Jump to content

Varianta cea mai buna?


Mihai Vasile

Recommended Posts

@ CatalinP: cred ca nu ai avut niciodata o masina tractiune spate cu 250cp + sa stii despre ce vorbim, sau daca ai avut ai mers de 2 ori pe an cu ea, cand erau 30 de grade afara

plus ca tractiunea spate e un cosmar absolut pe timp de iarna adevarata cu zapada (chiar si cu anvelope de iarna de calitate), eu unde intru in garaj am o mica rampa care mai are portiuni de gheata, si anul trecut nu am scos masina saptamani la rand pentru ca sa o bag inapoi in garaj era un cosmar (trebuia sa vin cu avant de pe strada, cu poarta deschisa in prealabil)

 

de zapada nu mai zic. Anul asta nu a fost cazul dar anul trecut a fost un cosmar

Fara sa te superi iti spun, pentru tine sau inventat John Deere,Claas,New Holland...

Cu asa ceva sigur o bagi in garaj...

Edited by adi v
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Cand ai aud pe cei ca tine mor. Sunt la al 4-lea BMW, si cred ca a-6 / 7 a masina cu tractiune spate si personal n-am avut nici o problema pe timp de iarna, am ceva km condusi la bord. Fac o paranteza, masina cu care m-am impacat cel mai bine iarna pe zapada mare a fost un fiat panda 1.2 16v model 2010. unde intram cu aia nu intram cu touaregu'.

 

Concluzia universal valabila e ca daca esti prost la volan esti prost si cu tractiune fata si cu tractiune spate si cu 4wd.

E undeva la mijloc treaba, am mers cu RWD unde nu visam(cota 1400 iarna) si da am ramas blocat pe o panta de cateva grade, ba chiar era sa o patesc rau de 2-3 ori, intrarea la in curte presupune o manevra stransa si ramanerea cu botul in panta, iarna am avut momente horror acolo.Cu gume bune si un pic de atentie clar se poate merge, a ca un FWD e ceva mai usor de condus iarna sau ca AWD-ul e cel mai recomandat e alta discutie.Daca ar fi sa iau as lua rwd cu un LSD(autoblocant) acela ar fi compromisul ideal pentru mine.

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu ma supar dar am zis ca divagam de la subiect si in plus nu esti constructiv in discutie, comentezi misto-uri cand toti suntem satuli de asa ceva

Prietene, cand stai langa Himalaya prima pe dreapta,iti iei ceva cu Âşenile sau mai platesti odata scoal de soferi.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Au trecut la 4x4 la raliuri pentru timpi, nu pentru placerea condusului...

Timpii arata ca e o masina capabila.

Pentru asta mi-as lua un hot hatch. Pentru placerea condusului. Sunt masini agile, manevrabile, gata de mers pe circuit(frane,suspesii,racire,aero).

 

type r a scos timpi mai buni ca aud s3 (parca, sau rs3)

E comparabila pe timpi de circuit cu s3,RS3. A scos chiar putin mai bine ca M2 pe Nurburgring, testat de o publicatie Germana.

https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/

locul 67 - cea mai rapida masina cu tractiune fata

Link to comment
Share on other sites

bravo, nu am zis ca nu se poate merge, dar ramai in aceste situatii penibile, si exact unde nu te astepti.

Legat de restul anului cand nu e uscat sau esti pe curbe cu asfalt umed, iarasi nu poti scoate maximum din masina (repet pentru masinia mai mari de 250 de cai)... cei care au 160-180 de cai comenteaza degeaba ca la ei oricum nu se simte mare sportivitate

 

@adi v: daca la tine intrarea in garaj este Himalaya atunci ....

Edited by andreisaioc
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

bravo, nu am zis ca nu se poate merge, dar ramai in aceste situatii penibile, si exact unde nu te astepti.

Legat de restul anului cand nu e uscat sau esti pe curbe cu asfalt umed, iarasi nu poti scoate maximum din masina (repet pentru masinia mai mari de 250 de cai)... cei care au 160-180 de cai comenteaza degeaba ca la ei oricum nu se simte mare sportivitate

Andrei, nu te intreb ce masina ai ca nu asta conteaza, te intreb de cate ori mergi pe circuit intr un an.Nu de alta,dar sa intelegem si noi astia "dizelarii" cu masini pana in 180cp,de ce nu poti parca/scoate BMW-ul tau de peste 250cp din garaj iarna si ce intelegi tu prin sportivitate pe drumurile patriei.

In acceptiunea ta,ce inseamna masina sportiva in.ro si cum o conduci?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nu merg la circuit, de ce as strica masina pe asa ceva... da asta vroiam sa zic ca singura utilitate a unei masini cu tractiune spate cu 250-300 de cai + , este sa mergi pe circuit cu ea. Ca pe strada ori iti va fi frica sa o fortezi, ori nu o vei duce decat in conditii de asfalt uscat si frumos afara, la capacitate maxima. Asta e tot.

Si ziceam ca daca ai RWD si 180 de cai maximum, nu prea iti dai seama ce inseamna sa mergi cu o masina RWD de 250-300 de cai si sa iti fuga spatele la oricare viraj luat la 60 la ora, ca deh nu poti merge batraneste cand ai atata putere

 

asta e tot, nu e cu nici o suparare.

Discutia cu "iarna" este cu totul alta treaba, si nu prea conteaza puterea

 

Pe strada o masina trebuie sa fie sigura pentru oamenii normali (nu toti suntem piloti). Fireste ca si o masina RWD cu 300 de cai este 100% sigura, dar daca am o asemenea masina si mi-e frica sa o calc, sau cand o calc, la cea mai mica atingere a pedalei intra DTC-ul si iti franeaza spatele, atunci pentru mine nu e nici distractie si nici sentiment de siguranta.

 

Pentru mine care nu sunt nici pe departe pilot, dar care imi place sa merg tare, un xdrive le rezolva pe toate, si mai ales in orice conditie (in 75% din timpul anului, asfaltul este umed ori semi umed). Cu xdrive nu am avut niciodata vreo emotie pe curbe, pe serpentine, pe zapada, pe asfalt umed, pe mazga aia care se face in lunile de iarna fara zapada

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nu merg la circuit, de ce as strica masina pe asa ceva... da asta vroiam sa zic ca singura utilitate a unei masini cu tractiune spate cu 250-300 de cai + , este sa mergi pe circuit cu ea. Ca pe strada ori iti va fi frica sa o fortezi, ori nu o vei duce decat in conditii de asfalt uscat si frumos

Sa inteleg ca astia care cumpara Porsche,Ferrari,etc (peste 500cp tractiune spate) merg doar pe circuit?

Si ziceam ca daca ai RWD si 180 de cai maximum, nu prea iti dai seama ce inseamna sa mergi cu o masina RWD de 250-300 de cai si sa iti fuga spatele la oricare viraj luat la 60 la ora, ca deh nu poti merge batraneste cand ai atata putere

 

 

asta e tot, nu e cu nici o suparare.

Discutia cu "iarna" este cu totul alta treaba, si nu prea conteaza puterea

 

Corect!

 

Pe strada o masina trebuie sa fie sigura pentru oamenii normali (nu toti suntem piloti). Fireste ca si o masina RWD cu 300 de cai este 100% sigura, dar daca am o asemenea masina si mi-e frica sa o calc, sau cand o calc, la cea mai mica atingere a pedalei intra DTC-ul si iti franeaza spatele, atunci pentru mine nu e nici distractie si nici sentiment de siguranta.

 

 

Aici te contazici singur.Ori e sigura ori nu este!

 

Edited by adi v
Link to comment
Share on other sites

Scuza-ma dar afirmatia ta nu are sens, am un 325d softat la 260 cai si nu am patit sa imi fuga spatele. Cand e zapada merg normal si in rest o calc fara nici o problema . Din concluzia ta imi dau seama ca ai anvelope din care iese sarma sau ceva nu e in regula cu masina ta.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

chiar acum cateva luni era pe un grup de trafic din bucuresti o poza de pe kiseleff cu un ferrari (nu stiu ce model oricum 500 cai plus) intrat intr-un pom, facut varza. Deci cred ca asta e motivul pentru care cumpara ei ferrari.

Da cred ca nu stiu sa o conduc... asta e

 

anvelopele erau foarte bune, de calitate. Nu stiu, poate am nimerit in forumul pilotilor...

Edited by andreisaioc
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce intelegi tu prin piloti, eu circul regulamentar si nu am nici o problema. Daca se intampla sa accelerez brusc cateodata nu imi fuge spatele. Sa zici ca o masina de 250 cai e doar pt circuit e cea mai mare aberatie . Pana si un seria 5 diesel are 250 cai , pe cati ai vazut la nurburing intr-un F10 diesel?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by vladmury
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Multumesc mult pentru toate sfaturile le urmaresc cu interes si voi incerca sa asimilez cat mai multe informatii utile. Astept si mai multe pareri sustinute si voi incerca sa tin pasul cu toate comentariile.

 

Pt inceput voi clarifica cateva aspecte conduc acum o VW pasat 160cp si o Toyota Corola la 100cp deci nu foarte sportiv ... acum doresc sa fac un pas in directia asta poate putin cam mare peste 250cp dar vreau sa incerc.

Nu am condus pana acum decat cutii manuale deci never pe automat, majoritatea pe benzina foarte rar pe D, si niciodata ci tractiune pe spate.

Planul meu este odaca achizitionata masina daca este peste 300cp voi incepe pe setarea cea mai soft pt o perioada pana incep sa ma acomodez si voi face sigur cateva cursuri de condus sportiv profi.

Pana acum singura exp cu masina mai sport sa zic asa a fost pe un Evo 200cp daca nu ma insel sau poate mai mult pe un circuit profi de prin preajma Buc.

 

@adi >>> Ar trebui sa te hotarasti, ori coupe ori sedan! >>> Eu sunt hotarat pe un Coupe ca asta imi dicteaza partea interioara :) dar ramane deschisa si varianta sedan doar daca nu gasesc ceva Coupe care sa fie ok ori voi gasi o varianta ideala sedan. In final voi cantari toate detaliile fiiecarui produs.

PS: nu imi plac variantele pe ALB :) as merge pe, Estoril Blau Metallic, Grey, Black.

 

@Mircea-Si >>> Mergi la dealeri in DE nu in RO. >>> clar optiunea principala e de mers in DE in RO doar daca vine dintr-o sursa cunoscuta de incredere.

 

@Atomykatt >>> @Mihai Vasile, daca vrei coupe, Seria 2 e surprinzator de incapatoare in spate, plus ca masina fiind mai scurta si mai usoara, va oferi alte senzatii. >>> asta am vazut si eu in mai toate review-urile

 

@danwmb >>> Poti lua noua dai avans 35 si restul in rate dar e noua + garantie acum tu sti socotelile tale cat te tine buzunarul>>> in final pe mine ma intereseaza si costul total ca e cam acelasi lucru dau 35 avans si apoi mai dau 35 in rate costul tot 70k este :)

.....

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce intelegi tu prin piloti, eu circul regulamentar si nu am nici o problema. Daca se intampla sa accelerez brusc cateodata nu imi fuge spatele. Sa zici ca o masina de 250 cai e doar pt circuit e cea mai mare aberatie . Pana si un seria 5 diesel are 250 cai , pe cati ai vazut la nurburing intr-un F10 diesel?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Asta incerc si eu sa i spun,mai voalat ce i drept, dar intelege mai greu.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

asta era ideea, daca merg regulamentar cu 50 prin localitate, la ce mi-ar trebui o asa masina, daca nu pentru circuit. Situatia in care imi fugea spatele era la depasiri, de la 40-80 sa zicem, cu viteza a doua, acceleratia la podea, si semi umed pe jos. Aici sunt depasirile prin oras, si spatiile sunt mici mereu exista riscul sa lovesti ceva, sau sa derapezi intr-o groapa, sau vre-un stalpisor...etc.

 

cred ca vorbeam de masini relativ usoare si de putere mare, nu seria 5

 

oricum deja am divagat de la subiectul omului

Edited by andreisaioc
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@adi >>> Ar trebui sa te hotarasti, ori coupe ori sedan! >>> Eu sunt hotarat pe un Coupe ca asta imi dicteaza partea interioara :) dar ramane deschisa si varianta sedan doar daca nu gasesc ceva Coupe care sa fie ok ori voi gasi o varianta ideala sedan. In final voi cantari toate detaliile fiiecarui produs.

PS: nu imi plac variantele pe ALB :) as merge pe, Estoril Blau Metallic, Grey, Black.

 

Go for it!

Exemplele ce ti le am dat le am cautat 1mim.

Cu siguranta gasesti si culorile mentionate,doar sa ai rabdare si cash/card!

Raman la parerea ca M235i este cea mai buna(si care sa se incadreze si in buget) din cele enumerate de tine in primul post.

De bani de intretine/impozit nu te intreb ca-mi pari om serios,sau ar trebui?

Link to comment
Share on other sites

@alex230ro >>> Personal cu 35k cred ca, as lua ceva nou cred ca reusesti sa iei un Focus RS nou sau poate chiar un Type R.Daca vrei BMW as zice M235i coupe masina se misca frumos dar sa mai ai inca 5000 pentru eventuale surprize .

 

Ford RS este o varianta relativ la indemana ca uite ce se gaseste la noi

https://www.autovit.ro/autoturisme/ford/focus/?search%5Bfilter_enum_fuel_type%5D%5B0%5D=petrol&search%5Bfilter_float_engine_power%3Afrom%5D=300&search%5Bfilter_enum_damaged%5D=0&search%5Bcountry%5D=

2 variante aparent foarte ok eventual poate pot optine un pret ceva mai jos cu 1-2-3k

Pt eventuale surprize nu e o problema partea de cash am ales 35k ca principiu mai mult.

 

@andreisaioc >>> Cu m240i o sa ai multe frustrari pe carosabil umed, si trebuie mereu sa ai grija...trebuie sa fii cel putin un pui de pilot ca sa scoti maximum din ea, chiar si cu sistemele active. Cu un 335d xdrive, nu ai nici o emotie pe orice suprafata. >> recunosc ca va fi o surpriza pt mine tractiunea pe spate, dar aici am totusi o dilema in reviewuri lumea zice ca iarna daca oui caucucuri de iarna bune se rezolva problema... si in acelasi timp iarna inca vad BMWuri in traffic ei cum se descurca? E o nedumerire pt mine.

......

 

Am inceput de ieri sa ma uit si la varianta BMW 435i Coupe dar am o retinere mare in legatura cu dimensiunea in viziunea mea o masina sport care va fi condusa DD in Buc si ceva iesiri in afara din cand in cand (ori sper sa redescopar condusul si sa nu ma mai satur de condus) ... ar trebui sa fie ceva mai mica gen P 911 or M235 ... totusi incerc sa vad niste reviuri si despre acest model care recunosc la look arata demential.

 

@alex230ro >>> E undeva la mijloc treaba, am mers cu RWD unde nu visam(cota 1400 iarna) si da am ramas blocat pe o panta de cateva grade, ba chiar era sa o patesc rau de 2-3 ori, intrarea la in curte presupune o manevra stransa si ramanerea cu botul in panta, iarna am avut momente horror acolo.Cu gume bune si un pic de atentie clar se poate merge, a ca un FWD e ceva mai usor de condus iarna sau ca AWD-ul e cel mai recomandat e alta discutie.Daca ar fi sa iau as lua rwd cu un LSD(autoblocant) acela ar fi compromisul ideal pentru mine.

 

imi cer scuze daca par ignorat .. ca liplist de pregatire stiu ca sunt :) dar prescurtarile RWD, AWD, FWD sau LSD sunt un mister momentan :) daca poti descrie pe intelesul meu as aprecia. Multumesc

 

 

Guys pls try to stay on the topic si sa acceptam si pareri diferite de ale nostre multumesc:)

 

adi v >>> mersi pt sfat voi tine cont de el :) ... da cashul e disponibil si taxele si costurile adiacente se subinteleg, cand iei o masina cu 300cp sport nu cred ca mai tii cont de taxe si impozite :)

 

Un alt detaliu planul meu este sa tin masina 2-3 ani poate o ideie mai mult doar daca ma indragostesc si nu ma mai pot desparti :) dupa 2 ani ma voi orienta la un upgrade eventual la M2.

 

Legat de varianta cu Audi RS3 imi pare ca este aproape ca stil cu MBz A45 sau GOlf au un stil cu tendinte mai spre understeering ceea ce da senzatia de condus mai lejer mai lin mai confortabil dar tai din senzatia de sport care o da BMW care este mai oversteering si iti da senzatia ca o controlezi mai bine. Am renuntat la varianta Audi si Golf si in final si la MBz din cauza asta. Daca aveti alte opinii le urmaresc :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, pai zici de understeering si nu ai auzit de RWD FWD si AWD? :) Avem

RWD=propulsie tractiune spate mai zice lumea

FWD= tractiune fata

AWD=tractiune integrala

LSD= diferential cu patinare limitata(practic pana la un anumit procent ambele roti motoare se vor invarti in acelasi timp)

In functie de set-up poti avea RWD cu understeering de fapt cam asa vin mai toate setate/

Daca zici ca tii masina 2-3 ani poti sa iei sh la una noua pierderea va fi mai mare la revanzare.

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am condus focus RS, masina e o mica bestie mai ales in drif mode, face ca toate animalele salbatice, pocneste esapamentul, este foarte agresiva dar in acelasi timp este foarte usor de controlat, are awd cu torque vectoring.

Poate fi un daily driver excelent, e ca si cum ai conduce un focus normal ( focus are cel mai bun sasiu din clasa sa) deci o masina usor de condus. Trebuie sa ignori suspensia care este mai rigida.

 

In conditii normale de utilizare are un consum de 9-10 %, daca imi aduc bine aminte, eu am scos consum de 17....:)

 

E misto ca ai cam tot ce vrei pe ea, de la key less entry - go, la scaune recaro.

Eu daca as avea bani maine mi-as lua RS-ul.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.