecteaza stopurile ca fiind absente si aprinde proiectoarele de ceata.

Intrebarea mea : este posibil ca si cel cumparat sa fie defect, sau e vorba de o incompatibilitate in cablaje?

In orice caz, m-ar ajuta mult daca ar exista pe forum cineva care sa se priceapa la astfel de probleme si sa ma ajute; evident, contra cost.

 

1. noul computer e de o masina facelift?

2. au codat noul computer de lumini pe masina?

Edited by zeronoo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

salut si La Multi ani tuturor!

Am fost plecat, asa ca nu am mai intrat pe forum.

Intre timp, am mai descoperit ceva: am avut drum prin oras de dimineata si am parcat undeva timp de 10 minute cu avariile pornite. Cat am asteptat acolo, a disparut eroarea din bord si semnalizarea a inceput sa functioneze corect. Insa, 30 minute mai tarziu mi-a raportat farurile de pe fata ca fiind nefunctionale; intai stanga si apoi dreapta. Dupa un ciclu de oprit/pornit masina, eroarea a disparut, dar nu a mai mers modul automat al luminilor. Oprit iar masina si repornit, a reaparut eroarea de semnal spate si restul luminilor functioneaza.

Mentionez ca becurile de la numar sunt functionale si merg fara nici o problema.

Si nu, nu a codat modulul nou pe masina dupa instalare; doar a fost inlocuit si au aparut alte erori in locul celor care erau initial.

Modulul l-am ales impreuna cu electricianul, asa ca presupun ca e de Face-lift - modulele au niste numere de serie pe ele si sunt aproape identice, exceptie facand ultima cifra, care e diferita.

Link to comment
Share on other sites

Ar fi bine sa cauti un electrician care sa verifice firul de masa ( minusul bateriei) intre modulul de lumini si toate celelalte becuri, in mod normal ar trebui sa ai o cadere de tensiune foarte mica.Mare atentie la cuple

Dar daca totul e ok, atunci e posibil ca si acest modul sa fie defect.

Link to comment
Share on other sites

Cel mai simplu e sa-ti cumperi un aparat de masura,(maxim 30 lei), si poti verifica chiar tu tensiunea intre modul si ceilalti consumatori.

Si daca incerci sa intelegi/lucrezi cu WDS

http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/en/

Ti-ar mai fi util si un detector de camp electromagnetic (pentru verificat pozitia releelor) de genul:

https://www.tme.eu/gb/details/ax-t02/indicators-voltage-continuity-testers/axiomet/?brutto=1&gclid=EAIaIQobChMIpvb1iZHS2AIV6rXtCh11DAzOEAQYAyABEgJbFfD_BwE

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Se fac mai multe masuratori,in principiu intre caroseria masinii si tensiunea de alimentare a modulului cu +12v,si mai ales tensiunea care se intoarce de la faruri, stopuri ,etc.

Ex: daca tensiunea bateriei,( cu motorul pornit e de 14,4 v iar tensiunea de alimentare a modulului e de 13 6v atunci ai o problema de contact imperfect (sigurante, cuple)..

Te-ar ajuta mult daca ai avea diagrama de conectare a firelor in modul, altfel trebuie sa o iei pe bajbaite fiecare fir, ceace dureaza foarte mult dar nu e imposibil.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Salut! Ai desfacut cablajul de la inchidere/deschidere haion, acolo de obicei se cam intrerup firele si mai apar erori. Am patit si eu asta cand aveam e46. Te pot ajuta cu cateva verificari (un pic ma pricep la electrica/electronica :p), eu mi le-am mesterit singur.
Link to comment
Share on other sites

Salut billy1,

Am mai fost la un electrician, care nici ala nu i-a dat de cap. Aparent, firele sunt ok si problema e de la modul.

Dar daca esti dispus sa bagi o privire, nu vad ce ar strica.

 

Salut! Ai desfacut cablajul de la inchidere/deschidere haion, acolo de obicei se cam intrerup firele si mai apar erori. Am patit si eu asta cand aveam e46. Te pot ajuta cu cateva verificari (un pic ma pricep la electrica/electronica :p), eu mi le-am mesterit singur.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Am si io o problema la bmw e46 320d 150cp din 2002. Mi se incinge alternatorul.pe Cel original mi a ars releul am fost l am refacut releu nou , perii noi colector nou. L am pus pe masina dupa 2 zile s a aprins iar martorul la baterie. L sm demontat m am dus cu el la electrician s a ars puntea de diode si statorul. Am luat altul reconditionat dar mi l incinge si p asta. Am schimat si bateria. Nici o schimbare... Edited by Staretliviu
Link to comment
Share on other sites

Pe-undeva ai un consumator foarte mare ,posibil sa ai ceva fire de +12v care sa atinga de caroserie, du-te la un electrician care sa puna in serie cu borna + a bateriei un ampermetru si cu motorul pornit sa scoata pe rand cate o siguranta.Cand consumul va scade foarte mult trebuie cautat acel consumator. Pe capacul de la sigurante sunt trecute device-urile
Link to comment
Share on other sites

Pe-undeva ai un consumator foarte mare ,posibil sa ai ceva fire de +12v care sa atinga de caroserie, du-te la un electrician care sa puna in serie cu borna + a bateriei un ampermetru si cu motorul pornit sa scoata pe rand cate o siguranta.Cand consumul va scade foarte mult trebuie cautat acel consumator. Pe capacul de la sigurante sunt trecute device-urile
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.