Jump to content

F10 520D LCI


töffefe

Recommended Posts

Cu mare drag! :)

 

Problema generalĂŁ la F uri, e perfect daca cureti radiatoarele si scoți mizeria dintre ele.

 

E ok prețul atunci, ĂŽnseamnĂŁ ca nu le au schimbat pentru ca nu are rost, dar de obicei daca nu monteazĂŁ ei, te pun sa schimbi parca ala de la tur ca sa ai garanție, dar se curata foarte usor cu spray frane si nu se merita sa l schimbi.

 

Fulie pe corteco am pus in vara lui 2016 pe la 185.000 km ( acum am 242.000), are semne foarte finute de uzura pe cauciucul din interior, dar eu zic ca mai duce inca atât cel puțin, nu se merita pe original.

 

Sa strângi șuruburile la cuplu, cele de la fulie.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

da, merg la service specializat bmw ( fost dealer bmw), nu vor da cu jetul de apa, cica au mai facut. spuneau ceva de suflat praful.

 

iar legat de stransul suruburilor, de asta i-am lasat pe ei sa le comande pe original, fiindca mi-au zis ca cel mai bine e sa punem suruburi pe original, le vor strange la cuplu dar fiind vorba de arborele cotit ar fi bine sa nu riscam.

 

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

Ms! Asa este, multi vor masina doar pentru emblema, chiar daca nimeresc o caruta. Eu mi-am asumat costurile de intretinere. Prefer sa ma pot baza pe masina la orice ora.

 

Mi-am instalat ISTA. Din ce ĂŽnteleg eu, actuatorul lucreaza in parametri, aĂâ˘a e?

 

 

 

 

 

Dupa cum iti dai seama ca lucreaza bine turbina/turbinele?!?! Intreb, poate e cineva cu mai multa experienta pe ISTA si fiindca ma intereseaza si pe mine subiectul. Pe mine in principal m-ar interesa sa stiu daca lucreaza cum trebuie turbina mica. De ceva timp am impresia ca nu trage cum trebuie la turatii scazute acolo unde trebuie ea sa intre. In trecut am mai avut problema asta, doar ca primeam cand si cand o eroare de engine care se stingea imediat, iar pe ISTA era ceva cu 244 daca-mi mai amintesc bine. S-a dovedit un furtunas de vacum care era crapat. Acum vreau sa schimb toate furtunasele de vacum odata cu inlocuirea capacului culbutori. Totusi as vrea sa stiu daca pot vedea in ISTA cum si daca lucreaza turbinele in parametri. Ma gandeam ca poate este un test specific.

 

Link to comment
Share on other sites

Sincer problema ta pare mai complexa, mai ales ca e vorba de motorul cu 2 turbine. In imaginea pusa de mine, se vede ca punctul in care se afla actuatorul la un moment dat (actual value) are aceiasi valoarea cu punctul de referinta (set point). Din ce am mai citit, daca exista un decalaj intre cele doua valori, atunci turbina va intra prea devreme sau prea tarziu.

 

Legat de cum verifici presiunea turbinei, sincer nu stiu sa-ti raspund, stiu doar ca sigur se arunca o eroare in cazul in care aceasta nu e corecta. Oricum banuiala mea este ca daca eista vreun test pentru verificat presiunea turbinei, acesta se poate realiza doar in mers. Ma gandesc ca cei care se ocupa de tunning si fac teste pe standul dyno urmaresc si aspectele ce tin de functionarea corecta a turbinei.

Totusi cea mai simpla verificare pe care o poti face e sa mergi la un service si sa ceri verificarea turbinei, daca ai joc axial atunci cam aia e. Daca turbina nu are niciun joc si nici erori in bord nu ai, probabil doar ti se pare ca e mai lenesa.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am mai facut urmatoarele operatiuni:

  • -schimbat suporti motor, am mers pe OE (nu se prezentau rau, dar aveam niste vibratii care par sa se fi atenuat)
  • -fulie arbore cotit - era crapata vizibil, am mers pe Corteco
  • -rola intinzatoare - am mers pe INA
  • -curea accesorii - am mers pe OE

Sper sa o fi terminat cu cheltuielile neprevazute. Macar stiu ca mi-am luat de-o grija cu partea de motor. In rest masina se prezinte foarte bine pentru cei 186k km pe care ii are, se simte foarte inchegata.

Mai trebuie sa ii schimb luna viitoare lichidul de frana, dar asta e deja o cheltuiala care intra in zona de revizii, deci nu se pune :))

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ce am mai facut:

- schimbat lichidul de frana

- schimbat singur amortizorul din dreapta al portbagajului, am pus pe original 267 RON

- si schimbat turbina iar cu una noua originala. Desi turbina reconditionata era ok sa zicem, nu am reusit sa ma impac cu sunetul ei, acel vuiet pronuntat pe revenire si cu faptul ca nu mai tragea din acelasi punct precum cea originala (aspecte oarecum comune turbinelor reconditionate). Am testat-o totusi 3k km si ma obisnuiesm, dar am prins un pret bun de tot pentru o turbina noua originala si am zis ca o fac si pe asta. Am in plan un power kit M Performance si vreau sa fie totul asa cum au gândit-o nemtii. Per total cred ca turbinele Mitsubishi merita reconditionate daca te grabesti si vrei sa iesi mai bine financiar, cu dezavantajele mentionate mai devreme. Altfel e mai ok sa iei o turbina originala, deoarece nu exista kit original de reconditionare pentru aceste turbine, cum exista pentru cele Garett.

 

Turbina recondiutonata e deja la vanzare pe siteurile de anunturi. DacĂŁ e cineva interesat de ea putem discuta :) 9d82627aca91ecbd8d2cab0fd28fc175.jpg f7ae3f1c7ab59ad37d8b71b11cbcd4c9.jpg

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

Ciudat faptul ca se auzea atât de pronunțat acel zgomot, teoretic daca nu se umbla la geometria variabila, trebuie sa mearga identic ca ĂŽnainte, spun asta din propria experiența, prima reconditionare unde s a lĂŁsat geometria veche, mergea identic, acum a doua oara, diferenta de la cer la pĂŁmânt in rĂŁu, ĂŽnsĂŁ m am obișnuit 100%.
Link to comment
Share on other sites

Da, nici eu nu am gĂŁsit o explicație, pot doar sa speculez ca exista anumite diferențe ĂŽntre miezul aftermarket și cel original, ce conduc in ansamblu lor la un comportament diferit. E loterie, poți sa ai noroc sa meargĂŁ identic sau cu ușoare diferențe. Și ce mai cred eu ca are importantĂŁ: greutatea masinii. Aceasta turbina e pusĂŁ și pe seria 1 și pe seria 5 și pe X3. Sunt convins ca de exemplu cineva cu seria 1 nu ar simți așa drastic diferența.

 

Oricum nu mai conteazĂŁ, am avut noroc ca am prins un pret bun (5800 RON pe bavauto), fiindcĂŁ acum costa ( sper ca stai jos) 10040 RON tot pe bavauto. I mean WTF? la fel si pe alte site-uri gen autokarma. Clar nu o mai schimbam dacĂŁ era sa o iau la pretul asta nou.

Link to comment
Share on other sites

Da, nu îmi explic, probabil s-a schimbat pretul intretimp la comenzile făcute din stocuri externe, dar piesele aflate deja in stocurilel importatorilor se vând la pretul vechi. Atașez o poza cu comanda inițială.

 

Și pretul actual: https://www.bavauto.ro/11658519476

post-54989-0-22596700-1607108139_thumb.jpeg

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nu am mai fĂŁcut nimic demn de mentionat de la ultima postare, dar ma pregĂŁtesc de revizie si am ales filtrul de polen MANN cu proprietĂŁti antibacteriale, antifungicide si cu capabilitati de filtrare a particulelor PM2.5 microni.

 

Filtrele OE de polen costa in jur de 480 RON, fiind mai slabe dupĂŁ specificatii fata de filtrele MANN, care costa in jur de 260 RON. Sper totusi sa nu fie doar reclama de ele si chiar sa simt o diferentâşa. Ultima oarĂŁ am pus filtre OE, asâ˘a ca voi avea termen de comparatie.

 

BC7-C24-D0-B469-4205-98-C5-D89-C8458-BB9-C.jpg

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 7/2/2018 at 9:59 PM, toffefe said:

A plouat mult in ultima vreme si nu am reusit sa o spal, dar azi mi-am luat revansa. Am dat-o si cu ceara lichida de la BMW.

 

La ce praf e in aer si la cat de poluat e Iasiul, ma bucur de ea curata maxim 1 zi. Dar si in ziua cum ma simt :))

 

66c8f7396426f848e738428f7416f965.jpg

 

0be54208a85c1ec1141636d6d26a56b4.jpg

Ce draguta e! 🥰 Imi iau si eu una.

Link to comment
Share on other sites

On 1/5/2022 at 2:27 PM, toffefe said:

Nu am mai fĂŁcut nimic demn de mentionat de la ultima postare, dar ma pregĂŁtesc de revizie si am ales filtrul de polen MANN cu proprietĂŁti antibacteriale, antifungicide si cu capabilitati de filtrare a particulelor PM2.5 microni.

 

Filtrele OE de polen costa in jur de 480 RON, fiind mai slabe dupĂŁ specificatii fata de filtrele MANN, care costa in jur de 260 RON. Sper totusi sa nu fie doar reclama de ele si chiar sa simt o diferentâşa. Ultima oarĂŁ am pus filtre OE, asâ˘a ca voi avea termen de comparatie.

 

BC7-C24-D0-B469-4205-98-C5-D89-C8458-BB9-C.jpg

De curiozitate, ai simțit vreo diferenta cu filtrul asta de polen? Nu știu ce ai putea sa simți diferit, dar totuși întreb. 

Link to comment
Share on other sites

E greu de zis, diferența privind calitatea aerului in sensul ca nu am detectat eu particule de nu stiu câți microni, e clar ca nu am cum sa fi simțit. Totusi parca nu se mai simt așa tare tot felul de miresme de afara. Parca nu mai sunt așa stresat ca merge unul pe cărbune in fata mea. Eu m-am ghidat după ce teste am văzut pe youtube. Cred ca e alegerea fiecăruia, eu personal consider un pret mic pentru sănătatea plămânilor. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Am reușit sa zgârii prima mea janta. 
 

Poza

 

Janta e style 236, un model foarte comun la F10. Celelalte 3 jante se prezintă in stare ok, nu sunt rașchetate la bordura, doar una din ele a fost zgâriată cam 1 cm pe o spița de un prost la o vulcanizare și alta pare ca are pe 10 cm din buza lacul matuit, dar nimic grav.

 

Ma gândeam sa cumpăr alte 2 bucăți in stare impecabila și sa înlocuiesc cele 2 jante zgâriate ( de mine și la vulcanizare)…cost total ( jante+transport+schimbat la vulcanizare) probabil 1000 RON??

sau…sa cumpăr un kit de reparație jante. Are cineva ceva recomandări? Ma interesează sa nu se cunoască diferența de culoare. Cred ca am sa ma pricep eu sa dau cu kit și sa smirgheluiesc.

 

LE:  văd ca exista kit de la BMW fix pe culoarea jantelor mele https://www.bavauto.ro/51912360921, deci nu ar fi pericolul sa nu iasă la culoare. Probabil mai trebuie sa gasesc un kit de umplere și niște smirghel de diferite granulatii. Întrebarea rămâne: merita sa ma complic cu retusatul sau dau bani extra și aia e?

 

 

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

Schimbat kit ambreiaj + volant ( Sachs + Luk), pare ca a disparut trepidatia care aparea uneori la plecarea de pe loc, per total merge mai frumos. Am vreo 2 saptamani deja si am apucat sa-mi fac o idee. Ma declar multumit.

Piese vechi nu aratau rau deloc, in istoric volantul mai fusese schimbat mai demult cu unul original.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/10/2018 at 2:10 PM, toffefe said:

De azi am alarma, in urma unui retrofit folosind kitul de la BMW. Retrofitul a fost fĂŁcut la APAN Iasi.

 

8ab9748cd273852ddfaf7660c02c609d.jpg

@toffefe spune-mi si mie, te rog, ce este acesta? E senzorul de miscare? Am si eu treaba asta la masina mea, dar intotdeauna m-am intrebat ce e :)).. n-am stiut ca are legatura cu alarma.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.