Jump to content

BMW I3 94Ah 2018 - facelift


Bala

Recommended Posts

Eu nu am incercat, dar nu cred. Am sa incerc. Sincer nu stiu de ce as deschide usa cu piciorul pe frana... Poate daca vreau sa ajung la Funniest Videos of the Month.

 

Citat din manualul pentru F15:

 

P Park

Select only when the vehicle is stationary. The

drive wheels are blocked.

P is engaged automatically:

▷ After the engine is switched off when the

vehicle is in radio-ready state, refer to

page 69, or when the ignition is switched

off, refer to page 69, and when selector

lever position R or D is set.

▷ With the ignition off, if selector lever position

N is set.

▷ If the driver's safety belt is released, the

driver's door is opened, and the brake

pedal is not pressed while the vehicle is

stationary and selector lever position D or

R is set.

Before exiting the vehicle, make sure that selector

lever position P is set. Otherwise, the vehicle

may begin to move.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

eu stau cu frica mare ca nu mai apuc sa conduc niciodata masina pe benzina, fara nimic hybrid.

am 39 de ani si nu am apucat inca sa am o masina pe benzina si mi-e ca or sa dispara pana termin peste 3 ani contractul la asta...dar urmatoarea clar va fi pe benzina si cu mult peste 300CP.

 

deocamdata, dpmdv, masina electrica nu poate sa deserveasca absolut toate nevoile si toate situatiile unui om, dar da, probabil este frumos sa ai pt oras.

a trebuit sa merg sa iau pe cineva de la hotel intr-o dimineata, sa mergem la constanta, foiala pe acolo, apoi intoarcere pana la aeroportull otopeni si ulterior o ora si ceva pana acasa.

aproape 550km in ziua aia, autostrada parcursa cu 160km/h, nicio secunda timp de oprire si incarcare nu a fost diponibila, deci astept masina mea electrica dupa 2030 :)

 

chiar, cati km ai reusti sa parcurgi cel mai mult cu un "plin"?

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am reusit atat eu cat si sotia sa prindem mainile copiilor in usa.

 

Cand copilul pune mana sa deschida usa la finalul calatoriei, ii inchizi usa peste mana daca te dai jos mai repede. Noroc ca sunt ceva materiale usoare si nu rupi mana copilului.

Link to comment
Share on other sites

Nu toate BMW-urile trec in P cand se deschide usa soferului?

 

Doar cele din 2009 in sus , adica alea care au acel Joystick ca si ''schimbator''.

 

PS: Doar dupa ce am dat pagina am vazut ca ai primit raspunsul de la colegul Madutzu25 :D

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Am fost si eu la test drive. Masina e wow! Frana "de motor" este foarte tare, practic frana de serviciu ramane sa fie folosita doar pentru urgente. Foarte ciudat selectorul transmisiei, de ce oare au inversat ordinea consacrata R - N - D cu D - N - R?

 

 

E ciudat ca R este in spate acum...trebuia sa fie in fata ca sa fie mai logic :laugh:

  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Nu. Doar cva cu schimbător "joystick"

 

Depinde de setarea aplicata de producatorul masini, am cutie 8hp45 pe charger, deschid usa si nu sare in P, daca incerc sa misc masina inainte sau inapoi sare in P automat, e cu "joystick" :wink:

Edited by arabu09
Link to comment
Share on other sites

@catalin

 

e mai bine cu + spre spate si - spre fata.

in cursele auto asa este si clar e modalitatea mai rapida de a schimba vitezele.

audi are pe dos si mi se pare anormal de tot.

 

de asemenea, firesc este cu D spre spate si R spre fata.

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cu frigul asta am invatat o lectie: masina electrica trebuie tinuta in garaj cand e frig afara (sub 10 grade).

 

Se dezgeheata foarte usor, se incalzeste imediat dar se consuma bateria exagerat de repede.

 

Problema mare e ca nici nu se incarca repede cand e frig. Ieri la zero grade incarca cu 15-20kW conectata la o statie de incarcare de 50kW. Asta dupa ce am venit cu ea de pe drum + am stat sa se mai incalzeasca bateria.

 

Am plecat si am pus-o in garaj la 220V:

 

cu bateria 55% legata la 220V la 18:00, estima ca va fi incarcata la 3:20 dimineata :getlost:

 

Azi cred ca il sun pe domnul cu trifazicul. Deseara o bag iarasi la caldurica in garaj :console:

 

P.S. Cu Zoe ar fi criminal. Ala nu are pompa de caldura. Nu se incarca mai deloc daca bateria nu are o anumita temperatura. Trebuie accelerari multe inainte de a o lega la curent. Asta ca sa incalzesti cat de cat bateria.

Link to comment
Share on other sites

Ha! Buna treaba aia cu telefonul. Nu stiu de ce am impresia ca @Bala no sa se plictiseasca niciodata sa se joace cu "electrica".

Chiar voiam sa te intreb cum ti se pare diferenta de start , daca tineai masina in garaj, ma rog intr-un mediu mai cald. Oare cum va fii cand temperatura afara scade catre -15/-20 grade ... cat de cat iarna asta nu a fost atat de apriga ca cea de anul trecut. Comparatia i3 cu Zoe nu-si are deloc rostul. Ma uitam la Zoe cand deschizi usa , constati ca defapt usa reprezinta cca 10% din masina. :hyper: Iti dai seama ce cancer este in aia dimineata, raportat la vremea asta. Pana te incalzesti ...iti creste barba. :hairy:

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E mai fain cu masina electrica fata de telefon. Jucaria nu este jucarie doar pe partea de vehicul. E si pe partea de retele, incarcatoare, forumuri, miscari opensource. Exista raliuri prin Austria si Elvetia pt amatorii de masini electrice :rolleyes: Trebuie sa-ti faci planuri pt tot raliul si te simti ca la cercetasi.

 

Ajungi la ora X, o pui la incarcat, mananci fix o ora pana atinge 80%. Peste 80% pierzi timp pretios. Alegi rute cu fast chargere dar relieful nu te ajuta. Zone cu incarcatoare dese la drum intins vs. rare in localitati.

 

I3-ul are dezavantajul fata de Zoe ca la trifazic nu trage mai mult de 11kW (nu stiu faceliftul dar prefacelift sigur se limita la 11kW). Zoe la trifazic se incarca mai repede. Dar tine mai putin 8)

 

La telefon e doar telefonul. Restul in jurul telefonului este deja matur.

 

Citeam zilele astea ca e introdusa comunicarea masina incarcator prin liniile de putere. Asta face foarte usoara autentificarea la incarcator. Iti faci contract si platesti direct din cont cand incarci, fara sa scoti card, fara sa vina Gigel sa te intrebe daca se te ajute cu pompa etc. NU stai la coada sa platesti si cel dinaintea ta isi face rovigneta :pinch: Plus ca sunt f multe aplicatii care te indrum spre incarcatoare, multe scheme de incarcare etc.

 

E ca in perioadele cu petitul. Te invita toti la ei doar , doar sa-i alegi pe ei. Unii isi iau teapa si investesc aiurea, altii sunt pe val.

 

Am vazut ieri un Volkswagen electric. Incarase la Lidl. Nu am apucat sa-l observ pt ca fix atunci pleca. As face un schimb de experienta :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Absolut orice baterie, indiferent de tipul ei, se ĂŽncarca mai greu și se consuma mai repede ĂŽn condiții de temperatura scĂŁzutĂŁ. Exista o plaja de temperatura pentru funcționarea optima.

E foarte indicat sa o ții ĂŽn garaj, mai ales pe perioada de ĂŽncĂŁrcare (noapte). Asta duce la prelungirea duratei de viata a bateriei și la o autonomie mai buna.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ajungi la ora X, o pui la incarcat, mananci fix o ora pana atinge 80%. Peste 80% pierzi timp pretios. Alegi rute cu fast chargere dar relieful nu te ajuta. Zone cu incarcatoare dese la drum intins vs. rare in localitati.

 

 

 

 

Mare dreptate a avut Romulus, masina iti face program tie, e greu pentru unii dintre noi sa ne faca masina program, nici eu nu sunt adeptul acestei idei,

 

Bafta sa ai de noua jucarie

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

I3 este o masina doar de oras.(punct) Daca o folosesti in scopul pentru care a fost proiectata nu ajungi sa iti faca ea program ... O lasi la incarcat de duminica pana luni dimineata si cred ca te tine toata saptamana , cel putin pana vineri , ce este foarte ok.

Daca stai sa te gandesti, in Romania nu prea poti sa faci mai mult cu un range de maxim 180km, din Bucuresti de ex: nu poti sa mergi nici la mare si nici la munte (doar daca faci un popas in Ploiesti de cel putin 30 minute ca sa fii sigur ca ajungi ce deja inseamna ca iti face program)

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.