Jump to content

Problema unghi cadere roti spate


Recommended Posts

Va salut!

 

Sunt proaspat posesor al unui E39, 2002, 520i 2.2 170 cp. Sunt absolut incantat de masina, mai ales având ĂŽn vedere ca mi-a luat destul de mult timp pana am gĂŁsit una care sa corespunda exigentelor mele de tipicar, insa deja ĂŽntâmpin o prima problema, nu știu cat de grava, insa deranjanta pt mine.

 

Mai exact, caderea rotilor spate. Rotile, din cate stiu eu, trebuie sa stea cam asa / \ cand masina este pe loc, acestea "indreptandu-se" intr-o anumita masura in mers. Am ĂŽnțeles ca acest lucru ajuta la stabilitate. Problema este ca roata stanga spate are aceasta pozitie, pe cand roata dreapta sta aproape dreapta, fara nicio ĂŽnclinație, cel putin nu vizibila precum cea din stanga.

 

Am fost deja la 2 service-uri care se ocupa cu geometrii si nu i-au dat de cap. Surubul cu acea saiba excentrica care are rolul reglarii unghiului de cadere este strans la maxim si roata nu se poate "impinge" mai mult din partea de jos pt a a ajunge in pozitia \.

 

Intrebarea mea este, ce ar trebui sa schimb pt a putea regla caderea rotii? Mentionez ca masina sta excelent pe articulatii, nu are pic de joc pe nicaieri, nu troncane absolut nimic, nu este instabila, deci practic, in afara de faptul ca rotile spate se vad ceva de genul / |, nu am unde și de ce sa umblu.

 

Ceva pareri, a mai Întâmpinat cineva o problema asemanatoare sau ma poate ajuta, chiar si contracost, cu o rezolvare?

 

Va mulțumesc!

Link to comment
Share on other sites

Si eu am aceeasi problema la un E60 din 2004.

Roata din spate dreapta sta ceva de genul ' \ " si in mers, si cand sta. Nu sta bagata inauntru tare, dar daca te uiti atent poti sa observi diferenta dintre cea din stanga care sta drept , si cel din dreapta care sta intr-o parte. Mi-au spus niste prieteni ca poate fi amortizorul slabit..

Edited by Di Angelis
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Surubul acela se poate taia cu flexul si inlocui cu altul nou de la dealer.

 

Trebuie sa poata fi slabit si reglat din nou! Nu conteaza cum. Probabil e intepenit de rugina si de ani! ;) E firesc sa fie bine strans! O cheie cu brat de 80-100cm il va slabi! Atentie mare cand se foloseste flexul acolo sa nu fie atinse/taiate/polizate ghidajele acelea din lateralul surubului/excentricului de pe brat; altfel o sa trebuiasca sa schimbi bratul!

 

Eu nu as merge cu masina asa.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Defapt, daca atinge ghidajele trebuie sa schimbe puntea, nu bratul :frantics:. Ghidajele sunt pe punte, iar saiba excentrica arunca bratul cand loveste in ele.

Daca nu se poate regla, comanda suruburile pentru aliniamentul rotilor si taie-le cu flexul, dar cu grija...

Cred ca ai dreptate!

Surubul e cu saiba excentrica sudata/prinsa pe el iar axul surubului rotit prin excentricul de pe el arunca/aduce bratul!

Corect. Acum imi amintesc perfect!

Doar piulita trebuie slabita dar cu, contra masiva pe capul surubului!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Surubul acela se poate taia cu flexul si inlocui cu altul nou de la dealer.

 

Trebuie sa poata fi slabit si reglat din nou! Nu conteaza cum. Probabil e intepenit de rugina si de ani! ;) E firesc sa fie bine strans! O cheie cu brat de 80-100cm il va slabi! Atentie mare cand se foloseste flexul acolo sa nu fie atinse/taiate/polizate ghidajele acelea din lateralul surubului/excentricului de pe brat; altfel o sa trebuiasca sa schimbi bratul!

 

Eu nu as merge cu masina asa.

 

Cred ca se referea la faptul ca reglajul din excentric este in punctul maxim, nu ca ar fi intepenit. Adica, ca nu ar ma putea corecta din acel surub spre a face caderea negativa, el fiind la limita maxima.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca se referea la faptul ca reglajul din excentric este in punctul maxim, nu ca ar fi intepenit. Adica, ca nu ar ma putea corecta din acel surub spre a face caderea negativa, el fiind la limita maxima.

Se poate sa ai dreptate si tu; la o citire mai atenta lasa sa se inteleaga ca decfapt problema nu e desfacerea ci intinderea maxima a "prelungirii" bratului..

 

Hmm, atunci, cine i-a spus (ca pare ca stie ceva..) ca rotile trebuie sa stea asa: /\. Eu as spune ca de fapt rotile care trag trebuie sa stea in general asa: \/ si asta o stiu de la cei care fac geometrii.. are si logica pentru ca atunci cand masina merge rotile "tractoare" isi indreapta unghiul de cadere in pozitie verticala datorita fortei transmise de/prin planetare. Se poate sa ma insel.. dar nu cred ca rotile pot sta asa: /|

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar, m-am referit la faptul ca șurubul este ĂŽn punctul maxim, nicidecum ca este ĂŽnțepenit. Ăn urma geometriei 3D a reieșit ca roata din stânga, care sta asa /, este ĂŽn poziția corecta, iar cea din dreapta, care sta asa |, ar trebui sa stea asa \.

Legat de poziția roților tractoare, nu sunt expert pt ca altfel nu as mai scrie pe forum, insa nu cred ca ar trebui sub nicio forma sa stea asa \/ ĂŽntrucât s-ar pierde f mult din stabilitate.

Așadar, pe mine nu ma deranjeazĂŁ roata care sta /, ci cea care nu sta asa. DacĂŁ nu reușesc sa o "cracanez" și pe cealaltĂŁ, ma gândeam sa o ĂŽndrept pe prima și sa stea ambele drepte, insa ĂŽmi este teama ca ĂŽn mers nu cumva din || sa ajungĂŁ exact cum nu trebuie, adicĂŁ asa \/

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca sunt intr-o mica eroare.

Rotile spate (ca si cele din fata sunt aproape drepte dar pana la 1-2 grade pe negativ in partea de sus a lor. Rezultatul reglarii la mine spune asta: E90 2005 - poza din link.

 

Dar se pare ca stabilitatea la viteza mare e data de "pozitive camber" iar la viteze mici de "negative camber" conform cu ceea ce spun acestia aici:

"A positive camber results in a reduction of steering efforts and an improvement of high-speed stability in your BMW, whereas a negative camber would result in an improvement of handling and low-speed stability."

Link to comment
Share on other sites

Va salut!

 

Sunt proaspat posesor al unui E39, 2002, 520i 2.2 170 cp. Sunt absolut incantat de masina, mai ales având în vedere ca mi-a luat destul de mult timp pana am găsit una care sa corespunda exigentelor mele de tipicar, insa deja întâmpin o prima problema, nu știu cat de grava, insa deranjanta pt mine.

 

Mai exact, caderea rotilor spate. Rotile, din cate stiu eu, trebuie sa stea cam asa / \ cand masina este pe loc, acestea "indreptandu-se" intr-o anumita masura in mers. Am înțeles ca acest lucru ajuta la stabilitate. Problema este ca roata stanga spate are aceasta pozitie, pe cand roata dreapta sta aproape dreapta, fara nicio înclinație, cel putin nu vizibila precum cea din stanga.

 

Am fost deja la 2 service-uri care se ocupa cu geometrii si nu i-au dat de cap. Surubul cu acea saiba excentrica care are rolul reglarii unghiului de cadere este strans la maxim si roata nu se poate "impinge" mai mult din partea de jos pt a a ajunge in pozitia \.

 

Intrebarea mea este, ce ar trebui sa schimb pt a putea regla caderea rotii? Mentionez ca masina sta excelent pe articulatii, nu are pic de joc pe nicaieri, nu troncane absolut nimic, nu este instabila, deci practic, in afara de faptul ca rotile spate se vad ceva de genul / |, nu am unde și de ce sa umblu.

 

Ceva pareri, a mai întâmpinat cineva o problema asemanatoare sau ma poate ajuta, chiar si contracost, cu o rezolvare?

 

Va mulțumesc!

 

Eu din ce imi amintesc pe vremea cand aveam e39, pe spate cand nu se regla unghiul, se schimba din atasamentul alaturat, reperul nr 2 pe ambele parti. Aveam o problema cu schimbatul lor pentru ca nu orice service avea nu stiu ce presa. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=33_0519&hg=33&fg=30

Edited by bogdan16
Link to comment
Share on other sites

Se regleaza, dar din ansamblu cu surub si excentric exact acelasi principiu ca in problema din topic.., reperele 15-16-17 in linkul pus de tine.

 

Bucsa care o indici se monteaza pe fuzeta sub roata si la E90 e lw fel. Nu se regleaza din ea. Acea bucsa cred ca se uzeaza cel mai repede; oricum la mine a fost uzata si au fost inlocuite pe ambele parti. Am facut treaba asta pentru ca, cei care au refacut aliniamentul mi-au zis ca e foarte recomandabil sa fie schimbata daca joaca (altfel aliniament imprecis). Se verifica usor cu ranga sub roata. Mai greu e de schimbat daca nu ai scule..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ok, deci practic negative camber, adica rotile asa /\, ajuta la stabilitate la viteza mica, iar positive camber, adica rotile asa \/, ajuta la stabilitate la viteza mare?

Daca da, atunci o indrept si pe cea care sta / si am rezolvat balciul..

Te poti referi atasamentul din linkul pus de mine, sa vezi ca rotile de fapt stau aproape verticale, inclinat foarte putin spre caroserie in partea de sus.

Fa reglajul pe negativ foarte aproape de roata care nu poate fi reglata si probabil asta e.

 

Sau cu, ceva talent din partea unui sudor sa "incarce" (si polizeze apoi sudura..) respectiv polizeze partea cea mai aproape dinspre axul surubului, in asa fel incat surubul invartindu-se din nou intre aceleasi repere, acel oval-excentric sa fie mai pronuntat din/prin "incarcarea" cu sudura a excentricului.. Pana la urma acel surub trebuie sa inpinga bratul acolo unde trebuie sa stea strans aproape definitiv. Nu afecteza nimic decat inpinge bratul respectiv roata la unghiul necesar.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa te apuci sa schimbi bucsele de pe acolo de la brate. Daca nu bate si nu ai joc asta nu inseamna ca nu pot sa fie uzate.

Am facut de curand asta desi nu aveam nicio bataie si niciun joc si este alta masina. Se simte mult mai inchegata, iar geometria a iesit perfect.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Asa cum zice florin, sa fiu in locul tau as verifica foarte bine jocul acelei bucse. Mi se pare ca este la capatul bratului care nu se mai regleaza.. daca exista joc acolo, nu se merita deloc ideea cu sudura descrisa mai sus. Un joc in bucsa aceea e suficient sa nu poata fi adus bratul respectiv la pozitia ceruta... sa nu mai vorbim de socurile care se vor amplifica si solicita alte lucruri.
Link to comment
Share on other sites

La o afta de sudura m-am gândit și eu, insa am fost convins sa renunț.. Pana la urma am adus și roata din stânga la același unghi de cadere pe care ĂŽl are roata din dreapta, adica f putin in interior ĂŽn partea de sus (deci usor pe negativ). Refacut convergenta, paralelism etc sa fie totul pe verde fata/spate. Am scos masina la test, inclusiv viteza mare si e totul ok, nu trage stânga/dreapta, nu trepideaza volanul, nu este instabila (cel puțin eu nu o simt ca ar fi).
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.