BMWClub: Sfat achizitie BMW - F10 sau F30? - BMWClub

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Sfat achizitie BMW - F10 sau F30? Aceeasi alegere dificila, o alta perspectiva Rate Topic: -----

#1 User is offline   Ionut M. 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 4
  • Joined: 12-January 18

Posted 12 January 2018 - 23:51

Salutare tuturor,

Aceasta este prima mea postare in cadrul forumului si am nevoie de opinia voastra in privinta unei comparatii dificile. Dar inainte de a va oferi mai multe detalii, voi face o scurta introducere personala.

Am 21 de ani, momentan sunt inca student si sunt pasionat de tehnologie si domeniul IT in general. Sunt o persoana ce studiaza si se informeaza mult inainte de o achizitie importanta, fara a pierde totusi din vedere aspecte strict subiective. In ceea ce priveste aria auto, nu pot spune ca am fost vreodata un mare impatimit. Cu toate acestea, indrumat de parinti sa imi iau carnetul, s-a instalat placerea de a conduce si de atunci nu-mi mai da pace. Acum 5 zile s-au implinit 3 ani de cand am obtinut permisul de conducere, timp in care am avut ocazia sa conduc in diferite conditii si sa acumulez un numar sesizabil de kilometri. Ma consider un sofer ce abordeaza in principal stilul defensiv, imi place viteza doar in situatii in care ma simt in siguranta si pot spune cu mana pe inima ca nu m-am pus niciodata in pericol pe mine sau pe altii la volan. Sunt usor perfectionist si pun accent excesiv pe design-ul unei masini.

Daca am stabilit contextul discutiei, putem trece la date mai serioase. Anul acesta doresc sa imi achizitionez prima mea masina, masina pe care am condus-o pana acum fiind masina familiei, cu un motor pe benzina, aspirat si fara prea multi cai putere dar care a satisfacut cu succes nevoile noastre. Achizitia va avea loc in jurul lunii octombrie. Unii dintre voi vor considera ca discutia nu isi are locul, in conditiile in care mai sunt cateva luni bune pana la achizitia efectiva. Totusi, pentru mine este foarte important sa ma decid asupra unui model pentru a-l studia in detaliu si pentru a stii, efectiv, ce caut.

Fara a intra in prea multe detalii, am rezumat cautarea la doua modele ale marcii BMW. Este vorba de Seria 3 (F30) (2012-2014) si Seria 5 (F10) (2011-2012). Bugetul de care dispun este de 14.000E.

Seria 3 (F30) m-a impresionat intotdeauna. Este o masina ce atrage priviri, partea frontala este agresiva si impunatoare si in functie de dotarile alese, interiorul poate fi o adevarata bijuterie.

Seria 5 (F10) pe de alta parte nu ma atrage la fel de mult in ceea ce priveste aspectul exterior, in principal din cauza grilei frontale si a farurilor ce sunt asezate la locul lor dar fara a dispune de agesivitatea specifica lui F30. Cu toate acestea, vorbim de alta clasa iar in cazul interiorului din Seria 5, BMW imi lasa impresia ca au sporit atentia la elemente si au pus pe primul loc confortul.

Dilema mea a fost amplificata dupa ce am avut ocazia sa fiu pasager atat intr-un BMW Seria 3 E46 cat si intr-un E90, cel din urma fiind foarte agresiv ca senzatie si decent ca spatiu din punctul meu de vedere. La scurt timp am avut ocazia sa fiu pasager intr-un Seria 5 F10 extrem de bine intretinut. Senzatia a fost complet diferita, masina parca nu se axeaza atat de mult pe sportivitate dar exceleaza la capitolul spatiu si confort la drum lung. Sincer, dupa ce am coborat din Seria 5 nu m-am gandit la Seria 3 o perioada buna de timp dar trebuie sa iau totusi in calcul si modelul F30 cu care nu am avut ocazia sa merg pana acum. Nu stiu daca este important si acest factor, dar am 1.90m inaltime si nu sunt deloc slab.

Cu toate acestea, luand in considerare ca nu sunt in cautarea unei masini de familie si locuiesc intr-un oras foarte aglomerat si cu putine locuri de parcare, Seria 3 nu suna deloc ca fiind alegerea inferioara.

In ceea ce priveste dotarile, ma intereseaza ca masina sa fie cat mai bogata in acestea pe partea tehnologica. Navigatia mare este un must-have indiferent de ce model ar fi sa aleg si m-as bucura sa gasesc un sistem audio Harman Kardon. Head-up display ar fi una dintre cele mai mari bucurii dar sunt constient ca destul de putine modele detin aceasta optiune. Iau in calcul si varianta alegerii unei masini mai slab dotate, urmand a apela la servicii de retrofit de-a lungul urmatorului an.

Legat de motorizari, as prefera un motor pe benzina tinand cont ca nu voi circula mai mult de 20.000km/an iar cutia imi doresc neaparat sa fie automata. Nu exclud totusi o varianta diesel, motorizarile noi fiind rafinate. In situatia ideala as merge pe varianta 328i/528i, dar am putine emotii referitoare la aceasta motorizare dupa ce am urmarit mai multe video-uri si am citit discutii legate de sunetul deranjant provocat de presiunea mare, amplificat in special in anotimpul rece.

Un alt factor pe care il iau in considerare este valoarea de revanzare. Nu planuiesc sa tin masina mai mult de 4 ani de zile iar din observatiile mele Seria 5 ar avea un mic avantaj in aceasta situatie.

Cu siguranta voi conduce ambele modele in viitorul apropiat, dar m-as bucura daca ati veni cu orice fel de sfat sau idee, mai ales cei care ati avut ocazia sa conduceti ambele modele. De asemenea, sunt curios ce parere aveti de bugetul alocat si daca pot gasi o masina buna la aceasta suma.

Stiu ca mai exista un topic similar dar ultimul mesaj este destul de vechi si consider ca perceptia asupra acestor modele este usor schimbata, tinand cont ca ne aflam in 2018 iar modelele mentionate incep sa aiba o oarecare vechime.

Astept cu interes raspunsurile voastre si va multumesc anticipat.
0

#2 User is offline   Magnusy 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 74
  • Joined: 04-November 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 13 January 2018 - 00:03

Salut, eu am trecut de la un e90 la un f10 facelift, insa am mers si cu un f30 328i.

Si eu tot 21 de ani am si iti pot spune ca seria 5 este net superioara peste un seria 3 la comfort/aspect(subiectiv) si clasa.
Diferentele sunt astronomice oricum intre seriile E si F.

Cel mai bine este sa conduci personal si un f10 si un f30 si sa vezi ce crezi ca ti se potriveste.

Problema este, parerea mea, bugetul. Mi se pare cam mic pentru o masina decenta din 2012. Poate gasesti un seria 3, dar 5 clar nu( poate doar manual navi mica ,scaunele standard de panza si motor de 2 mii deasel).

Daca esti genul ce vrea sa faca un sprint de 100 de metri din semafor in semafor, eventual un drift pe zapada, ia seria 3. Daca vrei sa mergi la drum linsitit si comfortabil, ia un 5.

Sa iei in considerare si pretul de intretinere care la seria 5 este cu vreo 30% mai mare.

Bafta!
1

#3 User is offline   Claudius00 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 23
  • Joined: 22-May 16

Posted 13 January 2018 - 00:08

Salutare. Optinule pe care le vrei la banii de care dispui si sa fie si o masina buna si intretinuta nu stiu daca o sa gasesti .
Eu am avut un E90 163 cp care a fost foarte agresiv si rigid ca suspensie cu volanul si schimbatorul tare (nu intelege gresit apreciam lucrurile astea la o masina ).
Am cautat sa imi achizitionez F30 pentru ca imi placea foarte mult cum arata si cautam cateva dotari in plus fata de E90-ul meu .
Vreau sa spun ca am ramas foarte surprins ca F30 s-a transformat intr-un seria 5 mai mic ca dimensiuni si nu asa confortabil in scaune ca si seria 5 dar in schimb nu mai are masina asa agresiva la accelerari , foarte confortabila la suspensie si volanul si schimbatorul mergeau foarte usor . Tin sa precizez ca doar F30 320D 184cp am condus cu cele 3 moduri ale suspensiei . Mi-am achizitionat un F30 si sunt foarte multumit de el .
0

#4 User is online   ryoraul 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 987
  • Joined: 10-February 13
  • Gender:Male

Posted 13 January 2018 - 00:11

Seria 5 F10 cu 14.000 E e un vis frumos.
0

#5 User is offline   Crysis21 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 355
  • Joined: 04-January 15
  • Gender:Male

Posted 13 January 2018 - 00:25

Daca vrei un F10 in mintile lui, mai creste bugetul. Inainte de a luat masina, fa un calcul cat mai bagi in consumabile (anvelope - poate si un al doilea set de jante, schimburi de ulei si filtre la motor/cutie, bucsi, brate, sau vreun radiator de clima la f10). Daca iei motor de 2.0 diesel sa ai pregatiti si ceva bani de distributie in caz ca trebuie (recent un prieten a luat un F30 la 158K, dupa 5K a schimbat distributia, devenise foarte zgomotoasa si i-a fost frica sa nu se rupa).
0

#6 User is offline   Ionut M. 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 4
  • Joined: 12-January 18

Posted 13 January 2018 - 00:32

Multumesc pentru raspunsuri! Cu siguranta vreau sa evit orice fel de masina dubioasa si sunt constient ca nu exista chilipiruri. Dotarile pe care le-am mentionat nu sunt obligatorii, doar mi-ar placea sa le am.

Referitor la buget, acesta ar putea fi impins pana in 15.000E strict pentru masina, fara alte costuri ce ar interveni pentru intrarea in posesia ei si service-ul initial. Mi se pare putin fortat sa spuneti ca nu exista Seria 5 F10 in acest buget, tinand cont ca am gasit numeroase anunturi atat pe mobile.de/AutoUncle/eBay cat si pe site-urile de la noi din tara precum Autovit iar pana la finalul anului preturile ar mai putea scadea o idee (vorbim totusi de o masina de 6-7 ani).

Normal ca riscul unei masini cu probleme pe site-uri precum Autovit sau de la AutoHaus-uri dubioase este imens, dar totusi, din numarul mare de anunturi chiar sa nu fie niciuna in regula?

Revenind la discutie, ma intereseaza in continuare comparatia intre cele doua modele din cat mai multe puncte de vedere.
0

#7 User is online   ryoraul 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 987
  • Joined: 10-February 13
  • Gender:Male

Posted 13 January 2018 - 00:35

Esti copil, se vede.
0

#8 User is offline   Crysis21 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 355
  • Joined: 04-January 15
  • Gender:Male

Posted 13 January 2018 - 01:03

Nimic din ce vom scrie noi pe forum, nu te va face sa crezi cu adevarat ce cheltuieli presupune aduce o masina. Ca tot aminteai mai sus de 28i, motorizarile mai vechi de 2.8 inseamna cilindree de 3000. Tocmai ce am platit impozitul de aproape 2000 de lei. Fa-ti un spreadsheet cu tot ce vei avea nevoie la masina, ia in calcul si faptul ca poate mai ai de vopsit o bara dupa o luna doua (been there, done that, wasn't my fault). Pe langa asta, conteaza foarte mult la ce service-uri vei merge. Daca alegi varianta reprezentantei te va costa destul de mult.

Iti enumar cateva cheltuieli in mai putin de un an:
- 1000 Eur 4 anvelope (Michelin PilotSport 4S 19")
- Schimb ulei + filtre 800 lei
- Schimb discuri + placute OE pentru puntea fata - 2200 lei
- Schimb ulei cutie in jur de 1500 lei
- Inlocuire radiator clima + compresor + alte cheltuieli de diagnoza 4000 de lei

This post has been edited by Crysis21: 13 January 2018 - 01:03

0

#9 User is online   Eugen B 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 933
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:undeva

Posted 13 January 2018 - 01:34

Cel mai bun sfat este sa te inarmezi cu timp, rabdare si popcorn si sa incepi sa studiezi forumul acesta in detaliu, vei gasi numeroase topicuri cu intrebari similare cu ale tale (search, dreapt sus cuvinte cheie sfat achizitie, F10 vs F30, pareri achizitie), cat si sectiunile masina mea/masini la vanzare in Romania.

In alta ordine de idei, pentru prima masina, cu riscul de a deschide cutia Pandorei, cred ca este putin riscant sa investesti toti banii taii intr-o masina care se tranzactioneaza la 30% din valoarea de noua,miturile cum ca lumea cumpara masini scumpe, le intretine exemplar(adica adauga cheltuieli semnificative fata de valoare de achizitie), iar la un moment dat se plictisesc si le vand la preturi foarte accesibile,dupa o perioada de utilizare, rezista doar in folclorul pur romanesc al unor naivi, sunt idei intretinute de samsari, de cei ce nu au avut niciodata o masina noua si care pun mana pe un second si cred ca l-au prins pe D-zeu de picior, sau rezista la cei ce se mint singuri.
0

#10 User is offline   nyhctrip 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 134
  • Joined: 16-January 08
  • Gender:Male

Posted 13 January 2018 - 02:22

esti tanar . la varsta ta un seria 3 este cel mai potrivit. la varsta asta vrei fun , nu masina de mosi . o sa ai timp dupa 40+ de altceva.
primul meu bmw a fost un 328i e46 , aveam 24 ani. a fost o alegere ft buna. recomand un 328i F30 . cel mai important , fi responsabil la volan, invata masina si limitele ei, si vei fi ok.
2

#11 User is online   MuscleMike 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1333
  • Joined: 03-October 07
  • Gender:Male
  • Location:cluj

Posted 13 January 2018 - 08:47

Salut...16-17k eur pt o masina care acum 5ani a fost peste 55k eur e mult?
F10 528i cu pana in 175k km pe mobile incepe de la 15k eur si are motorul de 3l( plus ca o sa bagi bani la greu daca iei cea mai ieftina masina de pe mobile, parerea mea) ...seria 3 F30 tot cam pe acolo doar ca ai vreo 2-3masini in plus la care sa te uiti dar doar 1 are HUD, navi mare si piele care oricum mi se pare dubios ca e mai ieftina decat altele cu mult mai putine dotari si kilometrii putini :https://suchen.mobil...action=parkItem

Eu te as sfatui sa te uiti si la E92 LCI de prin 2011-2012 ca is niste masini super faine , nu foarte comune ca un F10 sau F30 si gasesti si dotate la un pret corect (nici astea nu is foarte ieftine dar repet acum 5-6ani erau peste 55-60k eur noi) : https://suchen.mobil...action=parkItem
La 20d tre sa ai grija cu distributia...dar daca o iei de la un handler poate te poti invarti cumva de vreun an garantie pana strangi bani sa o schimbi...
Bafta.

This post has been edited by MuscleMike: 13 January 2018 - 08:48

0

#12 User is online   six in line 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1037
  • Joined: 29-June 16
  • Gender:Male
  • Location:Dumbravita ( Timisoara)
  • Interests:Fast cars, hot women and M O N E Y

Posted 13 January 2018 - 10:19

Bugetul tau e prea mic pt F30 decent sau F10. Daca as fii in locul tau, as lua un E90 LCI sau E92. La banii aia gasesti multe masini dotate si ft intretinute. Mergi pe riscul tau sa iei de pe autovit, 95% din masinile de acolo au km masluiti sau au fost daune totale sau inundate, airbag-uri lipsa, etc. Daca ai timp si rabdare sa bati tara sa te duci sa vezi diverse masini, mai cheltui cateva sute de euro bune si vei ajunge la concluzia ca nici o masina nu e dupa cum scrie in anunt. Toate au defecte ascunse si pana la urma tot din Germania iti iei. La varsta ta tinere, ia un F30. Fa un test drive cu ambele modele si vezi care ti se pare mai ok. Retine ce ai zis mai sus" Chilipiruri nu exista", deci daca dai peste vreo masina super dotata, km putini si pret mic....sigur nu e buna!
0

#13 User is offline   Ionut M. 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 4
  • Joined: 12-January 18

Posted 13 January 2018 - 11:16

View Postnyhctrip, on 13 January 2018 - 02:22, said:

esti tanar . la varsta ta un seria 3 este cel mai potrivit. la varsta asta vrei fun , nu masina de mosi . o sa ai timp dupa 40+ de altceva.
primul meu bmw a fost un 328i e46 , aveam 24 ani. a fost o alegere ft buna. recomand un 328i F30 . cel mai important , fi responsabil la volan, invata masina si limitele ei, si vei fi ok.

Acelasi sfat l-am primit si din partea multor cunostinte. In plus, mi se para mai logica achizitia unui Seria 3 in contextul in care trecerea la Seria 5 ar fi un upgrade daca totusi ma voi decide in viitor ca am nevoie de mai mult.

View Postsix in line, on 13 January 2018 - 10:19, said:

Bugetul tau e prea mic pt F30 decent sau F10. Daca as fii in locul tau, as lua un E90 LCI sau E92. La banii aia gasesti multe masini dotate si ft intretinute. Mergi pe riscul tau sa iei de pe autovit, 95% din masinile de acolo au km masluiti sau au fost daune totale sau inundate, airbag-uri lipsa, etc. Daca ai timp si rabdare sa bati tara sa te duci sa vezi diverse masini, mai cheltui cateva sute de euro bune si vei ajunge la concluzia ca nici o masina nu e dupa cum scrie in anunt. Toate au defecte ascunse si pana la urma tot din Germania iti iei. La varsta ta tinere, ia un F30. Fa un test drive cu ambele modele si vezi care ti se pare mai ok. Retine ce ai zis mai sus" Chilipiruri nu exista", deci daca dai peste vreo masina super dotata, km putini si pret mic....sigur nu e buna!

Prima optiune este clar achizitionarea masinii din Germania. As fi mult mai impacat cu ideea decat sa o iau de aici din tara de la vreun samsar. Referitor la E90 LCI si E92, intradevar, sunt masini frumoase dar diferenta mi se pare uriasa cand incepem comparatia cu F30. Mai degraba optez pentru un F30 diesel cu dotari mai putine si apelez in viitor la retrofit. La 14.000E-15.000E chiar nu imi fac probleme ca nu voi gasi un F30 decent.

@Crysis21: Referitor la intretinerea masinii, aceste date au fost deja luate in calcul. Nu e ca si cum suma aceasta ar fi toti banii de care dispun si nu voi intretine masina corespunzator. Sunt constient ca o masina aduce multe cheltuieli si daca vrei sa eviti problemele trebuie sa scoti bani frumosi din buzunar in cazul unei interventii service la marcile premium. Sunt angajat, sunt pe banii mei iar intretinerea masinii nu imi va pune vreo dificultate pe plan financiar.

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri, fiecare informatie primita este binevenita.
0

#14 User is offline   Crysis21 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 355
  • Joined: 04-January 15
  • Gender:Male

Posted 13 January 2018 - 11:58

Nu ma intelege gresit, nu am pornit de la prezumtia ca astia sunt toti banii tai. Incercam doar sa te avertizez de cheltuieli si din topicul asta sa iti dai seama ca e mai bine sa cresti bugetul de achizitie si sa cumperi o masina mai sanatoasa, decat sa ajungi la o suma echivalenta in scurt timp, dar prin interventii in service. In aceeasi situatie eram si eu acum 3 ani (aveam 22 de ani). Am inceput sa ma uit la F10 si imi planuisem un buget de 17K. Am inceput usor sa rasfoiesc forumurile, si am ajuns la concluzia ca imi doresc motor de 3 pentru a nu avea probleme cu el. Am crescut bugetul de la 21K, dar dupa cateva verificari ale masinilor din Romania, unde km erau cu mult peste ce declarau, am plecat in Germania si am ajuns sa dau 25K pe o masina in toate mintile ei. In aproape 100.000 km cat am facut in 3 ani, singura problema majora ce nu a implicat consumabile a fost clima.
1

#15 User is offline   Ionut M. 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 4
  • Joined: 12-January 18

Posted 13 January 2018 - 12:21

Inteleg si apreciez detaliile oferite. In acest moment voi ce suma considerati potrivita pentru situatia in care ma aflu, in cazul ambelor masini?

Later Edit: O mica observatie, am vazut cateva down vote-uri pentru unele postari din aceast thread. Nu eu sunt cel care le-a oferit, este un forum si toti avem dreptul la opinia personala.

This post has been edited by Ionut M.: 13 January 2018 - 12:23

0

#16 User is offline   Lau MQ 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 109
  • Joined: 17-August 16
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Ansbach

Posted 13 January 2018 - 12:24

Salut
https://m.gebrauchtw...CarSearch/Index sa-ti faci o idee de cat costa un bmw ok in Germania


Sent from my iPhone using Tapatalk
3

#17 User is online   adi v 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 886
  • Joined: 12-September 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Bmw

Posted 13 January 2018 - 13:53

http://gebrauchtwage...st?sortby=Price
Asta ca sa fiu mai exact decat colegul de mai sus (am bifat,dupa 2012,head up,navi prof. si automata)
Siteul nu este neaparat cel dupa care cumpara lumea bmw, mai sunt si altele (mobile,autoscout...etc) dar este al reprezentantelor bmw din .de.Singurul lucru pe care nu l spun,este daca masina a avut un accident (asta la prima cautare,daca esti interesat de masina iti dau istoricul).Dupa cum vezi sunt 3-4 masini sub 15k eur si peste 150000 km.La o masina peste acest nr. de km trebuie sa te pregatesti sa bagi ceva bani in masina cand o cumperi(nu te urci in ea si mai merge mult si bine (se poate sa schimbi placute,discuri,furtune imbatranite,distributie,anvelope,ev.turbo).Or sa zica colegii ca s consumabile,dar daca trebuie sa schimbi doar 3 repere din ce ti am enumerat,sari lejer de 1500 euro.
Din punctul meu de vedere,o masina pe care sa o tii min.3 ani fara sa ai probleme,este o masina pana in 60k.
In rest este o loterie chiar si de la reprezentanta din .de o masina peste 100k si trebuie sa fii pregatit"sufleteste" .
1

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro