Jump to content

BMW I3 94Ah 2018 - facelift


Bala

Recommended Posts

In ultimul timp am avut activitati legate de masinile electrice. Am studiat legislatie, standarde, trenduri si am devenit tot mai interesat de subiectul acesta.

 

Am primit pentru o zi un I3 de la BanatCar si asta a fost. Pentru oras am vrut neaparat sa am o masina electrica. M-am saturat de manuala si diesel.

 

IMG_20180313_072145.jpgIMG_20180313_072224.jpgIMG_20180313_092458.jpgIMG_20180313_072353.jpgIMG_20180313_122925.jpgIMG_20180313_125033.jpgIMG_20180313_125139.jpg

 

Am pus optiuni care tin in general de confort si tot ce s-a putut pune pe partea de "electric".

 

S230A Extra package EUspecific

S249A Multifunction f steering wheel

S2G6A BMW LA wheel Turbine Styling 429

S2VBA Tire pressure display

S2VCA Tire repair kit

S322A Comfort access

S3AGA Reversing camera

S420A Sun protection glazing

S423A Floor mats velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S430A Interioroutside mirror with auto dip

S442A Cup holder

S473A Armrest front

S493A Storage compartment package

S494A Seat heating driverpassenger

S4T9A Heat pump

S4U6A Quick chargalterncurrent multiphase

S4U7A Rapid charging direct current

S508A Park Distance Control PDC

S521A Rain sensor

S534A Automatic air conditioning

S544A Cruise control with brake function

S570A Reinforced power supply

S5DAA Passenger airbag deactivation

S5DPA Park Assistent

P5DUA Parking Assistant Package

S609A Navigation system Professional

S674A HiFi System Harman Kardon

S6ACA Intelligent emergency SOS call

S6AEA Teleservices

S6AKA Connected Drive Services

S6APA Remote Services

S6NSA Convenience phone expanded Smartphone

S7AQA Battery Certificate

P7GAA Comfort Paket Advanced

S7NHA BMW Service Inclusive

S879A Onboard vehicle literature German

S8R9A Refrigerant R1234yf

Link to comment
Share on other sites

Ce imi place mult:

 

- linistea din masina.

- confortul dat de baterie: caldura/racoare stand pe loc

- idrive-ul (este impresionant venind de pe CCC)

- acceleratia instantanee

- manevrabilitatea & suspensia. Suspensia e moale dar totusi masina e stabila datorita amplasarii bateriei in podea

- vizibilitatea este excelenta. Poate se sta putin cam sus dar te obisnuiesti in timp

- nu trebuie sa folosesc frana aroape deloc. Masina franeaza la ridicarea pedalei de acceleratie

- sistemul harman-kardon mult inferior fata de individualul de pe E60 pe hartie, nu e asa rau in realitate. Este mai slab dar peste asteptari

 

Ce nu-mi place:

 

- ca sa las copii la scoala, nu numai ca trebuie sa deschid usa soferului dar trebuie sa imi scot centura deoarece centurile din fata se prind pe usile din spate :wacko:

- pt un om care foloseste doar linux si apreciaza simplitatea, idrive-ul asta nou e mult prea stufos. Frumos, se misca bine dar mult prea multe optiuni.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc ! :drinks:

 

46.500eur. 10k eur de la stat.

 

I3-ul chel e chel rau. Nu ai nimic pe el. Nici macar un minim decent.

 

De ex in pachetul charging (vreo 1500eur) ai incarcarea rapida (altfel nu scazi sub 2-3 ore o incarcare), ai charge pump-ul (care tine bateria calda si iarna) si parca incalzirea pe loc. Fara acest pachet nu as mai cumpara masina. E nasol. Nu vad de ce este optional.

 

Dar cam totul e in pachet. Eu nu am pus ceva legat de tapizerie, trapa si jante. Astea mi se par prea scumpe vs. ce ofera. In rest e cam tot ce se afla pe I3.

 

Exista si I3s-ul insa consuma mai mult desi are aceiasi baterie. Sunt rare momentele in care simt nevoia de mai mult cuplu.

 

 

L.E. am gasit o optiune la navi unde setezi un incarcator preferat. Te anunta minimul de rezerva in functie de pozitia ta fata de incarcatorul preferat. Inca nu am ajuns la minim sa ma anunte dar mi se pare tare :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Sa o conduci sanatos,

Imi place mult pozitia la volan, eu consider ca pentru oras este cel mai recomadat sa ai o pozitie cat mai inalta, asa poti vedea mai bine gropile, bordurile, canalele si te poti asigura mult mai bine cand iesi de pe o straduta cu vizibilitate redusa.

Imi plac "rotitele" zici ca sunt roti de bicicleta :D, cat are latimea 175?

Clima nu este bi-zonala?

Edited by enders
Link to comment
Share on other sites

Pretul de 36.000 euro e ok pt masina cu tehnologie atat de noua; este o alegere foarte buna pentru segmentul careia i se adreseaza (drumuri scurte in oras) - comfortabila, costuri mici de exploatare (consum, revizii, reparatii), spatiu suficient, bonus imaginea si exclusivitatea (am vazut mai multe G30, inclusiv un M550i, decat i3).

 

Singura necunoscuta actuala este devalorizarea in timp (oare cat va fi pretul SH peste 5 ani? va fi necesara schimbarea pachetului de baterii peste 7-8 ani?).

 

Important e sa te bucuri de ea, pentru ca e clar o masina altfel.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

....

S570A Reinforced power supply

 

optiune nu este specifica autoturismelor electrice. apare si pe modele cu motorizari clasice.

 

 

- ... nu numai ca trebuie sa deschid usa soferului dar trebuie sa imi scot centura deoarece centurile din fata se prind pe usile din spate :wacko:

 

 

Acesta sa fie singurul inconvenient!

 

Felicitari pentru achizitie!

La cati mai multi km cu acumulatorii originali!

 

Ordinea inchiderii portierelor este logica. Daca din greseala, inchizi prima data portiera din fata si dupa aceea cea din spate, este prevazut un sistem de protectie/blocare ?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Interesanta mai mult, o bijuterie este aia care toarce si scoate gaze :D (sunt mai old school, cu toate ca asta este viitorul si in copilarie eram fascinat de o masina care sa se incarce ca una de jucarie)

 

Care este autonomia , unde o incarci (acasa/serviciu) si cat dureaza o incarcare completa (ex:20 to 100%) ?

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos, ai curaj sa dai banii astia pe asa o masinuta care totusi inca nu este pe intelesul tuturor. Sunt curios si eu de autonomie , in special iarna la frig (multe minusuri) si vara la cald (multe + peste 30 grade). Cauciucurile de bicla au aderenta ok in curbe? Mi se par cam periculoase pentru mers mai "sportiv" si nu vad cum ai putea avea aderenta (experientele mele pe smart cu cauciucuri 175 si 145 mi-au format parerea asta). In rest mi se pare superba masinuta, interior, tehnologie, tot. Drumuri bune!
Link to comment
Share on other sites

Interesanta mai mult, o bijuterie este aia care toarce si scoate gaze :D (sunt mai old school, cu toate ca asta este viitorul si in copilarie eram fascinat de o masina care sa se incarce ca una de jucarie)

 

Care este autonomia , unde o incarci (acasa/serviciu) si cat dureaza o incarcare completa (ex:20 to 100%) ?

 

Eu sunt contra electricelor, si nu port bijuterii. Dar, recunosc una cand o vad... :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru achizitie!!! Sper sa iti fie utila si pe placul tau, sa ne tii la curent cum ai facut si cu e60-ul pana acum, ma bucur ca ai trecut la next level :), numai sa nu ramana e60-ul un fel de (abia astept sa o conduc) :)), sincer eu nu stiu cand as putea sa ma despart de al meu :(

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Frumoasa masinuta! sa adunati multi km fara incidente. Unde o incarci de obicei? acasa sau la punctele de incarcare din oras?

 

Simti/vezi schimbari dure de autonomie daca mergi mai sportiv/econom cativa km? din acei km care-i arata masina ca i-ai economisit conducand preventiv(anticipand traficul si facand "frana de motor" din timp, cati sunt reali?

Edited by VladE46
Link to comment
Share on other sites

Care este autonomia , unde o incarci (acasa/serviciu) si cat dureaza o incarcare completa (ex:20 to 100%) ?

 

Inca nu o incarc acasa pentru ca inca nu am tras trifazic. Am incarcat-o doar de cateva ori la lidl pana acum. Ma fascineaza incarcatorul de acolo pt ca are un ecran cu touchscreen si apare exact ce este pe bordul I3. Cu estimari cu tot. E foarte tare. Si e in drum spre casa.

 

Astazi am incarcat de pe la 40% la 90% cam in 45 de minute. Peste 80% incarca greu. Oricum, in estimarile producatorilor, incarcarea se face pana la la 80%

 

Acum seara am stat 20 de minute sa incarc consumul de peste zi (atat am stat la coada sa-mi cumpar bere :p ). A inceput de pe la 70% si am ajuns pe la 98%. De la 98% la 100 % erau estimate 12 minute. Nu merita sa mai stai.

 

Pe incarcator afisa ca a transferat masinii 7.5kWh :rolleyes:

 

Incarcarea am facut-o pe statia de 50kW, DC (trebuie pachetul de charging pt asta).

 

Sunt curios si eu de autonomie , in special iarna la frig (multe minusuri) si vara la cald (multe + peste 30 grade). Cauciucurile de bicla au aderenta ok in curbe?

 

Am incarcat-o 98% si vreau sa urmaresc si eu autonomia.

 

Aderenta este spectacol. Fata de E60 cu 245/40/18 are aderenta mai buna. Am inteles ca la electrice ar putea fi controlul tractiunii mai bun, Cel putin asa se laudau cei de la Tesla dar per total, clar aderenta e f buna.

 

Te salut , sa vă bucurati de ea

Foarte practică , n am citit tot dar iti doresc sa n ai probleme cu distribuția :)

 

Sa-i atarn un lant pe undeva si sa-l schimb din cand in cand. Preventiv :yahoo:

 

Simti/vezi schimbari dure de autonomie daca mergi mai sportiv/econom cativa km? din acei km care-i arata masina ca i-ai economisit conducand preventiv(anticipand traficul si facand "frana de motor" din timp, cati sunt reali?

 

Am observat, ca nu estimeaza la plin mai mult de 200km. Desi simt ca incep sa merg mai economic cu ea. Ca sa nu calc frana, e nevoie usor de obisnuinta cu frana de motor. Aici mai am de muncit.

 

Idrive ofera tot felul de estimari. La 80% din baterie, daca opream muzica si incalzirea, mai crestea range-ul cu 6km. Nu am incercat eco pro, eco etc. Merg doar pe comfort. Mai ales ca nu am iesit din oras

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.