Jump to content

Consum mare ulei - segmentare motor M47


Recommended Posts

Va salut, stiu ca sun multe posturi legate de consumul mare de ului dar mai deschid un topic legat de segmentare.

 

Operatiune in curs: segmentare motor M47 / 385.000km

 

Ce m-a determinat sa fac acest lucru:

- consum mare ulei 0,8L - 1,2L / 1000 km

- fum albastru la pornire

- fum albastru constant pe coborare panta

- fum albastru in general lol

 

Tin sa precizez ca in afara de momentele de mai sus masina nu scotea gram de fum.

 

Am desfacut motorul, ce am gasit:

 

- umezeala pe galleria de evacuare in dreptul pistonului 2 si 4

- scurgere ulei pe langa garnitura de chiulasa la pistonul 4

- segmenti aliniati la 2 si 4

- calamina pe pistoane si supape

- semeringuri supape deteriorate

 

Am schimbat:

- segmenti

- semeringuri

- distributie

- cam tot nou in motor

 

Cost materiale 3500 Ron ... pana acum.e3e53039be572820d46c8dee27c10f12.jpg7660ff0669a57e77ed846f0fde6d6e52.jpge112eaea3abc1d97de10047ba6bddb2c.jpgf0eb090ce4c25101215dda92a689c479.jpgd5ceacf99bdaef2f29e572a777eeaa35.jpg9a4e6ea29a13805ecdef2162b35f8d1d.jpgc19fa0bbf128e0124583adf31048f77b.jpg

Edited by Coscho
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Cum aratau segmentii? Erau uzati rau? Sau uleiul ajungea in camera de ardere din cauza alinierii segmentilor?

 

358.000 km reali sau mai are ceva peste?

da ... era ulei(umezeala) pe galeria de evacuare in dreptul pistonului 2 si 4. ... km reali ... Edited by Coscho
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

... dupa 1000 km ... 0 consum ulei ... are toti caii acum ... :) ... zici ca ai masina noua ...

S-a intamplat ceva ce nu te asteptai!?

Eu am la un M47 peste 350k km, nu scoate fumul care ziceai si parca trage ca in prima zi ..si dupa 120k km de cand e in posesia mea.

 

Motorul cel nou cum il menajezi sau mai bine zis, cum il exploatezi?

Ce ulei are?

Cati ..km iti propui sa tii masina de acum?

Segmentarea ai facut-o tu?

O lista completa cu cheltuieli ar fi utila si altora.

N-am fost atent, banuiesc ca si distributia a fost schimbata?

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

... absolut nimic. dupa montare motor ... masina a pornit la prima cheie.

 

segmenti, garnituri, cuzineti piston, kit distributie, garnitura chiulasa, termostat apa, schimb filtre, ulei motor, semeringuri supape, garnituri galerie admisie. 3. 250 piese + 400 ulei cu tratament... aproape toate pe original ...

 

Manopera 3000 ron

 

Ulei Metabond C3 LL04 5w30 + tratament motor Metabond

 

... am participat la toata operatiunea non stop 7 zile ... eu am curatat egr si galerie admisie :D ...

 

.... ce pot spune ... am facut 1000 km ... masina merge ca noua. nu mai consuma ulei ... a scazut si consumul de motorina cu cel putin 10% ... nu imi dau seama de ce .... dar a scazut ...

 

... service-ul e singurul din oras (Hunedoara) care schimba distributia la N47 si M47 ... poate ca ma repet ... dar e genul de macanic la care daca ajungi ... uiti toti mecanici care i-ai cunoscut vreodata.

 

... masina am facut-o pentru mine ... vis a vis de cum merg cu ea acum ... mecanicul mi-a zis sa merg normal ... fara exagerari ... adica ... pot duce masina in 4000 ture dar sa nu raman acolo ... asa si fac ... pana acum nu am trecut de 3200 ture in depasiri ... in rest mers normal 1800 - 2200 ture ...

Edited by Coscho
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cam mare manopera, dar daca spui ca a lucrat frumos si atata timp, adica nu s-a grabit si a facut treaba buna da...Treaba asta cred ca e bine facuta la 300-400k km, adica sa umblii la segmenti/cuzineti piston si asa mai departe.

 

Am verificat acum uleiul din nou, este fix sus unde l-am pus cand am reparat masina, este foarte negru si miroase cam puternic a ars, drept dovada in bord imi arata ca in 14.000 km trebuie sa fac revizia (dupa 3500 km reali)

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Inca o intrebare scurta.

S-a facut "honing"-ul cilindrilor sau s-au lasat asa?

 

(dupa cat timp/km o sa schimbi uleiul cu tratament care il are acum?)

 

 

Poate ai vrut sa spui ,,honuire", asa se spune.

 

Si nu se face la cilindri, se face la blocul motor.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Poate ai vrut sa spui ,,honuire", asa se spune.

 

Si nu se face la cilindri, se face la blocul motor.

Asa este, ai dreptate, ca de obicei:

https://www.powermaxengineering.com/services/cylinder-block-honing

 

http://www.enginebuildermag.com/2016/04/honing-aluminum-blocks/

 

https://forums.anandtech.com/threads/honing-a-cylinder-block-by-hand.2234309/

 

http://www.hthoward.co.uk/engine-machining-services/cylinder-block-machining/honing/

 

http://www.intalnirea BMW-urilor.com/forums/showthread.php?t=884382#/topics/884382?page=1

 

Citat:

Honing is cross-hatching the cylinder walls by rapidly pushing and pulling a rotating abrasive tool in and out of the bore. This is done to roughen the cylinder walls so they will wear against new piston rings and make them seal (break-in). Honing is done when new rings are put on old pistons, or when new pistons are installed.

 

Ce urmeaza nu e pentru tine ca tu stii!

 

Rolul principal al honing-ului este acela ca pe peretii cilindrului sa ramana o pelicula (infima) de ulei care ajuta la intretinerea /mentinerea ungerii si prevenirea uzurii!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Honing-ul se face pe suprafata camasilor,care pot fi parte din bloc sau piesa ce poate fi demontata si schimbata.Odata cu demontarea pistoanelor,suprafata camasilor trebuie inspectata cu atentie si masurata pentru ovalitate si deformare.In timpul inspectiei supafetei se decide daca este necesar honing-ul sau nu(daca camasile mai prezinta urmele honing-ului anterior) Edited by cdanutzx
Link to comment
Share on other sites

Rolul principal al honing-ului este acela ca pe peretii cilindrului sa ramana o pelicula (infima) de ulei care ajuta la intretinerea /mentinerea ungerii si prevenirea uzurii!

 

 

Eu ti-am spus cum se spune in romaneste, nu in engleza, dar vad ca tu ai o problema, sa nu cumva sa te corecteze cineva ca iei foc. Esti asa bun ca nu mai stii romaneste :laugh:

 

Fii si tu putin mai bun, sa vezi ce bine o sa-ti fie..

Edited by radu95
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.