Jump to content

Incarca prea mult alternatorul?


Juniorul

Recommended Posts

Salutare,

 

La un 520d E60 din 2006, i-am schimbat bateria de 4 zile, am inregistrat-o si am observat acum ca tot ramane o eroare cand pun ISTA: SZL - Overvoltage. M-am uitat cu ISTA si Voltajul la relanti este 15.5 - 15.6, asta doar cu navigatia si radioul pornit.

 

Oare e alternatorul de vina?

 

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

Cred ca aici este raspunsul; articol luung in engleza.

Ar putea fi periile colectoare (??) sau modulul BSD de pe alternator.. (ma pun pe citit). :nurse:

 

 

La prima strabatere rapida:

"I have no doubt the root cause of the overvoltage condition could have been resolved with a replacement BSD module alone, but given the labour involved to remove and replace the alternator, accompanied with the wear pattern present on the slip rings, a replacement alternator was the most cost effective repair with a view to future reliability."

 

Zice ca e modul BSD si ca economic e sa fie schimbat tot alternatorul pentru ca periile sunt tocite.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Bimmer nu ai de ce sa schimbi tot alternatorul, DACA colectorul rotorului (zona unde calca periile sau carbunii) e bun. Din ce stiu eu, regulatorul e pe acelasi ansamblu cu periile si se schimba impreuna.

Cand se da jos regulatorul se poate vedea starea colectorului, mai axact a placutelor de cupru. Nu trebuie sa aiba santuri, sa fie topite sau deplasate din pozitia initiala

Edit: in pozele din articol se vad clar cele enuntate mai sus

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

Bimmer nu ai de ce sa schimbi tot alternatorul, DACA colectorul rotorului (zona unde calca periile sau carbunii) e bun. Din ce stiu eu, regulatorul e pe acelasi ansamblu cu periile si se schimba impreuna.

Cand se da jos regulatorul se poate vedea starea colectorului, mai axact a placutelor de cupru. Nu trebuie sa aiba santuri, sa fie topite sau deplasate din pozitia initiala

Edit: in pozele din articol se vad clar cele enuntate mai sus

Ce trebuie sa se inteleaga este ca poate nu se merita daca periile colectoare sunt uzate si nu ai sculele necesare inlocuirii si daca si BDS care este in acelasi loc cu puntea redresoare.

 

Ca sa ma fac inteles periile/inele colectoare nu sunt carbunii "puntii" dupa cum zici tu ci acele "tuburi" din cupru cu santuri facuti de carbuni. (scuze pentru confuzii ;) )

Poate acum vorbim aceiasi limba. ;)

Link to comment
Share on other sites

Periile colectoare sau carbunii sunt acelasi lucru; fac parte din ansamblul statorului (partea fixa)

Inelele colectoare sunt pe rotor, pe ele "calca" periile; fac parte din ansamblul rotor (partea mobila)

Periile sunt una, inelele altceva

http://www.motorelectric.ro/colectoare_inelecolectoare_portperii.php

Sper ca acum te-ai lamurit ;)

 

Ce trebuie sa se inteleaga este ca poate nu se merita daca periile colectoare sunt uzate si nu ai sculele necesare inlocuirii si daca si BDS care este in acelasi loc cu puntea redresoare.

Corect

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.