Jump to content

Reconditionare Turbo


kevinn14

Recommended Posts

Mergi unde e mai convenabil, nu stiu ce sa zic.Daca tot platesti manopera in pretul de reconditionare a turbinei mai bine o faci la Bogdan, epuratorul, uleiul , filtru il cumperi tu daca ai gasit mai ieftin.Oricum tot in jur de 2000ron. te duce.asa nu are ce sa mai zica, o da el jos o face, poti sa-l tragi la raspundere la o problema. Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Mergi unde e mai convenabil, nu stiu ce sa zic.Daca tot platesti manopera in pretul de reconditionare a turbinei mai bine o faci la Bogdan, epuratorul, uleiul , filtru il cumperi tu daca ai gasit mai ieftin.Oricum tot in jur de 2000ron. te duce.asa nu are ce sa mai zica, o da el jos o face, poti sa-l tragi la raspundere la o problema.

 

Da , ma mai gandesc ... Nici la Bogdan nu e manopera inclusa . Este 1200 reconditionarea , 400 manopera , si cat mai este schimb ulei + epuratorul . Si ar fi totalul cam tot 2000 lei .

 

Dute unde primesti garantie cu factura si tot, cred ca si Bogdan ofera aceste lucruri, eu o sa vreau sa ma duc la Bogdan, insa nu inainte sa vorbesc la telefon sa vad cum e omul, daca nu-mi place la telefon nu fac la el, cam asa procedez de obicei.

 

 

La telefon mi s-a parut foarte ok , acolo din pacate el nu era acolo sa il cunosc , dar foarte amabili cei de acolo , mi-au explicat tot ... din pacate am uitat sa intreb de factura si garantie .

La fel si la Marvis , foarte amabili chiar nu ma asteptam . Eu nu stiu unde sa merg pt ca mi-a placut in ambele locuri :)

Ramane si Avd o optiune chiar daca e mai scump , nu vreau sa aleg numai dupa pret .

 

Tu de ce vrei sa o faci , are joc ceva sau ce face ?

Link to comment
Share on other sites

Pai cam in felul urmator...e mai lunga povestea, dupa ce am facut soft pe ea, un soft low-cost sa zicem prin OBD, masina in turatie de la 2000+ rpm in 4-5-6 cand o tineai blana pana urca la 4500 rpm parca simteam niste zvacniri sa le numesc asa, l-am sunat pe baiat (kenbobo e vorba), mi-a zis ca e din cauza ca se obisnuieste softul cu masina si ca mai tre sa fac 100 km...etc (nu are treaba), am mers asa cam un an, m-am dus la cineva din oras sa fac niste log-uri, acolo s-au vazut pe un grafic niste scaderi mari cam de 100 NM (cum era puterea calculata in programul respectiv cam de proportia respectiva erau scaderile), gen de la 2300 rpm la 2350 o scadere si dupa urca imediat inapoi, in masina doar la volan se simte ca si cum ai primi un sut in fund si dintr-o data prinde putere, de fapt treaba este ca ea instant pierde puterea si instant o primeste inapoi, baiatul din oras mi-a zis ca neavand softul original nu stim daca e din cauza softului sau am o problema la masina, am vrut sa facem update la ECU ca sa revin la softul original insa este riscul sa se blocheze (un risc mic dar este).

Suspectez 90% turbina deoarece motorul este altul, iar injectoarele nu ar face acest lucru in principiu, ambreiajul este nou..DPF-ul nici atat.

 

Am observat ca face daca o iei de jos gen sa accelerezi de la 1800 rpm in treapta mare si sa o tii blana, daca e sa pleci de jos cu 2-3-4 etc, nu se simte nimic. Treaba este ca am presiune mare pe turbo, este setata la parca la 2.9-3.0 bar, mi-a zis amicul din oras ca e foarte ridicata, e presiune mult prea mare.

 

Iar recent am observat ulei la turbina in jurul furtunului si pe furtun acolo la imbinarea in turbina si in spatele turbinei gen se vad niste pete de ulei, inainte nu avea nimic, deci suspectez ca softul prost mi-a mancat turbina, am zis ca ma duc la Bucuresti sa o fac la Bogdan si dupa la completechip sa fac resoftare, ideea este ca vreau sa o maresc, nu pentru putere, doar ca sa tina mai bine softul, vreau aceeasi putere ca si inainte , adica maxim 220 cp, iar NM cat se poate de mult, adica tot stage 1.

 

Joc nu are in principiu si merge bine, nu fluiera sau ceva, s-ar putea sa mai duca doar daca o resoftez sau s-ar putea sa-mi pice oricand...cam aia e ideea si incerc sa ma combin in aceeasi zi si cu evacuarea la Pilot Pitesti. Ca sa scap de manopera si sa-mi fie mai ieftin cred ca totusi o sa trimit turbina la Bogdan daca ma convinge sa-mi zica exact ce implica "marirea" ei, dupa sa vorbesc la completechip si dupa ce am planul facut vin la Bucuresti.

 

Edit:Nu vreau sa mai ignor probleme sa zic asa, de obicei cand mi se pare o problema la masina intr-un anumit loc, cam asa este intotdeauna si deocamdata eu zic ca turbina are probleme din cauza softului, iar zvacnirile respective cred ca sunt spike-uri, nu am erori pe rheingold sau pe undeva.

Am softul facut pe masina pe calculator si cel care mi la citit din oras mi-a spus ca intradevar am 2980 setat la turbina, nu ma credea inainte sa-i dau fisierul, de fapt nu se gandea ca a marit atat de prost puterea in turbina.

Edited by WIN60
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai cam in felul urmator...e mai lunga povestea, dupa ce am facut soft pe ea, un soft low-cost sa zicem prin OBD, masina in turatie de la 2000+ rpm in 4-5-6 cand o tineai blana pana urca la 4500 rpm parca simteam niste zvacniri sa le numesc asa, l-am sunat pe baiat (kenbobo e vorba), mi-a zis ca e din cauza ca se obisnuieste softul cu masina si ca mai tre sa fac 100 km...etc (nu are treaba), am mers asa cam un an, m-am dus la cineva din oras sa fac niste log-uri, acolo s-au vazut pe un grafic niste scaderi mari cam de 100 NM (cum era puterea calculata in programul respectiv cam de proportia respectiva erau scaderile), gen de la 2300 rpm la 2350 o scadere si dupa urca imediat inapoi, in masina doar la volan se simte ca si cum ai primi un sut in fund si dintr-o data prinde putere, de fapt treaba este ca ea instant pierde puterea si instant o primeste inapoi, baiatul din oras mi-a zis ca neavand softul original nu stim daca e din cauza softului sau am o problema la masina, am vrut sa facem update la ECU ca sa revin la softul original insa este riscul sa se blocheze (un risc mic dar este).

Suspectez 90% turbina deoarece motorul este altul, iar injectoarele nu ar face acest lucru in principiu, ambreiajul este nou..DPF-ul nici atat.

 

Am observat ca face daca o iei de jos gen sa accelerezi de la 1800 rpm in treapta mare si sa o tii blana, daca e sa pleci de jos cu 2-3-4 etc, nu se simte nimic. Treaba este ca am presiune mare pe turbo, este setata la parca la 2.9-3.0 bar, mi-a zis amicul din oras ca e foarte ridicata, e presiune mult prea mare.

 

Iar recent am observat ulei la turbina in jurul furtunului si pe furtun acolo la imbinarea in turbina si in spatele turbinei gen se vad niste pete de ulei, inainte nu avea nimic, deci suspectez ca softul prost mi-a mancat turbina, am zis ca ma duc la Bucuresti sa o fac la Bogdan si dupa la completechip sa fac resoftare, ideea este ca vreau sa o maresc, nu pentru putere, doar ca sa tina mai bine softul, vreau aceeasi putere ca si inainte , adica maxim 220 cp, iar NM cat se poate de mult, adica tot stage 1.

 

Joc nu are in principiu si merge bine, nu fluiera sau ceva, s-ar putea sa mai duca doar daca o resoftez sau s-ar putea sa-mi pice oricand...cam aia e ideea si incerc sa ma combin in aceeasi zi si cu evacuarea la Pilot Pitesti. Ca sa scap de manopera si sa-mi fie mai ieftin cred ca totusi o sa trimit turbina la Bogdan daca ma convinge sa-mi zica exact ce implica "marirea" ei, dupa sa vorbesc la completechip si dupa ce am planul facut vin la Bucuresti.

 

Edit:Nu vreau sa mai ignor probleme sa zic asa, de obicei cand mi se pare o problema la masina intr-un anumit loc, cam asa este intotdeauna si deocamdata eu zic ca turbina are probleme din cauza softului, iar zvacnirile respective cred ca sunt spike-uri, nu am erori pe rheingold sau pe undeva.

Am softul facut pe masina pe calculator si cel care mi la citit din oras mi-a spus ca intradevar am 2980 setat la turbina, nu ma credea inainte sa-i dau fisierul, de fapt nu se gandea ca a marit atat de prost puterea in turbina.

 

Am inteles , probabil faci bine ca o maresti daca ai dus-o in 220cp ...

Si eu zic ca e de acolo daca ai presiunea aia . Oricum garantat trebuie sa faci softul undeva sa ti-l faca bine .

M-am gandit si eu sa imi fac soft , am vrut sa deschid topic , dar momentan am o retinere , o frica sa nu cumva sa imi iasa prost ... ma gandesc la cutie , sa nu cumva sa imi cedeze daca ii dau o putere mai mare . . Am varianta 6hp cu joystick , la fel a avut si un amic din Buzau , aceeasi masina , motor identic , a avut soft , intr-adevar cam agresiv si i-a picat cutia , a schimbat-o cu totul . Nu stie daca de la soft sau doar coincidenta ... asa ca momentan ma mai gandesc .

Link to comment
Share on other sites

Sincer nu stiu ce sa zic, daca aveam automata m-as fi gandit de 2 ori inainte sa-l fac...sau limitat pe NM un 400-420 NM maxim acolo.E diferenta mare...ce pot sa-ti zic, ca as face soft pe orice masina care as lua, e diferenta mare si nu se compara, cred ca daca as pune softul normal pe ea mi s-ar parea o lesinata desi inainte de soft mi se parea ok.

 

Nu are 220cp, are undeva la 205-210cp cu NM mai mare decat majoritatea cred resoftatelor, asta pot sa estimez eu in comparatie cu unele masini cu care am testat una langa alta, maxim la 220cp vreau sa se duca, ideea este ca nu vreau stage 2 pe motor, vreau stage 1 cu turbina marita pentru sustinere mai buna din partea turbinei.

 

Tot pe topicul cu motorul si distributia o sa postez dupa ce sper sa reusesc ce mi-am propus si sper sa iasa totul ok si revin acolo cu detalii dupa un 5.000-6000 km de la inlocuire motor (acum aproape 4.000).

 

Edit:

Nu stiu daca stii ce am scris despre Kenbobo pe topicul lui inainte sa-l blocheze moderatorii la cererea lui cand a pus-o la vanzare cu km dati inapoi, insa omul e petarda si ca specialist si ca om.

Cu toata increderea l-am sunat sa vina sa faca soft ca sunt 5 masini nici nu mai stiu (la recenziile vazute pe forum), cert este ca a facut soft la 4 masini printre care si a mea si a 5-a a facut-o de oaie, de atunci m-am gandit la "specialitatea"de soft care ne-a administrat-o la toti.

Nu mai recomand la nimeni sa faca soft pe 100-150-200 euro "in spatele blocului"adica fara garantie, fara firma, fara dyno si asa mai departe, e prea riscant si riscurile ti le asumi doar tu.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

pai 220 cp am avut eu pe 525 d cu limitare la cuplu pe la 500 nm, masina tragea bine dar nu m-a dat pe spate, automata...

Cand mi-a facut softul, el isi luase 535-ul din ct, ciudat, chair si dupa resoftare nu puteam sa ma tin dupa 535...

Edited by Mircea-Si
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sincer nu stiu ce sa zic, daca aveam automata m-as fi gandit de 2 ori inainte sa-l fac...sau limitat pe NM un 400-420 NM maxim acolo.E diferenta mare...ce pot sa-ti zic, ca as face soft pe orice masina care as lua, e diferenta mare si nu se compara, cred ca daca as pune softul normal pe ea mi s-ar parea o lesinata desi inainte de soft mi se parea ok.

 

Nu are 220cp, are undeva la 205-210cp cu NM mai mare decat majoritatea cred resoftatelor, asta pot sa estimez eu in comparatie cu unele masini cu care am testat una langa alta, maxim la 220cp vreau sa se duca, ideea este ca nu vreau stage 2 pe motor, vreau stage 1 cu turbina marita pentru sustinere mai buna din partea turbinei.

 

Tot pe topicul cu motorul si distributia o sa postez dupa ce sper sa reusesc ce mi-am propus si sper sa iasa totul ok si revin acolo cu detalii dupa un 5.000-6000 km de la inlocuire motor (acum aproape 4.000).

 

Edit:

Nu stiu daca stii ce am scris despre Kenbobo pe topicul lui inainte sa-l blocheze moderatorii la cererea lui cand a pus-o la vanzare cu km dati inapoi, insa omul e petarda si ca specialist si ca om.

Cu toata increderea l-am sunat sa vina sa faca soft ca sunt 5 masini nici nu mai stiu (la recenziile vazute pe forum), cert este ca a facut soft la 4 masini printre care si a mea si a 5-a a facut-o de oaie, de atunci m-am gandit la "specialitatea"de soft care ne-a administrat-o la toti.

Nu mai recomand la nimeni sa faca soft pe 100-150-200 euro "in spatele blocului"adica fara garantie, fara firma, fara dyno si asa mai departe, e prea riscant si riscurile ti le asumi doar tu.

 

Lasa-mi si mie daca poti te rog un link cu topicul tau cu motorul si distributia , totusi cred ca am citit la altcineva .

Link to comment
Share on other sites

pai 220 cp am avut eu pe 525 d cu limitare la cuplu pe la 500 nm, masina tragea bine dar nu m-a dat pe spate, automata...

Cand mi-a facut softul, el isi luase 535-ul din ct, ciudat, chair si dupa resoftare nu puteam sa ma tin dupa 535...

 

"Tu esti Mircea???" :)))

 

Pai cum mai Mircea sa te tii dupa 535d cu 286 cp biturbo si cu cutia aia smechera sport???

Nici cu stage 2 250cp nu te tineai dupa el..:D

 

kevin ai aici link-ul catre topic: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/180895-refacere-motor-n47-informatii-pieserepereetc/page__p__2410446?do=findComment&comment=2410446

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut, nu vreau sa te demoralizez dar eu am reconditionat turbina la bogdan ( schimbat miez, geometrie ulei filtre filtru epurator ) si dupa reconditionare masina nu a mai tras de jos. Trage bine dar doar dupĂŁ 2000 2200 rpm . Am fost dupĂŁ cu masina la bogdan a zis ca e dpf-ul ĂŽnfundat. Am fĂŁcut dpf off nici o ĂŽmbunĂŁtĂŁțire. Turbina la turatie joasĂŁ nu face presiune.... Am fost cu masina iar la el a pus-o pe aparat a mai calibrat actuatorul dar degeaba. Partea ciudata e ca atunci cand motorul e rece sau cand e rece afara trage bine de jos, dupĂŁ ce se ĂŽncĂŁlzește nu mai trage de jos.

Nu sunt hater dar vreau sa iei decizia cea mai bunĂŁ si sa nu plĂŁtești ca mine.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut colegi . Eu inca nu am reconditionat turbina , am plecat cu ea prin Bulgaria la ski , o fac cand vin . In urma unei recomandari nu o sa mai merg la Bogdan ... o fi bun , dar prefer sa dau mai mult si sa am factura , garantie etc . O sa o fac la Mavris sau Avd
Link to comment
Share on other sites

ideea este ca nu vreau stage 2 pe motor, vreau stage 1 cu turbina marita pentru sustinere mai buna din partea turbinei.

 

Cum adica?! Daca turbina face cata presiune ceri, presupunand ca nu e soft anonim, de ce sa umbli la turbina? O turbina hibrid o sa iasa cum o sa iasa si nu va avea in veci fiabilitate comparabila cu cea OE.

Link to comment
Share on other sites

Deci parerea ta este ca ar trebui doar sa o reconditionez pe aceasta si atat, ma gandeam ca e spre binele turbinei sa fie mai mare, sa suporte presiune mai mare chiar daca nu vreau sa-i dau presiune mai mare decat un stage 1 normal care ar sta bine si pe o turbina normala.

 

Intrebarea este, pe langa turbina se mai face ceva, mai trebuie trimis ceva? Actuator, geometrie? Daca ma poate ajuta cineva, pe langa turbina propriu zisa ar mai trebui sa verific ceva din circuitul ei? La reconditionare se trimite completa cu totul? Am auzit de ceva probleme de reglaj dupa rectificarea ei, ca daca nu este reglat bine actuatorul sau ceva de genul?

 

Cineva sa ma lamureasca va rog

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Am vazut ca se poate modifica turbina la strung pentru a accepta un miez/compressor mai mare , cel putin stiu ca se practica la turbinele mai mari , pentru motoarele de 3L ... Nu stiu daca merge si pentru astea de 2l sau daca face cineva din Romania.

 

p_Turbine_Wheelscomparison.jpg

 

turbo_76677.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am inteles ca Bogdan ar fi facut, eu cred ca au facut si altii care sunt agreati cu factura si garantie prin Bucuresti.

 

Cum am spus turbina ca si soft o sa mearga ca una OE softata, un stage 1, da trebuie vorbit exact ce semnifica acest lucru, intercooler ar fi in plan, insa nu imediat, iar evacuarea o sa fie schimbata doar finala sa plece in Y.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Inca nu am fost sa o reconditionez , am venit de la ski din Bg si acum sunt prin Germania cu ceva treaba , am luat seria 1 , am zis sa nu risc cu turbina la 5 si ce sa vezi cand am ajuns am observat ca am un zgomot la relanti cand apas ambreiajul . Mic intr-adevar , dar exista ;)

Poate ma lasa ambreiajul pe aici :)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am vorbit la AVD turbo in Bucuresti, 238 lei verificarea, 1190 lei reconditionare, iar daca este "stricata" geometria inca 350 lei.

 

Am zis ca luni vreau sa o trimit, marti ar ajunge la ei, au zis ca 4 ore dureaza in principiu reconditionarea daca este nevoie, cu putin noroc ajunge miercuri, dar nu ma grabesc deloc, deci poate sa ajunga chiar si vineri.

 

Am ales AVD turbo deoarece inclusiv un service Bmw "reprezentanta" lucreaza cu ei si mi-au spus ca lucreaza foarte ok cei de la AVB.

 

Pentru upgrade la turbina am vazut ceva preturi la 2.000 lei, asta vroiam initial, dar nu vreau sa fac dintr-un 520d ceva ce nu este pana la urma, daca o sa aiba intre 210-220 cp o sa fiu multumit.

 

Maine vreau sa vorbesc si la CompleteChip si tot zilele astea si la Pilot Tuning la Pitesti (10-15 aprilie o sa fiu la Bucuresti-Pitesti pentru soft-evacuare)

 

Luni inainte sa ma apuc, o sa mai dau un telefon ca sa stabilesc cu ei niste lucruri clare:

 

-sa nu fluiere cum se intampla de multe ori la cele reconditionate

-sa nu mai vad ulei pe langa turbina

-factura cu garantie

-o sa le spun ca in aprilie ma duc la Bucuresti pentru soft la CompleteChip si nu vreau surprize, adica probleme la soft din cauza turbinei.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta cu uleiul pe langa turbo nu cred ca e posibil,daca ai avut o sa ai in continuare si o sa-ti zica ca nu tine de reconditionarea turbinei.

 

Sunt curios daca o sa-ti gaseasca "stricata" si geometria variabila...eu tind spre da.

 

Factura si garantie iti dau dar daca turbina e lasata stock si tu le spui ca vrei sa faci soft o sa-ti spuna ca faci pe propia raspundere.

De fluierat nu o sa fluiere.

 

Eu am reconditionat preventiv turbina la ei,nu aveam probleme de nici un fel dar am zis sa o fac din timp sa nu ma lase pe drum.

La telefon mi-au facut un pret iar la fata locului am ajuns sa platesc aproape dublu...avand si schimbul de ulei cu filtre cu tot cumparate de mine deja.

Mi-au gasit actuatorul ca nu functioneaza,500 lei reparatia.

Le-am spus ca nu se poate sa nu imi functioneze actuatorul pt ca masina/motorul merg perfect si ca eu vreau reconditionez turbina preventiv.

Da dar nu dam garantie la turbina...

 

Totodata trebuiesc schimbate si furtunele tur-retur ulei racire turbina,filtrul epurator si schimbul de ulei bineinteles cu filtru ulei asta ca sa beneficiez de garantie.

Le-am spus ca epuratorul il schimba degeaba ca eu am modelul cu decantor si in cazul in care are ulei acolo trebuie doar spalat.

Ei nu,trebuie schimbat cu unul nou altfel nu garantie la turbo...aveau pe stoc deja.

Epuratorul meu era curat...

La urma au vazut ca nu au un furtun de racire turbo (tur sau retur) pe stoc,era ala mai lung din ce imi amintesc... mi-au zis ca e prea tarziu sa comande de la un magazin de piese auto ca sa imi ajunga in aceeasi zi si sa pot pleca cu masina asa ca mi l-au curat la masina cu ultasunete, furtunul fiind bun,nu era murdar sau crapat si asa am capatat garantia la turbo.

Bine,acum eu vorbesc de vreo 4 ani parca in urma,poate acum s-au mai schimbat unele 'chestii' pe la ei.

A da inca un amanunt...cand mi-a facut schimbul de ulei mecanicul lor de acolo un tanar la vreo 25 ani nu stiu ce a combinat ca mi-a completat peste limita maxima cu ulei...

A doua zi m-am trezit cu picaturi de ulei pe ciment sub masina,am sunat la ei si mi-au spus sa merg la un mecanic mai intai sa vad ce problema am la masina si ca nu poate fi de la turbo.

M-am dus la mecanic,dat jos scutul,spalat cu spray de frane si totodata mi-a verificat nivelul la joja,a vazut ca am mult peste nivel si mi-a scos vreo 3-4 sute mililitri cu o siringa si un furtunas.

Nu am mai avut scurgeri de ulei de atunci dar furtunul care pleaca din turbina in intercooler ramane mereu 'umed' cu vapori de ulei,cica asa fac toate si e 'normal' la e46.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.