Jump to content

Presiune ulei tur in turbo prea mica


AdalbertRusu

Recommended Posts

Salutare din nou! :(

Dupa experienta dvs. presiune de ulei care intra in turbo de 0.8 bari la bmw e46 136 hp ii prea mica, s-ar putea sa mi se strice turbo? Mi s-a spus ca trebuie sa schimb pompa de ulei dar nu prea am incredere in mechani pt ca el doar a dat baia de ulei jos, s-a uitat la vibrochen si cuzineti si mi-a dedus ca doar pompa de ulei poate fi defecta... eu cred ca sunt mai multe locuri unde ar putea scapa presiune.. asa-i? ce ziceti baieti, ce sa fac?

Link to comment
Share on other sites

Se cupleaza in locul senzorului de presiune.

 

Daca senzorul de presiune nu e langa axul turbinei, valoarea indicata nu va fi egala cu cea de la axul turbinei. Pierderile de presiune in sistemele hidraulice sunt destul de insemnate cu fiecare cot sau variatie de diametru al conductelor.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca senzorul de presiune nu e langa axul turbinei, valoarea indicata nu va fi egala cu cea de la axul turbinei. Pierderile de presiune in sistemele hidraulice sunt destul de insemnate cu fiecare cot sau variatie de diametru al conductelor.

 

Senzorul de presiune masoara presiunea din circuitul de ungere intern al motorului cu toate pierderile posibile

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

CatalinP daca ai vazut unde e conducta de la turbo iti spun ca se afla la cel mai jos punct, pe linia de arbore, e cam la cativa cm. de ppa de ulei, conducta nu are mai mult de 15 cm de la bloc la turbina, plus un diametru generos, deci e prima care ia ulei odata cu linia de arbore, presiunea intr-un circuit se egalaleaza conform teoriei . Nu mai spun ca in relanti turbina se invarte f. usor din inertia gazelor de evacuare, ea intra in presiune peste 1500- 1600 ture deci ulei are suficient la ralanti. Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

DIn cate stiu eu presiunea minima este de 0.6bari , daca scade sub o sa aiba martorul de ulei aprins ... Daca el la relanti nu are nici un bec aprins si presiunea este de 0.8 nu vad nici o problema.

 

PS: Am mai vazut un caz in care becul de la presiune de ulei se mai aprindea din cand in cand la prima pornire de dimineata si doar cand motorul era la relanti (palpaia din cand in cand becul) , problema a fost la filtru de ulei (era infundat) si uleiul cand era rece (vascos) avea o dificultate sa treca prin filtru de ulei si de acolo si presiunea scazuta la rece cu motorul la relanti. Dupa ce a facut schimbul de ulei/filtru nu au mai fost probleme ... filtru era putin imbibat cu ceva mazga.

In foarte putine cazuri este de vina pompa de ulei.... poate sa fie uleiul , filtru infundat sau uzura mare la cuzineti incat nu mai poate tine o anumita presiune in system, pompa este pe ultimul loc.

Link to comment
Share on other sites

Pana la cuzineti cred ca inainte ar fi pompa,deci cuzinetii pe ultimul loc.... Ca sa fie uzura la cuzineti trebuie sa se fi intamplat ceva sau sa fie o problema deja la pompa sau alte lucruri.

 

Aia stiam si eu, ca presiunea este peste tot la fel la relanti, nu ar trebui sa scada in functie de traseu.

 

Nu ar fi frumos si bine sa ai un ceas care sa indice presiunea presiunea din ulei tot timpul?? De fabrica zic, poate pentru majoritatea ar fii prea complicat, ar fii in plus, dar lumea s-ar "cizela" si ar invata si aceste lucruri, desigur nu este in favoarea fabricantilor post-vanzare.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Asta cu ceasul de presiune se purta in anii 80' mai recent motoarele astea se prelucreaza robotizat, tolerantele sunt aproape de 0, uleiurile au evoluat in sinteza, nu cred ca se mai impune un indicator de ulei in plus decat senzorul de presiune, daca nu se aprinde stai linistit, ca oricum cand s-a aprins in mers motorul e deja gata terminat. Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Smechera treaba asta, iti dai seama sa fie pe cele de serie, ce de controverse ar isca?

 

Da , senzorul de presiune te atentioneaza prea tarziu , cand nu mai ai presiune .. Dar daca ai fii avut un indicator era mult mai bine ca vezi/compari presiune de ieri cu presiune de astazi , si daca ieri ai avut de exmplu 3 bari la 2000rpm si astazi ai doar 2.5bari stii ca ceva nu este ok si poti sa mai investighezi putin situatia inainte sa se transforme in ceva catastrofal. Acel bec nu iti ofera avantajul asta , daca nu e aprins stii doar ca presiunea se afla in limitele normale (dar nu stii daca este la limita inferior sau superioara) si cand se aprinde este cam gata si trebuie sa iti cauti alt motor.

Pentru buzunarul consumatorului acel indicator este un avantaj , dar pentru interesele producatorului nu este prea ok.

Edited by OPaul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci tipul a pus indicatorul de presiune in tur, pe "canalul" cum se-ar zice pe care intre ulei in turbo. Aste inainte sa imi scimbe uleiul si filtrele si asa o masurat el 0.8 bari si cica ar trebui sa fie 1,2 sa imi dea garantie pe turbo luat de la service Ideea ii ca mi s-a stricat turbo si cei de la acel service au concluzionat ca turbo nu s a stricat din cauza lipsei de ulei ci din cauza unui span ca erau paletii sparti, rupti. Axul turboului care este "alimentat" cu ulei era in stare perfecta pefecta deci ma gandesc ca daca atunci mergea turbo cu presiunea aia si nu s-a stricat, nici asta nu o sa se strice.. voi ce credeti?
Link to comment
Share on other sites

E prima data cand aud asa cv. si eu am schimbat turbo si nu mi s-a pus conditia de catre producator decat sa schimb uleiul si filtrele, sa curat tubulatura si intrecooler-ul intr-un service autorizat. Presiune e buna nu are treaba cu 1,2 bari, astea sunt povesti, sa-ti arate unde scrie asa cv in ce baza tehnica. Asta e motiv sa nu iti acorde garantia, daca nu aveai presiune la motor era demult dus.
Link to comment
Share on other sites

Noi credem ca tipul cu turbina vrea sa isi umple buzunarele de pe tine :D ...

Presiunea la relanti este de 0.6-1 bar (cel putin la BMW) si in ture poate sa ajunga maxim la 3.5-4bari pentru o perioada scurta de timp in functie de cum lucreaza regulatorul de presiune.

 

Aici ai poze cu presiunea de ulei la mai multe masini (BMW), sa imi zici ce au in comun...

 

hqdefault.jpg

maxresdefault.jpg

pressure_gauge_at_idle_aftervanos.jpg

 

Mergi la BMW sau poate gasesti pe internet o informatie oficiala care sa il convinga ca este ok presiunea 0.8 bari.

Edited by OPaul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.