Jump to content

Varianta cea mai buna?


Mihai Vasile

Recommended Posts

Dupa aprox 2 ani cu seria 3 F30 320D 163cp RWD (tractiune spate) cutie automata 8 trepte, eu personal am ajuns la urmatoarele concluzii:

 

-tractiunea spate este pentru cei care vor sa conduca extrem, sa faca derapaje, sa se bucureâŹÂ de placerea pura de a conduce, acceleratii rapide la viteze mari, timpii de acceleratie 0-100 nu prea conteaza, mai degraba 60-xxx sau 100-xxx, acolo este diferenta.

 

Mi s-a intamplat de multe ori sa ma corecteze Dsc-ul pe carosabil umed chiar si cu cei 160cai amarati, pe zapada/gheata fuge spatele destul de rau daca te dai la ea, vei trece iarna cu ea dar exact cum spuneau si cei de mai sus, te vei trezi intr-o zi ca nu pleci din fata blocului ðŸËĹ 

 

O sa va povestesc o situatie cam extrema.. am plecat anul trecut, exact in ziua in care a nins abundent, la un drum Bucuresti-Alba Iulia. Pe autostrada A1 am mers cu 60km/h pentru ca, cum piscam putin acceleratia, cum incepea masina sa danseze cu toate stabilizarile ei, ea iti taie acceleratia sau iti franeaza rotile dar daca apuci sa intri in alunecare pe gheata sau un derapaj necontrolat, doamne ajuta! Nu e un sentiment foarte placut sa nu stii incotro o vei lua sau pe cine vei lovi pe langa tine.

 

Am ajuns cu bine si m-am intors cu bine, nu am ramas blocat nicaieri cu masina in peste 1000km pe cele mai nasoale strazi acoperite cu gheata si zapada, pana cand m-am intors in Bucuresti si am ramas blocat pe plat, langa locul meu de parcare :))

 

Masina era pe loc, in Drive, Dsc off complet, ma dadusem jos si ma uitam la rotile de spate cum se invarteau singure pe gheata, pana nu am dat la lopata si am accelerat-o pana a iesit fum, nu am miscat-o de acolo.

 

In alta zi cand ningea grav, am parcat masina in fata marketului si cand sa plec, era sa dau iar la lopata, cu cutie automata nu prea ai cum sa faci balans pe suprafete alunecoase. Incerci intai sa pleci normal, asftel incat daca patineaza, sa nu faci oglinda sub roti, sa-ti taie Dsc-ul acceleratia. Daca nu merge, incerci cu modul traction care iti permite sa patinezi dar limitat, daca nici asa nu merge, atunci dezactivezi complet (diferential blocat) si speri sa agate de ceva.

 

Nu este chiar asa o povara sa treci iarna cu RWD dar trebuie sa te astepti sa ramai in niste situatii penibile, sa ai mereu la tine lopata, eventual sare/nisip, mai ales la cutie automata.

Avand in vedere ca la noi ploua si ninge destul de des, eu as alege clar pe viitor 4x4, pe carosabil alunecos sau semi-alunecos este altceva, si chiar si pe uscat are avantaje (plecare de pe loc, uzura mai uniforma anvelope, stabilitate mai mare la accelerare in curbe si in general pe drum), dezavantajele fiind un sistem mai complicat, putin mai greu, pierzi putin din acceleratie la viteze mai mari (nu la plecare de pe loc)

 

Nu degeaba la noua M5 X-drive ai selectabil in meniu RWD sau X-drive, asta da afacere!

 

Daca ar fi sa conduc in permanenta agresiv si sa ma bucur maxim de masina pe uscat, poate ca as opta in continuare pt RWD si as suporta consecintele dar eu personal, dupa ce am luat masina, m-am dat la ea cateva zile, o saptamana-doua, apoi m-am calmat, mi-a mai venit asa din cand in cand dar per total, acum as alege CLAR X-drive pentru mai multa stabilitate pe drum si mai putine griji, uneori e important sa pleci primul de la semafor si nu ai unde sa te duci in 200km/h ca sa faca diferenta RWD.

De asemenea, pe drumuri cu serpentine, prefer sa ma bazez pe masina in curbe sau in caz de vreo manevra dubioasa decat sa accelerez ca nebunul pe linie dreapta si cand vine curba sa fac pe pilotul, eu asa am ajuns sa gandesc.

Cand ai peste 250-300CP doar pe punte spate, trebuie sa cam ai grija cand apesi acceleratia, mai ales daca nu e drum drept, primul copac poate fi al tau!

Nu degeaba Porsche/Lamborghini fabrica modele de top ultra-performante 4x4, nu degeaba BMW abia de curand a inceput sa puna X-Drive pe unele M-uri.. Oricum acest X-drive derivat din RWD cu diferential LSD, in anumite conditii (majoritatea timpului) iti va da cea mai mare parte din putere pe puntea spate, si este capabil sa dea si 100% doar pe puntea spate.

 

Depinde ce asteptari ai de la masina si pentru ce o iei, eu iti recomand sa faci un test drive cu RWD si cu X-drive sa faci diferenta, vei fi super incantat de performantele RWD la inceput dar cu timpul eu cred ca vei ajunge la concluzia ca tot X-drive aste all around winner.

Concluzia finala, din pc meu de vedere si a multora, RWD este clar superioara FWD (tractiune fata) pe uscat, as alege oricand pe uscat RWD in loc de FWD dar pentru stabilitate si conditii in RO, as alege 4x4 in loc de RWD.

 

Repet, daca stii sa conduci, treci iarna fara probleme cu RWD, te chinui mai mult, esti putin mai atent dar nu ai probleme, poate doar niste situatii penibile :)

 

Legat de cutie de viteze, la fel iti recomand sa faci un test drive cu manuala/automata, personal nu mai vreau sa ma intorc la manuala, cutia ZF8HP de pe masina mea este geniala, nu degeaba este pusa si pe unele Jaguar, Alfa Romeo (Giulia/Stelvio), Aston Martin, Bentley, Rolls etc.

 

Zici ca am doua masini diferite, pe eco-pro/comfort este cuminte, nu se simte mare lucru, cand e pe sport este alta masina, uneori cand schimb cu pedala la fund in redline (rar, cand ma apuca damblaua) schimburile au chiar o tenta violenta, am impresia ca daca as avea mai multa putere, schimbul in sine ar rupe aderenta rotilor spate, un motiv in plus pentru X-drive.

 

Cutia nu este la fel de rapida ca un DCT (dublu ambreiaj) care se pune de regula pe modele M si mai nou pe platforma UKL (noul X1 si urmeaza pe noua seria 1) dar nu este departe si are avantajele sale.

 

Iti doresc succes in continuare!

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Cibibikeru
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg ce treaba are tractiunea spate cu inzapezitul langa locul de parcare sau la intrare in garaj. :unsure: Daca era cu tractiune fata masina nu dadeau in gol rotile?

In 16 ani de cand am BMW nu am ramas niciodata inzapezit undeva unde o masina cu tractiune fata nu a ramas. Merg aproape saptamanal la munte si am urcat pe drumuri spre anumite cabane unde masini cu tractiune fata nu urcau.

Daca ai cauciucuri bune de iarna si stii ce faci eu consider ca e chiar mult mai fun sa mergi pe zapada cu o masina RWD.

  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Din ce buget ai tu si cam ce vrei de la o masina eu unul m-as uita catre un seria 4 benzina 3.0. Nu ii inteleg pe astia care plang de tractiune spate iarna, de 3 ani incoace n-am ramas o data blocat sau sa nu pot sa trec pe undeva cu masina, s-a comportat seria 5-ul meu cu 245/45 la fel de bine ca masinile prietenilor cu tractiune fata, exact in acelasi timp, aceleasi conditii, etc.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg ce treaba are tractiunea spate cu inzapezitul langa locul de parcare sau la intrare in garaj. :unsure: Daca era cu tractiune fata masina nu dadeau in gol rotile?

In 16 ani de cand am BMW nu am ramas niciodata inzapezit undeva unde o masina cu tractiune fata nu a ramas. Merg aproape saptamanal la munte si am urcat pe drumuri spre anumite cabane unde masini cu tractiune fata nu urcau.

Daca ai cauciucuri bune de iarna si stii ce faci eu consider ca e chiar mult mai fun sa mergi pe zapada cu o masina RWD.

Florine , ramai crede-ma am patit-o aproape in fiecare iarna, e drept ca am si cautat-o de cateva ori, dar iarna se simte diferenta fata de FWD.Problemele cele mai mari apar in general daca e un pic de gheata plus panta .Cauciucurile bune de iarna ajuta asta e clar dar nu te scapa :)

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Florine , ramai crede-ma am patit-o aproape in fiecare iarna, e drept ca am si cautat-o de cateva ori, dar iarna se simte diferenta fata de FWD.Problemele cele mai mari apar in general daca e un pic de gheata plus panta .Cauciucurile bune de iarna ajuta asta e clar dar nu te scapa :)

 

Tu parca o ardeai cu all season, deci nu se pune :)

Eu sunt acum la un set de Nokian WR D4 noi care crede-ma ca fac diferența.

 

Chiar acum 2 weekenduri am urcat la cabana Muntele Roșu (pt cine nu știe este un drum ca cel din Sinaia pana la Cota 1400, dar cu zone mai abrupte) și sub stratul de zapada era gheata in anumite zone formatĂŁ de cei care se chinuiau sa urce și dĂŁdeau in gol. Am avut o singura problema intr-o curba unde era mai abrupt si a trebuit sa dau in spate ca sa iau puțin avânt. Sus la cabana era doar un Sandero cu lanțuri și o Toyota Hilux. :shifty:

Pe drum erau cred ca 15 mașini trase pe dreapta ca nu puteau urca. In afara de un E90 toate erau FWD. M-a amuzat un nene cu un golf 4 care avea 3 oameni pe capota și se chinuia sa treacĂŁ de o zona, dar fĂŁrĂŁ succes.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt acum la un set de Nokian WR D4 noi care crede-ma ca fac diferenĂâşa

 

Pe drum erau cred ca 15 maĂâ˘ini trase pe dreapta ca nu puteau urca. In afara de un E90 toate erau FWD. M-a amuzat un nene cu un golf 4 care avea 3 oameni pe capota Ăâ˘i se chinuia sa treacĂŁ de o zona, dar fĂŁrĂŁ succes.

 

RWD are avantaj pe urcare si conteaza foarte mult calitatea si gradul de uzura a anvelopelor de iarna si bineinteles soferul dar oricum pun pariu ca 80-90% din cei care erau acolo cu FWD ori aveau anvelope uzate sau ieftine, ori nu aveau sisteme inteligente de tractiune cum sunt pe bmw, ori nu stiau ce au de facut.. din cate stiu, la Logan si alte masini ieftine, daca ai o roata in aer sau fara aderenta, cealalta nu trage. Cred ca si la golf4 e la fel. Decat sa se invarta in gol o roata de fata pe care o virezi degeaba, mai bine te imping 2 din spate sau una singura care sa aiba aderenta.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Cibibikeru
Link to comment
Share on other sites

@alex230ro, probabil n-ai avut ce trebuie sau au fost sh.

iarna : PIRELLI Winter Carving EDGE ianainte de ele Kleber Krisalp noi ambele cazuri

all season Michelin Crossclimate noi si ele.Cum am zis se merge si iarna dar cu ceva mai multa atentie .Cum am zis am urcat pana la 1400 in conditii de iarna dar nu fara emotii mai ales ca am avut cateva plecari din rampa.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca putem face dezbaterea asta mult si bine si parerile vor fi mereu impartite pe baza experientei fiecaruia .. pana la urma pt mine acest criteriu nu este cel decisiv.

 

As vrea sa revin la subiectul principal al topicului, in continuare ma in vart printre urmatoarele optiuni:

 

MBz A45 AMG - 1.991 cc 360CP - avantaje putere mare la CC mic, 4x4, taxe mici, fiabilitate buna spre f buna, aspect ext foarte fool dar personal este anulat de aspectul interior cu care nu ma impac mai de loc .. prea stilat si clasic pt mine, alt dejavantaj ar fi costul intretinere ridicat bine stiut la Mercedes, optiunile se invart in interval de 33k-39k

 

Focus RS - 1.991 cc 349CP Putere f mare, 4x4, taxe mici, fiabilitate buna, aspect ext foarte cool, interior destul de misto, dejavantaj ar fi costul intretinere ridicat, ma tot gandesc ce ma retine totusi si inca nu stiu, probabil ca sunt in pozitia de a alege intre Ford si BMW si clar prefer BMW, optiunile se invart in tnterval de 33k-37k acelasi ca si la BMW M235

 

GOlf si Audi S3 cad pt mine clar not my style :) am mai cochetat cu A5, A4 am renuntat .. putere slaba comparativ cu cele late optiuni nu vreau sa regret ca am facut un compromis pe partea asta.

 

 

Si revin la varianta care e cea mai aproape de sufletul meu BMW M235I Xdrive - 2.979cc 326CP - avantaje putere mare dar la 3000cc ceea ce ridica costul la taxe (ceea ce nu ar fi o pare problema) aspect int ext cool pe placul meu, pe parea de fiabilitate pe forumuri nu am gasit probleme toata lumea zice numai de bine,optiunile se invart in interval de 33k-39k. putin peste buget.Retinerea care o am este greu de gasit un model cu toate dotarile pe care le doresc, aspect putin cam soft (am senzatia ca e mai mult CarLady) poate de la dimensiune o ideie mai mica ca un model din seria 4. >>

O intrebare ar fi sunt 328/330, 335, 340, sau 430, 440 mai bune variante Voi ce spuneti? Sunt o ideie mai mari ca dimensiune dar putere mai mica de la 250cp la 326cp (daor la variana 340 si 440 dar care pierd din putere si din feeling pt ca sunt mai mari si mai grele)

 

Ce parere aveti? Voi ce a-ti alege? Si care ar fi argumentele alegeri?

 

Mersi.

Link to comment
Share on other sites

in rest celelalte cu tractiune spate, e mai greu cu controlul, tractiunea spate este greu de folosit iarna (nu si iarna asta cand nu am avut zapada) si pe carosabil umed cand ai 300 de cai cu tractiune spate, mereu trebuie sa ai grija....

Cred ca glumesti, nu ?

Iarna trecuta am probat sensurile giratorii, iar cu sistemele activate nu am reusit mai mult de jumatate de metru sa fac un derapaj.

Acum daca mergi ca un inconstient pe drum alunecos si bruschezi masina pierzi aderenta si cu tractiunea fata sau orice alta combinatie vrei tu.

 

@Mihai Vasile - daca vrei sportivitate ia masina cu motor mare si cutie manuala.

Link to comment
Share on other sites

440i si 340i nu prea se incadreaza in bugetul tau (fiindca vrei si multe optionale-este normal).Tot m235i as alege prin prisma diferentei de greutate de 150kg fata de seria 4.In toate comparatiile de afara m235i se apropie cel mai mult de etalonul m3e30 atat prin dimensiuni cat si prin handling.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

440i si 340i nu prea se incadreaza in bugetul tau (fiindca vrei si multe optionale-este normal).Tot m235i as alege prin prisma diferentei de greutate de 150kg fata de seria 4.In toate comparatiile de afara m235i se apropie cel mai mult de etalonul m3e30 atat prin dimensiuni cat si prin handling.

 

Mi-ai citit gandurile :) 440 si 340 desi sunt mai mari si ceva mai puternice variantele cu optiuni se ridica peste buget si m235 pare mai bine echilibrata la raportul putere/dimensiune/greutate si la spatiu nu e chiar foarte rea cam cea ai buna din categorie si in spate sunt 2 locuri destul de confortabile aproape nu simti ca esti in Coupe. in final aici va fi sau nu un compromis....

 

Ce prere ai Mbenz vs Focus RS vs M325?

Link to comment
Share on other sites

Un E400?

 

I found this offer at mobile.de:

 

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=253819908&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

 

Mercedes-Benz E 400 Coupe 7G-TRONIC AMG Panorama BelĂźftung Mem

First Registration: 07/2014

Mileage: 37,435 km

Fuel Type: Petrol

 

Price: ââÂŹ35,680

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Mi-ai citit gandurile :) 440 si 340 desi sunt mai mari si ceva mai puternice variantele cu optiuni se ridica peste buget si m235 pare mai bine echilibrata la raportul putere/dimensiune/greutate si la spatiu nu e chiar foarte rea cam cea ai buna din categorie si in spate sunt 2 locuri destul de confortabile aproape nu simti ca esti in Coupe. in final aici va fi sau nu un compromis....

 

Ce prere ai Mbenz vs Focus RS vs M325?

Presupun ca A45 amg nu orice merc

Si A45 amg si ford rs il "fac" pe m235i!Nu m am dat nici cu mercu nici cu ford ul.

La a45 imi plac foarte mult exteriorul si interiorul, dar nu mi place schimbatorul de viteza si navigatia(chiar arata ca o tableta aruncata in bord).

La Focus rs aceeasi navigatie este mult sub bmw.

La BMW nu gasesc chestii care sa mi displaca.

Eu unul aleg "tot pachetul" ,poate sunt subiectiv! si este doar parerea mea.Daca inca ai indoieli,fa un drive test cu mercul si rs ul!

Edited by adi v
Link to comment
Share on other sites

RWD are avantaj pe urcare si conteaza foarte mult calitatea si gradul de uzura a anvelopelor de iarna si bineinteles soferul dar oricum pun pariu ca 80-90% din cei care erau acolo cu FWD ori aveau anvelope uzate sau ieftine, ori nu aveau sisteme inteligente de tractiune cum sunt pe bmw, ori nu stiau ce au de facut.. din cate stiu, la Logan si alte masini ieftine, daca ai o roata in aer sau fara aderenta, cealalta nu trage. Cred ca si la golf4 e la fel. Decat sa se invarta in gol o roata de fata pe care o virezi degeaba, mai bine te imping 2 din spate sau una singura care sa aiba aderenta.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

La majoritatea mașinilor care nu au LSD dacă o roata pierde aderentă cealaltă nu trage deloc. La Bmw doar M-urile sau modelele mai vechi (E30, E36, E34,etc) au LSD, deci se întâmpla ce zici tu dacă o roata nu are aderentă.

La urcare pe zapada DSC-ul se dezactivează dacă nu vrei sa te trezești in mijlocul pantei fără putere.

Edited by florin83
Link to comment
Share on other sites

Mi-ai citit gandurile :) 440 si 340 desi sunt mai mari si ceva mai puternice variantele cu optiuni se ridica peste buget si m235 pare mai bine echilibrata la raportul putere/dimensiune/greutate si la spatiu nu e chiar foarte rea cam cea ai buna din categorie si in spate sunt 2 locuri destul de confortabile aproape nu simti ca esti in Coupe. in final aici va fi sau nu un compromis....

 

Ce prere ai Mbenz vs Focus RS vs M325?

 

Salut @Mihai, in primul rand imi cer scuze ca ma bag aiurea in discutie si poate fac si "off topic" :D, stiu ca tu vrei altceva, ceva "fortos/sport", dar vreau sa iti dau o simpla ideie, poti sa o ignori bineinteles, de ce nu te uiti si la un BMW Seria 5 520 xdrive 2015-"2016" ai fiabilitate/sport/confort/lux/putere/frumusete ce vrei, xdrive si eu zic ca 190 PS e suficient pt drumurile noastere, dar e doar opinia mea... si taxa mica :D (dc sa le dai la fraieri bani?)

ex:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=256625418&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=17&minFirstRegistrationDate=2015-01-01&pageNumber=13&scopeId=C&searchId=9e2774d0-11f7-b340-c05f-938c3639dc10

 

stima,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.