Jump to content

Upgrade E39->F10


töffefe

Recommended Posts

Buna seara,

 

Sunt proaspat ex-posesor de E39 520d ( ma rog, inca sunt propietarul epavei), dupa ce Vineri seara un beĂâşivan nenorocit mi-a distrus-o in timp ce era parcata, a pierdut controlul saracul si s-a oprit in mine dupa ce a lovit si doi paleti cu borduri. Lung story short, bijuteria ( https://r.tapatalk.com/shareLink?share_type=t&share_fid=41573&share_tid=169499&url=http%3A%2F%2Fwww%2Ebmwclub%2Ero%2Fforums%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F169499-E39-520D-EE) a parasit lumea celor drepti.

 

Acum se pune problema unei noi masini, pentru care voi ĂŽncepe cĂŁutarea dupa ce iau bruma de despagubire si vand epava ( apropo daca e cineva interesat discutam ).

 

Inima zice E39. Mi se pare un model barbatesc si unul intretinut ĂŽntoarce priviri oricand. M-am cam certat cu familia si prietenii, dar cred ca au dreptate cand imi zic ca taxele o sa ma omoare in viitor, plus ca ei ma stiu maniac si probabil voi investi mulĂâşi bani in masina ca sa o aduc la nivelul estetic si tehnic al fostei. Asadar, cu un efort financiar, daca tot vreau seria 5 am fost sfĂŁtuit sa iau un F10, poate chiar euro 6.

 

Nu intru in subiectul fiabilitate, sunt conĂâ˘tient ca un E39 se repara mai usor fiindca e mai simplu.

 

Ce rugĂŁminte am eu la foĂâ˘tii posesori de E39 si actuali/foĂâ˘ti posesori de F10: ati regretat vreun moment trecerea? Cum vi se pare ca se conduce un F10? Eu sunt obisnuit cu direcĂâşia greoaie si precisa a unui E39. Am citit pĂŁreri diverse, probabi ca voi lua un 520d. O sa-mi treaca pitici astea cu E39, cand voi conduce masina mai moderna? ( MenĂâşionez ca am mai condus bmw-URI moderne, dar nu F10)

Link to comment
Share on other sites

F10: Daca vrei feeling-ul sa fie unul foarte bun, sentimentul acela de volan greoi, ai nevoie de directie hidraulica. De obicei, directia hidraulica se gaseste doar daca ai pachetul de optiuni integral active steering. Altfel, directia o sa fie exact ca la un opel, full electric, fara feedback.
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mergi si incearca cat mai multe masini, seria E, seria F, alte marci, etc.si vei descoperi cu uimire ca E39 nu este chiar intotdeauna referinta; arata bine, are o dinamica buna, dar e ok sa o ai ca si a doua masina, in garaj , etc, si sa ai alta masina ca daily drive....varsta nu iarta pe nimeni. Vezi din ce in ce mai putine pe strada , in stare buna, intretinute, si pentru ca imbatranesc si devin dificil/problematic de intretinut.

 

Pacat pentru ce s-a intamplat, dar intotdeauna "un sut in fund e un pas inainte", si de multe ori e nevoie de cate un impuls pentru a inlocui sentimentalul cu rationalul.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Am condus ambele masini, nu suporta comparatie, dupa ce iti iei F-ul oricare ar fi, (vezi si F30, e cam la fel de mare ca 39) iti trece repede nostalgia, dar sa fie automat, cutia asta in 8 e superba.

MulĂâşumesc pentru raspuns, am condus f30 chiar automat si intr-adevar e o bijuterie. Personal as merge tot pe manuala ca e mai simpla treaba. Am condus automata pe alte mĂŁrci in schimb, drumuri mai lungi >900km, dar parca tot abia aĂâ˘teptam sa conduc manuala. Oi fi eu mai masochist :))

 

Doar f30 am testat un pic de tot, masina f frumoasa. Inteleg ce zici cu vârsta, asa e. Si ai mare dreptate cu nostalgia, trebuie sa nu ma pãcãlesc singur, la urma urmei nostalgia dispare cand ai o masina superioara tehnologic.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu merita manuala la cat de super e cutia, nu ti s-a luat de mestecat, esti boier cu automata, un schimb de ulei e mai ieftin decat un kit de ambreiaj, confort total la ce setari are.

Si asta e adevarat, inteleg ce zici. E doar o chestie de preferinte, simt eu ca sunt mai in control, desi am un stil calm de condus. Sa zicem ca las o portiĂâşa deschisa automatei, dar 90% as prefera manuala. Cum ziceam am mai mers cu automata, diferite modele, japoneze, coreene, americane, f putin nemtesti, in total vreo 6 maĂâ˘ini, dar parca tot manuala o conduc cu plĂŁcere.

Link to comment
Share on other sites

nu am condus f10 dar pot sa te asigur ca cutia automata cu 8 trepte bate tot, mai ales pe o masina "ne-sportiva" ca un 520d. Am avut si manuala pe un e90 330d (cred ca era si chip-uit), iar acolo te poti distra pentru ca este o masina sportiva. Pe un 520d o cutie automata este perfecta (nu mai zic ca schimba mult mai repede decat vei schimba tu vreodata)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum ziceam am mai mers cu automata, diferite modele, japoneze, coreene, americane, f putin nemtesti, in total vreo 6 maČini, dar parca tot manuala o conduc cu plăcere.

 

 

Așa am zis și eu până am dat de ZF-ul ăsta cu 8 rapoarte. Nu se compară cu nimic la automat. Inițial credeam că mai bine ca DSG-ul de la VAG nu găsești :) Eram chiar ferm convins că nu vreau niciodată automată, apoi am făcut un drive cu un F10 și ulterior un F30 cu automata respetivă :)

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

De unde le scoti crazyboy? Sunt colegi aici care au masini de peste 200,000 km si nu se plang de cutie..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

daca ii mai pui la socoteala si pe cei reali lipsa din bord iti dai seama ca sunt chiar bune cutiile astea :). Mai serios vorbind, daca de fiabilitatea cutiei automate te temi, nu e cazul, duc destul de mult daca masinile sunt exploatate decent chiar fara sa se fi facut vreun schimb de ulei la cutie, daca atunci cand o iei merge bine si ii faci dupa o revizie nu ar trebui sa ai vreo problema cat o tii tu. In schimb, ce gasesc neplacut la ZF8 e faptul ca pe Drive ai tot timpul senzatia ca de abia se taraste si face masina sa para greoaie pentru ca sta mereu foarte jos in ture la un mers normal , mai ales prin oras, la fel e si la S-tronic cu doar 7 rapoarte, insa acolo mai ajuta la disiparea acestei impresii timpi mai buni de reactie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

F30, F36 sunt ca dimensiuni cat E39 tau. Le-am condus pe amandoua F36 are o tinuta de drum mai sportiva decat F30. Mai putin ruliu pe viraje, da incredere la viteze mari. Ca nivel de finisare sunt peste E39, normal calitatea materialelor a evoluat. Incearca-le pe amandoua daca ai posiblitatea.

 

La partea de transmisie fiecare cu partile ei bune.

- Daca circuli zilnic in trafic bara la bara e mai practica automata.

- Am incercat zf8 si are o mica ezitare la kick-down. Daca vrei sa faci o manevra in trafic, s-a dus ocazia pana se gandeste cutia.

- cu automata tb sa ai in vedere si costuri de reparatie/reconditionare(mia de euro de pus la bataie in caz de nevoie). Cand ti se strica e irelevant ca altii 10 se jura ca n-au avut nici o problema. Vezi aventurile unor colegi de pe aici(fasoane facute de automata, peripetii cu meseriasii de la noi). Cred ca numeri pe degete de la o mana la noi in tara service-uri utilate, cu personal format ca afara care stie despre ce e vorba. Cei mai multi garajisti sunt niste carpaci cu meseriasi care se schimba mai des ca antrenorii din divizia A.

 

Cu optiunile: cauta exact ce iti trebuie. Nu te incanta ca masina e "full opsan" - asta inseamna mai incolo aventuri/timp/bani pierduti. Multi constata asta pe pielea lor si pb data viitoare vor alege altfel dupa o astfel de experienta.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc! cam aceiasi parere o am si eu despre automate, ma ingrijoreaza mai mult lipsa meseriasilor de incredere. In rest am sa fac un test drive cu F30-ul unui amic si am sa ma decid.

 

Clar am sa merg pe optiunile de care am nevoie, care mi-au lipsit f mult la E39: xenon din fabrica, scaune sport, bluetooth din fabrica, hi-fi, senzori ploaie&lumini, incalzire in scaune si scaune electrice.

Edited by toffefe
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

subscriu cu stricatul cutiei, reparatia la a mea a fost 6500 de lei, la 160 de mii de km. Deci chiar nu conteaza ca restul nu au avut nici o problema cand tu ai problema. Dar daca iti vei lua masina cu sub 50-100 de mii de km, si vechime de maximum 3 ani atunci, cred ca in primii 2 ani nu vei baga un leu un ea. Si daca vrei sa o tii 4-5-6 ani, atunci cum ti-o ingrijesti asa o sa o ai in final. Dupa 7-8 ani chiar si ingrijita sa fie masina, incep sa cedeze chestii de pe ea. Edited by andreisaioc
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca posesor de e39 pot sa zic ca ce trebuie sa cauti e ce ai avut pe e39 si ceva in plus. Aici ma refer la insonorizare, e un punct forte al e39, confortul pe drumurile proaste ale patriei, cat si confortul interior al soferului, dar si al pasagerilor.

 

In rest nu prea ai cum sa sa dai gres, cutia in 8 chiar e misto, insa depinde si cum gasesti masina, s-ar putea sa gasesti una cu toate optiunile si transmisie manuala. Eu zic ca un F10 e mai potrivit pentru inlocuire, decat un F30 (depinde si cati membri sunteti in familie).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Fost posesor de 525da e39 si de un an posesor de f11 525da xdrive...:multumit de alegerea care am facut-o cu so singura exceptie la mine: duc lipsa motorului in 6 cilindrii.

Vizavi de cutie, fiecare stie necesitatile lui...eu de exemplu nu as mai trece niciodata la manuala...numai ca daca ai sa alegi f10 manual sa te gandesti ca nu prea au cautare (asta pentru o revanzare)si nu stiu daca o sa gasesti cu toate optinuile care le vrei tu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.