Jump to content

BMW I3 94Ah 2018 - facelift


Bala

Recommended Posts

Felicitari ! :goodjob: Si fain consumul !

 

Am facut cu un Zoe Q drumul Timisoara - Viena si retur. Am incarcat cu 43kW si poate odata sa fi tras mai incet, in rest tot cu 43kW incarca, fara limitari... :thumbsup:

 

Acelasi drum l-am facut si cu I3 (bateria de 30kWh) dar incarcarea CCS clar a facut diferenta. Am facut cam 1-2ore mai putin cu I3 fata de zoe.

 

Insa la un astfel de drum, ma omoara scaunele din I3. Cu zoe a fost mult mai OK. Eu avand probleme cu spatele, am crezut ca mor.

Link to comment
Share on other sites

Mersi.

Da, si pe mine m-a cam durut spatele, dar sper sa fie de la alte chestii si nu ca ma ramolesc.

Deci am scaune mai bune decat i3, HA, n-as fi zis! :))

Am testat consumul pe autostrada la 120km/h pe cruise control vreme de vreo 80km si a iesit 17kwh/100 km. Un pic ciudat, consumul instant era cel mai des afisat ca fiind 18-19, chiar 70kwh in depasiri (atat arata maxim bordul lui zoe). Spre deosebire de drumul la dus, nu am avut nicio teama. La dus ma temeam un pic sa raman pe drum noaptea. Oricum sunt inca subiectiv, specific etapei de fluturi in stomac de la inceput.

Nu consumul in sine ma interesa, cat efectul asupra autonomiei. Dar a scazut drastic range anxiety dupa cateva zile. Autonomia afisata are un algoritm mai greu de anticipat, ia o medie anume. Insa consumul mediu, cantitatea de kw consumati si nivelul de incarcare ramas al bateriei mi se par foarte precis calculage de computerul de bord. Iar cu informatiile astea pot anticipa foarte usor. Asta + capacitatea bateriei de 41kwh dau comfort si flexibilitate suficient de mari pt trasee normale (pana in 300, hai maxim 500km intr-o zi). Cred ca o baterie de 50 kwh este minimumul meu ca sa nu mai fie nevoie deloc de o masina obisnuita, de preferat 64...pe un seria 3 :)

Link to comment
Share on other sites

La I3 m-am obisnuit si merg lejer pana la range de 10km sau mai jos. La leaf inca mi-e teama sa cobor la 20km si sub. Sotia a ajuns pe la 10 km dar eram cam stresat.

 

E fain algoritmul de estimare. Imi place cand plec la drum si urmatorul incarcator e la 200km iar eu am range de 160km :rolleyes: E ca la sah, cum sa recuperezi :download:

 

Totusi, o baterie mare nu strica niciodata. Pacat ca in ro nu gasesti nimic mai mare de 40kwh exceptand Jaguar I-pace. Dar ala e prea scump...

Link to comment
Share on other sites

Nu e ca la telefoane la bateriile astea? Sa le tii intre 20% si 80% pentru a opri degradarea (capacitatea de stocare) (degradare care oricum exista).

 

Mi se pare ciudat ca vorbiti de consum, stiu ca asa e si afisat, dar pentru cei ca noi cu motoare fosile :) suna ciudat.

 

Adica pe mine ma intereseaza range-ul. Pot sa merg 300km? Da. Daca mergi mai tare, el se recalculeaza si scade, si oricum dupa un timp cunosti masina suficient sa iti faci un range de unul singur.

Link to comment
Share on other sites

Cum scrie si in articol, depinde de tara. La noi mai mult de jumate e energie verde.

 

Total 7035 MW - Productia in 04-06-2019 ora 09:57:39

56.61% Hidro - 3983 MW

20.48% CĂŁrbune - 1441 MW

9.57% Nuclear - 673 MW

6.00% Hidrocarburi - 422 MW

4.43% Foto - 312 MW

2.53% Eolian - 178 MW

0.38% Biomasa - 27 MW

Link to comment
Share on other sites

Nu e ca la telefoane la bateriile astea? Sa le tii intre 20% si 80% pentru a opri degradarea ..

 

Adica pe mine ma intereseaza range-ul. Pot sa merg 300km? Da. Daca mergi mai tare, el se recalculeaza si scade, si oricum dupa un timp cunosti masina suficient sa iti faci un range de unul singur.

 

E un pic mai complicat de atat. Fiecare masina are un soft de management al bateriei, in functie de caracteristicile sistemului: cum e facuta bateria, are racire/incalzire, cat de repede poate sa se incarce, etc. Soft-ul asta poate limita capacitatea totala de incarcare (chiar daca nu ii arata soferului) si viteza de incarcare in functie de starea bateriei.

 

Si la calcularea de range e mai complicat. Chestii care la o masina normala nu conteaza atat de mult au un impact semnificativ la o masina electrica. Cele mai comune exemple sunt AC-ul si viteza. Articolul asta are niste grafice care arata mai bine impactul. Deci raspunsul la intrebarea "pot sa merg 300km" este "depinde" :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum scrie si in articol, depinde de tara. La noi mai mult de jumate e energie verde.

 

Total 7035 MW - Productia in 04-06-2019 ora 09:57:39

56.61% Hidro - 3983 MW

20.48% Cărbune - 1441 MW

9.57% Nuclear - 673 MW

6.00% Hidrocarburi - 422 MW

4.43% Foto - 312 MW

2.53% Eolian - 178 MW

0.38% Biomasa - 27 MW

 

e peste 50% verde multumita mostenirii, ca daca erau sa faca astia ceva nu aveam mai nimic :). Doar 7% e practic ceea ce s-a facut dupa '89 in 30 de ani si aia e privata cu capital strain si cred ca nici 2% nu sunt cu investitii romanesti.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Nu e ca la telefoane la bateriile astea? Sa le tii intre 20% si 80% pentru a opri degradarea (capacitatea de stocare) (degradare care oricum exista).

 

Asa cum scria @mgi mai sus, in bord iti apare o baterie virtuala. Incarci 0% - 100% dar in realitate incarci poate 30% - 90%.

 

Depinde de chimia bateriei si de cat de serios e OEM-ul.

 

 

 

Sunt atat de multe astfel de articole, unele extrem de evident cu date false sau comparatii mere vs. tractor sau avion vs. floarea soarelui incat refuz sa citesc sau sa comentez asa ceva.

 

Pe scurt: merg electric pt liniste, acceleratie, cost redus si lipsa vibratiilor. Putin si pt emisii dar clar nu e prioritar.

Link to comment
Share on other sites

Hehe: Timisoara - Genoa (1400 km)

 

Si acum regret ca nu am dat o tura pe la Monte Carlo cu I3-ul. Dar nu mai voia sotia desi ajungeam cu o incarcare 😎

 

P. S. Azi a implinit 35.000km

 

Acolo trebuia sa mergi cu o benzinara, ca e foarte ieftina benzina, nu ca in Italia :p

Link to comment
Share on other sites

Am si eu 10.000km cu e-golful...super multumit pana acum,cred ca e cea mai buna investitie pana acum in domeniul auto.

Chestia cu range ul te obijnuiesti mai ales ca fac pana n 50km pe zi; am inceput sa l incarc acasa la priza 220v cu incarcatorul ei peste noapte (10-14 ore) dar ma mai bag si la ccs.

Real,cu aer si mers normal 220-250km,dar am reusit 275km cu 20 ramasi...cred ca se pot face 300km chinuiti dar nu ma intereseaza asta.

Urmeaza sa mi iau o statie de incarcare,nu arde,dar sa fie acolo!

ps: sa vedem id ul cu e,poate facem un upgrade,am inteles ca va veni cu baterie de 77kw range aprox 550km

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am fost weekendul asta cu leaf-ul intr-o miniiesire. Vreo 450km, 4 persoane, bagaje

 

Foarte fain! Mult peste I3. Se simte bateria mai mare. Ar fi fost extraordinar sa o fi avut pe cea de 60kWh dar asta este. Trecem mai departe.

 

Urmatoarea masina va fi sigur ceva cu peste 60kWh baterie :rolleyes:

 

 

foarte corect review-ul mai putin partea legata de range. 170km ? Atat scoti daca te chinui sa o faci varza.

 

Altfel cu leaf iesi oricum cu peste 200km.

 

Am scos range de 120km-130km la I3 dar am mers numai in limitare de viteza (153km/h in bord), clima blana etc. Deci pe undeva echivalentul leaf de 170km.

 

Ieri am venit Deva - Timisoara (150km), pornind cu 97% baterie din Deva, 130km/h pe autostrada si mai aveam aprox 70km range acasa.

 

Poate m-am obisnuit eu cu electrice si merg mai eficient dar e pesimist rau acel range.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

38200 km - tocmai intors dintr-un concediu din Italia. Plecat cu I3-ul, 2500km

 

Am mers pe drumurile normale, fara autostrada. E mai frumos peisajul iar pe autostrada fie ai viteza si nu ai range, fie ai range dar nu ai viteza. Daca mai trebuie sa si platesti e deja aiurea.

 

E gratis incarcarea pana ajungi in Italia. Acolo, enel X cere 50 de centi pe kwh. Foarte mult.

 

Dar au statii atat de dese inca nu mai ai nevoie de planificarea calatoriei. Cand e goala bateria, te duci si incarci :thumbsup:

 

Partea cea ai tare e ca la o viteza medie de 50-60km/h, la 28 de grade, I3-ul avea range constant de peste 220km. Arata si 273km. Cu leaf treceam bine de 300km...

 

P.S. Superba zona Sloveniei dintre Italia si Lubjlijana. Trebuie sa mai fac traseul cat de curand.

Link to comment
Share on other sites

Dragut , poti sa spui ca mai ai placerea condusului la masina asta sau se limiteaza totul la economia facuta si ceva bani ramasi in buzunar . O intrebare la care astept un raspuns sincer dupa ce ai spus ca I3 te termina la spate
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

De curiozitate, de ce n-ati plecat cu Leaf-ul? Range mai mare, parca citisem ca a urcat si in topul preferintelor familiei ;)

 

Este inca cu numere rosii si nu puteam iesi din tara. Saptamana viitoare voi primi numerele definitive.

 

NU ma asteptam sa dureze mai bine de 2 luni inmatricularea

Link to comment
Share on other sites

Dragut , poti sa spui ca mai ai placerea condusului la masina asta sau se limiteaza totul la economia facuta si ceva bani ramasi in buzunar . O intrebare la care astept un raspuns sincer dupa ce ai spus ca I3 te termina la spate

 

In oras clar e mai placut sa circul cu masina electrica. Acceleratia, linistea, cuplul instant. Aici nu cred ca pot exista discutii...

 

Placere mai ai, desigur. Doar ca e limitata la anumite zone :rolleyes:

 

De ex, am urcat pana la 900m pe drum cu viraje. Am depasit tot ce misca. Incredibil cum urca o electrica. Si asta cu I3. Sa fi avut o Tesla cu un 400cp +, sigur ar fi fost ceva de neuitat. Sau un I-Pace 8)

 

Nu poti insa pleca de acasa la drum lung si sa ajungi la ora fixa la aeroport. Sigur pierzi avionul :download:

 

Plec la Budapesta sa iau avionul luni dimineata. Plec cu o skoda Superb de la serviciu. Am procedat asa si la o delegatie pt care luam avionul de la Viena.

 

Dar sincer, nu am avut nicio traire la un astfel de drum cu diesel. Nu mai imi place. Nu stiu de ce. M-am plictisit si tot speram sa se termine odata.

 

In Italia aveam posibilitatea sa iau dieselul de la serviciu si sa plec cu el dar per total cred ca nu mi-ar fi placut.

 

Peste cativa ani, odata cu noile generatii de baterii problemele legate de range se vor diminua mult. Ah si apar noi timpuri de motoare.

 

 

Un coleg si-a luat Tesla Model 3 Long range. La 130km/h are consum 17kW. La leaf e 24kW. Deci e loc de crestere. In cativa ani...

Link to comment
Share on other sites

Cu mentiunea ca:

 

cca. 12 ore și 15 minute la prizĂŁ de 230 V, 16 A, 3,7 kW

 

e corect calculul insa I3 stie mai mult de 3.7kW la 220V,

 

De fapt, I3 are doua On Board Chargere. Unul de 3kW (o faza) si unul de 7kW (pe celalalte doua).

 

I3 stie 11kW (16A) la trifazic si 7kW (32A) monfazic pentru ca stie la conectarea incarcatorului sa comute chargerul de 7kW din 2 faze in monofazic si astfel trage 32A (7kW).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.