Jump to content

Test M2 LCI vs Civic Type R FK8


mike2005

Recommended Posts

M2 LCI:

minusuri:

- arata super - alba cu M performance stickers si nari negre. Sare in ochi in culoarea asta, da un aer de 3.0 csi. Cred ca o prefer mai mult desi inainte eram setat pe albastru.

- directia(raportul pare mai scurt) in rest se simte ca directia de pe F3x.

- masinii ii place sa danseze; chiar si in viraje medii spatele incepe sa iasa in afara si n-aveam mai mult de 100; are tendinte salbatice chiar si pe Sport cu DSC on. Surprinzator ce calma devine cand treci in Comfort. F practic.

- fanele musca mai bine la inceputul franarii decat TypeR. Ok discurile sunt si putin mai mari.

- imi plac rotile alea late pe spate si cele 4 guri de evacuare

- suspensia filtreaza neasteptat de bine micile gropi din asfalt, piatra cubica, nu-i deloc incomoda. Perfect pt condus zilnic. Nu-s sigur prin Romania cu gropanele de aoclo.

- n-am simtit turbo lag

cons:

- pleaca mai bine de pe loc. Acceleratia e liniara(chiar schimband in mod manual la turatie maxima) si nu simti propulsia aia violenta ca la TypeR. Prefer TypeR aici.

- ceva mai mult ruliu decat TypeR. se simte mai ales in virajele ascutite luate din scurt.

- sunetul motorului nu m-a impresionat. Ceva mai sonor decat un Bmw de serie dar prea liniar. La TypeR cand urci in turatii devine mai dramatic se schimba tonalitatile. Treaba se schimba daca ai M performance exhaust(3k+ euro). Am pornit un M2 in showroom si suna frumos mai ales cu valva deschisa(burps,cracks).

- va plangeti de plasticele din F30? Plasticul de deasupra bordului din M2 LCI arata si mai rau (o spun eu care nu-s deloc pretentios). Am condus ocazional F20 acum 2-3 ani si plasticul arata clar mai bine. Nu inteleg ce fel de interior imbunatatit aduce LCI.

 

Type R FK8:

plusuri:

- arata ca un avion de vanatoare, putin radical dar imi place

- interior mai de calitate, scaune cu suport clar mai bun lateral

- de pe loc patineaza putin, nu pleaca asa de bine ca M2, e normal. Insa din mers senzatia de acceleratie in TypeR e mai brutala, simti cum ti-a ramas creierul prin spate pe undeva

- suna mai bine la turatii medii/inalte, mai dramatic

- mai putin ruliu in viraje decat M2

- daca stai in zona de boost aproape deloc turbo-lag

- mai mult grip pe viraje/schimbari de directie decat M2

- chiar si in mod R suspensia filtreaza chiar bine micile gropi. M2 filtreaza mai bine dar e usor mai moale.

minusuri:

- directia se simte in volan cam vaga comparata cu electri power steeringul Bmw; chiar si in mod R, desi se intareste, tot se simte cam deconectata de la drum

Pentru asta era un discout de 5%

 

Am facut o configuratie cu transmisie manuala, 8% reduce, pret final 55k.

 

Anul trecut am testat si un 718 Cayman. Desi a trecut ceva timp pot spune ca 718 mi-a placut fata de M2 mai mult ca senzatie de viteza, tinuta de drum sport si atmosfera in timpul condusului. Cel putin la condusul pe drumuri publice se simtea mai sportiv ca M2. M2 e mai jucaus clar. Dar ai nevoie de experienta, training si de un circuit. Mi se pare periculoasa pentru drumuri publice. Am fost atentionat de cei de la reprezentanta ca odata scapata, daca nu stii ce sa faci exact masina e compromisa. Mai ales combinatia exploziva: drumuri din Romania, juni cu sange iute si vreme rea ca sa fie totul complet. O asemenea masina o vad mai mult folosita pt circuit, wend/vreme buna. Altfel sunt sanse mari sa ramai fara ea asta intr-o situatie optimista.

  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

tu vrei sa te convingi singur ca honda e peste bmw si cauti aprobarea colegilor? :)) phaahahhahahaha

Cam tarziu maestre...

Am avut ocazia sa le incerc pe amandoua si m-am gandit ca ar fi util si altora. Fac asta pe timpul meu totusi.

O comparatie cu bune si rele. E "peste", e "sub" asta depinde de gusturile/buzunarul fiecaruia.

Personal daca as dispune de 60 miare de spart pe masini ar fi 718. E in alta liga.

Edited by mike2005
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

care varianta de Cayman?

Cea cu motorizarea de baza: 2l 4cyl turbo 300cp. Avea PDK(boring), PASM(de vis), evacuare sport, diferentialul optional, scaunele sport si cateva gageturi care nu m-au intetesat. Pe hartie pare banala dar in realitate... Tinuta de drum, echilibrul, reactia PASM, soundul - priceless. Te simti ca intr-o masina de curse.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

oare chiar asa de a dracului sa fie masina asta cu 300cp daca nu esti atent?!

m-am uitat des la ea pe net, fiind practic cel mai ieftin Porsche si nu am crezut sa fie chiar asa de greu de controlat.

 

ma gandeam ca poate ai testat vreun GTS.

 

 

LATER EDIT:

 

acum am recitit si cred ca te refereai la M2 cand spuneai ca e mai greu de controlat.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

oare chiar asa de a dracului sa fie masina asta cu 300cp daca nu esti atent?!

m-am uitat des la ea pe net, fiind practic cel mai ieftin Porsche si nu am crezut sa fie chiar asa de greu de controlat.

 

ma gandeam ca poate ai testat vreun GTS.

 

 

LATER EDIT:

 

acum am recitit si cred ca te refereai la M2 cand spuneai ca e mai greu de controlat.

scuze scrisesem la repezeala.

Ma refeream la M2 ca e greu de controlat odata scapat. La 718 e alta treaba avand motor central e f bine echilibrat. Da incredere chiar cand exagerezi, il redresezi ca pe un kart.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

Un amic si-a achizitionat in decembrie un Type R FK8. Am mers cu el un pic in masina, pe scaunul pasagerului. Imi place cum arata si interior, si exterior, spatii de depozitare, ff fain.

Minusuri de care spunea el:

- schimbatorul de viteze e din aluminiu - iti cade mana iarna pe el de cat de rece e. Deranjant.

- scaunele desi sunt mega misto, nu ai optiune de incalzire

 

Minusuri dpmdv (neavizat): tractiunea fata. Oricat de mult au lucrat la suspensii, nu ai cum sa scapi de tot de torque steering. Daca ar fi sa dau banii pe un hot hatch, excluzand BMW, cred ca as alege Focus RS in detrimentul Honda. Nu poti pune atata putere doar pe puntea fata; oricum o dai, te bate fizica. Pe 0-100 are 5.7s, un amarat de 328 are 5.8s...

Eu in momentul asta, nu m-as intoarce pentru nimic la o manuala. Pur si simplu am devenit prea comod.

 

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Un amic si-a achizitionat in decembrie un Type R FK8. Am mers cu el un pic in masina, pe scaunul pasagerului. Imi place cum arata si interior, si exterior, spatii de depozitare, ff fain.

Minusuri de care spunea el:

- schimbatorul de viteze e din aluminiu - iti cade mana iarna pe el de cat de rece e. Deranjant.

- scaunele desi sunt mega misto, nu ai optiune de incalzire

 

Minusuri dpmdv (neavizat): tractiunea fata. Oricat de mult au lucrat la suspensii, nu ai cum sa scapi de tot de torque steering. Daca ar fi sa dau banii pe un hot hatch, excluzand BMW, cred ca as alege Focus RS in detrimentul Honda. Nu poti pune atata putere doar pe puntea fata; oricum o dai, te bate fizica. Pe 0-100 are 5.7s, un amarat de 328 are 5.8s...

Eu in momentul asta, nu m-as intoarce pentru nimic la o manuala. Pur si simplu am devenit prea comod.

Am un Fk8 e inca in rodaj doar 100km. Inca invat masina. Conduc usor. Nu pot sa ma pronunt asupra torque steer. Din ce-am vazut in reviewuri e apr inexistent.

Ca daily driver automata clar. Eu o fol in timpul liber e ok.

Acceleratia 0-100 e importanta la plecarea de pe loc. Daca te uiti la reprizele din mers lucrurile se egalizeaza.

Sunt filozofii diferite usor si agil 1400 kg sau mai greu 1600+ si puternic.

Da iarna/vara nuca sch se simte naspa, dar se poate sch. Conduc cu manusi de piele oricum :p

 

In rest imi place evacuarea suna bine, ma amuzam ca mi-au spus-o persoane care n-au nici o treaba cu masinile

 

0-100 e mai putin important...faci tot posibilul sa te dai doar rolling start daca ai chef de astfel de chestii.

 

cu fwd, la plecarea de pe loc, masina scurma ca o gaina.

 

dpmdv, peste 200cp si/sau 400Nm pe fata, este un nonsens

In practica reuseste sa puna puterea asta fata onorabil. Din ce-am vazut in teste. Citesc/vizionez revieuri de vreo 2 ani.

Plus ca putere mare 200+ cp si rwd e pt soferi experimentati. Restul 99.99% dintre soferi sunt spectatori daca intra masina in vrie.

Imi stiu limitele si fwd e ok pt mine la o masina sport. Ma gandeam sa fac un stagiu de condus, dar nu cu masina mea :)

Edited by mike2005
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

oare de ce nu au dezvoltat honda un AWD frumos pt masinile varf de gama?! la puterea unei asa masini era chiar necesar.

 

in esenta, ai dreptate, e in functie de ce vrei sa faci cu masina

Corect ar fi fost util sa si optiunea. Daca tin minte, intr-un interviu cu product managerul CTR FK8 spunea ca tractiunea spate ar fi penalizat la greutate - cel putin 100 kg - si ar fi insemant si pierderi de putere prin diferentiale.

Zvonurile spun ca generatia viitoare va fi hibrid. Deci awd macar ca optiune e probabil.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

mike, eram dimineata in spatele unui type R pe Preciziei. tu erai?

 

Mi se pare ca vad des modelul asta de masina pe strada si amintindu-mi ca tu ti-ai luat, m-am uitat cu atentie la masina de dimineata.

 

ce nu imi place la ea, este ca este overdesigned, ajungandu-se la un produs care nu mai da bine la aspect, cumva un produs cu o infatisare neinspirata prin aglomerarea elementelor de design care incearca sa transmita un mesaj precum ca nu e o masina de rand.

 

Spre exemplu, golf R care are un design cuminte, stie ca exprime fara sa aiba un design exagerat ca este golful top of the range si ca trebuie sa stai cuminte in preajma lui.

Edited by edit
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salut

Nu eram eu, n-am venit inca cu masina prin tara. Dar sunt cativa baieti prin Buc cu typeR. Cel putin 2 culoarea PMM aceeasi ca a mea.

TypeR are un design polarizant, controversat. Ori iti place la nebunie ori e urata cu spume. Ca adolescent al anilor 90, cand masinile aveau personalitate si nu semanau, o ador. E masina de poster de atunci. Am vrut o masina rapida/sport dar care si arata intocmai.

Tot respectul pentru Golf R/Gti/Cupra R dar la capitolul aspect si comportament nu sunt chiar exciting. Sunt rapide nu contest dar cautam ceva diferit.

Link to comment
Share on other sites

M2 LCI:

minusuri:

- arata super - alba cu M performance stickers si nari negre. Sare in ochi in culoarea asta, da un aer de 3.0 csi. Cred ca o prefer mai mult desi inainte eram setat pe albastru.

- directia(raportul pare mai scurt) in rest se simte ca directia de pe F3x.

- masinii ii place sa danseze; chiar si in viraje medii spatele incepe sa iasa in afara si n-aveam mai mult de 100; are tendinte salbatice chiar si pe Sport cu DSC on. Surprinzator ce calma devine cand treci in Comfort. F practic.

- fanele musca mai bine la inceputul franarii decat TypeR. Ok discurile sunt si putin mai mari.

- imi plac rotile alea late pe spate si cele 4 guri de evacuare

- suspensia filtreaza neasteptat de bine micile gropi din asfalt, piatra cubica, nu-i deloc incomoda. Perfect pt condus zilnic. Nu-s sigur prin Romania cu gropanele de aoclo.

- n-am simtit turbo lag

cons:

- pleaca mai bine de pe loc. Acceleratia e liniara(chiar schimband in mod manual la turatie maxima) si nu simti propulsia aia violenta ca la TypeR. Prefer TypeR aici.

- ceva mai mult ruliu decat TypeR. se simte mai ales in virajele ascutite luate din scurt.

- sunetul motorului nu m-a impresionat. Ceva mai sonor decat un Bmw de serie dar prea liniar. La TypeR cand urci in turatii devine mai dramatic se schimba tonalitatile. Treaba se schimba daca ai M performance exhaust(3k+ euro). Am pornit un M2 in showroom si suna frumos mai ales cu valva deschisa(burps,cracks).

- va plangeti de plasticele din F30? Plasticul de deasupra bordului din M2 LCI arata si mai rau (o spun eu care nu-s deloc pretentios). Am condus ocazional F20 acum 2-3 ani si plasticul arata clar mai bine. Nu inteleg ce fel de interior imbunatatit aduce LCI.

 

Type R FK8:

plusuri:

- arata ca un avion de vanatoare, putin radical dar imi place

- interior mai de calitate, scaune cu suport clar mai bun lateral

- de pe loc patineaza putin, nu pleaca asa de bine ca M2, e normal. Insa din mers senzatia de acceleratie in TypeR e mai brutala, simti cum ti-a ramas creierul prin spate pe undeva

- suna mai bine la turatii medii/inalte, mai dramatic

- mai putin ruliu in viraje decat M2

- daca stai in zona de boost aproape deloc turbo-lag

- mai mult grip pe viraje/schimbari de directie decat M2

- chiar si in mod R suspensia filtreaza chiar bine micile gropi. M2 filtreaza mai bine dar e usor mai moale.

minusuri:

- directia se simte in volan cam vaga comparata cu electri power steeringul Bmw; chiar si in mod R, desi se intareste, tot se simte cam deconectata de la drum

Pentru asta era un discout de 5%

 

Am facut o configuratie cu transmisie manuala, 8% reduce, pret final 55k.

 

Anul trecut am testat si un 718 Cayman. Desi a trecut ceva timp pot spune ca 718 mi-a placut fata de M2 mai mult ca senzatie de viteza, tinuta de drum sport si atmosfera in timpul condusului. Cel putin la condusul pe drumuri publice se simtea mai sportiv ca M2. M2 e mai jucaus clar. Dar ai nevoie de experienta, training si de un circuit. Mi se pare periculoasa pentru drumuri publice. Am fost atentionat de cei de la reprezentanta ca odata scapata, daca nu stii ce sa faci exact masina e compromisa. Mai ales combinatia exploziva: drumuri din Romania, juni cu sange iute si vreme rea ca sa fie totul complet. O asemenea masina o vad mai mult folosita pt circuit, wend/vreme buna. Altfel sunt sanse mari sa ramai fara ea asta intr-o situatie optimista.

 

Nu inteleg sincer ce vrei sa spui... am incercat sa citesc, dar ma zgarie pe creier, n-ai nici un pic de logica in ce anume vrei sa transmiti. La M2 incepi cu minusuri si bagi de toate: plusuri, minusuri, TypeR, o varza completa. Dupa continui cu cons-uri. Mi s-a parut interesant cand am vzt titlul, asta a fost si motivul pentru care am intrat pe thread. N-ai nici o logica in ceea ce priveste constructia textului, nu exista nici o poveste desi se vede treaba ca ai scris ceva, puteai sa re-citesti textul macar o data.

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Corectie / Update:

 

M2 LCI:

plusuri:

- arata super - alba cu M performance stickers si nari negre. Sare in ochi in culoarea asta, da un aer de 3.0 csi. Cred ca o prefer mai mult desi inainte eram setat pe albastru.

- directia(raportul pare mai scurt) in rest se simte ca directia de pe F3x.

- masinii ii place sa danseze; chiar si in viraje medii spatele incepe sa iasa in afara si n-aveam mai mult de 100; are tendinte salbatice chiar si pe Sport cu DSC on. Surprinzator ce calma devine cand treci in Comfort. F practic.

- fanele musca mai bine la inceputul franarii decat TypeR. Ok discurile sunt si putin mai mari. Acum avand type R pot spune ca diferenta e doar in dozare. Pedala type R e mai greu de apasat.

- imi plac rotile alea late pe spate si cele 4 guri de evacuare

- suspensia filtreaza neasteptat de bine micile gropi din asfalt, piatra cubica, nu-i deloc incomoda. Perfect pt condus zilnic. Nu-s sigur prin Romania cu gropanele de aoclo.

- n-am simtit turbo lag

- pleaca mai bine de pe loc, deh RWD

 

minusuri:

- Acceleratia e liniara(chiar schimband in mod manual la turatie maxima) si nu simti propulsia aia violenta ca la TypeR. Prefer TypeR aici.

- ceva mai mult ruliu decat TypeR. se simte mai ales in virajele ascutite luate din scurt.

- sunetul motorului nu m-a impresionat. Ceva mai sonor decat un Bmw de serie dar prea liniar. La TypeR cand urci in turatii devine mai dramatic se schimba tonalitatile. Treaba se schimba daca ai M performance exhaust(3k+ euro). Am pornit un M2 in showroom si suna frumos mai ales cu valva deschisa(burps,cracks).

- va plangeti de plasticele din F30? Plasticul de deasupra bordului din M2 LCI arata si mai rau (o spun eu care nu-s deloc pretentios). Am condus ocazional F20 acum 2-3 ani si plasticul arata clar mai bine. Nu inteleg ce fel de interior imbunatatit aduce LCI.

 

Am facut o configuratie cu transmisie manuala, 8% discount, pret final 55k.

 

Type R FK8:

plusuri:

- arata ca un avion de vanatoare mai ales in culoarea PMM, putin radical dar imi place

- interior mai de calitate, scaune alcatara cu suport clar mai bun lateral, panouri/cotiera alcantara

- de pe loc patineaza putin, nu pleaca asa de bine ca M2, e normal. Insa din mers senzatia de acceleratie in TypeR e mai brutala, simti cum ti-a ramas creierul prin spate pe undeva

- suna mai bine la turatii medii/inalte, mai dramatic. (momentan sunt in rodaj - chiar si pana in 3000 rpm o usoara nuanta de "boom" e omniprezenta, imi place)

- mai putin ruliu in viraje decat M2

- daca stai in zona de boost aproape deloc turbo-lag

- mai mult grip pe viraje/schimbari de directie decat M2

- chiar si in mod R suspensia filtreaza chiar bine micile gropi. M2 filtreaza mai bine dar e usor mai moale.

- avand acum masina mai mult pe mana mi-am dat seama ca: se simte mai progresiva tensiunea in volan cand intorci (chiar si in modul Comfort). Bmw power steering nu se simtea asa.

 

minusuri:

- road feelingul cam vag comparat cu electri power steeringul Bmw; chiar si in mod R, desi se intareste, tot se simte cam deconectata de la drum.

 

Pentru CTR am obtinut un discount de 10%.

 

 

In 2017 am testat si un 718 Cayman. Desi a trecut ceva timp pot spune ca 718 mi-a placut fata de M2 mai mult ca senzatie de viteza, tinuta de drum sport si atmosfera in timpul condusului. Cel putin la condusul pe drumuri publice se simtea mai sportiv ca M2. M2 e mai jucaus clar. Dar ai nevoie de experienta, training si de un circuit. Mi se pare periculoasa pentru drumuri publice. Am fost atentionat de cei de la reprezentanta ca odata scapata, daca nu stii ce sa faci exact masina e compromisa. Mai ales combinatia exploziva: drumuri din Romania, juni cu sange iute si vreme rea ca sa fie totul complet. O asemenea masina o vad mai mult folosita pt circuit, wend/vreme buna. Altfel sunt sanse mari sa ramai fara ea asta intr-o situatie optimista.

Edited by mike2005
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

- daca stai in zona de boost aproape deloc turbo-lag

 

Toate ca toate, pe mine asta m-a zgariat pe...ochi. Daca stai in zona de boost, inseamna ca turbina face deja boost si nu ai cum sa ai lag.

 

In alta ordine de idei, desi sunt de acord ca plasticele din F20 sunt sub ce ar trebui sa fie pentru o masina de 39.000 euro (sotia are un F20 118i LCI), diferenta fata de cele din FK8 e inca mare. Includ aici si imbinarile, antifonarea, nu doar materialul efectiv. Si daca mi-e permis, eu sunt un om simplu si inteleg lucrurile asa: daca ce-ti doresti e o masina sport si-ti permiti varianta RWD, efectiv nu vad nici o varianta sa alegi un FWD in dauna unui RDW, mai ales cand vorbim de un L6, la care BMW se pricepe cel mai bine. Honda facea treaba buna cand se tinea de motoare aspirate (parerea mea, evident): NSX, S2000, DC2, EP3 au fost masini foarte misto. Acum, in era turbo, mi se pare ca nu mai au nimic special. Personal as alege oricand un M140i cu B58 peste Type 3.

 

Altminteri, fiecare cu pasiunea lui, avem toti loc destul in lumea asta.

Link to comment
Share on other sites

@mike, a fost un sondaj acum 10 ani si doar 20% dintre posesorii de seria 1 stiau ca ei au RWD.

 

pt bmw, a face seria 1 fwd, inseamna minim 3000 euro profit in plus pe bucata.

 

cum pe o masina fwd cu motor transversal nu incap 6 cilindri, este clar ca seria 1 nu va mai fi ceea ce a fost.

 

oricum, li se rupe celor de la BMW de nostalgici si de adn-ul brand-ului bmw. asta e doar pe forumuri important si acei nostalgici sunt doar 1% dintre posesorii de bmw. celorlalti li se rupe, inclusiv mie.

 

pt mine masina trebuie sa fie in primul rand frumoasa.

Edited by edit
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.