Jump to content

Motorizare noua serie 3 a.k.a g20


AFk^

Recommended Posts

Vrei sa spui ca incarcarea e mai rapida sau tine mai mult bacteria la utilizare iarna decat la concurenta ? Care e totusi autonomia oras/afara pt i3 ?

 

Da, pt ca bateria are eficienta maxima la o anumita temperatura. La temperaturi cu minus, masinile care nu au acel schimbator de caldura, nu se pot incarca decat f incet. Plus autonomia e redusa daca circuli cu bateria rece.

Nu stiu exact cat dar avand in vedere ca nu calci frana deloc si recuperezi in mare parte energia, traficul aglomerat nu e o problema. Vreo 130km am facut cu un I3 de la BanatCar si mai era destul in baterie.

Cum ma apucase foamea, puteam sa o bag la incarcat jumatate de ora si mananc ceva. In oras chiar nu e problema cu autonomia.

 

Eu tot sper ca idiotul ala de Musk va ajunge sa produca in cantitati rezonabile.

 

Si eu sper. Si sa nu dureze o livrare atat de mult timp.

Idiot chiar nu e. Visator da, dar idiot sigur nu.

 

Toate bune si frumoase dar ai accelerat de cateva ori demential si s-a descarcat substantial bateria. Nu-i ca la motorul cu ardere interna. Plus tb pus banul deoparte sa schimbi bateria. O poti inchiria dar inseamna costuri.

 

NU e chiar asa pt ca recuperezi o mare parte din energie. Nu e ca la cele cu ardere interna unde daca ii dai o talpa, consumi mult si nu mai recuperezi nimic.

Bateria tine mult si bine. Nu va fi ok doar pt amatorii de sh cu masini tzipla la "145k km". Vor avea o autonimie mai scazuta. In rest e OK.

 

O muta in zona agricola iar de acolo vine sub alta forma in organismul nostru

Mare branza nu rezolva cu electricele, doar mai imbogateste o alta patura, pana acu ceva vreme nu auzisem de musk, auzim acum tot mai des de astfel de personaje

 

Nu zice nimeni ca elimini poluarea in lume. Masina in sine nu polueaza. Cred ca asta este evident.

Nu e vina masinii electrice ca unii ard carbune. Sa faca eoliene si fotovoltaice. Nu vad sensul unei discutii in care combini masina electrica cu carbunele.

E ca si cum ai face legatura intre marinarii de pe petroliere care arunca peturi in mare si mor testoasele in insulele din pacific din cauza dieselului.

 

In fine. Sa revenim.

 

Motor in 3 cilindri. Nu. Sau nu la banii de BMW.

Link to comment
Share on other sites

Probabil au ales sa construiasca motoare in 3 cilindri din (cel putin) 2 motive:

 

- cost cutting - nu mai proiecteaza nimic, folosesc aceeasi cilindri de la motoarele de 3 litri

 

- motorul in 3 cilindri este de fapt un fel de jumatate a motorului de 3 litri, L6 cu ceva elemente de echilibrare. Un video destul de vechi cu privire la acest aspect

.

 

Sunt producatori care au stors multi cai din motoare 1.5 in 3 cilindri, vezi nissan nismo 400bhp. Hai sa nu ne dam totusi de ceasul mortii, ca nu e cazul. Progresul se face prin schimbare, nu facad in continuare aceleasi lucruri. Sigur, nu va suna nu stiu cum, sau nu va face nu stiu ce vor spune unii, insa traim in era consumatorismului. Poate nici nu trebuie sa mai faca, in conditiile in care ne plictisim tot mai usor de orice, vrem mai repede, mai bun, mai ieftin...

Edited by mcliviu
Link to comment
Share on other sites

Sunt pentru progres, fosilii se vor termina deci tb alternative sustenabile. Totusi ar tb analizate pe toate laturile, suntem copii sa credem ca totul e lapte si miere, solutia minune?

Dap toti vorbesc de electrificare ca solutie de viitor. Bun dar vad ca se evita subiectul: impactul constructiei unui vehicul electric asupra mediului(dati un goagal "lithium mining disaster"). Care sunt costurile totale? Este scalabila productia de baterii la scara mondiala(de ordinul milioanelor anual) ? Elementele nu sunt reciclabile, ce faci cu ele?

 

Ma umfla rasul cand ii vad pe toti fazanii(politicieni, ceo de concernuri auto) cum juiseaza la electric in aproape fiecare interviu/discurs. Cu aceeasi naivitate cu care imbratisau diesel inainte fara sa-si puna problema despre emisiile de particule.

 

La fel de bine pot arata si eu poza asta

https://www.google.ro/search?biw=1920&bih=949&tbm=isch&sa=1&ei=f0GFWqyuCY35wQKurZHwAw&q=oil+refinery+pollution&oq=oil+refinery+pollution&gs_l=psy-ab.3..0j0i5i30k1j0i24k1l3.16580.18308.0.18459.10.10.0.0.0.0.117.847.9j1.10.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.10.845...0i67k1j0i8i30k1.0.0DZmAlmsLIE

Rafinariile de petrol nu polueaza grav?Cum e Ploiestiul?

Daca mi se permite offtopicul :

Acum nici eu nu stiu cantitativ .Pot sa fac un calcul ca Nea Gheorghe,netinand cont de poluarea pt crearea si asamblarea masinii,doar a sistemului de propulsie :

10 ani o masina pe combustie interna =200.000 km x 8%=16000 litrii benzina.Cat se polueaza pt a-i avea in rezervor?

10 ani o masina electrica.Cat se polueaza pt extractia litiului?Ca sa zicem ca intr-un final energia consumata va fi din sursa cu grad minim de poluare(eolian,solar,poate si nuclear(acolo costa mult waste-disposal-ul,dar e energie ieftina si periculoasa)).

As zice ca 16000 de litrii arsi de masina+poluarea rezultata din extractie,rafinare(aici e jale),distributie pare sa fie varianta mai "rea".

Iar pt masinile pe combustie interna mai poluam si cu vreo 100 litrii de ulei motor si ceva antigel(cum produci uleiul ala?Cum scapi de el?).

Tabloul e mult mai complex decat credem.

Link to comment
Share on other sites

App de poluare, nu toate uzinile polueaza.

Sunt fotovoltaice, eoliene, reactoare prin fuziune nucleara( https://www.agerpres.ro/stiintatehnica/2018/01/04/fuziune-nucleara-un-nou-tip-de-reactor-ar-putea-aduce-o-revolutie-in-domeniul-energetic--30894 ). Tehnologia vine. Odata cu tehnologia vin si preturi mai competitive.

Daca o luam asa grav cu poluarea si noi ca oameni poluam, ce ramane de facut acum sa nu mai poluam:D:D

 

Campurile electromagnetice nu se pot anula asa usor, dar se pot redirectiona a.i. sa se diminueze influenta asupra ocupantilor.

 

Bateriile se vor schimba destul de mult in urmatorii 10 ani, se vor ajunge la 1000km autonomie lejer. Sunt scumpe si nu cred ca se vor ieftinii asa mult, asta pentru mine este o partea destul de rea, dar asta este. Per total tot vei iesi mai ieftin cu o masina electrica datorita mentenantei mai ieftine.

 

Eu nu vreau masina electrica pentru mediu. Daca vroiam imi luam vre-un toyota sau ceva, dar am Bmw cu ardere interna si voi avea si BMW electric (seria 3) pentru ca imi place sa conduc, nu sunt maniac, nu merg cu 200km/h constant sa mi se duca bateria imediat:) sau alte cele. Sunt avantaje clare ale motorului electric asupra placerea de a conduce, cel putin pentru mine. Daca eram Montoya imi luam noul Buggati:).

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

daca mai pui si faptul ca vor deveni probabil si FWD si 3 cilindri...wtf...pentru mine care am apucat sa am cateva proper BMW's, minim un 6 cil. pe un seria 3 si RWD, cand aud ceea ce va urma mi se pare ca s-a terminat cu ceea ce era odinioara fun si bun in acelasi timp la marca asta. Inteleg ca, probabil, asta e viitorul, asa ca hai sa ne bagam in storage cateva exemplare pe care sa le mai scoatem in weekend sa ne amintim ce bine era odinioara :) .

 

dap, asa ma gandesc si eu. problema e de satisfactie per ban cheltuit. eu vreau s-o vopsesc si s-o mut undeva intr-un garaj acoperit. toate astea costa, sa nu mai zic de carburant, si ies la drum cu ea, strict din pacere, de 3 ori pe an...

 

 

Nu vad sensul unei discutii in care combini masina electrica cu carbunele.

pai ba da, e doar un shift de perspectiva. multi vad gramele de emisii per kilowatt ca cel mai important factor, si eu ma numar printre ei. KW aia care cosntituie capacitatea unei baterii electrice trebuie sa vina de undeva. In Romania jumatate sunt din hidro, deci conform tabelelor de mai sus, dpdv poluare, o hibrida e cam la fel de poluanta ca o electrica. In Franta o electrica e de departe cea mai putin poluanta, orice calcul ai face.

 

revenind la subiectul topicului, cum ziceam, schimbarile astea nu sunt ceva neasteptat, probabil masinile se vor conduce bine, chiar daca trimiterile la mostenirea brand-ului vor fi strict emulari, gen drift controlat de un calculator, sunet de motor in boxe, etc

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ne place sau nu ne place, lumea se schimba. Probabil in 30-50 ani o sa avem avioane personale.

 

Eu sunt de parere ca daca in 30 de ani o sa avem TOATE masinile de pe strazi electrice, sa zicem mersi. Progresul pentru scara larga, de consum, nu e usor de facut.

 

Trebuie sa oferi ceva fiabil si relativ ieftin.

 

Cat despre noile motorizari si denumiri, asa inteleg si eu, tot ce o sa fe 32x o sa aiba motor in 3 cilindri 33x, in 4... :frantics: :frantics: :frantics:

Link to comment
Share on other sites

toate tarile nordice din europa si zona benelux genereaza energie verde foarte multa.

in 2016 in timpul unei furtuni de lunga durata care a bantuit toata europa , suedia a generat 100% din necesarul intern al electricitatii doar din eoliene.

masinile electrice vor fi tot timpul mult mai economice si prietenoase cu mediul decat orice alt tip de propulsie din toate punctele de vedere , nu doar cel al energiei folosite.

Edited by nyhctrip
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si la f30 exista motor de 1.5, nu este o noutate.

Noul bmw 430i nu are motor de 3000...

F30 328i are motor de 2000 cu doar 240+ caluti.

Faza cu 320d trebuie sa fie motor de 2000 e la fel ca 330i trebuie sa fie motor de 3000. La masina mea nu scrie nimic pt ca nu are nici o importanta( m exclus). La cum cresc numarul calutilor in herghelie, eu zic ca Bmw ia mai mult in calcul puterea motorului in comparatie cu generatiile anterioare( e90 fl, f30 nfl) sau ceva asemanator.

Pe mine sincer nu denumirea ma supara...ci faptul ca se diminueaza simtitor numarul modelelor cu cutie manuala si numarul celor rwd( daca ar fi tractiunea integrala de pe noul m5 hai ca mi-ar mai trece, dar nu e). Cel mai probabil vei putea sa selectezi rwd din meniu, dar nu stiu daca asta va insemnea si dtc/dsc&dtc off:(.

Iar despre cutie manuala....e Mare pacat daca nu o baga.

Cand iti iei Bmw, o mica/medie/mare parte e si pentru distractie si de a zambii cand conduci. Iar aici manuala este alegerea perfecta. Intr-adevar cutia automata este mai performanta chiar si economica din cate am vazut, dar daca vroiam economie si condus comod alegeam altceva, Nu Bmw, Nu Seria 3.

Link to comment
Share on other sites

Denumirile modelelor BMW au fost consacrate chiar de combinatia aia de cifre care avea o logica. Acum nu mai au nici o logica , ceva in genul procesoarelor Intel .

Trebuie sa iei un tabel , ca sa-ti dai seama ce motor e pe o anumita caroserie .

Nu ar fi atat de tragic , dar zambetul de care vorbesti dispare cand treci de la un motor in 6 cilindrii, al unul in 4 cilindrii - nici nu vreau sa ma gandesc ce inseamna un motor in 3 cilindrii pe o masina care se vrea premium .

Mai spunea un coleg ca e simplu - tai un motor de 6 in doua , ii mai adugi ceva pt echilibrare si ai un motor in 3 . Nici vorba - trebuie sa iei de la capat tot calculul cinematic si dynamic , sa faci redimensionare a tuturor componentelor , apoi mai concepi ceva sisteme pt echilibrare si obtii tot un motor de TRABANT .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si la f30 exista motor de 1.5, nu este o noutate.

Noul bmw 430i nu are motor de 3000...

F30 328i are motor de 2000 cu doar 240+ caluti.

Faza cu 320d trebuie sa fie motor de 2000 e la fel ca 330i trebuie sa fie motor de 3000. La masina mea nu scrie nimic pt ca nu are nici o importanta( m exclus). La cum cresc numarul calutilor in herghelie, eu zic ca Bmw ia mai mult in calcul puterea motorului in comparatie cu generatiile anterioare( e90 fl, f30 nfl) sau ceva asemanator.

Pe mine sincer nu denumirea ma supara...ci faptul ca se diminueaza simtitor numarul modelelor cu cutie manuala si numarul celor rwd( daca ar fi tractiunea integrala de pe noul m5 hai ca mi-ar mai trece, dar nu e). Cel mai probabil vei putea sa selectezi rwd din meniu, dar nu stiu daca asta va insemnea si dtc/dsc&dtc off:(.

Iar despre cutie manuala....e Mare pacat daca nu o baga.

Cand iti iei Bmw, o mica/medie/mare parte e si pentru distractie si de a zambii cand conduci. Iar aici manuala este alegerea perfecta. Intr-adevar cutia automata este mai performanta chiar si economica din cate am vazut, dar daca vroiam economie si condus comod alegeam altceva, Nu Bmw, Nu Seria 3.

Eu cred ca pe la sfarsitul vietii noastre masinile electrice o sa fie o varianta pentru toata lumea.Deocamdata trebuie sa trecem prin hibride si dupa aceea full electrice.

Vis a vis de cutia automata este economica doar pe hartie.In realitate consuma ca de obicei 1 l in plus.Eu acum am doua F30 cea veche manuala cea noua automata.La una am 6.3 la cealalalta 7.3.Ce ma enerveaza este ca merge subturata ,aproape ca tremura.La drum lung nu mai este problema dar 90 % mergi in oras si te cam enerveaza.

Link to comment
Share on other sites

Tranzitia catre full electric nu o sa se faca atat de usor pe cat isi inchipuie lumea, datorita accizelor din pretul carburantilor,ce asigura sume importante la bugetele tarilor; si aici vom vedea un decalaj-tarile dezvoltate isi permit sa faca tranzitia mai repede, deoarece detin/vor detine facilitati de producere a energiei electrice ieftine eoliene, voltaice, nucleare,etc), si in acelasi timp, vor putea sa asigure finantare la bugete din alte surse, si nu vor fi dependente de accizele din combustibili fosili.

 

Pe de alta parte, fara a face nici un comentariu asupra cilentilor bmw, apar noi generatii de cumparatori, care nici nu au habar de rwd sau fwd, sau de 6 cilindri vs 3 cilindri, atata timp cat masina li se va parea cool, va oferi o imagine si multa electronica; plus ca e la moda sa o arzi "eco" in zilele astea.....este de ajuns sa se impuna in folclor niste tendinte, si succesul e garantat. Nu imi fac eu griji pentru bmw ag, cu siguranta au analizat ei viitorul...tendintele de marketing.

 

Ca tot vorbim de pasiune pentru bmw, pana la urma cifrele spun totul, uite pasiune in Romania pentru 6 cilindri in linie si rwd:

 

http://0-100.hotnews.ro/2013/01/25/bmw-group-romania-90-dintre-clienti-opteaza-pentru-diesel-trei-din-patru-masini-livrate-au-xdrive/

Link to comment
Share on other sites

Poate sunt eu subiectiv, mai ales pt ca am si diesel:), dar nu este neaparat sa ai bmw pe benzina, merge si dieselu.

Dar sa ai doar optiunea cutiei automate la 230+ cp nu mi se pare ok.

Hai ca la 400..500...+ cp merge cutie automata, mai ales in cazul meu pt ca nu sunt sofer profesionist....dar la 230cp!(325e iPerformance)! care mai e si xdrive only. Si este o diferenta dintre xdrive-u normal si xdrive-u de pe modelele m(seria 5,x5,x6). Cu acel xdrive nu as fi suparat, cel putin pentru 350cp+.

 

De asta astept electricele, nu ai cutie pt ca nici nu ai cum, dar la ce accelaratie si potential de viteza au.... pai ma fac sa uit de cutie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.